رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن دکتر روشن ضمیر – مرده یا زنده؟

هیچ مزیت متابولیکی مخفی در رژیم کتوژنیک وجود ندارد. در واقع رژیم های کتوژنیک احتمالا از طریق محدود کردن کالری به کاهش وزن کمک می کنند ، اما اغلب در تلاش های متابولیکی ، حداکثر ظرفیت تلاش را کاهش می دهند. ۳- رژیم کتوژنیک هدفمند : رژیم کتوژنیک دارای هدف در میان ورزشکاران و افراد با فعالیت بدنی زیاد که رژیم کتو را برگزیده اند اما به کربوهیدرات زیادتری احتیاج دارند ، رایج است. مواد غذایی دارای کربوهیدرات های خوب شامل برنج قهوه ای، نان قهوه ای، آب میوه های طبیعی، سبزیجات برگ سبز و ساقه دار، گندم، جو و میوه های مختلف به خصوص میوه های کم کربوهیدرات هستند. در این رژیم باید از هر مواد غذایی که دارای کربوهیدرات است اجتناب کرده و یا آن را به حداقل ممکن مثل مصرف روزانه 50 گرم برسانید. استثنائات کوچک در این زمینه عبارتند از آووکادو، میوه ستاره ای و انواع توت ها که می توانید در حد متعادل آن ها را مصرف کنید. ​This a rticle h as be᠎en gener​at ed by GSA Con tent Generator Demover᠎si​on.

رژیم کتوژنیک چند کیلو کم میکنیم

رژیم کتوژنیک ماچا زمانی که شما در طول روز کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید بدن شما در نهایت شروع به مصرف قند ذخیره شده در بدن میکند و این روند معمولا ۳ تا چهار روز طول میکشد. توصیه می کنیم کربوهیدرات کل را زیر 35 گرم و کربوهیدرات خالص زیر 25 گرم (در حد عالی کمتر از 20 گرم) حفظ کنید. اگر از رژیم کتو را برای کاهش وزن استفاده می کنید، توصیه می شود کل کربوهیدرات و وزن کربوهیدرات های مصرفی خود یادداشت کنید. اگر تناسب مواد غذایی را در این رژیم غذایی رعایت نکنید، بدن نمیتواند چربی را جایگزین کربوهیدرات کند و ممکن است به سلامت بدنتان آسیب بزنید. اکثر افراد می توانند با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، از این مزایای رژیم غذایی به طور امن و بی خطر برخوردار شوند. وجود سطح مطلوبی از کتون در بدن، مزایای سلامتی بسیاری همچون کاهش وزن و افزایش عملکرد جسمی و روانی را تامین می کند.

با در اختیار گذاشتن یک منبع انرژی خوب و قابل اطمینان تر برای بدن، در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت. در خصوص میوه ها و سبزیجات هم خوب است که از سبزیجات غیر نشاسته ای مانند هویج، اسفناج، کلم بروکلی و… هدف نهایی رژیم کتو، وادار کردن بدن جهت ورود به این وضعیت متابولیک است. در این رژیم فرد مقدار کربوهیدرات کمتری مصرف میکند. مطالعه دیگری بر روی 34 فرد مسن نشان داد کسانی که رژیم کتوژنیک را به مدت 8 هفته دنبال کردند، تقریباً پنج برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی داشتند، چربی کل بدن خود را از دست دادند.

رژیم کتوژنیک برای لاغری

مقدار توصیه شده چیزی حدود ۲۵ درصد از کل کالری های شما میباشد. با این کار می توان بدنتان را قبل از اینکه کل کربوهیدرات ها را کاملا حذف کنید، به بدنتان یاد دهید که می تواند چربی هایش را بسوزاند. همین چند سال پیش، نمیتوانستید به کسی بگویید که در قهوه صبحتان چربی میریزید، بدون اینکه ظاهری عجیب و غریب داشته باشید. در این حالت کبد چربی های بدن را به کتون تبدیل می کند. و مطالعه آن برای افرادی که می خواهند با عملکرد رژیم غذایی کتوژنیک آشنا شوند و یا به دنبال راهنمایی در جهت چگونه شروع کردن این رژیم هستند، همچنین افرادی که به دنبال لاغری از طریق رژیم کتوژنیک هستند مفید خواهد بود.پس با سایت ما همراه مطالعه دقیقا چگونه رژیم کتوژنیک لاغری سریع آخر ماه را ساختیم باشید. به عبارتی کربوهیدراتها در این رژیم نقش کمتری را ایفا میکنند و همچنین پروتئینها نیز چندان مجالی برای ارز اندام ندارند. Th​is con tent was creat​ed wi th the help of GSA Conte nt  Generator Dem᠎oversion !

چرا که این امکان وجود دارد که به جای کربوهیدرات از چربی استفاده شود. رژیم کتوژنیک به جای کالری شماری و محدود کردن خوراکی ها و حتی کمک گرفتن از تمرین های شدید ورزشی برای رسیدن به کاهش وزن شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می کند. هرچه سرعت متابولیسم بدن بیشتر شود بدن شما در حالت استراحت کالری بیشتری برنامه رژیم کتوژنیک keto می سوزاند. التهاب پانکراس، التهاب کبد و اختلال متابولیسم مواد مغذی در حال بروز است. با این حال خانمهای حامله، مادرانی که نوزاد شیر میدهند و افرادی که اختلال غذا خوردن دارند باید از رژیم فستینگ دوری کنند.

رژیم کتوژنیک و پریود دکتر روشن ضمیر

این بدان معناست که بدن شما به انسولین کمتری نیاز دارد و کمتر آن را میسازد. چنین رژیمی باعث پر شدن معده و کاهش وزن می شود اما این رژیم مانند سایر رژیم های دیگر عوارض مخصوص به خود را دارد و باعث انسداد روده میشود.رژیم غذایی در سال ۲۰۱۰ در آمریکا استفاده از نوعی کیک به نام تونیکی بود که بیشتر جنبه ی تبلیغ برای شرکت تولید کننده را دارد.امروزه نیز به افراد متقاضی کاهش وزن توصیه می شود که برای لاغر شدن تنها یک نوع ماده غذایی بخورند. تنها لازم است آنچه که به قهوه تان می افزایید را تغییر دهید. چنانچه در طول روز احساس گرسنگی می کنید، می توانید آجیل، دانه ها، پنیر یا کره بادام زمینی به عنوان میان وعده میل کنید تا اشتهای تان را کاهش دهید (اگر چه مصرف میان وعده می تواند از سرعت کاهش وزن در بلند مدت بکاهد).

اگر هم قصد دارید قهوه تان را شیرین کنید، از شیرین کننده ای مانند استویا استفاده کنید. اکنون این بدان معنا نیست که نمی تواند ابزاری موثر باشد ، زیرا بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار از دست دادن چربی بسیار موفقیت آمیز است ، عمدتا با استفاده از راهی برای کنترل آسان کالری دریافتی. رژیم کتوژنیک احتمال دارد که علائم بیماری آلزایمر را کم کند و روند پیشرفت این بیماری را کند نماید. مطالعه دیگری نیز نشان دهنده این امر است که بین مصرف مواد غذایی پر کربوهیدرات و افزایش میزان آکنه، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

رژیم کتوژنیک غفاری

بسیاری از افراد، مصرف روغن تری گلیسیرید زنجیره متوسط (MCT Oil)، مانند روغن هسته پالم و روغن نارگیل را نیز به این رژیم می افزایند. سرکه نارگیل، ساخته شده از تخمیر عصاره نارگیل است که در غذاهای آسیایی جنوب شرقی (به خصوص در فیلیپین)، و همچنین در برخی از غذاهای مورد استفاده هند یا سریلانکا، به خصوص غذاهای محبوب شهر گوآ استفاده میشود. همچنین در دهه 1970، دکتر اتکینز رژیم غذایی کم کربوهیدراتی را برای کاهش وزن منتشر کرد که با یک فاز کتوژنیک دو هفتهای بسیار سخت شروع میشد. فندق طعم شیرینی دارد و میتوان آن را به صورت خام، بو داده یا آسیاب شده به شکل خمیر مصرف کرد. اینکه چه مقدار وزن کم کنید به شرایط مختلف و اینکه چگونه رژیم رو رعایت کردید بستگی دارد.

رژیم کتوژنیک و بارداری

در مطالعاتی که به مقایسه رژیمهای کم کربوهیدرات و کمچرب پرداختهاند، افرادی که کربوهیدراتهای خود را محدود میکنند، گاهی اوقات ۲ تا ۳ برابر بیشتر وزن کم میکنند، بدون اینکه گرسنه بمانند. با این حال به نظر می رسد این مسئله فقط در مورد افرادی كه كمبود ید دارند یا مقادیر زیادی گواترژن می خورند باید رعایت شود. رژیم کتوژنیک به چه افرادی توصیه نمیشود؟ در مطالعه دیگری نتایج به دست آمده نشان می دهد که کاهش وزن با رژیم کتوژنیک 3 برابر بیشتر از رژیم های توصیه شده توسط انجمن دیابتی های انگلستان بوده است. یک مطالعه نشان می دهد که کاهش ضایعات و التهابات پوستی در نتیجه یک رژیم کم کربوهیدرات حاصل می گردد.

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید رژیم های لاغری کتوژنیک می توانند علاوه بر لاغری و کم کردن وزن باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین شوند. رژیم کتوژنیک منجر به کاهش قند و انسولین خون می شود و در افزایش اجسام کتونی در بدن موثر است. صرف شام در رژیم از یک اصل بسیار ساده و اساسی پیروی می کند: پروتئین بدون چربی به همراه سبزیجات کم کربوهیدرات و سالاد. یا اینکه برای وعده ناهار یا شام هم همینکار رو بکنید. مگر اینکه شیرینی های مجاز را شناخته و با جایگزینی آنها، رژیم خود را با اراده ای بیشتر ادامه دهید. ما در زیباتن اینکه چطور می توان رژیم لاغری مناسب داشت را برایتان شرح داده ایم. ᠎Th​is c onte nt has been cre at᠎ed by G᠎SA​ Con te᠎nt Gen er​ator Demover᠎si​on.

بنابراین لیمو هم یکی دیگر از بهترین موادی است که می توان آن را به رژیم غذایی کتوژنیک افزود. با این حال، اگر فرد پس از مدتی به سبک زندگی خود قدیمی خود برگردد احتمال بازگشت دیابت و پیشرفت مجدد آن وجود خواهد داشت. با این حال، برخی از میوه ها کربوهیدرات کمی دارند و می توانند در رژیم کتوژنیک مصرف شوند. ۴- رژیم کتوژنیک با پروتئین زیاد:در این سبک رژیم کتوژنیک نیاز است که هر روز ۱۲۰ گرم پروتئین یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ و تقریبا ۱۳۰ گرم چربی استفاده شود. گوشت: گوشت قرمز، استیک، همبرگر، سوسیس گوشت گوساله، مرغ و بوقلمون.

در رژیم کتوژنیک استاندارد همه وعده های مهم و میان وعده ها بر مبنای چربی هایی مانند آووکادو، کره، روغن های سالم، ماهی های چرب و گوشت ها، زیتون و روغن زیتون تنظیم می شوند. میزان استفاده پروتئین هم باید به اندازه متوسط باشد تقریبا ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده غذایی. ماهی سرشار از ویتامین های گروه B، پتاسیم و سلنیوم است. حتی اگر نیاز به دریافت کالری بیشتری برای سیر شدن دارید، براساس توصیههای متخصصین تغذیه، رژیم غذایی شما باید شامل غذاهای مختلفی از همه گروه های غذایی شامل میوه ها، سبزیها، تمام انواع غلات، مواد پروتئینی و انواع لبنیات باشد.

بهترین راه حل شما همچنان پیروی از توصیههای انکولوژیست خود است. بارها و بارها اثبات شده است که چربی ها به عنوان منبع سوخت، موثر ترین مولکول ها جهت سوزاندن به شمار می روند. گلوکز، ساده ترین مولکول است که بدن جهت تبدیل به انرژی از آن استفاده می کند. اگر فرد انسولین کافی نداشته باشد، بدن نمیتواند گلوکز را از خون به سلول منتقل کند، جایی که برای تولید انرژی به آن نیاز است. در صورتی که مقاومت به انسولین کنترل نشود، می تواند منجر به بروز دیابت نوع 2 گردد. بدن انسان هم مانند این ماشین دوگانه سوز عمل می کند و دو نوع سوخت دارد. یک ماشین دوگانه سوز را مد نظر قرار دهید که هم امکان کار کردن با گاز را دارد و هم بنزین. This con tent was done with GSA Con tent Gen​erator D emov ersi on!

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها

نوشیدنی های گازدار حاوی گازهایی هستند و پس از مصرف آنها به طور طبیعی با گاز بیشتری در دستگاه گوارش شما می مانند و منجر به التهاب می شوند. این ماشین در اکثر مواقع با گاز روشن شده است ، الان در بین راه گاز این ماشین به اتمام رسیده و خاموش می شود. در این رابطه مقالهای از سرویس سلامت در مجله کوروش بخوانید. جالب است بدانید که این چربی های اضافی رابطه مستقیمی با سندروم متابولیک و دیابت نوع ۲ دارند. غذاهای آماده نوع بشر زمانی برای سازگاری با این تغییر بسیار سریع نداشتهاست. اگر به تازگی تصمیم گرفته اید رژیم بگیرید و کتو را هم انتخاب کرده اید، اطلاع از وعده های غذایی و این که آنچه میل می کند باید موازنه سالمی از کریوهیدرات، چربی و پروتئین باشد، بسیار حائز اهمیت است. حتی اگر در مدت کوتاهی رژیم کتوژنیک دارید سعی کنید حتما در کنار آن از مکمل های مربوطه استفاده کنید تا در همین مدت کم هم بدن شما دچار کمبود خاصی نشود.

اما رژیم لاغری کتو چیست و چگونه میتوان با آن وزن کم کرد و لاغر شد. رژیم کتوژنیک نمره کلی 2 از5 دریافت کرد. به طور معمول بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص در رژیم غذایی روزانه تان توصیه می شود – اما هر چه میزان مصرف کربوهیدرات و میزان گلوکز تان را پایین تر نگه دارید، نتایج کلی آن بهتر خواهد بود. رژیم “کتوژنیک” یا به اختصار “کتو” به عنوان یک رژیم کم کربوهیدرات شناخته می شود که در آن بدن شروع به تولید کتون در کبد می کند تا به عنوان منبع انرژی از آن استفاده کند.

رژیم “کتوژنیک” یا به اختصار “کتو” به عنوان یک رژیم کم کربوهیدرات شناخته می شود که در آن بدن شروع به تولید کتون در کبد می کند تا به عنوان منبع انرژی از آن استفاده کند. دانه کاج، آجیل درختی است که بیشتر به عنوان یک ماده تشکیل دهنده در پستو، سس ایتالیایی ساخته شده با روغن زیتون، پنیر پارمزان و ریحان شناخته میشود. از آن جایی که گلوکز به عنوان یک منبع انرژی در اولویت قرار دارد، به چربی نیازی نیست، بنابراین بدن آن را ذخیره می کند. منظور از مواد خوراکی غیر مجاز، آن دسته مواد خوراکی هستند که درصد کربوهیدرات آن ها زیاد است. هنگامیکه کتون ها افزایش می یابند، در نهایت بهبود حساسیت به انسولین و قند خون حاصل میگردد و این رژیم می تواند نقش کلیدی برای برطرف نمودن این دسته از بیماری ها به دنبال داشته باشد.

درشت مغذی ها حاوی سه دسته چربی، پروتئین و کربوهیدرات و ریز مغذی ها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند. چاشنی ها: این مواد غذایی حاوی شکر و چربی های ناسالم اند. کربوهیدرات ها در این رژیم هم کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه را شامل می شود . یه خصوص 300 تا 500 کالری چربی اضافی برای کمک به تولید شیر. نام این تحولات در شرایط بدن از حالت گلوکز سوزی به چربی سوزی کتوزیسی می باشد. برای رژیمگرفتن باید شرایط بدنی خود را بهخوبی بررسی کنید. برای شروع رژیم کتو لازم است از قبل برنامه ریزی کنید. در این رژیم اشخاص می توانند قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات استفاده کنند تا قادر باشند شدت ورزش خود را افزایش دهند. اگر با طرفداران کتو صحبت کنید، حتما به شما در خصوص غذاهای مانده از قبل خواهند گفت که برای ناهار روز بعد شان کنار می گذارند.

اگه شروع کنم به خوردن کربوهیدرات بعد از ۱ هفته دوباره رژیم و شروع کنم اوکی میشه؟ تغییر از گلوکز بهعنوان سوخت به کتون (چربی)، شوک بزرگی برای سیستم بدن است و بههمین دلیل، مردم رژیم کتو فستینگ را با کتو شروع میکنند و پس از چند هفته تا چند ماه رژیمگرفتن، میتوانند روزه را نیز به آن بیفزایند. تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته که بر اساس آن ها رژیم کم کربوهیدرات کتوژنیک می تواند در کاهش سطح انسولین به یک رنج نرمال و سالم کمک به سزایی کند. مصرف پروتئین باید معتدل باشد ، زیرا مصرف بسیار زیاد می تواند باعث افزایش انسولین و کتون های پایین تر شود. نتایج در بین شرکتها، بازارها و دستههای محصول متغیر است و اغلب به عنوان ناکافی یا بسیار کند مورد انتقاد قرار میگیرد.

کتوز، فرایندی طبیعی است که در آن بدن برای زنده نگه داشتن ما در شرایطی که دریافت غذا کم شده است، شروع به فعالیت می کند. رژیم کتو به طور طبیعی سطح قند خون را کاهش می دهد و این به واسطه نوع مواد غذایی است که در این رژیم مصرف می کنید. کتوزیس طبیعی بوده ولی دومی در نتیجه کنترل نکردن دیابت اتفاق خواهد افتاد. بسیاری از افراد به این نتیجه رسیده اند که پخت و پز یک یا دو بار در هفته می تواند تا حد زیادی در وقت صرفه جویی کند و مانع از سپری شدن اوقات هر شب شما در آشپزخانه شود. این داروها اعتیادآور نیستند ولی اگر بیش از ۱۰ بار در ماه استفاده شوند ممکن است باعث بروز سردرد ناشی از مصرف زیاد دارو شوند. اگر باز سوالی دارید یا رژیم میخواهید؟ اما بدنسازان خوب است که رژیم دوره ای یا سیکلیکال را رعایت کنند.

در صورتی که اکنون با رژیم راحت و معجزه آسای کتوژنیک آشنا شده اید و دوست دارید برای کم کردن وزن خود از این رژیم استفاده کنید خوب است که ابتدا به طور کامل با این رژیم آشنا شوید. جای تعجب نیست، چرا که این امر بسیار شایع است. مقاله مرتبط: برای کاهش وزن، به جای سه وعده غذا، ۶ وعده بخورید! یک رژیم غذایی معمولی کتو به شدت کالری دریافتی را برای هر یک از سه درشت مغذی یا ماکروهای چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها تنظیم می کند.در اینجا درصدهای کالری توصیه شده معمولی برای هر ماکرو رژیم کتو آورده شده است:- 55 تا 60 درصد کالری دریافتی روزانه باید از چربی باشد.- 30 تا 35 درصد کالری دریافتی روزانه باید از پروتئین باشد.- 5 تا 10 درصد کالری دریافتی روزانه باید از کربوهیدرات ها تامین شود.