انیوها جایزه توسعه شغلی را برای مطالعه مداخله فرهنگی سازگار برای سیگاری های آفریقایی آمریکایی دریافت کرد


Chineme Enyioha، MD، MPH، استادیار دپارتمان پزشکی خانواده UNC، اخیراً جایزه توسعه شغلی K23 را از موسسه ملی NIH در مورد سوء مصرف مواد مخدر (NIDA) برای مطالعه ای تحت عنوان “توسعه نمونه اولیه برای سلامت تلفن همراه” دریافت کرد. مداخله برای ترک سیگار با ویژگی هایی که از نظر فرهنگی برای سیگاری های آمریکایی آفریقایی تطبیق داده شده است. Enyioha کار خود را بر روی ایجاد یک سیستم ترک تلفن همراه به طور خاص برای سیگاری های آمریکایی آفریقایی تبار متمرکز خواهد کرد.

این مطالعه بر نابرابری‌های بهداشتی، توانمندسازی بیماران و ارائه خدماتی متمرکز خواهد بود که مخاطبان هدف خود را به استفاده از این برنامه‌ها تشویق می‌کند. انیوها این تلاش را پس از کشف این نکته آغاز کرد که تحقیقات کمتری بر روی سیگاری های آمریکایی آفریقایی تبار که از ترک سیگار حمایت می کردند، وجود دارد. برنامه های این تحقیق و حمایت شامل ایجاد یک اپلیکیشن موبایل است که کاربران را به ترک سیگار تشویق می کند. نمونه اولیه برنامه تحت کمک هزینه فعلی ایجاد خواهد شد، با این امید که یک برنامه کامل تحت کمک هزینه آینده ایجاد شود.

Enyioha بیان می‌کند که تاثیر این پروژه، «مشارکت در اعتیاد به نیکوتین و علم ترک، با تمرکز بر سیگاری‌های سیاه‌پوست است که در مقایسه با سایر گروه‌های نژادی بیشتر با ترک سیگار دست و پنجه نرم می‌کنند. تحقیقات کنونی نشان می‌دهد که مداخلات بهداشتی با موبایل منجر به تغییر رفتار از جمله ترک سیگار می‌شود و سیگاری‌های سیاه‌پوست به اندازه کافی در چنین مطالعاتی ارائه نشده‌اند. من هیجان زده هستم که بتوانم نمونه اولیه یک برنامه سلامت تلفن همراه را با ویژگی هایی توسعه دهم که از نظر فرهنگی برای سیگاری های سیاه پوست تطبیق داده می شود. هدف نهایی، داشتن اپلیکیشنی است که سیگاری‌های سیاه‌پوست احتمالاً از آن استفاده می‌کنند، که امیدواریم نرخ ترک سیگار را برای این جمعیت افزایش دهد.»

جایزه Enyioha از NIDA یک جایزه توسعه شغلی با یک تیم مربی است که شامل اعضای هیئت علمی UNC Family Medicine، آدام گلدشتاین، MD، MPH، و کریسی کیستلر، MD، MASc است. این مطالعه از طریق واحد مدیریت و هماهنگی تحقیقات موسسه علوم ترجمه و بالینی کارولینای شمالی (RCMU) نامزدها را جذب خواهد کرد.

انیوها با برنامه پیشگیری و ارزیابی دخانیات UNC (TPEP) در زمینه پیام‌رسانی برای سیگار برگ و سیگار برگ کار می‌کند و بر اساس کمک مالی والدینی که در مورد نحوه برقراری بهترین ارتباط برچسب‌های هشدار جدید برای سیگارهای کوچک و سیگار برگ‌ها مطالعه می‌کند، یک مکمل متنوع توسط موسسه ملی سرطان NIH دریافت کرد. LCC). LCCها مقررات بسیار کمتری دارند و معمولاً از طریق تبلیغات و تبلیغات بیشتر و قیمت‌های پایین‌تر برای جوانان و سیاه‌پوستان آمریکایی عرضه می‌شوند.