این شنبه داروهای تجویزی مصرف نشده را با خیال راحت دور بریزید


این شنبه، 27 آوریل، از ساعت 10 صبح تا 14 بعدازظهر، روز ملی مصرف داروهای نسخه‌ای است، ابتکاری که به مسائل ایمنی عمومی مربوط به داروهای تجویز نشده می‌پردازد.

داروهای تجویزی استفاده نشده را در خانه خود جمع آوری کنید و یک محل دفع امن در نزدیکی خود پیدا کنید.

داروهای تجویزی استفاده نشده می توانند مستعد سوء استفاده، سوء استفاده و سرقت باشند. در طول این روز ملی مصرف داروهای نسخه‌ای، مردم تشویق می‌شوند تا با خیال راحت و ایمن داروهای غیرضروری و ناخواسته را برای کمک به جلوگیری از سوء مصرف مواد مخدر و مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد در سراسر جوامع خود دفع کنند.

بر اساس نظرسنجی ملی در مورد مصرف دارو و سلامت، در سال 2022، حدود 49000 نفر از ساکنان آیداهوایی 12 ساله و بالاتر از مسکن‌های تجویزی و حدود 14.2 میلیون آمریکایی از داروهای محرک، آرام‌بخش و مسکن‌های تجویزی در سراسر کشور سوء استفاده کردند.

در بیست و پنجمین رویداد ملی روز مصرف داروهای تجویزی که در اکتبر 2023 برگزار شد، حدود 4500 پوند مواد دور ریخته شده در آیداهو جمع آوری شد. در سطح ملی، این رقم به نزدیک به 600000 پوند افزایش یافت. از زمان شروع برنامه 115203 پوند مواد در آیداهو جمع آوری شده است.

این رویداد به مردم کمک می کند تا با خیال راحت داروهای تجویزی مصرف نشده را دور بریزند، اما همچنین به افزایش آگاهی کمک می کند که داروهای دارویی می توانند به اندازه داروهای خیابانی خطرناک باشند که بدون نسخه مناسب یا نظارت پزشک مصرف شوند.

داروهای تجویزی استفاده نشده که در سطل زباله ریخته می شوند را می توان بازیابی کرد و مورد سوء استفاده قرار داد یا به صورت غیرقانونی فروخت. پرتاب داروهای تجویزی به توالت یا آبراه های عمومی می تواند آب را آلوده کند. دفع صحیح داروهای مصرف نشده می تواند جان انسان ها را نجات دهد و از محیط زیست محافظت کند.

سازمان‌های مجری قانون مسئول جمع‌آوری مواد در پایان رویداد هستند و تحویل این داروهای تجویزی آسان، ایمن و ناشناس است. داروهای دور ریخته شده را می توان از راحتی خودروی شما رها کرد.

منابع:

روز ملی مصرف داروهای تجویزی: https://odp.idaho.gov/take-back-day/

برای یافتن محل دفع دائمی داروی اشتراکی در نزدیکی خود: https://odp.idaho.gov/prescription-drug-take-back-program/

دفع دارو، سوزن و سرنگ شهر بویز: https://www.cityofboise.org/departments/public-works/curb-it/medication-and-sharps-disposal/

نکات CDC برای نگهداری و دفع ایمن داروهای تجویزی: https://www.cdc.gov/wtc/pdfs/WTC_Factsheet_Prescription_Medicine_WEB_0319-P.pdf

پیشگیری از مصرف بیش از حد DHW: https://healthandwelfare.idaho.gov/services-programs/behavioral-health/overdose-prevention

2-1-1 Idaho CareLine (یک سرویس اطلاعاتی و ارجاعی رایگان در سراسر ایالت و برنامه وزارت بهداشت و رفاه آیداهو.): https://healthandwelfare.idaho.gov/services-programs/211

مکان یاب ملی درمان سلامت رفتاری:
https://healthandwelfare.idaho.gov/services-programs/behavioral-health/statewide-crisis-centers

وزارت بهداشت و رفاه آیداهو به تقویت سلامت، ایمنی و استقلال آیداهوایی اختصاص دارد. بیشتر بدانید در healthandwelfare.idaho.gov.



منبع