اسب بازنده از نفس افتاد – dietition


صبح شنبه بنیامین نتانیاهو یکی از مهم‌ترین جملات دوران کاری خود را بر زبان راند. این جمله، برآیندی از کل وضعیت رژیم صهیونیستی را در سال 2023 و پس از 70 سال اشغالگری برملا می‌سازد.

صبح شنبه بنیامین نتانیاهو یکی از مهم‌ترین جملات دوران کاری خود را بر زبان راند. این جمله، برآیندی از کل وضعیت رژیم صهیونیستی را در سال ۲۰۲۳ و پس از ۷۰ سال اشغالگری برملا می‌سازد. نتانیاهو با بیان این جمله دست امدادطلبی به سوی جهان دراز کرد. جمله‌ای که او گفت ظاهرا قابل باور نبود. جمله کوتاه او، پایان یک رؤیا بود: «ما در جنگ هستیم!» ارتش شکست‌ناپذیر که می‌خواست از نیل تا فرات را در قبضه اختیار خود بگیرد، حالا در جنگ با یک گروه مقاومت کوچک است به نام حماس. این برای رژیم مستکبر اعتراف بزرگی بود. رژیمی که نمی‌خواست مقاومت فلسطین را به رسمیت بشناسد.

رژیمی که ۷۰ سال است با حمایت همه‌جانبه تمدن غرب، هر غلطی که از دست‌های کثیفش بر می‌آید انجام می‌دهد. چنین رژیمی نیاز دارد به پشتیبانانش یادآوری کند که در میانه یک «جنگ» است. همین جمله و عبارت، حد و اندازه عملیات حماس را عیان می‌کند. این تنها یک حمله نبود، تنها یک ضربه نبود، بلکه جنگی بود که موجودیت رژيم اشغالگر را به خطر می‌انداخت. تا قبل از این، غاصب بود که یورش می‌برد و مقاومت بود که دفاع می‌کرد.

جنگ ۳۳ روزه، جنگ ۲۲ روزه و جنگ ۸ روزه همه از همین سنخ بودند. جنگ‌هایی که در آن، مقاومت تنها مدافع بود و رژیم غاصب نام آن‌ها را جنگ نمی‌گذاشت؛ با اینکه در همان جنگ‌ها ضربات سختی می‌خورد. اما حالا، مقاومت مهاجم است. رژیم غاصب، همپیمانانش و تمام دنیا باید به مقاومت مهاجم، مقاومت حمله‌ور، مقاومت فعال، مقاومت تهدیدگر و مقاومتی که موجودیت دشمن صهیونیست را تهدید می‌کند عادت کند. رژیم صهیونیستی باید به رخنه‌های متعدد اطلاعاتی عادت کند. امروز، روزی است که باید آیات سوره مبارکه حشر را زیر لب زمزمه کنیم: «سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ». منزه است خدای شکست‌ناپذیر! خدایی که در شکست‌ناپذیری خود داناست… « هُوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِنْ دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا  وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا  وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ  يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ» « اوست که کافرانِ از اهل کتاب را در نخستین بیرون راندن دسته جمعی از خانه هایشان بیرون راند. [شما اهل ایمان] رفتنشان را گمان نمی بردید، و خودشان پنداشتند که حصارها و دژهای استوارشان در برابر خدا [از تبعید و در به دری آنان] جلوگیری خواهد کرد ولی [اراده کوبنده] خدا از آنجا که گمان نمی کردند به سراغشان آمد و در دل هایشان رعب و ترس افکند به گونه ای که خانه هایشان را به دست خود و به دست مؤمنان ویران کردند. پس ای صاحبان بینش و بصیرت! عبرت گیرید». یهودیان بنی‌نظیر، به دور خود دیوارها و قلعه‌های بلند و مستحکمی ساخته بودند و هرگز گمان نمی‌کردند که این دیوارها و حصارها قابل رخنه و رسوخ باشد.

نه تنها یهودیان کافر، که حتی خود مسلمانان نیز گمان نمی‌بردند بتوانند به راحتی دشمن یهودی را شکست بدهند. اما خدا از جایی که هیچ‌کس گمان نمی‌برد به آنان یورش برد. آن‌ها دور جسم‌هایشان دیوارها و قلعه‌هایی از سنگ و خشت ساخته بودند، اما روح‌هایشان بی‌حفاظ بود، دور قلب‌هایشان قلعه‌ای نساخته بودند! لشكر ترس، به قلب‌هایشان یورش برد و قلب‌هایشان را فتح کرد. بعد از شکست قلب‌ها، شکست جسم‌های گوشتی و پوستی و دیوارهای سنگی و خشتی آسان می‌شود. بار دیگر به یاد بیاوریم جمله نتانیاهو و ترسی که در میان حروف و کلماتش در جولان است: «ما در یک جنگیم!». « وَلَوْلَا أَنْ كَتَبَ اللَّهُ عَلَيْهِمُ الْجَلَاءَ لَعَذَّبَهُمْ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابُ النَّارِ». « اگر خدا فرمان ترک وطن را بر آنان لازم و مقرّر نکرده بود، قطعا در همین دنیا عذابشان می کرد و برای آنان در آخرت عذاب آتش است». جلای وطن! سرنوشتی که در انتظار غاصبان است؛ کسانی که ملتی مظلوم را به جلای وطن مجبور ساختند. دیدیم ویدئوهایی که حالتی آخرالزمانی داشت و دویدن یهودیان صهیونیست در بیابان‌ها را نشان می‌داد. لشکر ترس کاری کرد که یهودی مستکبر با لباس زیر و پای برهنه فرار کند. این است اثر مقاومت پابرهنگان. « ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ شَاقُّوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَمَنْ يُشَاقِّ اللَّهَ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ» « این [در به دری و تبعید] برای این است که آنان با خدا و پیامبرش دشمنی و مخالفت کردند، و هر کس با خدا دشمنی و مخالفت کند [بداند که] خدا سخت کیفر است». رژیم صهیونیستی مهم‌ترین عامل شقاق با خدا و رسول خدا در عصر حاضر است و آنچه این روزها شاهد آنیم، عقاب شدید الهی است که البته این رخدادها، تنها پیش‌درآمدهایی بر عقاب نهایی است؛ جهان به زودی دوزخ دوزخیان خواهد شد. 

عملیات طوفان الأقصی که صبح شنبه جهان را در بهت و غافلگیری فرو برد، یکی از موفق‌ترین و پيروزمندانه‌ترین عملیات‌های مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس بود. این عملیات واکنش‌های گوناگونی در سراسر جهان برانگیخت. دولت‌های اروپایی که در زمان حملات بی‌امان، جنایتکارانه و قانون‌شکنانه رژیم اشغالگر مطلقا سکوت پیشه می‌کنند، عملیات آزادی‌بخش مقاومت و حماس را تروریستی خواندند و هریک به نحوی آن را محکوم کردند. در عوض ملت‌ها و خصوصا ملت‌های مسلمان و به ویژه ملت ظلم‌ستیز ایران از این عملیات ظفرمند دفاع کردند و آن را تعبیر زودهنگام پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی دانستند که همین چند روز پیش فرموده بودند: « نظر قطعی جمهوری اسلامی این است که دولت‌هایی که قمار عادّی‌سازی [روابط] با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق و شیوه  کار قرار می‌دهند، دارند اشتباه می‌کنند، ضرر خواهند کرد؛ باخت منتظر اینها است؛ به قول اروپایی‌ها دارند روی اسب بازنده شرط‌بندی می‌کنند. امروز وضع رژیم صهیونیستی وضعی نیست که مشوّق نزدیکی به او باشد؛ نباید این اشتباه را بکنند. رژیم غاصب، رفتنی است. امروز نهضت فلسطین از همیشه‌  این هفتاد هشتاد سال سرحال‌تر است.

مشاهده می‌کنید که امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضدّ غصب، ضدّ ظلم و ضدّ صهیونیسم از همیشه بانشاط‌تر، سرحال‌تر و آماده‌تر است و ان‌شاءالله این نهضت به نتیجه خواهد رسید و همان‌طور که امام بزرگوار (رضوان الله علیه) از رژیم غاصب به «سرطان» تعبیر کردند، حتما این سرطان به فضل الهی به دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کل منطقه ریشه‌‌کن خواهد شد؛ ان‌شاءالله». نشانه سرحال بودن مقاومت فلسطین، عملیات طوفان الأقصی بود که رژیم اشغالگر را غافلگیر ساخت. بسیاری بر این باورند که این عملیات علاوه‌بر یک شکست نظامی، یک شکست اطلاعاتی برای غاصبان قدس شریف بوده است. خبرنگار یکی از رسانه‌های معاند می‌نویسد: «دستگاه‌هاى اطلاعاتى اسرائیل در منطقه و جهان به عنوان یکى از زبده ترین و پیشرفته ترین سرویس‌هاى جاسوسى شناخته مى شوند، …با همه اینها، شهرک‌نشین‌هاى اسرائیلى نزدیک مرز غزه، ديروز صبح را نه فقط با باران راکت‌هاى حماس که با جولان دادن شبه‌نظامیان این گروه درست جلوى در خانه هایشان شروع کردند». مقاومت فلسطین ثابت کرد ایده بازپس‌گیری قدس شریف، یک ایده قدیمی و شکست‌خورده نیست؛ بلکه ایده غصب قدس است که از نفس افتاده و به پایان خود رسیده است. حالا همه ملت‌ها و دولت‌های اسلامی باید بپذیرند که دیگر نمی‌توانند به مسئله فلسطین بی‌تفاوت باشند، چراکه مقاومت این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد. به فرموده رهبر انقلاب: «فلسطین امروز، مسئله‌  اوّل دنیای اسلام است. البته چند دهه‌ است، مال خصوص امروز نیست؛ چند ده سال است که مسئله  فلسطین، به معنای واقعی کلمه، مسئله‌  اوّل دنیای اسلام است. یک ملت را از خانه‌  خودشان بیرون کرده‌اند، غصب کرده‌اند، تصرف کرده‌اند؛ هزاران نفر از اینها را کشته‌اند و شکنجه کرده‌اند و زندان کرده‌اند و آواره کرده‌اند؛ این چیز کوچکی نیست. مسئله‌  اوّل دنیای اسلام، مسئله‌  فلسطین است». 

به گزارش تسنیم، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس شنبه صبح عملیات طوفان الأقصی علیه رژیم اسرائیل در اطراف غزه را آغاز کرد که عملیاتی ترکیبی شامل موشک‌باران اراضی اشغالی و عملیات نظامی زمینی به‌همراه هلی‌برن با پاراگلایدر بود که در نوع خود بی‌سابقه بوده است و بنا به اذعان صهیونیست‌ها ۳۵ نظامی به اسارت درآمده‌اند و ده‌‌ها کشته و ۵۴۵ زخمی به‌جای گذاشته است و بیمارستان‌های جنوب اسرائیل دیگر جایی برای پذیرش ندارند. حمله موشکی حماس صبح ديروز که با حجم زیادی صورت گرفت و بنا به اذعان ارتش اسرائیل ۲۲۰۰ موشک در چند ساعت شلیک شده است، بیشتر حمله ایذائی بوده است ولی حمله اصلی، نفوذ به اراضی اشغالی بود. برای اینکه تصور دقیقی از حجم موشک‌های شلیک‌شده به اراضی اشغالی داشته باشیم، باید به عملیات سیف القدس اشاره کرد که در آن  عملیات گروه‌های مقاومت کنار هم، روی‌هم‌رفته در یازده روز ۴۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده بود.

 بهره‌گیری از تاکتیک ترکیبی غافلگیری و عملیات ایذائی
حماس با عملیات موشکی صهیونیست‌ها را سرگرم کرد و در همان زمان، از غفلت آن‌ها استفاده کرد و عملیاتی حساب‌شده را ترتیب داد که منجر به نفوذ مقاومت حماس به داخل و عمق اراضی اشغالی فلسطین شد و تاکنون صدها کیلومترمربع (۹۱۲ کیلومترمربع تا این لحظه) به کنترل این نیروهای فلسطینی در آمده است، این مساحت تقریبا سه برابر مساحت کل نوار غزه است. نخست وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به این عملیات گفت: این عملیات نیست این جنگی است که بر ما تحمیل شده است.
گفته می‌شود ده‌ها تن از مبارزان فلسطینی هم‌اکنون در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در حال حرکت و پیشروی هستند و ارتش اسرائیل هنوز نتوانسته است جلوی آن‌ها را بگیرد.