ابراز نگرانی ایران از تداوم درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی «عین الحلوه» در لبنان – dietition


ناصر کنعانی روز پنچ شنبه ۱۲ مردادماه در یک موضع‌گیری رسانه‌ای ضمن تاکید بر ضرورت توقف کامل درگیری‌ها در عین‌الحلوه و پای‌بندی همه طرف‌ها به آتش‌بس و آرامش، یادآور شد که صحنه فلسطین بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام صفوف فلسطینی‌ها است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: ضروری است گروه‌ها، جریان‌ها و ملت فلسطین با حفظ هوشیاری، تمام توان و امکانات خود را برای مبارزه با دشمن اشغالگر صهیونیستی که منشأ تمام مشکلات مردم فلسطین و بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه است، معطوف نموده و زمینه را برای محو کامل اشغالگری، بازگشت کلیه آوارگان فلسطینی به وطن خود و تشکیل دولت مستقل و یکپارچه فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین فراهم کنند.

در نتیجه درگیری‌های اخیر در اردوگاه عین الحلوه، تعدادی از ساکنان اردوگاه جان خود ر از دست داده و ده‌ها تن دیگر از آن‌ها نیز زخمی شده‌اند. همچنین تعدادی از خانواده‌های ساکن اردوگاه نیز به دلیل درگیری‌ها مجبور شدند از اردوگاه خارج شوند. این درگیری‌ها میان نیرو‌های جنبش فتح به ریاست محمود عباس و گروه‌های رقیب پس از آن رخ داد که ابواشرف العرموشی، یکی از رهبران فتح ترور شد.

گفتنی است، بر اساس گزارش رسانه‌های لبنانی از روز یکشنبه هشتم مرداد، درگیری مسلحانه و خونین در اردوگاه عین الحلوه آغاز شده است. این درگیری میان نیرو‌های جنبش فتح و یک گروه مسلح افراطی به نام «الشباب المسلم» رخ داده است. هم‌زمان با تشدید درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه، مقامات لبنانی اقدامات امنیتی اتخاذ کرده و مانع تردد خودرو‌ها در خیابان‌های منتهی به این اردوگاه شده‌اند. اردوگاه عین الحلوه با ۳ کیلومتر مساحت و بیش از ۷۰ هزار آواره فلسطینی، بزرگترین اردوگاه در لبنان محسوب می‌شود.