کسب و کار پر رونق می خواهید؟ از رژیم لاغری کتوژنیک در ماه رمضان دکتر روشن ضمیر اجتناب کنید!

رژیم کتوژنیک به این دلیل نامگذاری شده است که باعث میشود بدن شما مولکولهای سوخت کوچکی به نام «کتون» تولید کند. کتونها نوعی منبع سوخت جایگزین برای بدن شما است که میتواند در صورت کمبود قند خون (گلوکز) مورد استفاده قرار گیرد. بلکه تنها میتواند از سوزاندن گلوکز یا کتون انرژی دریافت کند. فیبر موجود در سبزیجات به پاکسازی زودتر بدن از چربیها و مواد مضر کمک میکند؛ به علاوه فیبر موجود در سبزیجات نه تنها جذب نخواهد شد بلکه از جذب مواد غذایی مضر دیگر هم جلوگیری میکند. همچنین، معمولاً افراد در هنگام کتوزیس افزایش انرژی را تجربه میکنند، بنابراین کتوز منجر به یک جریان ثابت سوخت (کتون) به مغز میشود و از مشکلات ناشی از نوسانات قند خون جلوگیری میکند. مصرف سبزیجات در رژیم کتوژنیک بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا حاوی فیبر هستند و از عوارض کتون زدگی مانند یبوست جلوگیری می کند. برای از بین بردن این عوارض در چند هفته اول یک رژیم کربوهیدرات پایین را به طور منظم رعایت کنید.

نمونه رژیم تثبیت کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

کلیه های ضعیف قادر به از بین بردن اسید خون نمی باشند. رژیم های غذایی کم کربوهیدرات مثل کتوژنیک، روشی موثر برای کاهش فشار خون است. از آنجا که پر از مواد غذایی و چربی های سالم هستند می توانند کاهش وزن را تحریک کنند، جای تعجب نیست که روغن آووکادو به روشی مشابه عمل کند مصرف سه قاشق سوپ خوری روغن غنی تک چربی در عرض یک ماه حدود دو درصد چربی شکم خود را کاهش می دهد. در این رژیم مصرف کربوهیدراتها به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز میرسد و سیری با چربیهایی شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، مغزها و روغنهای سالم صورت میگیرد. بهترین منابعی که می توانند کربوهیدراتها را از آن ها دریافت کنند، مواد غذایی همچون لبنیات ها، غذاهایی که بر پایه غلات هستند و میوهها می باشند.

خارج شدن از رژیم کتوژنیک نی نی سایت دکتر روشن ضمیر

در رژیمهای لاغری کتوژنیک، مصرف مواد غذایی از تمام گروههای غذایی سالم محدود میشود، مثلاً بیشتر میوهها و برخی از انواع سبزیها و حبوبات و غلات کامل و لبنیات و همین باعث میشود تمام مواد مغذی موردنیاز بدنتان تأمین برنامه رژیم کتوژنیک keto نشود. محتوای چربی زیاد در رژیم کتوژنیک میتواند پوست را براق و سالم نشان دهد، چون این رژیم باعث میشود چربی بیشتری توسط غدد چربی روی پوست آزاد شود. با توجه به درصد ها می توان متوجه شد که میزان چربی این نوع رژیم کتوژنیک زیاد می باشد. گزارشی برای «ژورنال پزشکی نیویورک» نوشت و مدعی شد که بیماران مبتلا به صرع خود را، از سال ۱۹۱۲ با موفقیت کامل با استفاده از همین پرهیز غذایی و سپس یک رژیم فاقد نشاسته و قند درمان نمودهاست. باید گفت بدن به طور عادی انرژی مورد نیاز خود را از کربوهیدرات ها تامین می کند ( قند یا گلوکز). این تغییر حالت بدن از گلوکز سوزی به چربی سوزی را کتوزیسه می گویند.و این جواب سوال کتوزیس چیست است در ادامه با ما همراه باشید تا معنی کتو را توضیح دهیم.

گلیکوژن ذخیره گلوکز بدن است که به آب متصل شده است ، بنابراین وقتی ذخایر گلیکوژن را تخلیه می کنید ، ذخیره آب خود را نیز کاهش می دهید. از دست دادن آب بدن : شواهدی وجود دارد که رژیم های حاوی مقادیر پروتئینی بالا مانند رژیم کتو باعث کاهش وزن می شوند ، به این دلیل که چربی و پروتئین خاصیت سیرکنندگی بالایی دارند و شما کمتر احساس گرسنگی و میل به غذا خوردن خواهید داشت ، همچنین این کاهش وزن میتواند به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن صورت گیرد. انرژی کربوهیدرات ذخیرهشده بدن (گلیکوژن) فقط برای چند ساعت ورزش شدید کافی است؛ اما ذخایر چربی شما انرژی کافی برای هفته ها ورزش را فراهم میکند. برای کاهش بار رژیم کتوژنیک بر روی کلیهها سعی کنید به میزان کافی آب مصرف کنید و در صورتی که مکملهای حاوی سیترات مثل کلسیم سیترات مصرف میکنید و یا مشکل کلیوی و فشار خون دارید با پزشک و متخصص تغذیه خود حتما در میان بگذارید.

به همین دلیل همراه با ادرار کلسیم دفع می شود. میوه ها: به طور کلی مصرف تمام میوه ها باید در رژیم کتوژنیک گیاهخواری محدود شوند اما با این حال مصرف مقدار کمی از انواع توت ها مجاز است. اما عوارضی نیز ممکن است در پی داشته باشد. گرچه اغلب گفته میشود از مصرف چربی به خاطر کالری بالایی که دارد اجتناب کنید، اما بررسیها نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیمهای کم چرب، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. البته این روش از شخصیسازی بسیار بالایی برخوردار است. برای استفاده از روغن نارگیل باید به این مسئله آگاهی داشته باشید که این روغن از پتانسیل بسیار بالایی در ایجاد LDL یا همان سطح بالایی از کلسترول بد برخوردار است که اگر کلسترول بالایی دارید و یا در خطر ابتلا به بیماریهای قلبی هستید، حتما از نوشیدن این نوع از قهوه دوری کنید.

رژیم کتوژنیک نمونه

رژیم کتوژنیک، سطح پروتئین آدیپونکتین (یک پروتئین تنظیم کننده قند خون و متابولیسم چربی) را هم به طور قابل توجهی بالا می برد. کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند به میزان قابل توجهی کالری مصرفی شما را کاهش دهد. رژیم کتوژنیک، رژیمی پر چربی، با پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم است. شامل ۶۰ تا ۶۵ درصد چربی، ۳۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات است.همانطور که از اسم این نوع رژیم کتوژنیک مشخص است پروتئین زیادی دارد. این میوه کم کربوهیدرات، با نزدیک به ۸٫۵ گرم کربوهیدرات و ۷ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم، یکی از منابع غنی برای تامین کربوهیدرات و فیبر برای افرادی است که در رژیم هستند. با جایگزینی رژیم کتوژنیک به جای رژیم غذایی کم چرب، تأثیر بیشتری را در کاهش وزن می توان مشاهده کرد.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن دکتر روشن ضمیر

در بین سایر انواع رژیم کتوژنیک، این نوع محبوبیت بیشتری دارد. این رژیم نقش زیادی در کاهش وزن و لاغری دارد. آیا نوشیدنی ها در میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک مؤثر است؟ رژیم کتوژنیک به کاهش وزن، حفظ توده عضلانی و بهبود نشانه های بسیاری از بیماری ها کمک زیادی می کند. مطالعات ثابت میکند که یک رژیم کتو برای مدیریت دیابت نوع 2 بسیار عالی است، حتی گاهی منجر به بهبود کامل بیماری میشود. دکتر کوهدانی به افرادی که از رژیم کاهش وزن استفاده می کنند، مناسب ترین زمان وزن کشی را صبح ناشتا متذکر می شوند. برخی افراد میتوانند مقادیر بالایی را تحمل کنند، اما برای کودکان، بهتر است استفاده از این محصولات را به حداقل برسانید. بهبود حساسیت به انسولین: رژیم غذایی کتوژنیک میتوانند حساسیت به انسولین را به طور چشمگیری بهبود بخشد، و همچنین سوخت و ساز بدن (افزایش متابولیسم) را بالا ببرد. حال باید گفت بدن انسان هم دقیقا مانند یک ماشین دوگانه سوز است که دو منبع برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز خود دارا است.

این بستگی به سوخت ساز بدن (متابولیسم) شما دارد. با وجودی که روی رژیم کتوژنیک استاندارد و پروتئین مطالعات بیشتری صورت گرفته است، ولی رژیم کتوژنیک دوره ای و هدفمند طرفدار بیشتری دارد و معمولا بدنساز ها و ورزشکار ها بیشتر از آن استفاده می کنند. همچنین نکته اینجاست که آب باعث می شود تا مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و گرسنگی خود را کنترل نمائید. کمک به مقاومت بدن در برابر برخی سرطانهاو کاهش رشد سلولهای سرطانی، البته نیاز به تحقیق بیشتری در این زمینه می باشد. اختلالات ذهنی: در تحقیق انجام شده بر روی حیوانات مشخص شد که رژیم کتوژنیک در بهبود آسیب های مغزی نقش موثری دارد. چطور میشه با خوردن چربی، لاغر شد؟

قیمت رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

این نوع رژیم کتوژنیک شامل ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات و ۲۰ درصد پروتئین می باشد. رژیم غذایی مبتنی بر مصرف کم کربوهیدرات و تمرکز بر مصرف پروتئین و چربی است. مغز عضوی گرسنه است که هرروز انرژی زیادی مصرف میکند و نمیتواند مستقیماً برای دریافت انرژی، چربی را مصرف کند. یکی از راههای رسیدن به این حالت متابولیکی، روزه گرفتن است، اما هیچکس نمیتواند برای همیشه روزه بگیرد. پیش آمده است، باید بگوییم این رژیم عوارض خاصی ندارد اما بهطورکلی اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید و انسولین مصرف میکنید یا برای فشارخون بالا دارو مصرف میکنید یا در دوران شیردهی هستید، گرفتن این رژیم توصیه نمیشود.

رژیم غذایی کتوژنیک در صرع همچنین یادآوری میکنیم که افراد شیرده، افرادی که برای فشارخون بالا دارو مصرف میکنند و نیز افرادی که برای دیابت انسولین مصرف میکنند، از گرفتن این رژیم منع شده اند. یک پژوهش انجام شده نشان داد، افراد در رژیم کتوژنیک 2.2 برابر کاهش وزن بیشتر نسبت به افرادی داشتند که یک رژیم با کالری و چربی پایین را انجام انتخاب کرده بودند. چربی سوزی بهطور قابلتوجهی افزایش مییابد، درحالیکه سطح انسولین (هورمون ذخیره کننده چربی) بسیار کاهش مییابد. آکنه: سطح انسولین پایین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده به بهبود آکنه و مشکلات پوستی کمک می کند. گیاهخواری ممکن است به حفظ قند خون و دیابت نوع 2 کمک کند ؛ مطالعات متعدد نشان می دهند گیاهخواری برای قند خون پایین، حساسیت بالای انسولین و 78 درصد کاهش ریسک پیشرفت دیابت نوع 2 فایده دارد .

شما در این رژیم احساس گرسنگی نمیکنید و لاغر میشوید.

کاهش ذخیره چربی: برخی تحقیقات نشان میدهد رژیم کتوژنیک ممکن است لیپوجنسیس، روند تبدیل قند به چربی را کاهش دهند. بدیهی است که از دست دادن چربی بدون احساس گرسنگی بسیار آسانتر است. آنفلوانزا کتویی شامل انرژی و عملکرد مغزی ضعیف، احساس گرسنگی شدید، اختلالات خواب، حالت تهوع، مشکلات گوارشی و کاهش عملکردهای ورزشی است. شما در این رژیم احساس گرسنگی نمیکنید و لاغر میشوید. این فرآیند به این معنی است که بدن شما نیاز به انسولین کمتری داشته و انسولین کمتری نیز تولید می کند. مطالعات بعدی در آفریقای جنوبی و اسرائیل نشان داد که جمعیتهای فرعی که از نظر تاریخی فقط مقادیر کمی ساکاروز مصرف میکردند نسبت به افرادی که مقادیر زیادی ساکاروز مصرف میکردند، CHD بسیار کمتری داشتند، اما با افزایش مصرف ساکاروز، بروز CHD در آنها نیز افزایش یافت. در طول دوره هر تعداد رژیم جدید رایگان است.

مجله زوم لایف در 30 دی 1401 کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات است و شما باید در طول مدت رژیم در مصرف کربوهیدرات دقت کنید. در ادامه درباره تاثیر رژیم کتوژنیک در کاهش وزن بیشتر توضیح دادیم، با زوم لایف همراه باشید. گرم مواد غذایی رو توضیح دادیم، اما دیدن این لیست کافی نیست! در طول رژیم سعی کنید خواب کافی داشته باشید و بیش از حد کالری مصرفی را محدود نکنید. در رژیم کتو معمولا کربوهیدرات دریافتی بدن در طول روز کمتر از 50 گرم است. قبلاً در مطلبی به طور مفصل برای شما توضیح دادیم که رژیم کتوژنیک چیست و به چه دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند باعث لاغری سریع شما شود. شما می توانید نوشیدنی های شیرین شده که در ادامه آمده اند را به مقدار متعادل در روز بنوشید.

یک رژیم کتوژنیک خوب

در واقع میتوان گفت اکثر کسانی که با رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک لاغر شدند، به میزان زیادی از درصد چربی شکمی خود را از دست دادند. در این رژیم حدود ۵ درصد از انرژی بدن توسط کربوهیدرات ها، ۶۰ درصد چربی ها و ۳۵ درصد توسط پروتئین ها تامین می گردد. این رژیم در روزهایی که بدن در حالت کتوزیس هست شامل ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات می باشد. این نوع رژیم کتوژنیک شامل ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰درصد پروتئین و ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات است. این رژیم شامل ۶۰ تا ۶۵ درصد چربی، ۳۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات است.

چای ماسالا در رژیم کتوژنیک

این نوع رژیم، مخصوص ورزشکاران حرفهای به خصوص بدنسازان میباشد که رژیم کتو را انتخاب نموده و میتوانند به مقدار کربوهیدرات مصرفی خود ۲۰ تا ۳۰ درصد در زمان قبل و بعد از ورزش اضافه کنند. کمکاری تیروئید، سندرم تخمدان پلیکیستیک، سندرم کوشینگ، هایپرانسولینمی و افسردگی بیماریها و اختلالاتی هستند که میتوانند باعث اضافه وزن بشوند و برای کاهش وزن مشکل ایجاد کنند. مصرف پروتئین بالاتر: در رژیم کتوژنیک مصرف پروتئین افزایش پیدا میکند، زیرا پروتئینها اشتها را کاهش میدهند و باعث کاهش وزن میشوند. در این رژیم باید روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین و ۱۳۰ گرم چربی مصرف شود. شما فقط باید از چربی های مفید مثل زیتون استفاده کنید.

قیمت رژیم کتوژنیک

این رژیم متناسب

با بدن شماست و منحصربهفرد است، پس استفاده از توصیه دیگران و رژیمهای آنها عملی نادرست است و ممکن است عواقب جبرانناپذیری برای بدن شما داشته باشد.در این مطلب به سوال رژیم کتوژنیک چیست پاسخ دادیم. با توجه به محدود شدن مواد غذایی مصرفی، ویتامین ها و مواد معدنی در بدن کاهش می یابد. بهطورکلی برای باقی ماندن در وضعیت کتوز، کربوهیدرات پایینتر بهتر است. روند کلی این رژیم به این صورت می باشد که میزان دریافتی روزانه کربوهیدرات ها را به حداقل می رساند و چربی ها را جایگزین آن می کند. گرچه تأثیر محیطی رژیم کتو به نحوه تنظیم آن بسیار بستگی دارد، اما پاسخ کوتاه به اکثر این سؤالات “نه” است.اما دقت کنید برنامه غذایی مربوط به این رژیم حتماً میبایست زیر نظر متخصص حاذق باشد تا خطرات احتمالی ناشی از آن به حداقل برسد. در زیر به بررسی برخی از عوارض این رژیم غذایی می پردازیم. Con tent w​as generated  wi​th G SA Content Gen​erat᠎or D emoversi​on᠎!

که در زیر توضیح داده می شود. ۵ درصد کالری از کربوهیدراتها به دست میآید (حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز). در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از ۵۰ گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قندخون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود. کربوهیدراتها بد یا خوب نیستند اما اگر مقدار زیادی غذا با شاخص گلیسمی بالا بخورید، ممکن است تولید انسولین را افزایش بدهید که منجر به افزایش وزن و در بدترین حالت دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی میشود. این رژیم برای کاهش وزن و مبارزه با بیماریهای متابولیکی گزینه محبوبی است و افراد زیادی از این رژیم غذایی برای لاغر شدن نتیجه گرفتند. مورد در حال توسعه علیه شکر همچنین در نسخه 2003 WHO «رژیم غذایی، تغذیه و پیشگیری از بیماریهای مزمن» آشکار شد، که تشخیص داد دلایل خوبی برای محدود کردن مصرف شکر به کمتر از ۱۰٪ از کل کالری وجود دارد، نه فقط به دلیل پوسیدگی دندان، اما «فقط به دلایل تغذیه ای».

رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت دکتر روشن ضمیر

برندهای مختلفی از این قالبها در بازار موجود میباشند، برخی از آنها که در مقاله به آنها شاره شده است، کمک میکند تا وعدههای غذایی جذابی برای بچهها آماده کنید. نوع مایع این رژیم، در شیرخواران و کودکانی که با لوله تغذیه میشوند، آسانتر آماده و بهتر تحمل میگردد. در رژیم کتوژنیک استاندارد مصرف تمام وعده های غذایی براساس چربی های سالم نظیر روغن زیتون، آووکادو و … در اینجا چند نکته برای کمک به حفظ وزن سالم آورده شده است. و مطالعه آن برای افرادی که می خواهند با عملکرد رژیم غذایی کتوژنیک آشنا شوند و یا به دنبال راهنمایی در جهت چگونه شروع کردن این رژیم هستند، همچنین افرادی که به دنبال لاغری از طریق رژیم کتوژنیک هستند مفید خواهد بود.پس با سایت ما همراه باشید. با توجه به توضیحات اجمالی که گفته شد، رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، کنترل دیابت و کسانی که به دنبال سلامت متابولیک هستند، مناسب می باشد.

رژیم کتوژنیک لوکرب دکتر روشن ضمیر

اگر غذاساز ندارید با استفاده از رنده معمولی این کار رو انجام بدید. حتما شما هم اسم رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) یا کتو به گوشتان خورده است؛ اگرچه این رژیم غذایی عمدتا برای کاهش وزن و لاغری سریع استفاده میشود اما برای درمان بعضی از بیماریها مانند دیابت در کنار درمانهای پزشکی و دارو میتواند کمک کننده باشد. بدن شما ترجیح میدهد کربوهیدراتهای گلوکزدار را برای انرژی بسوزاند. بسیاری از مطالعات نشان میدهد که رژیمهای کم کربوهیدرات از جمله رژیم کتوژنیک چندین شاخص مهم مربوط به خطر بیماری قلبی را بهبود میبخشد، از جمله شاخصهای کلسترول که شامل کلسترول لیپوپروتئین (HDL) و تری گلیسیریدها است. افزایش چربی سوزی: رژیم کتوژنیک سرعت چربی سوزی را در ورزش و فعالیتهای روزانه افزایش میدهد. کمک به ورزش کردن، اما ممکن است مانند دیگر رژیم ها به به اوج عملکرد ورزشکار کمک نکند.