چالش “Murph”: ریشه ها و داستان های موفقیت


مقدمه

«انجام کارهای سخت فیزیکی یک هک زندگی بزرگ است. کارهای سخت را انجام دهید و بقیه زندگی آسان تر می شود و شما بیشتر از آن قدردانی می کنید.”

مایکل ایستر، بحران آسایش: ناراحتی را در آغوش بگیرید تا خود وحشی، شاد و سالم خود را بازیابی کنید

از بین تمرینات متعدد کراس فیت “قهرمان”، تعداد کمی به اندازه تمرین “چالش مورف” چالش برانگیز و افسانه ای هستند. تمرینات قهرمان به احترام یک سرباز سقوط کرده یا اولین پاسخ دهنده اختصاص داده شده است.

داستان این که چگونه چالش مورف به معروف ترین تمرین جهان تبدیل شد، داستان افرادی است که گرد هم می آیند تا بدن و ذهن خود را به چالش بکشند و در عین حال به یاد کسانی می افتند که همه چیز را برای کشورشان فدا کرده اند.

به منظور جمع آوری صدها تکرار با هم، فضایی از رفاقت، انسجام تیمی و استراتژی وجود دارد که این رویداد را از زمان شروع آن در سال 2005 در جامعه تناسب اندام بسیار محبوب کرده است.

II. منشأ رویداد “Murph”.

در 28 ژوئن 2005 ستوان مایکل پی مورفی و سه SEAL دیگر – دنی دیتز، متیو اکسلسون و مارکوس لوترل در حال انجام یک ماموریت شناسایی در پشت خطوط دشمن، در اعماق کوه های هندوکش بودند. هدف، احمد شاه رهبر تروریست و چریکی بود که با نیروهای آمریکایی در زمین مشکل ایجاد کرده بود.

برخورد ناخوشایند با گله‌داران متخاصم بز، تیم را با تصمیم بسیار دشواری روبه‌رو کرد – اجازه دهید گله‌داران بروند و خطر تسلیم مکان خود را به طالبان بدهند، یا آنها را بکشند و خطر محاکمه شدن برای قتل در ایالات متحده تحت قوانین درگیری (ROE) را تهدید کنند. بخشنامه ها با احساس وحشتناکی ناراحت کننده در مورد آن، تیم تصمیم گرفت آنها را رها کند. به زودی تیم مهر با بیش از 50 شبه نظامی ضد ائتلاف از سه طرف آتش می گرفت.

مورفی که زخمی شده بود و تقریباً مهمات آن تمام شده بود، عمداً و قهرمانانه به سمت تیراندازی باز حرکت کرد تا سیگنالی را ارسال کند و از تیمش درخواست حمایت کند. مورفی از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرستنده خود را رها کرد، اما در حالی که هنوز به سمت دشمن شلیک می کرد، موفق شد آن را برای تکمیل تماس بگیرد. به طرز غم انگیزی، هلیکوپتر MH-47 شینوک که برای نجات این افراد فرستاده شده بود، قبل از فرود توسط یک نارنجک راکتی سرنگون شد و هشت SEAL اضافی و هشت تعقیب کننده شب ارتش را در کشتی کشته شدند. مایکل مورفی، دنی دیتز و متیو اکسلسون همگی در آن روز در کوه مردند. مارکوس لوترل فرار کرد و زندگی کرد تا داستان خود را در کتاب پرفروش تعریف کند تنها بازمانده: گزارش شاهد عینی عملیات Redwing و قهرمانان گمشده تیم SEAL 10.

 

III. رشد و گسترش تمرین “Murph”.

داستان این که چگونه چالش مورف به یک رویداد ملی تبدیل شد، بخشی از تراژدی است، بخشی از آن غم انگیز است. این تمرین که در ابتدا «زره بدن» نام داشت، مورد علاقه مورفی بود. ترکیبی بی‌رحمانه از کالیستنیکی و استقامتی که با تمام گاز انجام می‌شد، نیاز به دویدن یک مایل، به دنبال آن 100 کشش، 200 فشار، 300 اسکات به علاوه دو مایل دیگر داشت، همه در حالی که زره بدن پوشیده بود. بدیهی است که نه برای افراد ضعیف، مورفی از آن به عنوان آزمایشی برای آمادگی رزمی مورد نیاز یک نیروی دریایی SEAL استفاده کرد.

در سال 2007، دکتر جاشوا آپل، دکتر، اکنون رئیس بخش فوریت های پزشکی سیستم مراقبت بهداشتی اداره کهنه سربازان آریزونا جنوبی، ساکن آلبانی، نیویورک بود. پس از پیوستن به یک باشگاه محلی کراس فیت، او در مورد یک تمرین قهرمان روز (WOD) به نام “Murph” شنید. او فکر کرد که آیا این همان مورفی است که او می‌دانست.

دکتر آپل رهبر تیم نجات نجات بود که مارکوس لوترل را نجات داد و اجساد مایکل مورفی و دنی دیتز را بازیابی کرد. وقتی فهمید که واقعاً همان مورف است، به صاحب کراس‌فیت آلبانی نزدیک شد و به آنها پیشنهاد کرد که مردم را در روز یادبود با هدف مشترکی که تمرین را کامل کنند و به افتخار کسانی که همه چیز را فدا کرده‌اند، دور هم جمع کنند.

با اجازه دن مورفی (پدر مایکل)، دکتر آپل یک جمع آوری کمک مالی راه اندازی کرد که در آن، با هزینه ای ناچیز، تمام درآمد به موسسات خیریه نظامی و بنیاد بورسیه یادبود مایکل پی مورفی اختصاص می یافت. در نتیجه، چالش مورف شروع به رشد کرد و هر سال هزاران نفر گسترش یافت.

عملیات بال‌های سرخ بدترین تلفات یک روزه نیروهای ایالات متحده از زمان آغاز عملیات آزادی پایدار در اکتبر 2001 بود. ستوان مایکل مورفی به دلیل اقدامات بی‌هراس و فداکارانه‌اش که منجر به نجات مارکوس لوترل و اجساد تیمش شد، پس از مرگ جایزه دریافت کرد. مدال افتخار کنگره در 27 اکتبر 2007.

IV. مزایای جسمی و ذهنی “مورف” و چالش های مشابه

در حالی که چالش مورف ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد که فقط افراد دارای تناسب استثنایی می توانند از عهده آن برآیند، اما قرار است برای همه قابل دسترس باشد. افراد نه ساله تا 90 ساله نسخه خود از چالش مورف را تکمیل کرده اند، به این معنی که آنها نسخه خود را از “سخت” انتخاب کرده اند.

نکته مهم این است که به ستوان مایکل مورفی و سایر اعضای خدماتی که جان خود را برای ما فدا کردند، احترام بگذاریم. این در مورد به خاطر سپردن آنها در حالی است که نیروی درونی عمیقی پیدا می کنید تا محدودیت های جسمی و ذهنی خود را از بین ببرید.

تمرین باید برای سطح تناسب اندام فعلی شما طولانی و چالش برانگیز باشد. حس موفقیتی که پس از اتمام کار احساس خواهید کرد به ایجاد سرسختی ذهنی، انعطاف پذیری و اعتماد به نفس کمک می کند. مورف باید محدودیت‌های استقامت، قدرت و استقامت قلبی عروقی شما را آزمایش کند. در حالی که شما فقط با خودتان رقابت می کنید، این کار را در محاصره گروهی از افراد با اهداف مشابه انجام خواهید داد و حس رفاقت و حمایت را در گروه خود پرورش می دهید.

V. ملاحظات ایمنی و گزینه های مقیاس بندی

دکتر آپل دوست دارد این سوال را بپرسد: «مورف شما چیست؟ برای انجام این تمرین لازم نیست نیروی دریایی باشید. مطمئناً کمک می کند، اما می توانید آن را متناسب با هر سطحی تغییر دهید. نمی توانید کشش انجام دهید؟ خوب، ردیف های حلقه را انجام دهید. نمی توانید بدوید؟ باشه، ردیف حتی اگر روی ویلچر هستید و 90 ساله هستید، ما می‌توانیم چیزی برای شما بسازیم.»

هنگام تمرین برای مورف، انتخاب تمرین و حجم مناسب چیزی است که باید از نظر استراتژیک برنامه ریزی شود. این نه تنها به کاهش احتمال آسیب کمک می کند، بلکه به شما اعتماد به نفس لازم برای تکمیل چالش را می دهد. کیفیت حرکت را در نظر داشته باشید و استراتژی های هیدراتاسیون و ریکاوری را در طول تمرین خود برای بهترین تجربه و کارآمدترین ریکاوری به کار ببرید.

VI. اهمیت تنوع در برنامه های تناسب اندام

علاوه بر مزایای ذهنی و فیزیولوژیکی انجام چالشی مانند مورف، مزایای متعدد دیگری نیز برای تناسب اندام و نتایج کلی سلامتی شما وجود دارد. هنگامی که متعهد به انجام تمرین شدید، یک تست فیزیکی واضح دارید که باید برای آن آماده باشید.

این هدف روشن باعث افزایش انگیزه و کاهش خستگی می شود. انجام چالش با جامعه ای از مردم ممکن است بیشترین فایده را برای سلامت کلی داشته باشد.

VII. توصیفات و داستان های موفقیت

در اینجا چیزی است که برخی از اعضای شگفت انگیز ما در مورد تأثیر تغییردهنده این چالش های تمرینی بر سلامت و تندرستی طولانی مدت آنها می گویند.

دیوید بی.

سفر مورف من چهار سال پیش با اهدافی ساده آغاز شد. یک مورف کامل دلهره‌آور به نظر می‌رسید، بنابراین در سال 1، تصمیم گرفتم یک مورف “1/4” انجام دهم – نمی‌دانستم که آیا واقعاً یک چیز است یا نه – اما به نظر می‌رسید که این یک هدف دست یافتنی است. از آن نقطه، تصمیم گرفتم هر سال پیشرفت کنم، در سال دو نیم مورف و سال گذشته سه چهارم مورف انجام دادم. پس از آن رویداد، من به اندازه کافی احساس خوبی داشتم که چند ماه بعد، در روز تولدم، به یک مورف کامل پرداختم. با حمایت زیاد جف سامسون که به من کمک کرد در ماه‌های منتهی به مورف پیشرفت کنم، اکنون مورف را راهی خوب برای تنظیم مجدد تناسب اندام و استقامت کلی خود در هر سال می‌دانم.

راچانا پی.

من هرگز در طی یک میلیون سال بدون تشویق و اطمینان تام که از نظر بدنی توانایی دارم، برای چالشی مانند مورف ثبت نام نمی کردم. عصبی بودم، اما احساس رفاقت زمانی که وارد FIT شدم باعث شد متوجه شوم که حضور و شرکت به هر شکلی که می‌توانم تنها شرط است! مورف از یک هدف شگفت انگیز پشتیبانی می کند و یک ساعت تلاش شدید نسبت به فداکاری های سربازان ما در مقایسه با آن کم به نظر می رسد. در یک یادداشت شخصی، من معتقدم چالش هایی مانند مورف، که نه تنها استقامت بدنی، بلکه قدرت ذهنی فرد را نیز آزمایش می کند، نمونه مهمی برای رسیدن به فراتر از آب هایی است که در آن راحت هستید. چالش هایی که پست های هدف را فراتر از آنچه من می دانم حرکت می کند. می‌دانم که می‌توانم به آن برسم، انگیزه‌ای به من بدهد تا به خودم فشار بیاورم و داشتن یک جامعه حامی، سفر را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند!

برادن کی.

وقتی برای اولین بار در مورد مورف شنیدم، دو فکر فوری من این بود: 1) به هیچ وجه! و 2) آیا این امکان وجود دارد؟ پس از کسب اطلاعات بیشتر در مورد ستوان مایکل پی مورفی، تشویق های تام و ماه ها آموزش، تصمیم گرفتم آن را امتحان کنم. مانند بسیاری دیگر، سفر مورف من یک سفر افزایشی بوده است. سال اولی که بچه هایم را به خدمت گرفتم تا بتوانیم یک مورف کامل را به عنوان یک تیم انجام دهیم که خاطره بسیار شادی برای همه ماست. سپس به نیم مورف و در نهایت مورف کامل رفتم. چیزی که به عنوان ترسناک شروع شد، الهام بخش شده است. هر روز یادبود توسط انجمن فوق‌العاده FIT به منظور یادآوری، حمایت و قدردانی از کسانی که همه چیز را برای کشور ما فدا کرده‌اند، احاطه شده است. خداوند ستوان مورفی، آمریکا و FIT را برای ترویج زندگی سالم‌تر، شادتر و معنادارتر برکت دهد.

هشتم. نتیجه

اهمیت تاریخی و رشد تمرین مورف از زمان شروع آن به سطوح حماسی رسیده است. مشاهیر دواین جانسون (راک)، کریس پرت و جان کراسینکسی، و همچنین ورزشکاران کراس فیت و مردم از سراسر جهان شرکت کرده اند. بیش از نیم میلیون تگ در اینستاگرام با استفاده از #چالش پذیرفته شده، #murphchallenge و #murph دریافت شده است.

هنگامی که مردم گرد هم می آیند تا به کسانی که همه چیز خود را برای کشورشان فدا کرده اند، احترام بگذارند، واقعاً اتفاق قابل توجهی رخ می دهد. مردم یک لحظه رنج داوطلبانه را با بخشی از شجاعت، روحیه جنگجوی بی باک و فداکاری الهام‌بخشی که مایکل مورفی به مردانش نشان داد، عوض می‌کنند. انجام کارهای چالش برانگیز ما را از نظر جسمی و ذهنی انسان های بهتری می کند. سلامت کلی، تناسب اندام و انعطاف‌پذیری ذهنی ما زمانی تقویت می‌شود که چالش‌های فیزیکی مانند مورف را انجام دهیم.

امیدواریم امسال به ما بپیوندید تا مایکل مورفی را گرامی بدارید و در عین حال کلی لذت ببرید. ما برای همه غذا و نوشیدنی در دسترس خواهیم داشت.

مورف شما چیست؟

برای وبلاگ بهینه سازی سلامت و سلامتی FiT ثبت نام کنید

600 Rancho Shopping Center, Los Altos CA 94024. | 650-947-9831

دریافت جهات | به ما ایمیل بزنید | شغل ها | ما را دنبال کنید:

The post چالش “Murph”: ریشه ها و داستان های موفقیت اولین بار در بهینه سازی سلامت و آموزش شخصی Los Altos – FIT Trainers ظاهر شد.





منبع