با کاغذ کرافت و ویژگی های آن آشنا شوید – dietition


کاغذ کرافت، نوعی از کاغذ با مقاومت بالا است که احتمالاً بار‌ها در شرایط مختلف با آن سر و کار داشته‌اید. در میان انواع مختلف کاغذ، این نوع ویژگی‌های مناسبی دارد که موجب‌شده است در موارد بسیاری کاربرد داشته باشد. تولید این کاغذ به‌گونه‌ای انجام‌گرفته است، که به خاطر جنس مناسب و مزایا، حضور آن را در مکان‌های مختلفی برای استفاده‌های گوناگون شاهد هستیم. در ادامه سعی داریم که مطالب بیشتری را، درباره این کاغذ بیان کنیم و شما را با ویژگی‌ها و کاربرد‌های آن آشنا سازیم.

کاغذ کرافت

درباره کاغذ‌های کرافت

کاغذ یا مقوای کرافت را از خمیر شیمیایی می‌سازند. در ابتدا کشور آلمان به تولید چنین کاغذی روی آورد؛ به همین خاطر نام آن کرافت یعنی قدرت و استحکام به زبان آلمانی است. یک نکته مهم درباره این نوع کاغذ، به قابلیت بازیافت آن اشاره کرد. از‌آن‌جا که این کاغذ را می‌توان بازیافت نمود، به طبیعت آسیبی نمی‌رساند. به خاطر ویژگی‌ها و خصوصیاتی که این نوع کاغذ، از آن‌ها برخوردار است، مورد انتخاب بسیاری از افراد برای مصارف مختلف قرار می‌گیرد. برخی این نوع کاغذ را، با کاغذ کاهی یکی می‌دانند؛ اما این دو نوع کاغذ دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. استحکام و مقاومت بالای این کاغذ، از بارزترین ویژگی‌های آن است، که موجب می‌شود از آن برای بسته‌بندی وسایل مختلف استفاده کنند. برای خرید می توانید به آدرس

www.papiere.ir

مراجعه کنید.

آشنایی با ویژگی‌های کاغذ کرافت

همان‌طور که اشاره کردیم، این کاغذ ویژگی‌های برجسته‌ای دارد، که سبب جلب‌توجه خریداران شده است. این ویژگی، باعث بالا رفتن کارایی کاغذ‌های کرافت می‌شود و استفاده از آن‌ها را افزایش می‌دهد. در ادامه با برخی از ویژگی‌های این نوع کاغذ آشنا می‌شوید.

ظاهر جذاب

یکی از ویژگی‌های کاغذ کرافت، می‌توان به ظاهر جذاب آن اشاره کرد. اگر تاکنون این نوع کاغذ را دیده باشید، متوجه زیبایی ظاهری آن شده‌اید. این کاغذ به‌راحتی می‌تواند نظر افراد را به خود جلب کند؛ به همین خاطر محبوبیت بالایی دارد.

منعطف بودن کاغذ

این ویژگی کاغذ‌های کرافت، آن‌ها را به کاغذی کاربردی در زمینه‌های مختلف تبدیل‌کرده است. انعطاف‌پذیر بودن کاغذ، موجب می‌شود که استفاده از آن راحت‌تر باشد، به‌طوری که برای بسته‌بندی، می‌توان به‌راحتی آن را به هر شکلی، حالت داد.

هزینه مناسب و مقرون به صرفه

معمولاً همه ما برای خرید وسایل مورد‌نیازمان، به دنبال گزینه‌ای مناسب با هزینه کم و کارایی بالا هستیم. کاغذ‌های کرافت، که می‌توانند استفاده زیادی برای شما داشته باشند، هزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه دارند. با تهیه رول کاغذ کرافت، این هزینه‌ها برای شما کم‌تر هم خواهد شد.

سازگاری با طبیعت

تولید این نوع کاغذ با استفاده از موادی صورت‌گرفته است، که هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند. یکی از دلایل استفاده از این کاغذ‌ها، برای موارد مختلف می‌تواند همین ویژگی باشد.

فاقد لینگین

از جمله ویژگی‌های این کاغذ، که مزیتی برای آن به حساب می‌آید، نداشتن لینگین است. لینگین، استحکام و مقاومت کاغذ را کم‌تر می‌کند. در این نوع کاغذ، از این ماده استفاده نمی‌کنند یا در صورت استفاده، مقدار بسیار ناچیزی را به‌کار می‌برند.

استحکام

یکی از ویژگی‌های مهم کاغذ کرافت، محکم بودن آن را می‌توان نام برد. ساختار این کاغذ، به‌گونه‌ای است که مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و به هنگام استفاده، بسیار بادوام است. دوام و مقاومت این کاغذ کاربرد آن را افزایش داده‌اند.

رول کاغذ کرافت

کاغذ‌های کرافت چه کاربردی دارند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، این کاغذ به خاطر جنس مناسب، ظاهر زیبا، مقاومت بالا و بسیاری ویژگی‌های دیگر، مورد انتخاب افراد قرار می‌گیرد. کاربرد‌های این نوع کاغذ، بسیار زیاد است و برخی به دلیل استفاده فراوان، رول کاغذ کرافت را خریداری می‌کنند. در زیر به چند مورد از کاربرد‌های این کاغذ اشاره می‌کنیم:

  • بسته‌بندی مواد خوراکی: یکی از کاربرد‌های این کاغذ، استفاده از آن به هنگام خرید و فروش مواد غذایی است. جنس این کاغذ به سلامت انسان آسیب نمی‌رساند و برای حمل مواد خوراکی، بهترین انتخاب خواهد بود. درحال‌حاضر، استفاده از این کاغذ در این زمینه، بسیار گسترش‌یافته است.
  • ساخت کارتن­‌ها: به دلیل استحکام زیاد این کاغذ، معمولاً از آن برای تولید کارتن در اندازه‌های مختلف استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید محکم بودن کارتن و مقاومت آن‌ها، اهمیت زیادی دارد که این کاغذ از چنین ویژگی‌ای برخوردار است.
  • ساخت لیوان یکبار مصرف: تولید لیوان یکبار مصرف با این نوع کاغذ، که بر اساس استاندارد‌های لازم تهیه‌شده است، یکی دیگر از کاربرد‌های آن است. احتمالاً تا‌کنون بسیاری از این نوع لیوان‌ها را مشاهده کرده‌اید و استحکام آن‌ها را از نزدیک دیده‌اید.
  • تولید بروشور‌های تبلیغاتی: برای تبلیغات معمولاً از کاغذ‌هایی استفاده می‌کنند، که بتواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند. مخاطب در نگاه اول، به خاطر شکل ظاهری مناسب یک کاغذ تبلیغاتی، به‌سمت آن جذب می‌شود. یکی از کاربرد‌های این کاغذ استفاده از آن برای ساخت کارت‌ها و بروشور‌های تبلیغاتی است.
  • تولید ساک‌های دستی: انواع مختلف ساک دستی را با کاغذ کرافت می‌توان تولید کرد. ساک‌هایی که با این کاغذ ساخته می‌شوند بسیار زیبا و جذاب هستند و نظر مخاطبان را به خود جلب می‌کنند؛ به همین دلیل، اکثر مواقع از آن‌ها به هنگام هدیه دادن بهره می‌برند.
  • تولید جعبه هدیه: گاهی جعبه‌ای که برای یک هدیه در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند تا حد زیادی جذابیت کادو را بیشتر کند. این کاغذ با ظاهر مناسب و جنس مقاوم، گزینه‌ای مناسب برای ساخت جعبه‌های مختلف است و می‌تواند افراد را شگفت‌زده کند.

کاغذ کرافت کیلویی

خرید کاغذ‌های کرافت

کاغذ‌های کرافت می‌توانند کارایی زیادی برای شما داشته باشند. همان‌طور که بررسی کردیم، کاربرد این کاغذ‌ها بسیار گسترده است و در موارد مختلفی قابل‌استفاده هستند. اما برای خرید این نوع کاغذ، شما می‌توانید به گروه عرضه‌کننده کاغذ و مقوای طرفه مراجعه کنید و کاغذ مورد‌نیاز خود را از آن جا تأمین نمایید. کاغذ و مقوای طرفه، در انواع مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید انواع کاغذ کاهی، کرافت و… را به‌راحتی از فروشنده‌ای با سابقه و معتبر خریداری کنید.

جمع‌بندی

کاغذ کرافت، یکی از کاغذ‌های پرکاربرد در زندگی ما به شمار می‌رود، که ویژگی‌های منحصربه‌فرد و متفاوتی دارد. در این مطلب سعی کردیم شما‌را با این نوع کاغذ آشنا کنیم و به بیان ویژگی‌ها و کاربرد‌های آن بپردازیم.