شرکت تصویربرداری مجهز به هوش مصنوعی Aidoc 30 میلیون دلار جمع آوری کرده است



شرکت تصویربرداری مجهز به هوش مصنوعی آیدوک اعلام کرد که 30 میلیون دلار بودجه برای توسعه یک مدل تصویربرداری جامع هوش مصنوعی و دسته جدیدی از محصولات بر اساس آن مدل تضمین کرده است.

چکار میکند

Aidoc ابزارهایی را به رادیولوژیست ها برای یافتن و تریاژ آسیب ها و شرایط سلامتی بر اساس نتایج تصویربرداری ارائه می دهد. همچنین نرم افزار هماهنگی برای مراقبت از سکته مغزی و قلبی عروقی را فراهم می کند و به اعضای تیم مراقبت مربوطه هشدار می دهد و داده ها و تصاویر را به اشتراک می گذارد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که پتانسیل مدل‌های پایه متنی مانند ChatGPT را برای تصویربرداری پزشکی تشخیص می‌دهد. این شرکت ادعا می کند که زیرساخت آموزش چندوجهی هوش مصنوعی و سیستم عامل گردش کار بالینی مبتنی بر هوش مصنوعی، aiOS، آن را در موقعیتی متمایز برای ایجاد یک مدل هوش مصنوعی تصویربرداری جامع قرار می دهد.

مایکل براگینسکی، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران Aidoc در بیانیه‌ای گفت: “AIOS دقیقاً به این منظور طراحی شده است که اطمینان حاصل شود که فناوری‌های پیشرفته را می‌توان با حداقل زمان از تیم‌های فناوری اطلاعات در بیمارستان استفاده کرد و امکان استقرار آسان را فراهم کرد.”

“هدف این است که با ترکیب قدرت AiOS Aidoc و مدل پایه خود، ما یک پانچ قوی یک یا دو را ارائه کنیم که راه حل بهینه برای مقیاس بندی هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد.”

عکس فوری از بازار

سال گذشته آیدوک گل زد بودجه 110 میلیون دلاری سری D برای گسترش پلت فرم تصویربرداری مبتنی بر هوش مصنوعی، یک سال پس از کسب 66 میلیون دلار بودجه سری C.

در سال 2022، Aidoc همکاری با استارتاپ سنگاپوری Us2.ai را به منظور ادغام الگوریتم آن برای آنالیز اکوکاردیوگرام در پلتفرم Aidoc و همچنین همکاری با Gleamer برای ادغام ابزار BoneView برای اشعه ایکس در پلت فرم Aidoc اعلام کرد.

این شرکت نیز چندین مورد دریافت کرد مجوزهای FDA 510(k)، یکی برای نرم افزار هوش مصنوعی با هدف یافتن و تریاژ آنوریسم های بالقوه مغز در سی تی اسکن و دیگری برای الگوریتم Aidoc برای نشان دادن پنوموتوراکس یا یک ریه از بین رفته در اشعه ایکس.

Aidoc ابزار تشخیص آنوریسم مغزی را به عنوان نهمین 510(k) خود مشخص کرد. مجوزهای دیگر آن شامل نرم افزاری برای تریاژ و اطلاع رسانی به ارائه دهندگان است شکستگی ستون فقرات گردنی، خونریزی داخل جمجمه، آمبولی ریه اتفاقی، انسداد عروق بزرگ و شکستگی دنده.

ماه گذشته، شرکت اعلام کرد که با کلینیک مایو همکاری می کند تا فناوری و پلت فرم هوش مصنوعی خود را برای کمک به سیستم مراقبت های بهداشتی در بهبود مراقبت از بیمار فراهم کند.



منبع