طوفان الاقصی متفاوت از تمامی حملات پیشین است – dietition


سیدهادی سیدافقهی، تحلیلگر مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» بیان کرد: حملات اخیر نیروهای مقاومت به رژیم صهیونیستی با تمامی حملات گذشته متفاوت است. پس از جنگ ۱۹۷۳ میلادی تاکنون، رژیم صهیونیستی با چنین حمله فراگیر‌ و نامحدودی در مساحتی به وسعت ۹۰ کیلومترمربع روبه‌رو نشده است. رژیم صهیونیستی از تمامی مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی غافلگیر شده و این بیانگر هماهنگی بسیار بالا و شجاعت نیروهای مقاومت فلسطینی است. 

وی افزود: اکنون شهرک‌های اسرائیل نشین در دست نیروهای مقاومت فلسطینی است. اگرچه در این جنگ فرمانده میدان حماس است اما تما‌می گروه‌های فلسطینی در کنار حماس هستند و مواضع روشنی دارند که بیان‌گر پیشروی و حمایت سایر گروه‌هاست. 

سید افقهی تصریح کرد: تعداد کشته‌شدگان، سازوبرگ نظامی، نقشه جنگ و… حکایت از تحول جدی پس از‌جنگ ۱۹۷۳ دارد. رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته تا به امروز چنین حملاتی را علیه خود ندیده بود. شایان‌ذکر‌ است تا بگوییم که جنگ ۱۹۷۳ خارج از فلسطین اشغالی بوده اما حال جنگ صورت گرفته در داخل فلسطین اشغالی است. 

تحلیلگر مسائل منطقه همچنین خاطرنشان کرد: شاخصه‌های نبرد فعلی قابل‌توجه است. نتانیاهو حدود پنج ساعت پس از طوفان الاقصی اعلام داشت که در جنگ تمام‌عیار قرارگرفته‌اند. وی طی ادوار گذشته هیچ‌گاه کلمه جنگ تمام‌عیار را به کارنبرده بود و حال به این موضوع اشاره مستقیم داشته است. 

او متذکر شد: رژیم صهیونیستی یک سازمان جاسوسی به نام موساد دارد، همچنین از یک تشکیلات امنیت داخلی به نام شاباک نیز برخوردار می‌باشد. افزون براین دارای اطلاعات نظامی نیز می‌باشند که تمامی مسائل را تحت نظر دارد. حال چطور ممکن است چنین حملات و عملیات گسترده‌ای به‌صورت زمینی، هوایی و دریایی علیه‌شان صورت بگیرد و متوجه این روند نشوند؟ به نظر می‌رسد نیروهای مقاومت در درون تشکیلات امنیتی اسرائیل نفوذ کرده و تمامی نقاط حساس و شبکه‌های نظامی و پایگاه‌هایشان را برآورد کرده‌اند. 

وی یادآور‌ شد: به طورحتم اتاق جنگ مشترکی از سوی محور مقاومت ایجادشده و درحال‌ همکاری با نیروهای فلسطینی است. نتانیاهو اکنون فرصتی ندارد و منابع بسیاری براین باورند که احتمال سقوط او وجود دارد. امروز شهرک‌نشینان نیز در حال شعار علیه نتانیاهو می‌باشند و به وی توهین می‌کنند. 

او در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: نظرات عنوان‌شده درخصوص‌ حملات اخیر نوعی پیش‌داوری است. باید تمامی اعداد و ارقام این نبرد  باز موردبررسی قرار گیرد. درشرایط حال‌حاضر‌‌ کارشناسان درحال تماشا می‌باشند و درانتظارند که پس از طی شدن یک دوره بگویند اتفاقات به‌چه‌ شکل‌ بوده و چطور شکل‌گرفته است.