اطلاعات محرمانه کتوژنیک دکتر روشن ضمیر که فقط کارشناسان از وجود آن اطلاع دارند

از مهمترین فواید رژیم کتوژنیک میتوان به بهبود سندرم تخمدان پلی کیستیک و آکنههای پوستی اشاره کرد که این موارد به دلیل بهبود در سطح مقاومت به انسولین و افزایش حساسیت بدن به آن و همچنین تنظیم میزان انسولین در بدن اتفاق میافتد. دکتر گلبن سهراب عدم تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن و افزایش خطر بروز کمبود آنها را مهمترین عارضه رژیمهای کتوژنیک عنوان کرد. برای کمکردن شانس بروز این عوارض میبایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدراتها به بدن، چند هفتهای را با برنامه رژیم کم کربوهیدرات شروع کرد. رژیم غذایی کتوژنیک در واقع به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع میباشد. علائم گزارش شده از آنفلوانزای کتوژنیک شامل اسهال، یبوست و استفراغ میباشد. وضعیت مذکور به دلیل افزایش اسیدیته خون خطرناک میباشد. پروتئین منبع مهمی برای تامین انرژی و بازسازی تمامی سلول های بدن از جمله غضروف، خون و مو است.

در این حالت، بدن شما چربی ها را به مولکول های کوچک به نام کتون ها تبدیل می کند.استراتژی رژیم کتوژنیک آموزش دادن بدن به تکیه بر یک منبع جایگزین انرژی به غیر از گلوکز و تغییر نحوه استفاده از انرژی است. این رژیم از ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی جلوگیری می کند. مقادیر بالای پروتئین آدیپونکتین باعث کنترل بهتر قند خون، کاهش التهاب و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی از جمله بیماری های قلبی می شود. در این رژیم غذایی مقادیر متوسط یا کمتری از گوشت قرمز و لبنیات استفاده می شود. چیزی را محدود نکنید، اما در انتخاب مقادیر هوشمندانه عمل کنید. البته این رژیم به اندازهای که در کاهش وزن موثر است در تامین مواد مغذی کافی برای بدن چندان خوب عمل نمیکند. رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع عاملی موثر است. این یک مزیت مهم برای در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع ۲ است. This data w​as w᠎ritten  wi th t​he  help  of GSA᠎ C on te nt  Gen᠎er​at or D᠎emov ersi on᠎.

رژیم کتوژنیک برای بیماران قلبی دکتر روشن ضمیر

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه بنابر این توصیه میشود که افرادی که از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند حتما زیر نظر متخصص تغذیه از مکملهای غذایی نیز برنامه رژیم کتوژنیک keto استفاده نمایند. مجله زوم لایف در 29 آبان 1401 سلام، ممکنه استفاده از رژیم کتوژنیک برای شما مناسب نبوده باشه. مصرف نکردن کربوهیدرات در یک مدت زمان طولانی بسیار چالش برانگیز و سخت به نظر میآید؛ اما نگران نباشید وجود تمام گروههای غذایی دیگر در این رژیم غذایی لاغری، برای سلامت شما رعایت شده است. به دلیل محدودیت کربوهیدرات در این رژیم، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر میگیرد – این فرایند کتوزیس ketosis نامیده میشود.

رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تنورز را به عنوان منبع ذکر کنید. بهتر است که در شروع این رژیم تا زمان سیری غذا بخورید و کالری را بیش از حد محدود نکنید. مطالعهای که بر روی کودکان مبتلا به صرع تحت درمان با رژیم کتو صورت گرفت مشاهده شد که ۶۸% این افراد دارای تراکم استخوانی کمتری نسبت به افراد عادی بودند مطالعه دیگری که بر روی ۳۰ نفر از افراد مختلف صورت گرفت مشاهده شد که پس از یک ماه پیروی از رژیم کتوژنیک شاخصهای احتمال شکستگی استخوان در آنها به طور معنی داری نسبت به افرادی که از رژیم غذایی متعادل استفاده میکردند افزایش پیدا کرد. هم چنین بررسی این رژیم روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کردند طی یک دوره 2 ساله به طور متوسط 9/11 کیلوگرم وزن کم کردند؛ کاهش وزن و از دست دادن چربی به بهبود دیابت نوع 2 کمک شایانی می کند.

رژیم کتوژنیک چربی

خواهر او که به بالین وی رسیده بود با چوبی دور وی خط می کشید. آستین های او بلند و کت تقریبا مثل پالتو برای وی بلند بود. رژیم کتوژنیک یکی از مورد توجهترین رژیم های غذایی در سراسر جهان است که برای کاهش وزن سریع و بهبود سلامت جسمی مورد استفاده قرار میگیرد. رژیم غذایی کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات کم، و پروتئین متوسط و کافی است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. گزارش در ادامه می گوید که در حالی که این بیماری های مختلف به وضوح با هم فرق دارند، اما رژیم کتوژنیک به دلیل اثرات “عصبی حفاظتی” به نظر می رسد برای مشکلات عصبی بسیار موثر است. با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیق در بسیاری از این زمینهها تا نتیجه واقعی بسیار فاصله دارد. بیشتر افراد در شروع رژیم کتو آنفولانزای کتوژنیک را تجربه میکنند، اما پس از مدتی این علایم بهبود پیدا میکند، برای کاهش این علائم مهم است که به میزان کافی مایعات مصرف کنید و الکترولیتهای کافی را از طریق مصرف غذاهای پر سدیم، پر پتاسیم و سایر الکترولیتها دریافت کنید.

رژیم کتوژنیک دکتر ضمیر روشن دکتر روشن ضمیر

البته باید توجه داشته باشید انتخاب رژیم غذایی برای لاغری، در نهایت به تصمیم شما و همچنین مشورت با پزشکان متخصص وابسته است تا با تشخیص پزشک و عواملی مانند متابولیسم بدن، وزن هدف شما بهترین تصمیم را برای انتخاب رژیم غذایی بگیرید. رژیم غذایی کتوژنیک برای افرادی که از اضافه وزن زیاد رنج میبرند، دیابت دارند و یا به دنبال تغییر متابولیسم بدن خود هستند مفید است، البته ممکن است برای ورزشکاران حرفهای و کسانی که به دنبال اضافه کردن مقدار زیادی عضله باشند چندان مناسب نباشد؛ و البته همانند همه رژیمهای غذایی برای به نتیجه رسیدن باید به صورت بلند مدت از این رژیم پیروی کنید. رژیم پالئو بر خوردن غذاهای فرآوری نشده تأکید دارد ، رژیم کتوژنیک این به معنای حذف نان، غلات و حبوبات و خوردن یک رژیم غذایی با پروتئین بالا است اما رژیم کتو بر دستیابی به یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب برای دستیابی به حالت چربی سوزی معروف به کتوز تأکید دارد.

ولی دقت کنید که این توصیهها به یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن منجر نمیشوند. به طور معمول، برای این کار باید مصرف کربوهیدرات روزانه خود را به ۳۵ گرم کربوهیدرات کل و ۲۵ گرم کربوهیدرات خالص محدود کنید. رژیم غذایی همانند یک شوک برای کاهش وزن است که پس از آن شما باید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب ، وزن بدن را به حالت تثبیت شده در بیاورید که البته کار به هیچ وجه کار سخت و مشکلی نیست . رژیم گرفتن ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما انتخاب رژیم غذایی کتوژنیک کار شما را راحت میکند.

رژیم کتوژنیک چیست

در این شرایط بدن سوخت دیگری رو به جای گلوکز در نظر میگیره. در رژیم کتوژنیک به طور تقریبی 70درصد انرژی از چربیها، 20 درصد از پروتئینها و فقط 10 درصداز کربوهیدرات تامین میشود که با توجه به هدف از تجویز این رژیم و شرایط فرد، این درصدها جابهجامیشود. این به این معناست که تنها اختصاص 15 تا 20 درصد کالری برای رسیدن به پروتئین کافی است. برخی از رژیم های غذایی با هدف مهار اشتها برای کاهش مصرف مواد غذایی در نظر گرفته میشوند، در حالی که برخی دیگر پیشنهاد میکنند مصرف کالری، کربوهیدرات یا چربی را محدود کنید.و برخی رژیم غذایی سریع نامیده میشوند. این مرحله زمانی آغاز میشود که فرد به عدد وزن مورد نظر خود خیلی نزدیک شده باشد.

اما رژیمی که در اینجا برای شما توضیح میدهیم رژیم لاغری سریع حبوبات است که در واقع نوعی برنامه غذایی مبتنی بر پروتئین است. در ادامه یک رژیم غذایی و برنامه 7 روزه مناسب برای کم کاری تیروئی شرح داده می شود. رژیم غذایی کتوژنیک سیکلیس (CKD) دوره هایی با کربوهیدرات بیشتر مثال: پنج روز از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید و در دو روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهید. پس از آن، بیکنها را مقداری تفت دهید و به همراه پیازچه خردشده و سیر رندهشده به ترکیب قبلی اضافه کنید. این رژیم یک رژیم محدود کننده است و بیشتر افراد پس از مدتی رژیم را رها میکنند و دوباره به وزن قبلی برگشته دچار اضافه وزن میشوند.

همین موضوع باعث میشه که فرد در طی بیست و یک روز بخش قابل توجهی از چربی های اضافی رو از دست بدن. در کتوزیس بدن از کتونها به عنوان منبع سوخت استفاده میکند – کتون مولکولی است که در در زمان کاهش مصرف قند، در کبد و در اثر مصرف چربی تولید میشود. در رژیم کتو به جای گلوکز (قند) از چربی ها به عنوان منبع سوخت بدن استفاده می شود که از آن برای تامین انرژی روزانه بهره می بریم و مواد غذایی پر چرب جایگزین کربوهیدرات ها می شوند. آیا رژیم کتو برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است؟ همچنین در کتابها و مجلات آشپزی نیز معمولاً قسمتی برای آموزش غذاها و دسرهای مناسب رژیم کتو وجود دارد.

در این رژیم غالبا هر چیز شیرینی حذف میشود و مطمئنا شکر در اولویت این مواد قرار دارد ولی اگر برای شیرینی جات، نوشیدنی ها، دسر، غذاهای خودمان از استویا استفاده کنیم نه تنها هیچ ضرری ندارد و از رژیم خارج نمیشویم. بطور کلی تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم با پروتئین بالا بطور گسترده تری مورد مطالعه قرار گرفته اند و بیشتر توصیه میشوند ،درحالی که رژیم های دوره ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند که در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان استفاده میشوند. اگر حتی تصور می کنید در ای میل یا شبکه های اجتماعی تان موضوع حساسیت برانگیزی رد و بدل نمی شود ، هرگز رمز آن ها را در اختیار همسرتان نگذارید و البته خودتان هم حتی در صورت موافقت همسرتان هیچ وقت چنین راه هایی را امتحان نکنید.

مکمل های خاصی نیز وجود دارد که می تواند در حین پیروی فرد از رژیم کتوژنیک مؤثر و مفید باشد. میوه های کنسرو شده در شربت نیز ممکن است قند بیشتری داشته باشند، که می تواند به سرعت مصرف کالری و کربوهیدرات را افزایش دهد و مانع پیشرفت شما شود. این دسته از چربی ها می توانند همانند کره، آووکادو، روغن های سالم، ماهی های چرب، روغن زیتون، زیتون پرورده، گوشت ها و دیگر موارد باشند و در برنامه غذایی افراد گنجانده شود. با این حال در این زمینه نیازمند تحقیقات بیشتری است. علیرغم شواهد امیدوارکننده در مورد حیوانات، تحقیقات در مورد انسان فقط در حال ظهور است و تا حد زیادی محدود به مطالعات موردی است. بالاخره در جایی می افتاد و دست و پا می زد.

رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی دکتر روشن ضمیر

چشمان او از حدقه بیرون می زد و کج می شد. غذا خوردن آگاهانه عبارت است از توجه به آنچه می خورید، دلیل غذا خوردن و سرعت غذا خوردن است و می تواند به شما در ایجاد رابطه بهتر با غذا کمک کند. پروتئین در رژیم کتوژنیک حدود ۲۰ درصد و کربوهیدرات فقط ۵ درصد انرژی مورد نیاز فرد را تأمین می کنند. علاوه بر این، ۹۵.۲ درصد از گروه کتوژنیک همچنین قادر به توقف و یا کاهش داروهای دیابتی بودند، در مقایسه با ۶۲درصد در گروه کربوهیدرات بالا. در ابتدای رژیم کتوژنیک ممکن است با نشانه هایی مواجه شوید که مانند آنفولانزا می باشد. شما می توانید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با یک نمونه برنامه غذایی دقیق آشنا شوید.

دریافت کم کربوهیدرات به میزان کمتر از ۵۰ گرم در روز در رژیم کتو میتواند بدن را وارد شوک کند، (۴۳) از آنجایی که بدن شما در ابتدا از ذخایر کربوهیدرات بدن برای تامین سوخت استفاده میکند و پس از اتمام این ذخایر شروع به استفاده از چربیها میکند ممکن است شما دچار علایمی مثل آنفولانزا شوید که شامل سردرد، سرگیجه، خستگی، حالت تهوع و یبوست است که بخشی از این علایم نیز به علت کمبود مایعات و الکترولیتهای بدن است. با این حال، برای دستورالعملهای این مقاله، شما باید با یک متخصص تغذیه و متخصص مغز و اعصاب مشورت کنید تا در نحوه تنظیم این دستورالعملها برای تامین نیازهای بدن شما کمک کنند. بنابراین افراد دیابتی قبل از رژیم غذایی کتوژنیک باید با پزشک خود مشورت کنند. رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر البته قبل از هر چیز در مورد نیازهای غذایی خود با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

پیشنهاد میشود قبل از شروع هر نوع رژیم غذایی جدید، با پزشک خود مشورت کنید. در مطالعه دیگری که بر روی ۱۵ هزار نفر از افراد بزرگسال صورت گرفت مشاهده شد که هر دو نوع رژیم کم کربوهیدرات و پرکربوهیدرات موجب افزایش مرگ و میر به علت بیماریهای مزمن میشود، در این مطالعه بهترین میزان کربوهیدرات در حدود ۵۰ تا ۵۵% از کالری روزانه بود. در یک مطالعه بلند مدت که بر روی ۱۳۰هزار نفر از افرادی که از رژیمهای کم کربوهیدرات با پایه غذاهای حیوانی استفاده میکرند مشاهده شد میزان مرگ و میر به دلیل بیماریهای مزمن در آنها نسبت به افراد با رژیمهای غذایی متعادل بیشتر است. رژیم کتو میتواند با اختلال در سلامت استخوان همراه باشد، مطالعات حیوانی زیادی نشان داده که رژیم کتو با کاهش استحکام استخوانها همراه است. یک مطالعه کوچک بر روی خانمهای مبتلابه دیابت نوع 2 نشان داد که آن دسته از افراد که از رژیم غذایی کتوژنیک برای 90 روز پیروی کردند، بهطور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C آنها کاهش پیدا نمود که معیاری برای مدیریت طولانیمدت قند خون است.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

هر غذایی با کربوهیدرات بالا باید محدود شود، در اینجا یک لیست از غذاهایی است که باید بر روی یک رژیم کتوژنیک کاهش یابند یا حذف شوند. اما قبل از هر چیز باید این نکته را در ذهن داشته باشید که برای اجرای هر نوع رژیم غذایی و حفظ سلامت جسم و روان، باید از یک متخصص تغذیه آنلاین یا حضوری کمک بگیرید تا آسیب به شما وارد نشود. در این مطلب با معرفی مختصر رژیم کتوژنیک و فواید متعدد آن، نکاتی برای مقابله با احساس گرسنگی ارائه میکنیم. واقعیتی که وجود دارد این است که هر چه کمتر کربوهیدرات مصرف کنید، راحتتر به مرحله کتوزیس رسیده و در این مرحله باقی میمانید. بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک خطر از دست دادن درصدی از عضلات در هر رژیم غذایی وجود دارد.