چه کسی می تواند اقدام به ترخیص کالا از گمرک کند؟ – dietition


ترخیص کالا از گمرک فقط توسط صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی امکان پذیر است و گمرک ایران به هیچ فرد دیگری اجازه ترخیص کالا را به هیچ وجه نمی‌دهد. از نظر گمرک صاحب کالا فردی است که تمامی مدارک مربوط به حمل و مجوزهای واردات کالا به نام وی صادر شده و در این صورت فرد اجازه ترخیص کالای وارداتی خود از گمرک را دارد.

ترخیص کالا از گمرک فقط توسط صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی امکان پذیر است و گمرک ایران به هیچ فرد دیگری اجازه ترخیص کالا را به هیچ وجه نمی‌دهد. از نظر گمرک صاحب کالا فردی است که تمامی مدارک مربوط به حمل و مجوزهای واردات کالا به نام وی صادر شده و در این صورت فرد اجازه ترخیص کالای وارداتی خود از گمرک را دارد. نماینده قانونی صاحب کالا هم کسی است که به صورت قانونی از صاحب کالا معرفی نامه و وکالت نامه دریافت کرده و ماموریت ترخیص کالای وارداتی از گمرک را بر عهده دارد. ترخیص انواع کالا از گمرک پس از پرداخت تعرفه گمرکی و ارائه مدارک امکان مربوطه به راحتی امکان پذیر است. اغلب بازرگانان برای ترخیص سریع و آسان کالاهای وارداتی خود به کشور به سراغ ترخیص کاران حرفه‌ای و با تجربه همچون شرکت ترخیص کالا میرترابی می‌روند تا با دانش و سابقه درخشانی که در زمینه دریافت مجوز و ترخیص انواع کالا از گمرک دارند، در اسرع وقت کالای وارداتی آنها را از گمرک با کمترین هزینه ترخیص نمایند.

برای ترخیص کالا از گمرک باید چه مدارک داشته باشید؟

بازرگانان و یا نماینده قانونی آنها باید در هنگام مراجعه به گمرک برای ترخیص کالا برخی مدارک را به مسئولین گمرک ارائه دهد تا کارشناسان گمرک در اسرع وقت مراحل قانونی ترخیص کالا از گمرک را انجام داده و کالا به صورت قانونی از گمرک خارج شود. یکی از اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا، کارت بازرگانی است و در صورتی که این کارت را ندارید، می‌توانید برای دریافت به اتاق بازرگانی مراجعه کنید و یا از ترخیص کارهای شرکت‌های بازرگانی همچون مجموعه میرترابی کمک بگیرید. اما به صورت کلی صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی در زمان مراجعه به گمرک برای ترخیص کالا باید مدارک زیر را همراه خود داشته باشد:

  • اظهارنامه واردات قطعی
  • کپی کارت بازرگانی معتبر قبض انبار
  • بارنامه
  • ترخیصیه
  • گواهی مبدا
  • فاکتور یا سیاهه خرید
  • اعلامیه تامین ارز یا نامه برات
  • پروفرما
  • مجوز ثبت سفارش
  • لیست عدل بندی
  • بیمه نامه
  • پروانه بهره برداری
  • کاتالوگ و بروشور
  • مجوزهای قانونی لازم جهت ترخیص کالا از قبیل؛ گواهی بهداشت، استاندارد، انرژی اتمی، قرنطینه نباتی و سایر  مجوزهای ترخیص کالا از گمرک
  • وکالتنامه رسمی، کارت حق العمل کاری
  • پروانه صادراتی

نقش مشاوران گمرکی در ترخیص کالا چیست؟

مشاوران گمرکی نقش اساسی در ترخیص کالا از گمرک دارند، آنها با داشتن دانش گسترده در زمینه قوانین و مقررات گمرکی به واردکنندگان و صادرکنندگان کمک می‌کنند تا مراحل پیچیده ترخیص کالا را ساده ‌تر و سریع تر انجام دهند. این مشاوران با بررسی مدارک، انتخاب راه‌های مناسب ترخیص، ارائه راهکارهای بهینه و پیگیری مراحل گمرکی به عنوان راهنما و مشاور همواره در کنار بازرگانان حرفه‌ای حضور دارند تا به آنها بهترین زمان برای ترخیص کالا از گمرک را اعلام نمایند. تجربه و تخصص آنها به بازرگانان کمک می‌کند تا تاخیر و مشکلات احتمالی در فرایند ترخیص کالا از گمرک به کمترین میزان ممکن برسد.

مجموعه بازرگانی میرترابی این فرصت را برای شما عزیزان فراهم کرده است تا قبل از ترخیص کالای مورد نظر خود با کارشناسان حرفه‌ای این شرکت مشاوره بگیرید. برای کسب اطلاعات و مشاهده مراحل ترخیص کالا اینجا کلیک کنید.

چه کسی را برای ترخیص کالا از گمرک استخدام کنیم؟

اگر پس از واردات کالا به کشور قصد دارید، مراحل ترخیص کالا از گمرک را خودتان پیگیری نکنید. باید برای ترخیص کالای مورد نظر خود از گمرک به سراغ افرادی بروید که به صورت قانونی و با داشتن کارت بازرگانی در این زمینه فعالیت می‌کنند. این افراد تجربه کافی در زمینه واردات کالا به کشور را دارند و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توانند امور گمرکی مربوط به ترخیص کالا را به نمایندگی از شما پیگیری کرده و در اسرع وقت با بهترین هزینه کالا را از گمرک به صورت قانونی خارج نمایند و تحویل بازرگانان دهند. به صورت کلی افراد یا مجموعه‌هایی که شرایط لازم برای ترخیص کالا از گمرک را دارند، عبارت‌ند از:

  • شرکت‌های ترخیص کالا
  • ترخیص کار کالا از گمرک
  • بازرگانان و تجار

شرکت بازرگانی میرترابی با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه دریافت مجوزها و ترخیص کالا از گمرک به صورت کاملا قانونی و در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین  گزینه برای سپردن فرآیند ترخیص کالا از گمرک محسوب می‌شود. این مجموعه با دارا بودن دو شعبه در تهران و بندرعباس و همچنین فعالیت بیش از ۲۰ نفر پرسنل ترخیص در گمرکات مختلف، یکی از فعال ترین شرکت‌های ترخیص کالا در ایران است که می‌توانید فرآیند ترخیص کالا وارداتی خود از گمرک را به کارشناسان این مجموعه بسپارید.

سخن پایانی

دریافت مشاوره بازرگانی در ترخیص کالا از گمرک و یا سپردن فرآیند ترخیص کالا به افراد حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند موجب افزایش سود حاصل از واردات برای شما شود و کالای وارداتی شما در کوتاه ترین زمان ممکن به دست شما برسد. شرکت بازرگانی میرترابی یکی از شرکت‌ های تخصصی در زمینه ترخیص کالا است که فعالیت خود را به صورت رسمی از سال ۱۳۷۶ آغاز کرده  تا به امروز با بیش از ۱۰۰ شرکت بزرگ و کوچک مشغول همکاری است و ضمن ارائه مشاوره گمرکی تخصصی به بازرگانان، سابقه درخشانی هم در زمینه دریافت انواع مجوزهای گمرکی و ترخیص کالا دارد. برای دریافت خدمات گمرکی و بازرگانی می توانید به سایت این مجموعه به نشانی www.hmirtorabi.com مراجعه کنید.