آشنایی با جاذبه‌های گردشگری وان: از دریاچه وان تا قلعه توپراق – dietition


وان، شهری در شرق ترکیه، با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی متنوع، به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در میان ایرانیان تبدیل شده است. برخی از مسافران فکر می‌کنند که خرید کردن تنها تفریح در این شهر است اما وان جذابیت‌های زیادی را به گردشگران ارائه می‌دهد، از قلعه عظیم وان و جزیره آکدامار گرفته تا دریاچه طبیعی و بازارهای رنگارنگ.

C:\Users\Center\Pictures\آشنایی با جاذبه_های گردشگری وان_ از دریاچه وان تا قلعه توپراق_files\images_1713947290_6628c29a3c84d.jpg اگر قصد سفر به وان را دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب، اطلاعات مفیدی را درباره مکان های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری وان دریافت می‌کنید. در انتهای مطلب نیز هتل توپراک وان، هتلی مقرون به صرفه در مرکز شهر وان را برای اقامتی دل‌چسب به شما معرفی می‌کنیم.

قدم زدن در تاریخ

قدم زدن در برخی از خیابان‌های وان، به معنای سفری در تاریخ است. قلعه وان که بر فراز شهر واقع شده، یادگاری از دوران اورارتو، مادها، هخامنشیان، رومیان و عثمانیان است. گشت و گذار در این قلعه و تماشای مناظر و چشم‌اندازی از شهر، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. موزه وان نیز در این قلعه واقع شده است.

شهر باستانی توشپا نیز پایتخت پادشاهی اورارتو بود و بازمانده های آن در نزدیکی شهر وان و در مجاورت قلعه وان قرار گرفته. که تاریخچه زندگی بشر در آن حداقل به ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد باز‌می‌گردد. با رفتن به این سایت های گردشگری در دل تاریخ قدم می‌زنید و می‌توانید عکس های جذابی ثبت کنید.

کلیسای یدی کلیسا که به نام هفت کلیسا شناخته می‌شود نیز مجموعه‌ای از هفت کلیسای مربوط به قرن‌های هفتم تا دهم میلادی است. این کلیساها در دل صخره‌ای در روستای باکراچی وان تراشیده شده‌اند و از نظر معماری و تاریخی بسیار ارزشمند هستند.

نکته جالب توجه آن است که علاوه بر موزه ای بودن این مکان، کلیسا نیز به عنوان یک مرکز فرهنگی و آموزشی برای همه افراد با تمام ادیان و مذاهب نیز در دسترس است.

دریاچه‌ای بی‌نظیر

دریاچه وان، بزرگترین دریاچه ترکیه، با زیبایی خیره‌کننده و املاح معدنی آن، شهرت دارد. قایق‌سواری در دریاچه و لذت بردن از نسیم خنک، تماشای مناظر اطراف وآفتاب گرفتن در کناره‌های دریاچه از دیگر تفریحات محبوب در وان است.

جزیره‌‌های زیبای وان

درست در وسط دریاچه وان، جزیره آکدامار با کلیسای صلیب مقدس قرن دهمی خود، قرار گرفته است. این کلیسا که زمانی مرکز کلیسای ارمنی بود، امروزه به موزه‌ای تبدیل شده که گنجینه‌ای از آثار تاریخی و مذهبی را در خود جای داده است.

جزیره چارپاناک که در دریاچه وان واقع شده است نیز، به خاطر طبیعت بکر و دست‌نخورده‌اش شهرت دارد. در این جزیره می‌توانید از پیاده‌روی، کمپینگ و تماشای پرندگان لذت ببرید.

بازاری پر از رنگ و عطر

بازار کاوشگر، یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده ترکیه، در وان واقع شده است. در این بازار می‌توانید هر چیزی را که تصور کنید پیدا کنید، از ادویه و زعفران گرفته تا فرش و صنایع دستی. قدم زدن و خرید در این بازار ، تجربه‌ای اصیل از فرهنگ ترکیه را به شما ارائه خواهد داد.

خانه گربه‌ها

وان به گربه‌های خاص و منحصر به فردش با چشمان رنگی یا متفاوت معروف است. اگر دوست‌دار حیوانات هستید می‌توانید در خانه گربه‌های وان که نزدیک به دریاچه وان قرار گرفته، با این گربه‌های دوست‌داشتنی بازی کنید و عکس‌های یادگاری بگیرید.

C:\Users\Center\Pictures\آشنایی با جاذبه_های گردشگری وان_ از دریاچه وان تا قلعه توپراق_files\images_1713947290_6628c29a49d53.jpg

آبشار مرادیه

این آبشار زیبا در نزدیکی شهر وان واقع شده است. پیاده‌روی در مسیر رسیدن به آبشار و تماشای مناظر طبیعی اطراف و قدم عبور از روی پل معلق آن، تجربه‌ای لذت‌بخش و هیجان‌انگیز خواهد بود.

اقامتی لوکس در قلب وان

در نهایت می‌توان گفت سفر به وان، سفری به سرزمین تاریخ، طبیعت و فرهنگ است که با وجود مراکز خرید فراوان، این مقصد را برای تمامی سلیقه‌ها تبدیل به گزینه‌ای مناسب کرده است. اما کیفیت اقامت در سفر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است پس در ادامه مطلب با هتل توپراک وان آشنا شوید تا با انتخاب آن برای اقامت خود، خاطره‌ای خوش از این سفر را در ذهن خود به یادگار خواهید گذاشت.

هتل توپراک وان

با ارائه امکانات رفاهی مدرن و خدمات بی‌نظیر، اقامتی خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد. این هتل با موقعیتی عالی در محله باهچیوان در نزدیکی مرکز شهر واقع شده و دسترسی آسان به تمام جاذبه‌های گردشگری را فراهم می‌کند.

هتل توپراک وان همچنین دارای اتاق‌های شیک و مجهز به تمام امکانات رفاهی مدرن مانند سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، یخچال، Wi-Fi رایگان و حمام اختصاصی با لوازم بهداشتی است.

C:\Users\Center\Pictures\آشنایی با جاذبه_های گردشگری وان_ از دریاچه وان تا قلعه توپراق_files\images_1713947290_6628c29a52c28.jpg

کارکنان مجرب و آموزش‌دیده هتل توپراک وان همواره آماده ارائه بهترین خدمات به میهمانان هستند. خدمات این هتل شامل پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات اتاق، صرافی، خشکشویی، نگهداری چمدان و سرویس رایگان رفت‌وآمد است.

فضای دنج و آرام هتل توپراک وان، مکانی ایده‌آل برای استراحت و ریلکس کردن بعد از یک روز گشت و گذار در شهر است. البته اگر اهل ماجراجویی باشید، می‌توانید از هتل توپراک وان، دوچرخه اجاره کنید تا گشت و گذاری در اطراف هتل نیز داشته ‌باشید. برای رزرو آسان و ارزان این هتل می‌توانید از طریق فلای‌تودی اقدام کنید :

رزرو هتل‌های ترکیه با بهترین قیمت در فلای تودی

فلای‌تودی، اولین و بزرگترین سامانه رزرو هتل در سراسرجهان و یکی از معتبرترین شرکت های ارائه دهنده خدمات گردشگری است که امکان انتخاب انواع هتل برای سلیقه‌های گوناگون، با هر بودجه ای را با ارائه طیف گسترده ای از اقامتگاه‌ها فراهم کرده است.

فلای‌تودی با ارائه گارانتی مناسب ترین قیمت رزرو هتل های خارجی، به شما اطمینان می‌دهد تا با خیالی آسوده، هتل مورد نظر خود را با پایین‌ترین قیمت رزرو کنید. تنها کافی است به وبسایت فلای تودی مراجعه کنید.

پس از انتخاب مقصد، جزئیات امکانات تمامی هتل های موجود به همراه قیمت در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس از مقایسه قیمت، هتل مورد نظر خود را با ارزانترین قیمت رزرو کنید و واچر هتل را آنی و به صورت آنلاین دریاقت نمایید. شما می‌توانید تمامی خدمات دیگر سفر را نیز مانند دریافت بلیط، خریدتور، دریافت ویزاو… با پشتیبانی ۲۴ساعته از فلای ‌تودی دریافت کنید.