بررسی هزینه تحصیل در فرانسه ۲۰۲۳ با رویال مهاجرت – dietition


فرانسه از آن دسته کشورهایی است که دارای مدارس و دانشگاه های معتبر ای در سطح جهانی می باشد. بدون شک بسیاری از افراد آرزوی تحصیل در مدارس و دانشگاه های پیشرفته فرانسه را دارند زیرا اغلب این افراد در آینده فرصت های شغلی بسیار خوبی خواهند داشت.

در حال حاضر ایرانیان نیز می توانند از طریق تحصیل وارد فرانسه شده و از مزایای زندگی در این کشور زیبا بهره مند شوند. از این رو ما در در این نوشتار شما را با شرایط مهاجرت به فرانسه و تحصیل در این کشور زیبا در سال ۲۰۲۳ آشنا خواهیم کرد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به فرانسه

از گذشته تا کنون تحصیل همواره یکی از روش های آسان و پرطرفدار برای مهاجرت بوده است. اگر سن کمی دارید و و علاقه مند به تحصیل هستید مهاجرت تحصیلی به فرانسه روشی مناسب برای شما محسوب می شود. به طور کلی در حال حاضر دانشجویان خارجی امکان تحصیل به زبان های انگلیسی یا فرانسوی را در مدارس و دانشگاه های فرانسه دارند.

همچنین افرادی که به دنبال تحصیل رایگان هستند می توانند از دانشگاه های برتر این کشور پذیرش تحصیلی گرفته و در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند. افرادی که به دنبال تحصیل رایگان هستند باید بر زبان فرانسوی کاملا مسلط باشند و مدرک زبان فرانسوی را ارائه دهند. البته امکان دریافت بورسیه های تحصیلی نیز برای دانشجویان بین المللی در فرانسه مهیا شده است. مهم ترین شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل را در جدول زیر مشاهده می کنید.

Column1
تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی
معدل بالا
ریز نمرات بسیار خوب
سن مناسب مقطع مورد نظر
تمکن مالی کافی

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه

افرادی که می خواهند وارد فرانسه شده و به تحصیل در این کشور بپردازند، باید ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه متقاضی باید مدارک مورد نیاز را به سفارت فرانسه در کشور خود ارسال کرده و منتظر دریافت ویزا باشد.

کارشناسان مربوطه در سفارت فرانسه پرونده متقاضی را بررسی کرده و چنانچه هیچ گونه نقص و ایرادی در مدارک ارسالی وجود نداشته باشد ویزا را برای وی صادر می کند. مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه عبارت است از:

  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر در فرانسه
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات تحصیلی به همراه ترجمه
  • مدرک زبان بین المللی معتبر
  • گواهی تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه های دانشگاه
  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده
  • بیمه درمانی معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

برترین دانشگاه های فرانسه ۲۰۲۳

فرانسه دانشگاه های معتبر زیادی در سطح جهانی دارد. به طوری که در در مقیاس رتبه بندی QS که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد چهارده دانشگاه فرانسوی توانستند رتبه زیر ۵۰۰ دریافت کنند. در حال حاضر بیش از ۸۰ دانشگاه دولتی در فرانسه وجود دارد که دانشجویان می توانند در آن به تحصیل پرداخته و شهریه اندکی پرداخت کنند.

زبان اصلی تدریس در دانشگاه های دولتی فرانسه فرانسوی است و رشته هایی همچون پزشکی، فنی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی در آنها تدریس می شود. اگر به زبان فرانسوی مسلط نیستید جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا دانشگاه های خصوصی فرانسه آموزش های خود را اغلب به زبان انگلیسی ارائه می دهند و شما می توانید از این طریق به تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازید. جدول زیر تعدادی از برترین دانشگاه های فرانسه را نشان می دهد.

نام دانشگاه شهر رتبه در QS
دانشگاه PSL پاریس ۲۶
دانشگاه پلی تکنیک پاریس پاریس ۴۸
دانشگاه سوربن پاریس ۶۰
دانشگاه پاریس-ساکلی ژیف سور ایوت ۶۹
دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون لیون ۱۱۱
دانشگاه پاریس تک پاریس ۱۷۴
دانشگاه پاریس سیته پاریس ۲۴۸
دانشگاه ساینس پو فرانسه پاریس ۲۵۹
دانشگاه پانتئون-سوربن (پاریس ۱) پاریس ۳۰۰
دانشگاه گرونوبل آلپ گرونوبل ۳۱۷

هزینه تحصیل در فرانسه چقدر است؟

هزینه تحصیل در فرانسه دغدغه های بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی است. میزان هزینه هایی که برای دانشگاه پرداخت می کنید تحت تاثیر عواملی همچون رشته و دانشگاه مورد نظر متفاوت می باشد. طبیعتا اگر دانشگاه های دولتی را انتخاب کنید هزینه تحصیل شما بسیار اندک و در حدود ۲۰۰ یورو تا ۳۰۰۰ هزار یورو در سال خواهد لود.

دانشگاه های خصوصی هزینه بیشتری دارند و شهریه آنها حدود ۹ هزار یورو تا ۳۵ هزار یورو می باشد. از طرفی خرج و مخارج زندگی ماهانه نیز بر اساس سبک زندگی متقاضی تعیین می شود. به طور معمول یک دانشجو ممکن است تا تا ۸۵۰ یورو در ماه هزینه داشته باشد.

سخن پایانی

ما در این نوشتار سعی کردیم تا شما را با هزینه تحصیل در فرانسه و شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور آشنا کنیم. به طور کلی هزینه تحصیل در فرانسه بر اساس رشته ای که انتخاب می کنید تعیین می شود. همچنین شما می توانید با تسلط بر زبان فرانسوی، از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش گرفته و از تحصیلات رایگان بهره مند شوید.

موسسه مهاجرتی رویال سال هاست که در زمینه اخذ ویزای تحصیلی فرانسه فعالیت می کند. شما نیز می توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی و ویزای فرانسه، با وکلای با تجربه رویال مهاجرت مشاوره تخصصی داشته باشید.