اپل می تواند اپل واچ های خود را پس از تعلیق حکم دادگاه تجدید نظر دوباره بفروشد



دادگاه استیناف ایالات متحده برای مدار فدرال به طور موقت حکم محرومیت کمیسیون تجارت بین‌الملل مبنی بر ممنوعیت فروش و واردات ساعت‌های سری 9 و واچ اولترا 2 اپل در ایالات متحده را پس از درخواست تجدیدنظر این غول فناوری متوقف کرده است.

تعلیق سفارش به اپل اجازه می دهد تا فروش ساعت های هوشمند خود را در ایالات متحده با ویژگی مورد بحث اکسیژن خون از سر بگیرد. اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که فروشگاه‌هایش فروش ساعت‌های سری 9 و اولترا 2 را از روز چهارشنبه آغاز کردند و تا شنبه در دسترس خواهند بود و از طریق وب‌سایت خود در روز پنجشنبه.

این غول فناوری پس از صدور دستور ITC در ماه اکتبر برای محافظت از شرکت medtech از فروش و واردات ساعت های هوشمند خود منع شد. ماسیمو، که در سال 2020 از اپل به اتهام شکار غیرقانونی کارکنانش و سرقت اسرار تجاری مرتبط با فناوری که از نور برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون در ساعت اپل استفاده می کند، شکایت کرد.

پرزیدنت بایدن 60 روز فرصت داشت تا دستور ITC را که اپل را از فروش ساعت‌هایش منع می‌کرد، بررسی و لغو کند، اما در مهلت مقرر که در روز کریسمس صادر شد، این ممنوعیت را وتو نکرد.

اپل روز سه شنبه شکایتی را به دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه فدرال ارائه کرد. در 15 ژانویه، دادگاه به درخواست شرکت مبنی بر درخواست توقف برای کل دوره تجدید نظر رسیدگی خواهد کرد. تا آن زمان، غول فناوری برای فروش ساعت های هوشمند خود آزاد است.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که به شدت با تصمیم ITC مخالف است و علاوه بر درخواست تجدیدنظر، گزینه‌های قانونی و فنی را دنبال می‌کند تا اطمینان حاصل کند که می‌تواند به ارائه ساعت‌های هوشمند خود به مصرف‌کنندگان ادامه دهد، به عنوان مثال، با ارائه پیشنهاد بازطراحی شده ساعت‌های سری 9. و Watch Ultra 2 برای تایید گمرک ایالات متحده.

توقف در فروش بر اپل واچ SE، مدل قدیمی‌تر اپل واچ که سطح اکسیژن خون را نمی‌خواند، تأثیری نداشت.

«ما بسیار هیجان زده هستیم که سری کامل اپل واچ را به موقع برای سال جدید به مشتریان بازگردانیم. یکی از سخنگویان اپل گفت: اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2، از جمله ویژگی اکسیژن خون، از امروز برای خرید مجدد در ایالات متحده در فروشگاه های اپل و فردا از ساعت 12 بعد از ظهر از ساعت اپل دات کام در دسترس خواهند بود. MobiHealthNews در یک ایمیل

تیم‌های اپل در طول سال‌های متمادی به‌طور خستگی‌ناپذیر کار کرده‌اند تا فناوری‌هایی را توسعه دهند که کاربران را با ویژگی‌های سلامت، سلامت و ایمنی پیشرو در صنعت توانمند می‌سازد، و ما خوشحالیم که دادگاه استیناف ایالات متحده برای مدار فدرال حکم محرومیت را متوقف کرده است در حالی که درخواست ما را بررسی می‌کند. دستور را در انتظار تجدیدنظر کامل ما باقی بمانید.»

روند بزرگتر

سیب ساعت‌های سری 9 و واچ اولترا 2 خود را در رویدادی در ماه سپتامبر با ویژگی‌های جدیدی رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد به داده‌های مراقبت‌های بهداشتی خود دسترسی داشته باشند و ثبت کنند و ساعت را با استفاده از انگشت اشاره و شست خود از طریق حسگرهای جریان خون کنترل کنند.

ماسیمو بیش از یک شکایت علیه این غول فناوری تنظیم کرده است و در سال 2021 شکایتی را به این غول فناوری ارائه کرده است. کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده که هدف آن حذف ساعت‌های اپل با حسگرهای اکسیژن خون از بازار بود.

در ژانویه، یک قاضی یک را صادر کرد حکم اولیه که نشان می‌دهد اپل یکی از پتنت‌های Masimo را نقض کرده است.

سیب سال گذشته از Masimo شکایت کرد و استدلال کرد که ساعت‌های W1 آن پتنت‌های اپل را نقض می‌کنند و گفت Masimo از شکایت‌ها برای ممنوع کردن رقابت استفاده می‌کند.

اپل همچنین با شرکت فناوری نظارت بر قلب AliveCor بر سر اختلافات ثبت اختراع مبارزه کرده است. در سال 2022، ITC حکم داد که ساعت‌های اپل با عملکرد ECG دو حق ثبت اختراع AliveCor را نقض می‌کنند و دولت بایدن موافقت کرد که این حکم پابرجا بماند.



منبع