عمل بوکال فت چگونه باعث زیبایی صورت می‌شود؟ – dietition


می توان گفت که توده بوکال فت تشکیلی در ناحیه عضلات صورت است که به آن عضلات جعبه و سطحی می گویند. میزان چربی روی گونه ها در افراد مختلف متفاوت است. این لایه چربی ممکن است در برخی افراد کمتر و در برخی دیگر بیشتر باشد. اما اگر بزرگتر از حد معمول باشد روی زیبایی فرد تاثیر منفی می گذارد. چربی بوکال به عنوان لیپوساکشن نیز شناخته می شود زیرا مقداری از چربی را از دهان خارج می کند. تخلیه غبغب و بلفاروپلاستی از دیگر عمل های زیبایی پر طرفدار هستند.

https://file.tesmino.ir/images/2023/01/images_1673087571.jpg

مراحل بوکال فت

اولین قدم در بوکال فت ، تجویز یک آرام بخش برای کاهش خستگی فرد و سپس بی حس کردن ناحیه عمل است. معمولاً در بیشتر موارد از بی حسی موضعی استفاده می شود و این روش شامل یک عمل سرپایی بدون درد است. پس از گذراندن مرحله اول، جراح برشی را در داخل دهان ایجاد می کند و سپس بافت چربی ناحیه گونه را که از طریق همان برش به دیواره داخلی متصل می شود، خارج می کند. لازم به ذکر است که شکاف ایجاد شده در داخل دهان با توجه به اندازه و شکل صورت ایجاد می شود و این مقدار می تواند از ۲ تا ۵ سانتی متر متغیر باشد. برای تخلیه چربی پس از ایجاد شکاف به ناحیه بیرونی دهان فشار وارد می شود تا بافت چربی کاملا نمایان شود و سپس با استفاده از تجهیزات جراحی مخصوص چربی تخلیه می شود.

پس از تخلیه چربی لازم، قسمت بریده شده باید دوخته شود. لازم به ذکر است که چربی بوکال یا BFP یک ساختار استثنایی و ویژه در رابطه با سایر چربی های صورت است. اگر این روند توسط متخصص رفع نشود، ممکن است نتیجه برعکس آنچه شما فکر میکنید باشد. با توجه به حساسیت و ظرافت بالایی که در این روش لازم است، بهتر است با بهترین پزشکان در این زمینه مشورت کنید.

مراقبت های لازم قبل از جراحی چربی بوکال

برای انجام هر نوع جراحی از جمله جراحی پلاستیک، لازم است از توصیه های اولیه مراقبتی لازم که بهترین جراح باید به شما ارائه دهد، استفاده کنید. ناگفته نماند که قبل از تعیین روز عمل باید جلسه ای برای تعیین میزان چربی و زاویه صورت، برجسته سازی گونه ها و تعیین چربی برداشته شده انجام شود. پس از تعیین موارد فوق، پزشک باید فهرستی از نکات مهم و مراقبت های مورد نیاز برای عمل را در اختیار فرد قرار دهد که معمولاً شامل موارد زیر است: ۴۸ ساعت قبل از عمل هیچ گونه مواد حساسیت زا نخورید. اگر عمل به صورت موضعی انجام می شود، ۴ ساعت قبل از عمل از نوشیدن آب و غذا خودداری کنید. اگر عمل تحت بیهوشی انجام شود، توصیه می شود ۸ ساعت قبل از عمل چیزی نخورید.۴۸ ساعت قبل از جراحی سیگار نکشید.همچنین از مصرف هرگونه داروی ضد التهاب، آسپرین یا رقیق کننده های خون خودداری کنید.

مزایای بلفاروپلاستی یا جراحی پلک چیست؟

پوست و چربی اضافی پلک های بالایی علاوه بر تورم باعث سنگینی پلک ها و جلوگیری از دیدن فرد می شود. با از بین بردن پوست و چربی اضافی می توان بینایی فرد را بهبود بخشید. علاوه بر این، سه ناحیه متمایز از چربی مداری زیر چشم وجود دارد که کاهش این چربی به مرور زمان باعث افتادگی پوست می شود. از بین بردن چربی اضافی زیر چشم منجر به از بین رفتن چین و چروک و سفت شدن پوست می شود.

درمان تورم زیر چشم با بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی نه تنها برای پایین آوردن پلک های فوقانی، بلکه برای تورم زیر چشم نیز استفاده می شود. جراحی پلک بسته به شرایط پزشکی فرد و تشخیص پزشک ممکن است با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام شود. اگر بلفاروپلاستی هم برای ناحیه پلک و هم برای ناحیه زیر چشم لازم باشد، بیهوشی کامل انجام می شود. اما بی حسی موضعی به جراح این امکان را می دهد که حرکات ماهیچه های چشم را در حین عمل کنترل کند تا عوارض آن را از بین ببرد.

مراقبت های قبل از بلفاروپلاستی

قبل از جراحی لیفت پلک، پزشک آزمایش هایی مانند بینایی سنجی و آزمایش اشک را انجام می دهد. شما باید به پزشک خود در مورد داروهایی که مصرف می کنید، مانند داروهای تجویزی، بدون نسخه و حتی مکمل ها اطلاع دهید. برخی از داروها خطر خونریزی را افزایش می دهند و نباید قبل از جراحی مصرف شوند: ایبوپروفن – ادویل – وارفارین. سه هفته قبل از جراحی، سیگار و الکل را ترک کنید. در برخی موارد، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که در روز جراحی ناشتا باشید. قبل از انجام جراحی لیفت پلک حتما با پزشک متخصص مشورت کنید و دستورات قبل و بعد از عمل را به طور کامل و دقیق رعایت کنید.

دوره نقاهت بعد از جراحی

مدت زمان بهبودی زخم، کبودی، تورم و التهاب پس از جراحی بلفاروپلاستی حدود ۱۵ روز است که در این مدت باید برای معاینه و برداشتن بخیه ها به جراح مراجعه کنید. به طور کلی دوره نقاهت سخت و آزاردهنده نیست و به راحتی قابل انجام است. نتیجه این عمل تا چند ماه دیگر کامل می شود و فرم چشم ها مشخص می شود.

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

کبودی و تورم پلک ها در چند روز کاهش می یابد.

استفاده از کمپرس سرد روند بهبود را تسریع می کند.

فعالیت های سبک مانند پیاده روی نیز به بهبود زخم کمک می کند.

۷-۱۰ روز پس از بلفاروپلاستی، فرد می تواند فعالیت های روزانه خود را آغاز کند.

معمولاً بانداژهای نازکی روی محل برش زده می شود که پس از چند روز برداشته می شود، بخیه ها حدود یک هفته باقی می مانند.

حساسیت به نور و تاری دید تا دو روز طبیعی است. اما اگر مدت طولانی تری ادامه داشت، باید جراح خود را در جریان بگذارید.

پس از جراحی پلک نمی توان از لنزهای تماسی استفاده کرد و باید از عینک استفاده کرد.

همراه داشتن عینک آفتابی را فراموش نکنید.

https://file.tesmino.ir/images/2023/01/images_1673087578.jpg

درباره کلینیک گونه

جراحی زیبایی صورت امروزه یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی است. بسیاری از افراد مشتاقانه منتظر یک متخصص جراحی زیبایی صورت برای تغییر شکل و زیبایی اجزای صورت و رفع چین و چروک هستند. در برخی شرایط به جز بازسازی و زیبایی، جراحی زیبایی صورت می تواند عملکرد ناحیه مورد نظر را بازیابی و بهبود بخشد. انواع مختلفی از جراحی های صورت و عمل های زیبایی وجود دارد که در کلینیک گونه goonehclinic.com به صورت تخصصی انجام شده و هر قسمت از صورت به طور جداگانه در لیست عمل های زیبایی قابل انجام برای مردان و زنان در نظر گرفته شده است. جراحی پلک (بلفاروپلاستی) ، لیفت صورت ، لیفت ابرو ، تزریق ژل و چربی ، ساختن زاویه فک ، لیفت غبغب و لیفت گردن از جمله جراحی های زیبایی این کلینیک میباشد. لیفت صورت توسط متخصص پوست انجام می شود و پوست شل و اضافی صورت را از بین می برد. این جراحی صورت در کناره های گوش انجام می شود. لیفت صورت با لیزر و بوتاکس گزینه های دیگری برای صاف کردن پوست صورت و از بین بردن پوست اضافی صورت هستند. برای رفع خط اخم، رفع افتادگی ابروها و صاف کردن خط بین ابروها جراحی صورت که به و لیفت ابرو نیز معروف است انجام می شود.

تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک و لیفت ابرو نتیجه ای مشابه عمل جراحی پیشانی دارد، اما نتیجه موقتی است و نیاز به طولانی شدن و ترمیم دارد. در پروتز پوست صورت برای هر ناحیه از صورت مانند گونه، چانه و فک یک پروتز وجود دارد. پروتز ناحیه مورد نظر را برجسته می کند و بی نظمی ها را برطرف می کند. در بوکال فت چربی های دو طرف گونه که به آنها چربی های باکال می گویند در طی جراحی زیبایی برداشته می شود و ظاهر صورت به نوعی ترمیم می شود. کلینیک گونه ارائه دهنده تمامی این خدمات به شما مشتریان عزیز میباشد.

آدرس : تهران، خیابان جردن، خیابان دستگردی (ظفر)، پلاک ۲۵۱، طبقه ۴

تلفن : ۹۱۰۰۱۰۱۳