آب های زیرزمینی را برای محافظت از سلامت خود و خانواده خود آزمایش کنید



آب های زیرزمینی را برای محافظت از سلامت خود و خانواده خود آزمایش کنید
گرگ استال
سه شنبه، 03/07/2023 – 16:02

7 مارس 2023
بریگیتا گرونبرگ، بخش بهداشت عمومی

آب های زیرزمینی – آبی که از طریق چاه ها از زمین می آید – آبی است که اکثر ما هر روز می نوشیم. مردم همچنین از آب برای فعالیت های متعددی از جمله حمام کردن، پخت و پز، بازآفرینی، خنک کردن، تولید، تولید غذا و مصارف پزشکی استفاده می کنند.

تصویر عمومی صدای DHW

تقریباً 95 درصد از آب آشامیدنی آیداهو از منابع آب زیرزمینی تأمین می شود و 5 درصد باقی مانده از طریق منابع آب سطحی مانند دریاچه ها و رودخانه ها تأمین می شود. این یکی از دلایل کلیدی است که حفاظت از آب های زیرزمینی یک اولویت مهم و مسئولیت همه است. اگر چاه دارید، باید حداقل سالیانه آن را از نظر آلاینده ها آزمایش کنید و بازرسی های معمولی را انجام دهید تا مطمئن شوید که برای محافظت از خانواده خود به درستی کار می کند.

در بیشتر مواقع می توان تصور کرد که آب های زیرزمینی ایمن هستند، اما گاهی اوقات ممکن است با باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و مواد شیمیایی مانند کودها و آفت کش ها آلوده شوند. علاوه بر این، بسیاری از میکروب‌های طبیعی و مواد شیمیایی مضری مانند آرسنیک، نیترات و رادون می‌توانند از محیط زیست وارد آب‌های زیرزمینی شوند.

آلودگی معمولاً از استفاده نادرست از کودها و آفت کش ها ایجاد می شود. سیستم های سپتیک در موقعیت ضعیف، ساخته شده یا نگهداری شده اند. حذف نادرست زباله های ذخیره سازی؛ معدن و ساخت و ساز؛ و نشت مواد شیمیایی

همه این شرایط آلودگی می تواند منجر به بیماری در بین بسیاری از افراد شود.

هفته ملی آگاهی از آب‌های زیرزمینی از 6 تا 12 مارس برگزار می‌شود و زمان خوبی است تا بدانید آب آشامیدنی شما از کجا می‌آید و چگونه از آن محافظت کنید.

لطفاً از صفحه وب بهداشت محیطی وزارت بهداشت و رفاه آیداهو دیدن کنید یا برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه محافظت از آب های زیرزمینی خود، از جمله آزمایش و نگهداری، با این بخش با شماره 800-445-8647 تماس بگیرید.

بریگیتا گرونبرگ مدیر برنامه بهداشت محیطی در بخش بهداشت عمومی است.

وزارت بهداشت و رفاه آیداهو به تقویت سلامت، ایمنی و استقلال آیداهو اختصاص دارد. بیشتر بدانید در healthandwelfare.idaho.gov.

به بحث بپیوندید

لطفاً به شرایط شرکت در نظر دادن در وبلاگ DHW Voice توجه کنید.

برای اطمینان از یک بحث سازنده، شما موافقت می کنید که فقط نظراتی را که مستقیماً به این پست مرتبط هستند ارسال کنید و از ارسال مطالب فحاشی خودداری کنید. زبان تهدید آمیز، توهین آمیز یا تبعیض آمیز؛ مطالب صریح جنسی؛ و سایر مطالبی که در صورت انتشار در اینجا قانون را نقض می کند. محتوای تبلیغاتی؛ یا اطلاعات خصوصی مانند شماره تلفن یا آدرس. DHW حق بررسی و حذف نظرات نامناسب را برای خود محفوظ می دارد.