طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل تائید شد/ آخرین اصلاحات قانون انتخابات مبنای برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم است – dietition


نشست خبری هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با حضور جمعی از خبرنگاران آغاز شد .

وی در ابتدای نشست از تصویب ۹ طرح و لایحه در شورای نگهبان خبر داد.

طحان نظیف بیان کرد: بحث بار مالی به مصوبه بیمه‌های اجتماعی برطرف شد. این مصوبه عنوانش تغییر کرد لذا با یک مصوبه جدید روبرو هستیم و اشکالاتی وجود دارد که بنیادین نیست.

سه لایحه مربوط به مناطق تجاری و صنعتی در سرخس، مازندران و دوغارون است. اشکال جدی به اینها وجود ندارد.

وی درباره طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل گفت: طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل تائید شد. این طرح در مرحله قبل با ایرادات و ابهاماتی مواجه شده بود که با رفت و آمد‌هایی که بین شورای نگهبان و مجلس داشت و اصلاحاتی که در مجلس صورت گرفت، خلاف قانون اساسی و موازین شرع شناخته نشد و به تایید شورای نگهبان رسید.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ایراد اصل ۱۵ قانون اساسی به لایحه موافقتنامه امنیتی و انتظامی ایران و قرقیزستان، تصریح کرد: لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت قرقیزستان تنها واجد اشکال استفاده از واژگان غیرفارسی طبق اصل ۱۵ قانون اساسی است.

طحان نظیف در ادامه با اشاره به اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری ارسالی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و تایید شد.

وی ادامه داد: لایحه تسهیل تکالیف مودیان جهت پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌مودیان است که یک اشکال قانون اساسی به آن داشتیم. در ماده دو این لایحه عدم انجام تکالیف را شاهد بودیم ایا سازمان ملزم به بخشودگی جرایم است لذا باید تعیین و تکلیف شود.

طحان نظیف در ادامه افزود: مصوبه حمایت از گزارشگران فساد که قبلا ایراداتی داشتیم و فقط یک مورد جزئی داریم که اگر برطرف شود آن را تایید می‌کنیم و در خصوص انتخابات نیز مبنای همه دست اندر کاران قانون انتخابات مجلس با آخرین اصلاحات خواهد بود.