مزایای استفاده از چوب راش – dietition


راش گونه‌ای است که نشان دهنده وجود آب و هوای معتدل مرطوب است. این درخت بزرگی است که ارتفاع آن در زمین‌های نسبتاً حاصلخیز به ۳۰ یا حتی ۳۵ متر می‌رسد. خاصیت آن پوست نازک و صافی دارد که فقط در گیاهان معتدل اروپا یافت می‌شود. چوب راش یکی از معروف‌ترین انواع چوب در صنعت تولید مبل و صنایع ساختمانی است که از درختان راش به دست می‌آید. این چوب دارای چگالی بالا و تراکم خوبی است و دارای بافت نرمی است. لذا از این چوب بیشتر برای تولید انواع مبل سلطنتی و نیز مدل‌های مختلف مبل کلاسیک استفاده می‌شود. راش به رنگ سفید، قهوه‌ای و نارنجی روشن است، همچنین بافت نرم و صاف آن باعث جذابیت ظاهریش در تولید مبلمان می‌شود. درخت راش در نواحی مختلف جهان از جمله در گیلان و مازندران رشد می‌کند و معمولاً به ارتفاع حدود ۲۵ متر می‌رسد و به دلیل چوب با کیفیتی که تولید می‌کند، در صنایع مبلمان و ساختمان کاربرد زیادی دارد. اگر در کنار محصولات چوبی، به دنبال محصولات فولادی و آهن هم هستید، می توانید قیمت لحظه‌ای آهن و میلگرد پیوان را در سایت مشاهده کنید.

تشخیص چوب راش

راش چوبی است که از زمان‌های قدیم تا به امروز در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از قرن بیستم برای تولید خمیر کاغذ از طریق حل کردن استفاده شده است. حتی امروزه، با توجه به ظاهر برگ‌دارش، برای تولید کاغذ با کیفیت خوب، یک گونه انتخابی باقی مانده است. در لوازم التحریر، ما از کیفیت‌های نوری و رپروگرافیک صحبت می‌کنیم که از ویژگی‌های بارز کاغذهای به اصطلاح “پوشش بدون چوب” هستند.

راش به غیر از کاغذ در نجاری برای ساخت اشیاء چوبی یا ظروف آشپزخانه استفاده می‌شود. این ماده‌ای کم‌استحکام است که کار با ابزارهای اولیه آسان است. علاوه بر این، حتی می‌توان با خم شدن به آن شکل منحنی داد. برای اجرای پارکت، برای پوشاندن زمین، پله‌های چوبی همچنین برای ساخت پارو و چندین شی دیگر استفاده می‌شود. با این حال، تنها شرط این است که برد یا عمر اینها نسبتاً کوتاه باشد. در واقع، راش در حالت طبیعی خود گونه‌ای است که در فضای باز ماندگاری چندانی ندارد. بنابراین نمی‌توان از آن برای ساخت یک قاب یا نمایش در خارج استفاده کرد.

از طرفی در نجاری صنعتی به ویژه در کابینت‌سازی از راش در تولید مبلمان استفاده می‌شود. می‌توان به موارد دیگر اشاره کرد: میز، تخت، میز، انباری، صندلی جالب‌ترین چیز این است که رندرینگ همیشه بسیار موفق است، زیرا راش چوب جامد امکان پرداخت عالی را ارائه می‌دهد.

این اسانس برای فعالیت‌های DIY نیز کاربردی است. راش در واقع چوبی است که کار با آن بسیار آسان است و به آن امکان می‌دهد اشکال مختلفی به آن داده شود. به عنوان مثال، پین‌هایی که برای بازی نیپین استفاده می‌شوند از چوب راش بخار گرفته بریده می‌شوند، فرآیندی که ماشین‌کاری آن را آسان‌تر می‌کند.

به طور مشابه، می‌توان آن را رنگ آمیزی، آغشته، چسب، لاک زدن، جلا داد تا اشیاء مختلف به دست آورد. تنها مشکل مربوط به سختی اره کردن دستی در خطر ایجاد شکاف است. این خاصیت ذاتی ماده است که بدون اینکه صلب و شکننده باشد در برابر خمش مقاومت می‌کند. یکی دیگر از کاربردهای رایج راش برای تولید هیزم یا تولید زغال چوب است.

چوب راش دارای رنگ سفید و نارنجی روشن است. همچنین دارای خطوط تیره و نوارهای نازک قهوه‌ای رنگ است که با این نوارها می‌تواند از چوب‌های دیگر متمایز شود. و اما سایر ویژگی‌های چوب راش عبارتند از:

بافت

چوب راش دارای بافت صاف و نرم است. سطح آن بسیار صاف و یکنواخت بوده و برای کارهای تزئینی بسیار مناسب است.

جذب رطوبت

چوب راش دارای چگالی بالایی است و درصد رطوبت کمتری نسبت به چوب‌های دیگر دارد.

چوبدانه‌های چوب راش

چوب راش دارای چوبدانه‌هایی است که به همراه نوارهای قهوه‌ای رنگ آن خودنمایی میکند.

برش چوب

هر تیغه‌ای به راحتی در چوب راش فرو نمی‌رود و باید برای بریدن آن باید از ابزارهایی مانند دستگاه برش و تیغ تیز استفاده شود. در هر صورت، برای تشخیص دقیق تر چوب راش، می‌توان از خدمات یک کارشناس متخصص در زمینه چوب و مبلمان استفاده کرد.

مزایای استفاده از چوب راش برای تولید مبل

اولین مزیت چوب راش زیبایی است. در واقع وجود خطوط دنده روی سطح آن را بسیار زیبا کرده است. همچنین کار با آن چه به صورت دستی و چه در کارخانه بسیار آسان است. به ویژه برای توسعه فضای داخلی یک خانه کاربردی است. جدا از چهارچوب، می‌توان از آن برای چیدن پارکت و یا برای ساخت کلیه مبلمان و حتی ظروف روزمره استفاده کرد. علاوه بر این، اگر چوب راش به خوبی نگهداری شود، طول عمر بسیار بیشتری نسبت به حالت عادی دارد. علاوه بر این، نسبتاً انعطاف‌پذیر است، برش و دست زدن به آن آسان است. می‌توانید به راحتی آن را خم کنید و بدون خطر شکستگی به آن شکل‌های دیگری دهید. این یکی از دلایلی است که اغلب در صنایع دستی استفاده می‌شود.

چوب راش دارای چگالی بالایی است و این باعث می‌شود مبلمانی با دوام و مقاوم در برابر ضربه و سایر شرایط نامساعد تولید شود. این چوب از لحاظ ظاهری بسیار زیباست و توانایی تزئینی بالایی دارد. چوب راش در مقابل رطوبت مقاوم است و در نتیجه می‌تواند در مناطقی با رطوبت بالا و برخوردار از آب و هوای نامناسب به کار رود. این چوب دارای چگالی بالایی است و در نتیجه مبلمان تولید شده از آن بسیار محکم خواهد بود. چوب راش به خوبی قابلیت تراشیده شدن را نیز دارد و می‌توان به راحتی آن را به شکل‌های مختلفی تبدیل کرد. لذا قیمت چوب نراد نیز همزنان در بازارهای جهانی و داخلی در کنار چوب راش رشد و تغییرات عمده‌ای داشته است.

روش نگهداری از راش

چوب راش چوبی است که به راحتی می‌پوسد زیرا در حالت طبیعی به رطوبت بسیار حساس است. بنابراین، برای اینکه از تخریب زود هنگام غافلگیر نشوید، توصیه می‌شود از محصولات مناسب برای نگهداری آن استفاده کنید. این کار با استفاده از یک ماده شیمیایی به نام کرئوزوت که یک قطران بر پایه تقطیر است انجام می‌شود. مزیت این درمان افزایش طول عمر و مقاومت این گونه است. به طور مشابه، تصفیه با دمای بالا در صنعت، حفظ هر چه بهتر این ماده حساس را ممکن می‌سازد. پس از این تقویت است که می‌توان از چوب جامد برای کارهای مهمی مانند کابینت سازی استفاده کرد، او حتی در کارهای ساختمانی دخالت می‌کند. اگر مبلمانی از این نوع درخت دارید، باید آن را مرتب تمیز کنید. از آب گرم و صابون با پارچه صاف استفاده کنید تا هیچ رگه‌ای باقی نماند. برای حفظ کیفیت مواد می‌توانید از پاک‌کننده چوب نیز استفاده کنید. چیزی که باید از آن اجتناب شود استفاده از مواد شوینده است که می‌تواند یکپارچگی آن را تحت تأثیر قرار دهد.

نظافت اجسام و مبلمان با پایه راش باید در جهت دانه‌بندی چوب انجام شود. این نرمی لاک را حفظ می‌کند. همین قانون برای ظروف سنگین یا ناتمام باید رعایت شود. همچنین لازم است بلافاصله آثار آب را با یک پارچه خشک یا با ریختن آرد روی آن تمیز کنید.

مشخصات چوب راش

چگالی: ۷۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب

مقاومت: بسیار مقاوم

آب گریز یا نه: دفع کننده آب نیست

انعطاف پذیری در مقابل سختی: خیلی انعطاف پذیر نیست

در حین کار: برش آسان

دوام: کم در فضای باز (مگر اینکه فرآوری شود)

ضخامت: ۲۶ تا ۸۰ میلی متر