ویژگیهای میلگرد فولاد آذربایجان – dietition


شاید تا به حال نام میلگرد میانه به گوشتان خورده باشد یا برای امر ساختمان‌سازی سر وقت این محصولات بی‌نظیر رفته باشید. میلگرد فولاد آذربایجان این روزها برای این صنعت طرفداران زیادی دارد و در حال رقابت با برندهای غول میلگرد در ایران است. خوشبختانه با توجه به مزایایی که در این میلگردها مشاهده می‌شود، خرید آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد.

بنابراین در این مقاله به ویژگی‌های میلگرد فولاد آذربایجان می‌پردازیم تا سپس مردم بتوانند بهترین تصمیم را برای دریافت آن‌ها داشته باشند. شیوه خرید هر یک از انواع این میلگردها به شما داده می‌شود تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد. دقت داشته باشید ویژگی‌های مطرح شده در این مطلب، تمام نکات مربوط به میلگرد فولاد آذربایجان را شامل نمی‌شود، اما به مواردی پرداخته شده است که کارتان را راه خواهد انداخت.

معرفی شرکت فولاد آذربایجان

اگر بخواهیم لیستی از قدیمی‌ترین برندهای سازنده میلگرد در ایران را تهیه کنیم، قطعا فولاد آذربایجان یکی از آن‌ها است. این کارخانه در سال ۱۳۶۸ در میانه، نزدیک به تبریز احداث شد و کمی بعد در سال ۱۳۷۹ بود که محصولات زیادی از آن توسط ساختمان‌سازان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در آن سال، این شرکت موفق شد ۵۵۰ هزار تن از محصولات فولادی و آهنی خود شامل میلگردها را روانه بازار کند که در بین دیگر کسب و کارها افتخار بزرگی محسوب می‌شد.

1

تصویر ۱ – آلت: نگاهی به عملکرد کارخانه میلگرد فولاد آذربایجان

کاربران زیادی در مورد کیفیت و دوام میلگرد فولاد آذربایجان نگران بودند که باید گفت جای هیچ نگرانی نیست. این کارخانه از استانداردهای ملی و جهانی استفاده می‌کند تا محصولاتی با دوام و با طول عمر بالا را به دست مشتریان خود برساند. هر ساختمانی که از آن زمان تا به حال توسط این میلگردها ساخته شده است، مشکلی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود و استفاده کنندگان از آن‌ها کاملا خشنود هستند.

با توجه به این که میلگرد فولاد آذربایجان با بسته‌بندی روانه بازار می‌شود، استاندارد ملی ۳۱۳۲ روی آن درج شده است که با مشاهده آن به اصل بودن محصول پی خواهید برد. در غیر این صورت باید در این زمینه مشکوک باشید. به هر شکل به خاطر موفقیت‌های فراوانی این شرکت و محصولاتش، طبیعی است برخی کسب و کارها به تقلید بپردازند و میلگردهایی نه چندان خوب را در دسترس قرار دهند.

حال بد نیست تا حدودی به ویژگی‌های کارخانه فولاد آذربایجان اشاره کنیم. انواع مصالح ساختمانی از جمله مقاطع سبک فولادی در آن جا ساخته می‌شوند و هر یک کیفیت لازم برای استفاده را دارند. خود میلگردها با توجه به گرید، سایز، وزن و پارامترهای دیگر، طیف گسترده‌ای از مدل‌ها را شامل می‌شوند تا مشتری طبق نیازش سر وقت آن‌ها برود.

ترکیبات شیمیایی به کار رفته در هر کدام از این میلگردها کاملا استاندارد بوده و همه درصدها رعایت شده است و این از رموز موفقیت میلگرد فولاد آذربایجان به شمار می‌رود. طبق آمار و ارقام، سالانه بیشتر از ۵۵۰ هزار تن از میلگردها به دست مشتریان می‌رسد و بعید نیست با توجه به افزایش روند ساختمان‌سازی‌ها در کشور، این مقدار با افزایش همراه شود.

2

تصویر ۲- آلت: رمز موفقیت میلگرد فولاد آذربایجان

بررسی خصوصیات میلگرد فولاد آذربایجان

میلگرد فولاد آذربایجان به نسبت بسیاری از میلگردهای موجود در بازار، مزیت‌ها و ویژگی‌هایی را در خود دارند. بدون بررسی این ویژگی‌ها، شاید انتخاب این میلگرد یا هر نوع دیگری از مصالح ساختمانی کار درستی نباشد. پس با این بخش از مطلب همراه ما باشید.

وزن میلگرد میلگرد فولاد آذربایجان

کارشناسان شباهت زیادی را میان میلگرد فولاد آذربایجان و میلکرد ذوب آهن در نظر می‌گیرند که این قضیه حقیقت دارد. یکی از این شباهت‌ها از نظر وزن و سایز میلگردها است و تقریبا می‌توان گفت از فرمولی مشابه برای ساختشان استفاده می‌شود. اکنون این دو برند در حال رقابت برای کسب بیشترین مشتری هستند و هر دو به نوبه خود موفقیت‌های زیادی را تجربه کرده‌اند.

مقاومت بالا در مقابل زنگ زدگی

زنگ زدگی میلگردها از مواردی است که مردم هرگز دوست ندارند. می‌دانیم این زنگ زدگی می‌تواند طول عمر آن را کاهش دهد و بنابراین، باید به دنبال میلگردی رفت که مقاومت بالایی به لحاظ زنگ زدگی از خود نشان دهد. در بین میلگردهای موجود در کشور، میلگرد فولاد آذربایجان یکی از بهترین گزینه‌ها از این نظر است.

3

تصویر ۳- آلت: مقاومت بالای میلکرد فولاد آذربایجان

مقاومت خوب در مقابل ضربات

همواره شاید ضربات محکمی به ساختمان و میلگردهای آن وارد شود. میلگردهایی که زور کافی برای این مقاومت را نداشته باشند، کل ساختمان و اهالی‌اش را با خطر مواجه می‌کنند. این در حالی است در میلگرد فولاد آذربایجان از ترکیبات شیمیایی و مواد خوبی استفاده شده است تا مقاومت در مقابل ضربات گوناگون افزایش پیدا کند.

استاندارد تولید

در بالا به این نکته اشاره شد که استانداردهای داخلی و خارجی برای میلگرد فولاد آذربایجان در نظر گرفته شده است تا خرید مطمئن‌تری از سوی مشتری صورت گیرد. از این استانداردها باید ISIRI 3132 و DIN 488 را نام برد.

شکل پذیری

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که طبق انجام آزمایش‌های گوناگون به آن رسیده‌اند، شکل پذیری مناسب میلگرد فولاد آذربایجان است. طی عملیات خمش گرم و سرد، نتیجه این شد این میلگردها از این نظر هم از جمله بهترین‌‌ها هستند.

انواع مختلف

مدل‌های گوناگونی برای میلگرد فولاد آذربایجان وجود دارد که هر یک با کاربردهای خاص خودشان ساخته شده است. برای نمونه باید آن‌ها را از نظر سایز دسته‌بندی کرد که از ۱۰ تا ۳۲ میلی‌متر متغیر هستند. نتیجه می‌گیریم میلگردهایی با سایز ۳۲ برای ساختمان‌های بزرگ و جاهایی که نیاز به استحکام بسیار بالا وجود دارد، استفاده می‌شود. در سایت آهن کیتا امکان مشاهده انواع قیمت میلگرد میانه وجود دارد تا تصمیم درستی برای خرید گرفته شود.

خریدی ایده‌آل با آهن کیتا

آهن کیتا جدا از این که یکی از بهترین سایت‌ها برای مشاهده قیمت‌های به‌روز میلگردها و دیگر مصالح ساختمانی به شمار می‌رود، در آن می‌توانید به خرید و ثبت سفارش هر نوعی از آن‌ها مانند میلگرد فولاد آذربایجان هم بپردازید. کافی است از شماره تلفن‌های این سایت برای برقراری تماس استفاده کرده و سفارش خود را نهایی کنید. مطمئن باشید میلگرد فولاد آذربایجان ظرف مدت کوتاهی به محل مد نظر شما ارسال می‌شود.

منبع: رجا نیوز