پیش بینی بازار دلار و تتر در سال آینده – dietition


پیش بینی بازار دلار و تتر در سال آینده

معامله‌گران بازار کریپتو تتر را برای گذر از نوسانات رمزارزها و در امان ماندن سرمایه خود به کار می‌برند؛ اما همین ارز به اصطلاح استیبل هم ممکن است در معرض نوسانات بازار قرار بگیرد. بر همین اساس پیش بینی وضعیت ارز Tether و دلار هم می‌تواند مبحث مهمی در تحلیل‌های این بازار گسترده و شگفت‌انگیز باشد. در این مقاله به طور مفصل USDT یا همان ارز دیجیتال Tether را بررسی کرده‌ایم. همچنین درباره پیش‌بینی‌های قیمت آن در سال آینده صحبت کرده‌ایم.

  images_1674725127.png

بررسی وضعیت تتر در سال ‌های ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴

با توجه به اینکه زمان نگارش این مقاله در اوایل سال ۲۰۲۳ به سر می‌بریم، بهتر است بررسی وضعیت تتر را از سالی که گذشت (۲۰۲۲) شروع کنیم، سپس به بررسی و پیش بینی قیمت تتر در آینده می‌پردازیم. می‌توان گفت قیمت ارز دیجیتال Tether در سالی که گذشت همچنان ثابت بوده  و به عبارتی پس از تجربه بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۱ ثابت باقی مانده است.

تتر در سال ۲۰۲۲  باز هم رتبه سوم را پس از دو رمز ارز مشهور بیت کوین و اتریوم به خود اختصاص داده است. همانطور که ذکر کردیم وضعیت این ارز سال گذشته تقریبا ثابت ماند. اکنون باید ببینیم چه گمانه‌زنی‌هایی برای این رمز ارز استیبل در سال جاری و سپس در  ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

برای اینکه موضوع پیش بینی و گمانه زنی در خصوص وضعیت Tether Coin را بهتر بیان کنیم، درباره این ارز معروف و به اصطلاح ثابت توضیحات بیشتری ارائه می‌دهیم.

تتر چیست ؟

تتر یک ارز دیجیتالی دیگر بر پایه بلاکچین است و همانند سایر رمز ارزهای مبتنی بر این شبکه عمل می‌کند. این ارز هم اکنون از پروتکل‌های Omni و Liquid پشتیبانی می‌کند. Tether توسط ارز فیات دلار حمایت می‌شود. بر همین اساس این دارایی متصل به دلار آمریکا همواره ارزی با ارزش ثابت است.  موجودی Tether در بانک مشخصی ذخیره شده و ارزش بازار این ارز دیجیتالی ثابت معادل ۶۵ میلیارد دلار آمریکا اعلام شده است. بررسی‌ها و محاسبات نشان داده که مبلغ سپرده در گردش Tether بیشتر از سپرده‌های بسیاری از بانک‌های ایالات متحده آمریکا است.

شبکه تتر دارای توکن بومی با نام USTD است؛ این نماد معاملاتی همواره با ارزش ثابت ۱ دلار آمریکا خرید و فروش می‌شود. همین امر موجب شده تا Tether Coin ‌در لیست ارزهای Stablecoin‌ قرار بگیرد. به عبارتی این ارز هم مانند سایر ارزهای استیبل که با کمک پشتوانه‌ ارزهای فیات (دلار آمریکا، یورو و یوان چین)  ارزش خود را حفظ می‌کنند، از نوسانات بازار رمرزارزها در امان است.

 به طور کلی ارز دیجیتال Tether روشی برای ذخیره کردن دارایی‌های دیجیتال است. معامله گران با تبدیل دارایی‌‌های دیجیتال خود به Tether  خطر از دست دادن سرمایه خود را به حداقل و حتی می‌توان گفت به صفر می‌رسانند.

ویژگی‌های Tether

ارز دیجیتال Tether در حال حاضر سومین ارز برتر جهان محسوب می‌شود. این ارز دارای چهار مشخصه مختص به خود از قبیل ثبات قیمت، انتشار نامحدود، محبوبیت زیاد و دسترسی آسان است. همانطور که اشاره کردیم Tether در گروه‌ رمزارزهای ثابت قرار دارد و این موضوع که قیمت این ارز حتی با افزایش تقاضا بالا نمی‌رود، موجب محبوبیت بیشتر آن در بین سرمایه گذاران بازار کریپتو شده است.

به علاوه سرمایه گذاران برای خرید تتر هیچگونه دشواری در پیدا کردن صرافی نخواهند داشت؛ چرا که تقریباً همه صرافی‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال امکان معامله و همچنین سواپ این ارز را برای تریدرهای علاقه‌مند فراهم کرده‌اند.

images_1674725165.png

پشتوانه ارز تتر

ارز تتر به صورت پُلی میان ارزهای فیات و رمز ارزها عمل می‌کند. به عبارتی شما می‌توانید با خرید تتر یک دارایی ثابت برای خود ایجاد ‌کنید. از طرفی با استفاده از این ارز می‌توانید تراکنش‌های متعددی را در اینترنت انجام دهید.

وضعیت تتر و دلار

تتر و دلار آمریکا دارای نسبت ارز یک به یک هستند. شاید برایتان سوال باشد چنین ارتباطی چگونه ممکن است و آیا با  تغییر مقدار عرضه و تقاضا برای Tether این نسبت به هم نمی‌خورد. این سوال منطقی است؛ اما در صورتی که راجع به سیاست شرکت سازنده تتر اطلاعات داشته باشید، خیلی سریع به پاسخ می‌رسید.

گفتیم که Tether وابستگی شدیدی به دلار دارد.  با این حال توانایی شرکت سازنده در تزریق یا حذف Tether به بازار همواره نسبت یک به یک این دو ارز را در تعادل  نگه‌می‌دارد. به عبارتی در وضعیتی که تقاضا برای Tether  افزایش یابد، شرکت صادر کننده جهت جلوگیری از افزایش قیمت، تعداد بیشتری از این رمز ارز را به بازار وارد می‌کند. همین‌طور در خصوص کاهش تقاضا، مقداری از  ارزهای Tether موجود در بازار را از بین می‌برد و همواره قیمت این ارز را در تعادل نگه می‌دارد.

وضعیت قیمت Tether در سال آینده

با توجه به ماهیت تتر، این رمز ارز با هدف ثابت ماندن ارزش ۱ دلاری خود در بازار فعالیت می‌کند. با این حال نمی‌توان منکر تغییرات جزئی در قیمت آن شد. پیش بینی می‌شود که احتمال فاصله گرفتن از ارزش Tether از یک دلار بسیار کم است. در این بخش گمانه زنی‌ها و تخمین‌های برخی وب‌سایت‌های تحلیلگر کریپتو را در خصوص وضعیت قیمت Tether در ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴  بیان کرده‌ایم.

بر اساس تحلیل‌های انجام شده توسط وب‌سایت DigitalCoinPrice قیمت تتر تا سال ۲۰۲۸ مقدار ۱.۰۱ خواهد بود؛ اما  TradingBeasts وضعیت را به گونه دیگری تخمین زده و پیش می‌کند که در پایان سال ۲۰۲۳ شاهد قیمت ۱.۰۸۵۴۶۹۵ دلاری تتر خواهیم بود  و در سال ۲۰۲۴  تتر  ۱.۸۴۹۲۹۲ دلاری را می‌بینیم.

images_1674725191.png

کلام پایانی؛ آموزش خرید تتر در ایران

با توجه به مطالبی که در این مقاله راجع به ماهیت USDT و ثابت ماندن ارزش آن حداقل تا چند سال آینده گفته شد، خرید تتر معقولانه‌ترین کار برای حفظ دارایی‌های دیجیتال است. به عبارتی برای گریز از زیان‌های شرایط فعلی بازار کریپتو که وضعیت نزولی دارد، تبدیل دارایی دیجیتال به Tether بهترین کار است.

برای همه کاربران ایرانی نحوه خرید ارزهای دیجیتال از جمله Tether می‌تواند سوال برانگیز باشد. خوشبختانه تبدیل ارز به تتر بسیار آسان است. کافیست به سایت صرافی یوبیتکس  بروید و با چند کلیک ساده ارزهای دیجیتال خود را به Tether و در صورت نیاز به تومان تبدیل کنید. امیدوارم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد.