اسکورت کشتی‌ها توسط ناو گروه ۹۷ نیروی دریایی ارتش – dietition


امیر دریادار شهرام ایرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اقتدار و توانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه آبراه‌های بین‌المللی و داخلی گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در راستای تأمین امنیت شاهرگ اقتصادی کشور و حمایت و پشتیبانی و تأمین امنیت کشتیرانی در عمق اقیانوس‌ها با اعزام اسکورت‌ها، شناورها و ناوشکن‌ها به‌صورت شبانه‌روزی امنیت ایران اسلامی، کشورهای منطقه و عرصه بین‌المللی را فراهم کرده است.

وی از اعزام ناو گروه ۹۷ نیروی دریایی ارتش راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خلیج عدن و دریای سرخ خبر داد و گفت: این ناو گروه متشکل از ناوشکن‌های جمهوری اسلامی و اروند و یک یگان پشتیبانی در خلیج عدن و دریای سرخ در حال اجرا عملیات اسکورت کشتی‌ها است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی با مشارکت کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در ۴ سال گذشته رزمایش مرکب، متشکل از ایران، روسیه و چین در دستور کار قرار داد که سال ۱۴۰۲ در اجرا این رزمایش با افزایش تعداد کشور‌ها برگزار شد.

دریادار ایرانی اضافه کرد: در مجموع حضور دو کشور روسیه و چین در حوزه دریایی با افزایش تعداد شناورها از نظر توانمندی و نوع ظرفیت و تناژ آنها در این رزمایش شرکت کردند.

وی ادامه داد: رزمایش یاد شده با رزمایش سال‌های قبل متفاوت‌تر بود و در ادامه هم یک گشت مشترک دریایی در راستای اجرا تامین امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند با مشارکت ایران، روسیه و چین در حال اجرا است.