آموزش روش هایی برای پنچر گیری خودرو – dietition


یکی از عادی ترین مشکلاتی که برای تمامی رانندگان رخ می دهد پنچر شدن لاستیک خودروشان است. از نظر تمامی افراد پنچرگیری کار سختی است مخصوصا کسانی که تازه گواهینامه گرفته اند به همین دلیل این افراد می ترسند از پنچرگیری لاستیک خودروشان ولی انجام دادن این کار اصلا سخت نیست و فقط نیاز به انجام دادن گام به گام مراحل پنچرگیری می باشد.

لوازمی که برای پنچرگیری لاستیک خودرو نیاز است عبارت اند از:

  1. آچار چرخ برای پنچرگیری
  2. وسیله ی انبردست
  3. آچار مخصوص پنچرگیری
  4. سوزن مخصوص پنچرگیری
  5. اسپری مخصوص پنچرگیری
  6. وسیله ی مثلث هشدار
  7. نیازمند تعداد مورد نیاز لاستیک زاپاس
  8. وسیله ی کاتر
  9. پمپ باد یک سیلندری
  10. نخ مخصوص پنچرگیری
  11. جک
  12. پیچ و مهره مخصوص چرخ
  13. کیت مخصوص پنچرگیری

تمامی این موارد برای پنچرگیری مورد نیاز نیست اما بهتر است در هر خودرویی تمامی این لوازم وجود داشته باشد.

خدمات امداد خودرو هیوندای ۰۲۱

خدمات امداد خودرو هیوندای چیزی بیش از یک دست کمک در مواقع ضروری ارائه می دهد. با ویژگی‌هایی مانند تشخیص از راه دور و کمک‌های اضطراری کنار جاده‌ای، دارندگان هیوندای می‌توانند مطمئن باشند که وسیله نقلیه آنها همیشه برای کمک در صورت لزوم متصل است. تیم پشتیبانی ۲۴/۷ مشتری زمان پاسخگویی سریع و راه حل های کارآمد را تضمین می کند و به رانندگان هیوندای آرامش خاطر می دهد تا بدون نگرانی از سفر خود لذت ببرند.

هیوندای علاوه بر خدمات سنتی مانند یدک‌کشی و پرش باتری، فناوری‌های نوآورانه‌ای مانند خدمات خودروی متصل Blue Link ارائه می‌دهد. این سیستم به رانندگان اجازه می دهد تا از راه دور ماشین خود را روشن کنند، تنظیمات کنترل آب و هوا را تنظیم کنند و حتی مکان وسیله نقلیه خود را با استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند تعیین کنند. این ویژگی‌های پیشرفته نه تنها راحتی را افزایش می‌دهند، بلکه تعهد هیوندای را به ارائه راه‌حل‌های پیشرفته برای رانندگان امروزی نشان می‌دهند.

فراتر از مزایای ملموس خدمات امداد خودروی هیوندا تهران، حس اجتماعی نیز در بین مالکان هیوندای تقویت شده است. با پیوستن به خانواده هیوندای، رانندگان به رویدادهای انحصاری، تخفیف‌های ویژه، و شبکه‌ای از علاقه‌مندان که علاقه مشترک به رانندگی برتر دارند، دسترسی پیدا می‌کنند. این حس تعلق یک لایه ارزش اضافی به تجربه مالکیت کلی می‌افزاید، و باعث می‌شود هر سفری با هیوندای نه تنها برای رسیدن از نقطه A به نقطه B بلکه برای ایجاد ارتباطات پایدار در طول مسیر انجام شود.

لاستیک زاپاس در خودرو چه اهمیتی دارد

یکی از لوازمی که در زمان ترکیدن و پنچر شدن لاستیک خودرو مورد نیاز است، لاستیک زاپاس است که به آسانی توسط تمامی رانندگان قتبل تعویض است. اهمیت لاستیک زاپاس آنجایی مشخص می شود که زمانی در یک جای تاریک و دور افتاده لاستیک خودروتان پنچر شود و هیچ دسترسی به هیچ آپاراتی نداشته باشید آنجاست که اهمیت لاستیک زاپاس مشخص می شود.اگر شما زاپاس نداشته باشید باید مدت زیادی منتظر بمانید تا یک خودرو به شما کمک کند و شما برای کاری که می توانستید به آسانی در نیم ساعت انجام دهید مدت ها منتظر مانده اید.

انواع پنچرگیری خودرو

پنچرگیری بر اساس نوع لاستیک دسته بندی می شود. ترکیدن و یا پنچر شدن خودرو هرکدام ضرر و زیان های مخصوص به خود را دارند که می تواند راننده را در دردسر بی اندازند. لاستیک های خودرو به دو دسته ی تیوب دار و تیوبلس( بدون تیوب) تقسیم بندی می شوند. هر دو این نوع لاستیک ها در طراحی و عملکرد با هم تفاوت های کمی دارند.

لاستیک تیوب دار:

سوراخ شدن این نوع لاستیک ها فقط زمانی رانندگان را در دردسر می اندازد که تیوب درون لاستیک دچار آسیب دیدگی شده باشد. باد درون تیوب ها زمان سوراخ شدن خالی می شوند. هنگام ترمزگیری و یا شتاب گیری ناگهانی با لاستیک هایت تیوب دار سوراخ سبب ترکیدن لاستیک های خودرو می شود و آن زمان حتما باید تایر ها را به طور کامل تعویض کنید. اگر بخواهید لاستیک های تیوب دار دار را پنچرگیری کنید حتما باید تیوب را از درون لاستیک خارج کنید و با دستگاه ها و چسب های مخصوص در آپاراتی ها آن تیوب ها را ترمیم کنید.

لاستیک بدون تیوب:

لاستیک های بدون تیوب دارای دیواره و کف ضخیم تری نسبت به لاستیک های تیوب دار دارند. ساختار این نوع لاستیک وظیفه حفظ کردن هوای داخل تایر را بر عهده دارد. لاستیک های بدون تیوب زمانی که سوراخ می شوند همان موقع پنچر خواهند شد. یکی از ویژگی های این نوع لاستیک ها، این است که پنچرگیری لاستیک های بدون تیوب توسط کیت پنچرگیری به آسانی و سریع انجام می شود.کیت های مخصوص پنچرگیری در بازار ها با قیمت بسیار مناسبی وجود دارند.

پنچرگیری لاستیک خودرو از طریق عوض کردن لاستیک:

اگر خودرو شما به طور ناگهانی در حین رانندگی سنگین شد و کنترل خود را از دست داد امکان دارد لاستیک خودرو پنچر شده باشد.رانندگی کردن با لاستیک های پنچر بسیار خطرناک است هم برای راننده و هم برای سرنشینان خودرو، باید سریع لاستیک پنچر شده را بایک لاستیک سالم و نو تعویض کنید.

پنچرگیری لاستیک از طریق امداد خودرو هیوندای تهران

با تماس با شماره امداد هیوندای ۰۲۱ می توانید از آن ها درخواست پنچر گیری داشته باشید و یا از آن ها مشاوره بخواهید.

مراحل زیر نحوه پنچرگیری تایر می باشد که باید به ترتیب انجام شود:

نگه داشتن خودرو در یک مکان ایمن:

زمانی که از پنچر شدن لاستیک خودرو اطلاع پیدا کردید باید خودرو خود را در یک مکان مناسب نگه و پارک کنید. مکانی برای توقف اضطراری در بیشتر جاده ها، در آزاد راه ها مشخص شده است ولی اگر لاستیک خودرو شما در یک خیابان شهری پنچر شد خودرو خود رابه یک مکان کم تردد ببرید و فلاشر خودرو را روشن کنید.

ترمز دستی خودرو را بکشید:

زمانی که خودرو را در یک جای ناسب پارک و آن را خاموش کرده اید، ترمز دستی خودرو را بکشید و اگر خودرو شما اتومات است ترمز دستی را در بخش P بگذارید. اگر در خودرو سرنشین وجود دارد آن ها را از خودرو پیاده کنید تا سبب کاهش وزن خودرو شود تا فشار کمی به جک وارد شود.

مانع گذاشتن در جلوی چرخ ها:

یک تکه سنگ و یا آجر زیر یک چرخ خودرو بگذارید تا خودرو به طور ناگهانی حرکت نکند این کار را حتما حتما انجام دهید مخصوصا در سراشیبی ها.

مثلث هشدار را در پشت خودرو خود قرار دهید:

در فاصه ۱۰ تا ۱۵ متری خودرو خود مثلث هشدار را قرار دهید تا رانندگان دیگر از توقف شما آگاهی داشته باشند، انجام دادن این کار سبب کاهش یافتن خطر تصادف می شود.

گذاشتن جک زیر خودرو:

در این بخش بابد لاستیک زاپاس و جک را از صندوق عقب خودرو خود خارج کنید، جک را باید زیر قاب بدنه خودرو و نزدیک به تایر پنچره شده بگذارید. به این نکته توجه داشته باشید که جک حتما باید با بدنه خودرو تماس داشته باشد تا از زیر خودرو حارج نشود.

شل کردن پیچ و مهره های چرخ خودرو:

در این بخش باید با کمک گرفتن از آچار چرخ پیچ های چرخ را به صورت ضربدری و شل کنید تا لاستیک خودرو آزاد شود. زمانی که در باز کردن پیچ های چرخ لا مشکلی روبه رو شدید باید از وزن خودتان کمک بگیرید.

خودرو را با کمک گرفتن از جک بالا ببرید:

در این بخش باید چرخی که پنچر شده را خارج کنید. برای انجام دادن این کار باید جک را که قبلا در محل خود گذاشته اید استفاده کنید. اهرم جک را بچرخانید تا لاستیک خودرو ۳تا۵ سانتی متر از زمین فاصله بگیرد تا شما بتوانید لاسیتک پنچر شده را خارج کنید.

  1. پیچ های چرخ خودرو را باز کنید:

الان دیگر خودرو شما آزاد است و پیچ های چرخ شل شده است در اینجا باید پیچ ها را به طور کامل از چرخ پنچر شده جدا کنید.

  1. جدا کردن لاستیک پنچر شده از خودرو:

اگر لاستیک با اینکه پیچ ها را باز کرده اید خارج نشد باید به نصف بخش داخلی لاستیک ضربه بزنید.

  1. گذاشتن لاستیک سالم و نو:

لاستیک سالم را در جای چرخ بگذارید و پیچ ها را سر جای خود قرار دهید و کمی آن ها را با دست بچرخانید. به این نکته توجه داشته باشید که پیج ها حتما در جای خود قرار گرفته باشند.

  1. پیچ های چرخ خودرو را ببندید:

ابتدا پیچ ها را سفت کنید وبعد با آچار چرخ آن ها را محکم تر کنید.

  1. درآوردن جک از زیر خودرو:

جک را به آرامی از زیر خودرو در بیاورید، اگر مطمئن شدید پیچ ها به طور صحیح در جای خود قرار گرفته اند آن ها را کامل سفت کنید.