مراحل آمادگی برای سفرهای خارجی – dietition


عمده دلیل برای انجام سفرهای تفریحی، تجربه آرامش، استراحت و هیجان است. هر چه سفر شما با استرس و دردسر کم تری همراه باشد، لذت بیشتری خواهید برد. برای این منظور، بهتر است پیش از سفر خود را آماده کنید. کارهایی مانند دریافت پاسپورت، آشنایی با مقصد، رزرو بلیط سفر و… جزء مراحلی هستند که باید با دقت انجام شوند. در این مطلب می خواهیم به مراحل آمادگی برای سفرهای خارجی بپردازیم.

برنامه ریزی برای سفر

در نظر بسیاری از افراد، تهیه بلیط مهم ترین بخش سفر است. این افراد تصور می کنند چون پرواز تهران دبی یا پرواز استانبول به تهران خود را تهیه کرده اند، آماده سفر هستند. اگرچه تهیه بلیط از اهمیت زیادی برخوردار است و بدون آن نمی توان به مقصد رسید؛ اما سفر نیازمند اقدامات زیادی است. پیش از هر چیز، نیاز به برنامه ریزی برای سفر خود دارید.

گذرنامه

مهم ترین مدرک برای خروج از کشور، گذرنامه است. بنابراین در مرحله اول به فکر دریافت یا تمدید گذرنامه خود باشید. اطمینان حاصل کنید که دست کم تا ۶ ماه دیگر از تاریخ انقضای آن باقی مانده باشد. اگر هم تا حالا پاسپورت نداشته اید، بهتر است بدانید انجام مراحل آن ۴ تا ۶ هفته زمان خواهد برد.

بررسی مدارک برای ویزا

از دیگر مدارک مهم جهت آمادگی برای سفرهای خارجی ویزا است. اگر به کشورهایی مانند ترکیه، گرجستان یا ارمنستان سفر می کنید، نیازی به دریافت ویزا نیست. اما برای کشورهای دیگر باید برای اخذ ویزا اقدام کنید. دقت داشته باشید که:

  • این مرحله ممکن است به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز داشته باشد، پس زودتر اقدام کنید.
  • طبق قوانین برخی کشورهای جهان، توریست ها باید هزینه ورود و خروج به کشور بپردازند. بررسی کنید که این قانون شامل کشور مقصد سفر شما هم خواهد شد یا خیر.

اقدام برای واکسیناسیون

برای سفر به برخی کشورها نیاز به انجام واکسیناسیون است. بهتر است از چند ماه قبل از سفر برای انجام واکسیناسیون خود اقدام کنید. توصیه می کنیم وب سایت مرکز کنترل بیماری ها را چک کنید تا از این طریق، در مورد الزام واکسیناسیون برای سفر به مقصد خود، اطلاع پیدا کنید.

بیمه درمانی و مسافرتی

اگر بیمه درمانی شما سفر خارج از کشور را پوشش نمی دهد، بیمه ای را خریداری کنید که در کشور مقصد نیز مورد پذیرش باشد. خرید بیمه مسافرتی زودتر از موعد باعث خواهد شد در هزینه و زمان صرفه جویی شود.

انتخاب محل اقامت

رزرو بلیط هواپیما و انتخاب محل اقامت، دو نکته مهم در سفرهای خارجی هستند. به محل اقامت خود فکر کنید. چه بخواهید در هتل بمانید و چه در کنار دوستان و آشنایان بهتر است از قبل در مورد آن تصمیم بگیرید. هرگز این تصمیمات را به لحظه های آخر موکول نکنید. از تجربه و نظر دیگران استفاده کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

رزرو بلیط هواپیما

برای رزرو بلیط هواپیما از سامانه فلای تودی کمک بگیرید. در این سامانه به انواع بلیط ها برای مقاصد مختلف مانند بلیط پرواز تهران دبی یا بلیط پرواز استانبول به تهران دسترسی دارید. در فلای تودی امکان کنسل کردن بلیط و همچنین برخورداری از پشتیبانی ۲۴ را نیز خواهید داشت.

آشنایی با فرهنگ و زبان کشور مقصد

یکی دیگر از مراحل مهم در آمادگی برای سفرهای خارجی آشنایی با کشور مقصد است.

زبان کشور مقصد

این روزها، دانستن اندکی زبان انگلیسی می تواند در بسیاری از کشورها راهگشا باشد؛ اما بهتر است پیش از سفر، دست کم چند اصطلاح رایج زبان کشور مقصد را هم بدانید.

آشنایی با رویدادهای اخیر کشور مقصد

توصیه می کنیم از طریق اینترنت، کمی درباره رویدادهای اخیر کشور مقصد اطلاعات جمع آوری کنید. بررسی کنید چه نوع مراسم فرهنگی یا تفریحی در آن کشور برگزار می شوند. این اطلاعات می توانند سفر شما را لذت بخش تر کنند.

آشنایی با رفتارهای عرفی کشور مقصد

پیش از سفر با رفتارهای عرفی و نوع لباس پوشیدن در کشور مقصد آشنا شوید. به این ترتیب می توانید از رفتارهای سوءتفاهم زا پرهیز کنید. مراقب باشید کاری نکنید که در جامعه میزبان توهین آمیز تلقی شود.

آماده کردن اقلام ضروری

حالا که مراحل اول و دوم را گذرانده اید، به مرحله آخر آمادگی برای سفرهای خارجی می رسیم.

تهیه ارز

بهتر است پیش از سفر از قیمت واحد پول کشور مقصد اطلاع پیدا کنید و همراه با دلار، مقداری پول رایج کشور مقصد را نیز تهیه کنید.

واریز عوارض خروج از کشور

فراموش نکنید که بدون پرداخت عوارض خروج نمی توانید از کشور خارج شوید. بهتر است ۴۸ ساعت قبل از سفر، عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید تا دچار مشکلات احتمالی نشوید.

بستن چمدان

حتما از آب و هوای کشور مقصد آگاه شوید تا لباس های مناسب همراه ببرید. در چیدن لوازم در چمدان سلیقه به خرج دهید و از همراه برداشتن اقلام غیرضروری پرهیز کنید. چنانچه داروی خاصی مصرف می کنید، آن را به همراه نسخه پزشک در کیف دستی خود بگذارید.

جمع بندی

به منظور آمادگی برای سفرهای خارجی بهتر است در وهله اول از گذرنامه خود مطمئن شوید. در مراحل بعدی به سراغ مدارک لازم برای ویزا، واکسیناسیون، بیمه درمانی، محل اقامت و آشنایی با کشور مقصد بروید. به یاد داشته باشید که هیچ کاری را به لحظات آخر موکول نکنید تا سفر بی دردسر و راحتی را تجربه کنید. برای تهیه بلیط هواپیما به مقاصد مختلف مانند پرواز استانبول به تهران و پرواز تهران به دبی می توانید به وب سایت فلای تودی مراجعه کنید.