استفاده از 7 رژیم کتوژنیک روش‌ها مانند طرفداران

تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته که بر اساس آن ها رژیم کم کربوهیدرات کتوژنیک می تواند در کاهش سطح انسولین به یک رنج نرمال و سالم کمک به سزایی کند. یک مطالعه نشان می دهد که کاهش ضایعات و التهابات پوستی در نتیجه یک رژیم کم کربوهیدرات حاصل می گردد. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش میدهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. اگر به آووکادو علاقهی زیادی دارید و تمایل دارید با نوشیدنیهایی که با آووکادو تهیه میشوند، آشنا شوید، به شما پیشنهاد میکنیم مقالهی اسموتی آووکادو را مطالعه کنید. در میان اینها آووکادو با اینکه جزو میوهها محسوب میشود، ولی دقیقا معیارهای سبزیجات کتو را در خود جای میدهد. با کاهش سطح انسولین، فرآیند آزادسازی چربی از سلولهای چربی افزایش مییابد و بدن به جای ذخیره کردن چربیها، آنها را به عنوان منبع انرژی استفاده میکند. This was created with GSA Con᠎tent Ge᠎nera​tor DEMO!

این نوع چربی، تولید کتون را افزایش داده و موجب آب شدن چربی ها می گردد. برای جلوگیری از کم آبی و کمبود مواد معدنی، لازم است آب فراوان بنوشید و در صورت نیاز از مکملهای مناسب استفاده کنید. رژیم کتو به طور طبیعی سطح قند خون را کاهش می دهد و این به واسطه نوع مواد غذایی است که در این رژیم مصرف می کنید. بدن ممکن است در هنگام انطباق با رژیم کتوژنیک، الکترولیتهای بیشتری از حد معمول از دست بدهد، بنابراین مصرف سدیم، پتاسیم و منیزیم خود را افزایش دهید. از آنجا که بدن الکترولیت هایی مانند سدیم، منیزیم و پتاسیم را به دلیل افزایش ادرار از دست می دهد، آسیب حاد کلیوی می تواند ناشی از این عارضه ایجاد شود. در رژیم کتو چه مواد غذایی می تواند خورد؟ خطرات استفاده طولانی مدت از رژیم کتوژنیک ابتلا به بیماری سنگ کلیه، بیماریهای کبد و کمبود ویتامین و مواد معدنی است. نکات مهم برای شروع و ادامه رژیم کتو – رژیم کتو پلاس: چگونه خود را آماده کنیم؟

متاسفانه مدارک و اطلاعات درباره ادامه طولانی مدت رژیم کتوژنیک کم است و برای توصیه این رژیم به تحقیقات بیشتری نیاز است. رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب (IntermittentFasting) یکی از انواع رژیم های غذایی و نوعی الگوی غذاخوردن است که بین دورههای غذاخوردن و ناشتایی در تناوب است. استثنائات کوچک در این زمینه عبارتند از آووکادو، میوه ستاره ای و انواع توت ها که می توانید در حد متعادل آن ها را مصرف کنید. یافتن وعدههای غذایی و میانوعدههایی که کربوهیدراتهای کمی دارند و چربیهای سالم بالایی دارند، دشوار است.رژیم کتوژنیک می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود: از آنجایی که رژیم کتوژنیک بسیاری از غذاهای پر کربوهیدرات مانند میوه ها و غلات کامل را محدود می کند، دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن دشوار است. این می تواند منجر به کاهش وزن سریع، به ویژه در چند هفته اول رژیم شود.بهبود کنترل قند خون: رژیم کتوژنیک ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا مقاومت به انسولین مفید باشد. ᠎This content has been wri tt​en by GSA C ontent Gen er ator  DE MO!

افرادی که از رژیم کتو پیروی کردند به طور متوسط 2 پوند (0.9 کیلوگرم) بیشتر از گروهی که از رژیم غذایی کم چربی پیروی کردند، وزن کم کردند.علاوه بر این، به کاهش فشار خون دیاستولیک و سطوح تری گلیسیرید نیز منجر شد.مطالعه دیگری روی 34 فرد مسن نشان داد که کسانی که به مدت 8 هفته از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند، تقریباً پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی کم چرب پیروی می کردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند.افزایش کتون ها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است نقش کلیدی ایفا کند.نتیجه گیریرژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است که در سال های اخیر به دلیل فواید بالقوه آن برای سلامتی محبوبیت پیدا کرده است. در صورتی که مقاومت به انسولین کنترل نشود، می تواند منجر به بروز دیابت نوع 2 گردد. از اینرو به طور قابل توجهی به کاهش وزن کمک می کند. همچنین تحقیقات بیانگر این است که در مقایسه با رژیم های کم چربی، دنبال کردن یک رژیم کم کربوهیدرات و پر چربی به طور قابل توجهی موجب افزایش HDL و کاهش LDL می گردد. از آن جایی که گلوکز به عنوان یک منبع انرژی در اولویت قرار دارد، به چربی نیازی نیست، بنابراین بدن آن را ذخیره می کند.

مهم است که قبل از شروع رژیم کتوژنیک با پزشک خود صحبت کنید.رژیم کتوژنیک میتواند بر عملکرد ورزشی تأثیر بگذارد: از آن جایی که رژیم کتوژنیک کربوهیدراتها را محدود میکند، که منبع سوخت اولیه برای ورزشهای با شدت بالا هستند، ممکن است بهترین رژیم غذایی برای ورزشکاران یا افرادی که بسیار فعال هستند نباشد.شروع رژیم کتوژنیکاگر علاقه مند به امتحان رژیم کتوژنیک هستید، در اینجا چند نکته برای شروع وجود دارد:تحقیق کنید: قبل از شروع رژیم کتوژنیک تحقیق کنید و مطمئن شوید که اصول رژیم را درک کرده اید.وعدههای غذایی خود را برنامهریزی کنید: از قبل برای وعدههای غذایی خود برنامهریزی کنید تا مطمئن شوید که چربیها و پروتئینهای سالم کافی دریافت میکنید و مطمئن شوید که مصرف کربوهیدرات شما در محدوده توصیهشده است.پیشرفت خود را پیگیری کنید: با وزن کردن منظم خود و ردیابی میزان مصرف غذا، پیشرفت خود را پیگیری کنید.صبور باشید: ممکن است چندین هفته طول بکشد تا بدن شما با رژیم کتوژنیک سازگار شود و شما وارد حالت کتوز شوید. به طور معمول بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص در رژیم غذایی روزانه تان توصیه می شود – اما هر چه میزان مصرف کربوهیدرات و میزان گلوکز تان را پایین تر نگه دارید، نتایج کلی آن بهتر خواهد بود.

کاربرد این رژیم در کودکان مبتلا، بسیار موفق بود. در اوایل دهه 1990 میلادی، از رژیم کتو جهت درمان صرع استفاده می شد و با موفقیت چشمگیری همراه بود. این نوع رژیم شباهت زیادی به رژیم کتوژنیک استاندارد دارد با این تفاوت که مقدار پروتئین دریافتی در آن بایستی بیشتر باشد. وزن کربوهیدرات، کل کربوهیدرات های دریافتی از طریق رژیم غذایی تان، منهای کل فیبر است. به طور معمول، در برنامه های غذایی عادی و پر کربوهیدرات، بدن از گلوکز به عنوان اولین منبع انرژی استفاده می کند.

با استفاده از پاسخهای کاربران به پرسشنامهای مختصر، PlateJoy هر هفته یک برنامه غذایی سفارشی برای شما ایجاد میکند که در آن فهرست خرید خواربار نیز rdiet.ir لحاظ شده است. این علائم معمولا پس از چند روز از بین می روند.رژیم کتوژنیک ممکن است برای همه مناسب نباشد: رژیم کتوژنیک ممکن است برای همه مناسب نباشد، به خصوص کسانی که دارای شرایط پزشکی خاصی مانند پانکراتیت، بیماری کبد یا بیماری کیسه صفرا هستند. بعضی طعمدهندهها و سسها: این محصولات معمولا مملو از شکر و چربیهای ناسالم هستند.

اگر پس از گذشت 5 ماه از رژیم غذایی کتوژنیک دچار ریزش مو شدید، این معمولا موقت است. تاکنون هیچ بیمارستان یا پزشکی در دانمارک ادعا نکرده که مبدع رژیم غذایی دانمارکی است. که آن را «میگرن خاموش» گویند. ۱۵۰ کودک در این بررسی حضور داشتند که پس از سه ماه، ۸۳٪ توانستند به این رژیم ادامه دهند و از آن میان، ۲۶٪ کاهش خوب در تشنجها، ۳۱٪ کاهش عالی در تشنجها و ۳٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند.

علاوه بر این موضوع، این رژیم میتواند برای افرادی که بیماریهای قلبی و مغزی دارند گزینه مناسبی باشد و به بهبود آکنه های پوست نیز کمک میکند. بنابراین می توان گفت به احتمال بسیار زیاد رژیم کتو در زمینه درمان و کاهش آکنه بسیار موثر است. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD) : این رژیم شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات بالاتر است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا. هرچقد سطح HDL (لیپوپروتئین با چگالی بالا) شما نسبت به LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) بالاتر باشد خطر ابتلا به بیماری قلبی کمتر است. تعداد وعدههای کمتر و کیفیت بالاتر غذا، گرسنگی رو به تعویق میندازه؛ برعکس نون و برنج و شیرینی و … چاق میشید اما مواد مغذی رو خوب جذب نمیکنید. مهم است که مطمئن شوید ویتامینها و مواد معدنی کافی را از طریق غذاهایی مانند سبزیجات برگدار، آجیل و دانهها یا از طریق مکملها دریافت میکنید.رژیم کتوژنیک می تواند باعث “آنفولانزای کتوژنیک” شود: در چند روز اول رژیم کتوژنیک، برخی از افراد چیزی را تجربه می کنند که به “آنفولانزای کتو” معروف است. برخی مکملها میتوانند در رژیم کتوژنیک مفید باشند که شامل کتونهای برون زا، روغن MCT و مواد معدنی هستند.