چگونه سفری راحت از قم به تهران داشته باشیم؟ – dietition


مسیر زمینی جاده‌ای و ریلی قم به تهران از پرترددترین مسیرهای کشور است. بسیاری از مردم قم به دلایل مختلفی مانند بازدید از جاهای دیدنی، استفاده از امکانات تفریحی، خرید از بهترین مراکز خرید، انجام کارهای اداری، مراجعه به پزشک و دریافت خدمات درمانی به تهران سفر می‌کنند. برای سفر به تهران روش‌های مختلفی وجود دارد که از بین آن‌ها سفر با قطار نسبت به سایر روش‌ها راحت‌تر است. مسافران با خرید بلیط قطار قم تهران می‌توانند سفری امن و خاطره‌انگیز را تجربه کنند. در این مطلب قصد داریم درباره راحت‌ترین روش سفر از قم به تهران یعنی سفر با قطار صحبت کنیم.

D:\New folder\چگونه سفری راحت از قم به تهران داشته باشیم؟_files\images_1712481162_6612638a8f8dc.jpg

چرا خرید بلیط قطار قم تهران بهترین و راحت‌ترین روش سفر از قم به تهران است؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری افرادی که قصد دارند از قم به تهران سفر کنند، انتخاب روش سفر است. مسافت بین شهرهای قم و تهران کوتاه است و با اتوبوس یا خودروی شخصی نیز به راحتی می‌توان این مسافت را طی کرد؛ اما اکثر مسافران ترجیح می‌دهند که با استفاده از قطار و مسیر ریلی فاصله بین قم و تهران را طی کنند. سفر با قطار مزایای متعددی به همراه دارد. از مهم‌ترین مزایای سفر با این نوع وسیله نقلیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

راحت بودن مراحل خرید بلیط قطار

یکی از دلایل پرطرفدار بودن سفر با قطار از قم به تهران راحت بودن مراحل خرید بلیط این نوع وسیله حمل‌ونقل است‌‌. مسافران به راحتی می‌توانند با مراجعه به یکی از معتبرترین سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات گردشگری بلیط قطار مورد نظر خود را به‌صورت آنلاین و با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنند.

امنیت بالای سفر با قطار

در سفر با خودروی شخصی یا اتوبوس احتمال اینکه مسافران با خطرات جاده‌ای و تصادف مواجه شوند، وجود دارد؛ اما در سفر با قطار به‌عنوان امن‌ترین وسیله حمل‌ونقل بین‌شهری هیچ خطر تصادفی مسافران را تهدید نمی‌کند. آن‌ها با خیال راحت و بدون نگرانی و استرس می‌توانند از مسیر ریلی قم تهران لذت ببرند.

خسته نشدن مسافران در سفر با قطار

یکی دیگر از مزایای سفر از قم به تهران با قطار این است که به دلیل راحت بودن کوپه‌های قطار و وجود امکانات رفاهی کامل در این وسیله نقلیه مسافران به‌هیچ‌وجه خسته نمی‌شوند؛ زیرا می‌توانند روی صندلی‌های راحت و نرم استراحت کرده و در صورت نیاز از آن‌ها به‌عنوان تخت‌خواب استفاده کنند. قدم زدن در راهروهای قطار، تماشای فیلم از مانیتورهای داخل کوپه و خوردن غذا و نوشیدنی از سرگرمی‌های دیگر قطار است.

عدم وجود ترافیک در مسیرهای ریلی

یکی از خوبی‌های سفر با قطار این است که مسافران در طول مسیر شاهد هیچ‌گونه ترافیکی نیستند. با توجه به نزدیکی مسافت بین قم تهران هیچ ایستگاهی بین ایستگاه راه‌آهن قم و ایستگاه راه‌آهن تهران وجود ندارد و قطار به‌راحتی بدون توقف این مسیر را در طول دو ساعت طی می‌کند؛ اما در سفر با تاکسی یا اتوبوس به دلیل ایجاد ترافیک جاده‌ای ممکن است مسیری که در ۲ ساعت طی می‌شود، ۳ ساعت طول بکشد.

امکان استفاده از خدمات پزشکی در قطار

در تمام قطارهایی که در ناوگان ریلی کشور مشغول جابه‌جایی مسافران هستند، یک تیم پزشکی وجود دارد تا در صورت نیاز به مسافران خدمات درمانی ارائه شود. این مزیت برای مسافران سالمند، خانم‌های باردار و افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، بسیار مناسب است.

D:\New folder\چگونه سفری راحت از قم به تهران داشته باشیم؟_files\images_1712481162_6612638a9cdd7.jpg

چه عواملی قیمت بلیط قطار قم تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟‌

عوامل مختلفی روی قیمت بلیط قم به تهران تاثیرگذار هستند. از مهم‌ترین عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساعت، روز و تاریخ سفر

ساعت و روز خرید بلیط قطار روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. اگر بخواهید بلیط را در ساعات پایانی حرکت قطار و روزهای پایانی هفته خریداری کنید، باید مبلغ بیشتری بابت آن بپردازید؛ بنابراین برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر از قم به تهران سعی کنید بلیط را در روزهای شنبه تا صبح پنج‌شنبه بخرید تا مجبور به پرداخت هزینه بیشتر نشوید.

تاریخ سفر نیز تاثیر مستقیمی روی قیمت بلیط‌های قطار دارد. در مناسبت‌های خاص سال و تعطیلات عیدنوروز افراد بیشتری متقاضی سفر با قطار هستند؛ به همین دلیل قیمت بلیط بالا می‌رود. برای خرید بلیط با قیمت ارزان سعی کنید که تاریخ اوج سفر به تهران را انتخاب نکنید و از مدت‌ها پیش رزرو بلیط قطار را انجام دهید.

کلاس قطار و خدمات شرکت ریلی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت بلیط قطار قم به تهران کلاس قطار و خدمات شرکت ریلی است. در مسیر قم تهران قطارهای مختلفی مانند قطارهای پنج‌ستاره فدک متعلق به شرکت ریل پرداز نوآفرین، قطارهای کرخه، سروش، غزال، پلور، سفیر و پارسی متعلق به شرکت بن ریل، قطار امید متعلق به شرکت رجا و قطار اتوبوسی شرکت رجا مشغول جابه‌جابی مسافران هستند.

به‌عنوان مثال بلیط قطارهای درجه یک و لوکس شرکت ریلی فدک به دلیل ارائه امکانات و خدمات رفاهی کامل گران‌تر از قطارهای سریع‌السیر اتوبوسی است. مسیر ریلی قم تا تهران نزدیک است و طی کردن آن فقط به دو ساعت زمان نیاز دارد؛ بنابراین برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر می‌توانید به‌جای رزرو بلیط قطارهای کوپه‌ای درجه یک و گران فدک، از بلیط ارزان قطار اتوبوسی صبا استفاده کنید‌.‌

D:\New folder\چگونه سفری راحت از قم به تهران داشته باشیم؟_files\images_1712481162_6612638aa4dc2.jpg

خرید آنلاین بلیط قطار قم تهران از سایت فلای تودی

در این مطلب راجع‌به مزایای سفر با قطار از قم به تهران صحبت کردیم و عوامل تاثیرگذار روی قیمت بلیط قطار را توضیح دادیم. سفر با قطار به‌عنوان راحت‌ترین، امن‌ترین و ارزان‌ترین روش سفر طرفداران بسیار زیادی دارد.

برای خرید آنلاین بلیط قطار قم به تهران با قیمت ارزان به سایت فلای تودی مراجعه کنید و پس از انتخاب گزینه قطار از منوی سایت، اطلاعاتی شامل نوع کوپه، نوع بلیط یک‌طرفه یا رفت‌وبرگشت، نام مبدا قم و نام مقصد تهران، تاریخ سفر، زمان بازگشت از تهران و تعداد مسافران را وارد و روی گزینه جستجو کلیک کنید.

بعد از گذشت چند ثانیه تمام بلیط‌های قطار قم تهران از قیمت ارزان به بالا به نمایش درمی‌آید‌. بعد از بررسی دقیق جزئیات هر یک از بلیط‌ها و مقایسه نوع‌ قطارها، شرکت‌های ریلی، ساعات ورود به تهران و مطالعه قوانین استرداد، مناسب‌ترین بلیط را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. در مرحله بعدی پس از وارد کردن مشخصات مسافران شامل نام و نام‌خانوادگی و شماره ملی و آدرس ایمیل آن‌ها، هزینه بلیط باید به‌صورت آنلاین پرداخت شود و در نهایت بلیط به آدرس ایمیل ارسال خواهد شد.