آیا بلیط هواپیما اصفهان ارزان می شود؟ – dietition


نه تنها قیمت بلیط هواپیما از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲ افزایشی نداشت، بلکه با توجه به شیوع بیماری کرونا در آذر ماه سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیط هواپیما بودیم؛ اما در سال ۱۴۰۲ با تایید ستاد تنظیم بازار، قیمت بلیط های هواپیما افزایش یافت. با این حال خرید بلیط هواپیما با هزینه پایین تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه ها دارد. در واقع بیشترین هزینه در سفرهای هوایی به خرید بلیط مربوط است. خرید بلیط هواپیما اصفهان و شهرهای دیگر با ارزان ترین قیمت حتی در شلوغ ترین روزهای سال و کاهش هزینه های سفر هوایی، اصلی ترین دغدغه مسافران است. در این مطلب با روش های خرید بلیط ارزان هواپیما آشنا خواهید شد.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\آیا بلیط هواپیما اصفهان ارزان می شود؟_files\images_1693982298_64f81e5aa0e9f.jpg

چه عواملی قیمت بلیط هواپیما را تحت تاثیر قرار می دهند؟

عوامل مختلفی روی قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار هستند. مهم ترین عوامل عبارتند از:

  • افزایش هزینه شرکت‌ های هواپیمایی؛
  • افزایش هزینه های حمل و نقل جهانی؛
  • هزینه مربوط به خرید لاستیک هواپیما؛
  • افزایش هزینه های نگهداری از ناوگان هوایی؛
  • افزایش کیفیت و کمیت تجهیزات مسافربری؛
  • افزایش حقوق پرسنل و کارمندان پرواز؛
  • افزایش قیمت خدمات فرودگاه؛
  • نوع هواپیما و کلاس پروازی؛
  • تغییرات قیمت سوخت؛
  • میزان تورم داخلی؛
  • سیاست ایرلاین ها؛
  • نوع بلیط هواپیما؛
  • زمان پرواز؛

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\آیا بلیط هواپیما اصفهان ارزان می شود؟_files\images_1693982298_64f81e5aa8485.jpg

آشنایی با روش های خرید بلیط هواپیما اصفهان با قیمت ارزان و مقرون به صرفه

با استفاده از چند روش مفید می توانید بلیط هواپیما را با قیمت ارزان تری خریداری کنید و هزینه های سفر خود را کاهش دهید. این روش ها شامل موارد زیر است:

خرید بلیط هواپیما در فصل کم مسافر

قیمت بلیط هواپیما به مقصد اصفهان در ماه های مختلف سال متفاوت است؛ اما اگر قصد خرید بلیط ارزان را دارید، فصل زمستان فرصت مناسبی است؛ زیرا در فصل زمستان تقاضا برای خرید بلیط هواپیما به مقصد اصفهان نسبت به سایر فصل ها کمتر است. به همین دلیل بلیط هواپیما با قیمت ارزان تری به فروش می رسد.

خرید یک بلیط رفت و برگشت به جای خرید دو بلیط یک طرفه

اگر برای سفر به اصفهان تاریخ مشخصی در نظر گرفته اید و می دانید دقیقا‌ چه روزی از آن شهر خارج خواهید شد، باید یک بلیط رفت و برگشت خریداری کنید. قیمت بلیط رفت و برگشت همواره از قیمت دو بلیط یک طرفه هزینه کمتری دارد و ارزان تر است. برخی از شرکت های معتبر هواپیمایی همزمان با خرید بلیط امکان رزرو هتل را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده اند.

خرید بلیط چارتری هواپیما با قیمت ارزان

بلیط چارتری برگ برنده ای است که مسافران هوایی می توانند از آن برای کاهش هزینه های سفر استفاده کنند. البته خرید بلیط چارتری ارزان زمانی مقرون به صرفه خواهد بود که تقاضای مسافران برای مسافرت کمتر از زمان های دیگر است. ارزان ترین بلیط ها معمولا در اواسط هفته یعنی روزهای دوشنبه و سه شنبه به فروش می رسند. هر چه به زمان پرواز نزدیک تر باشید، قیمت بلیط های چارتری ارزان تر محاسبه می شود.

خرید بلیط سیستمی در صورت به همراه داشتن کودک

اگر در تعطیلات نوروزی به همراه خانواده و فرزندان کوچک خود به اصفهان یا هر شهر دیگری سفر می کنید، بهترین گزینه برای خرید بلیط ارزان هواپیما، بلیط های سیستمی هستند. قیمت بلیط های سیستمی برای کودکان ارزان تر از بزرگسالان است. در زمان های پر مسافر مانند تعطیلات نوروزی قیمت بلیط های سیستمی از بلیط های چارتری ارزان تر است. به طور کلی قیمت بلیط های چارتری در تعطیلات و زمان های پر تقاضا گران تر است. بلیط های سیستمی در تمام سال در هر مناسبتی ثابت است و تغییری نمی کند. به طور کلی بعد از تعطیلات نوروز، ایام تاسوعا عاشورا، تعطیلات تابستانی و …. قیمت بلیط به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

خرید بلیط لحظه آخری با ارزان ترین قیمت

بلیط های لحظه آخری نوعی بلیط چارتری هستند که نزدیک به زمان پرواز هم به فروش نرفته اند. در چنین مواقعی با قیمتی ارزان تر و تخفیفات ویژه به فروش می رسند. بسیاری از مسافران در مواقع کم مسافر از خرید بلیط لحظه آخری برای کاهش هزینه های سفر استفاده می کنند. اگر در مواقع پر مسافر برای خرید بلیط لحظه آخری اقدام کنید، قیمت این نوع بلیط از نوع سیستمی هم گران تر می شود.

انتخاب یک شرکت هواپیمایی معتبر و ارزان برای خرید بلیط

با انتخاب یک شرکت هواپیمایی معتبر و ارزان هم می توانید بلیط هواپیما را با قیمت پایین تری خریداری کنید. شرکت های هواپیمایی معتبر، بلیط ها را با گارانتی ارزان ترین قیمت در اختیار متقاضیان قرار می دهند و با ایرلاین های مختلفی همکاری دارند. در سایت شرکت های هواپیمایی، مسافران می توانند قیمت بلیط ها را با هم مقایسه کرده و ارزان ترین بلیط را خریداری کنند. همچنین همزمان با خرید بلیط می توان برای رزرو هتل مورد نظر خود نیز اقدام کرد.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\آیا بلیط هواپیما اصفهان ارزان می شود؟_files\images_1693982298_64f81e5aadc71.jpg

خرید بلیط هواپیما اصفهان و شهرهای مختلف با سایت فلای تودی

یکی از شرکت های هواپیمایی که برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در اصفهان بهترین و ارزان ترین گزینه ها را به مسافران ارائه می دهد، شرکت فلای تودی است. از مهم ترین مزایای فلای تودی می توان به مواردی مانند خرید بلیط هواپیما با قیمت ارزان، امکان رزرو همزمان بلیط و هتل، خرید بلیط هواپیما از ایرلاین های معتبر، امکان مقایسه آنلاین قیمت و خدمات ارائه شده در ایرلاین ها، استرداد آنلاین بلیط ها، اطلاع از تغییر قیمت بلیط ها، استفاده از سیستم تقویم قیمتی برای خرید ارزان بلیط، پشتیبانی ۲۴ ساعته، ارائه اطلاعات پرواز شامل فاصله هوایی، مدت زمان پرواز، کلاس پرواز، روزهای پرواز و … اشاره کرد.