عدم تعیین نرخ نهایی خوراک و نرخ معادن،عامل فراز و فرود بازار سرمایه – dietition


حامد فقرایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: شرایط حال حاضر بورس را می‌توان به سبب عدم اطمینان کافی دانست. افزون براین ۸۵ درصد فضای بورس از اخبار و اتفاقات موجود تأثیرپذیری دارند و متأثر از شرایط بورس، دچار تغییرات می‌شوند. وی افزود: به طورکل می‌توان بازار سرمایه را پر چالش و پر ریسک دانست. افزون براین قیمت‌گذاری دستوری و نرخ نهاده‌های خوراک و سوخت براین فضا تأثیر گذاشته و روندی پرفراز و نشیب را ایجاد کرده است. فقرایی تصریح کرد: عدم اطمینان موجب می‌گردد تا بازار سرمایه دچار چالش شود و با خروج پول همراه گردد. دراین میان ضرورت دارد تا بگوییم روند ریزشی امری طبیعی و بخشی از ماهیت بازار سرمایه می‌باشد. 
کارشناس بازار سرمایه در پایان این گفت‌وگو همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه در شرایط حال حاضر نمی‌توان با قطعیت نسبت به روندآتی بورس اظهارنظر کرد.
 روز سه‌شنبه مورخ ۲۷ تیرماه بازار و شاخص کل نسبت به حمایت‌ها واکنش مثبت نشان داد و در روز چهارشنبه و در نیمه بازار، روند رشد به سبب مخالفت دولت با تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها متوقف شد. شرایط  فعلی بازار در حال تأثیرپذیری از اخبار رفت و برگشت می‌باشد.
 تا زمانی که نرخ خوراک و نرخ بهره معادن مبرهن و قطعی نگردد، نمی‌توان از شرایط آتی بورس سخن گفت. بی‌شک تا تعیین نرخ نهایی خوراک و نرخ معادن، بازار دچار روند فراز و فرود خواهد بود و روندی مستمر نخواهد داشت.