بدنسازی و رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر ارائه‌دهندگان – روش‌های آسان انجام آن مناسب

4. اکنون نان کتوژنیک سیر شما آماده است و می توانید آن را برش زده و همراه با سس پتیزا سرو کنید. این شامل هر نوع لوبیا یا غلات و همچنین غذاهای نشاستهای واضح تر مانند نان و پاستا میشود. غذاهای مجاز در این رژیم، شامل گوشتهای سفید، قرمز، سبزیجات غیرنشاستهای، تخممرغ، آجیل و مغزها، انواع توت، محصولات لبنی پرچرب و روغن زیتون و غذاهای غیرمجاز، شامل سبزیجات، میوهها و غذاهای شیرین یا حاوی کربوهیدرات است که در این مقاله به ریزجزئیات آنها پرداخته شده است. به قهوه بدون قند، چای شیرین نشده، شیر آجیل پایبند باشید و اگر واقعاً نوشیدنی مطمئنی میخواهید، آب دوست شماست. معمولا رژیم کتوژنیک بدون محدودیت کالری عمدی نیز باعث کاهش وزن می شود. مانند سایر رژیم های دیگر عوارض مخصوص به خود را دارد و باعث انسداد روده میشود.رژیم غذایی در سال ۲۰۱۰ در آمریکا استفاده از نوعی کیک به نام تونیکی بود که بیشتر جنبه ی تبلیغ برای شرکت تولید کننده را دارد.امروزه نیز به افراد متقاضی کاهش وزن توصیه می شود که برای لاغر شدن تنها یک نوع ماده غذایی بخورند.

رژیم کتوژنیک و حبوبات دکتر روشن ضمیر

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه همواره مصرف خود را در حد متعادل نگه دارید و میوه های خشک، آب میوه ها و میوه های پر قند مانند موز، انگور، انبه، گریپ فروت و آناناس را محدود کنید.از سرو گهگاهی میوه کتو برای رفع هوس خود نسبت به شیرینی و کاهش هوس خود به جای سایر خوراکی های پر قند لذت ببرید. بهتر است میوه کتو را در حد اعتدال مصرف کنیدبه خاطر داشته باشید که اگرچه گزینههای فراوانی برای میوههای دوستدار کتو وجود دارد، مصرف میوه در رژیم کتو همچنان باید محدود باشد. در رژیم کتو، در حالی که توت ها در حد اعتدال خوب هستند، به طور کلی بهتر است از مصرف میوه های دیگر خودداری کنید.رژیم کتو یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات است که برای قرار دادن فرد در وضعیت کتوز طراحی شده است. دادههای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) نشان میدهد که تعداد بزرگسالان مبتلا به اضافه وزن در ایالات متحده از دهه 1980 تاکنون از 15 درصد به 35 درصد کل بزرگسالان بین سنین 20 تا 74 سال رسیده است.

برخلاف بسیاری از رژیم های غذایی بی پایه و اساس که پس از مدت محدودی ناپدید می شوند رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو بیش از ۹ دهه ( از سال ۱۹۲۰ میلادی ) تجویز شده است و براساس درک جامعی از علوم فیزیولوژی و تغذیه تنظیم شده است . در دهه گذشته، دهها مطالعه و چند متاآنالیز (مطالعاتی که نتایج سایر مطالعات را تجزیه و تحلیل میکنند) با بیش از 900000 نفر شرکت کننده از تقریباً 100 مجموعه داده مختلف نتیجه گیری مشابهی را نشان داده اند: خوردن چربیهای اشباع نشده و غیر اشباع هیچ تاثیر کوتاه مدت یا بلند مدتی بر افزایش خطرات بیماریهای قلبی ندارد. اگرچه مزایای رژیم کتوژنیک بیشتر است ، اما کاهش تراکم استخوان عوارض جانبی رژیم کتوژنیک است که منجر به پوکی استخوان می شود.در این نوع رژیم ، با محدود شدن میزان کالری رژیم غذایی خطر ابتلا به بیماری های مختلف نیز کاهش می یابد.مصرف غذای کم کربوهیدرات ،متابولیسم بدن را تغییر می دهد و اکسیداسیون اسیدهای چرب را در بدن آغاز می می کند، بنابراین می تواند باعث افزایش طول عمر فرد نیز شود.

توجه داشته باشید که کالری برای کاهش وزن بسیار مهم است!

بنابراین ، حتی اگر شما در حال انجام دوره های طولانی از قلب و عروق هستید – رژیم کتوژنیک بارها و بارها ثابت شده است. این کتاب آنچه شما برای موفقیت در رژیم کتوژنیک به آن نیاز دارید – پخت ساده، کاهش وزن و موفقیت طولانی مدت را به شما ارائه میدهد. بنابراین اگر رژیم کتوژنیک را زیر نظر متخصص انجام دهید، نتایج آن شما را شگفت زده خواهد کرد. این بیماری یک بیماری خطرناک است که اسیدیتهی خون را افزایش میدهد؛ بنابراین هر شخصی که این دارو را مصرف میکند باید از رژیم کتو اجتناب کند. توجه داشته باشید که کالری برای کاهش وزن بسیار مهم است! این حالت تفاوت زیادی با کتواسیدوز دارد که یک وضعیت بسیار خطرناک برای حیات است که کتون ها در غلظتهای بسیار بالا تولید می شود و PH خون را به حالت اسیدی تغییر می دهد.  Article w as g​ener​at​ed ​by GSA  Con​te nt Gen​erat᠎or Dem᠎over​sion!

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است دکتر روشن ضمیر

تولید کتون بادی به عوامل مختلفی از جمله میزان متابولیسم پایه (BMR) ، شاخص توده بدن (BMI) و درصد چربی بدن بستگی دارد. به طور کلی در رژیم کتوژنیک چیزی حدود 75 درصد کالری مصرفی از چربی ها تامین می شود، به همین دلیل افرادی که این رژیم را دنبال می کنند، باید از محصولات حیوانی با چربی بالا مانند گوشت، کره و لبنیات پرچرب استفاده کنند. محصولات کم چرب: این محصولات به شدت فرآوری شده و اغلب دارای کربوهیدرات بالا هستند. در حال حاضر این رژیم دارای چند نوع است که هر کس باید با توجه به شرایط شخصی خود آنها را اجرا کند.

برای چه کسانی مناسب است؟ بنابراین، لازم است که برای محاسبه کربوهیدرات های خورده شده از غذاهای حاوی فیبر، کربوهیدرات های فیبر را از کل کربوهیدرات موجود در غذا کم کنید.این عدد تعداد خالص کربوهیدرات غذا را نشان می دهد، که توجه به آن برای کسانی که کربوهیدرات را می شمارند مهم است.با این حال، فردی که از رژیم کتو برای مدیریت یک بیماری پزشکی مانند صرع پیروی می کند، باید کل کربوهیدرات خود را به کمتر از 20 گرم محدود کند.میوه های سرشار از فیبر عموماً کربوهیدرات خالص کمتری دارند و برای رژیم کتو مناسب هستند.در این جا لیستی از میوه های دوستدار کتو را برای شما آورده ایم:میوه های زیر به طور کلی کتو دوست در نظر گرفته می شوند.آووکادوآووکادو از خانواده میوه ها است، بر خلاف تصور بسیاری از افراد آن ها جز دسته سبزیجات نیستند. اما ممکن است این رژیم برای ورزشکاران حرفهای و کسانی که میخواهند حجم عضلات و وزنشان را بالا ببرند ، مناسب نباشد .

سایر تغییرات هورمونی ممکن است به افزایش تجزیه چربی ها منجر شود که منجر به تولید اسیدهای چرب می شود. درواقع پژوهشها نشان میدهند که رژیم کتوژنیک بهاندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن مؤثر است. برخی از افراد حتی ممکن است مصرف خود را به 20 گرم در روز محدود کنند.همه میوه ها حاوی مقدار یکسان کربوهیدرات و فیبر نیستند. آنها را می توان به عنوان آب نبات طبیعت در نظر گرفت. از این حالت متابولیک به عنوان “کتوز تغذیه ای”(Nutritional Ketosis) یاد می شود. مردم از این رژیم غذایی استفاده می کنند تا بدن خود را در حالت کتوز قرار دهند، حالتی که در آن بدن چربی بیشتری می سوزاند.در حالی که هیچ دستورالعملی برای مصرف کربوهیدرات برای همه افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند وجود ندارد، مدرسه بهداشت عمومی هاروارد بیان می کند که اکثر مردم باید سعی کنند کل کربوهیدرات های خود را زیر 50 گرم (گرم) در روز نگه دارند.

رژیم لاغری کتوژنیک 216

یک رژیم غذایی که ثابت شده که برای کاهش سریع وزن بسیار موثر است ،رژیم غذایی کتوژنیک با کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا است. و هدف رژیمهای کتوژنیک کتوز تغذیهای است که با محدود کردن مصرف کربوهیدرات، تعدیل مصرف پروتئین و افزایش کالری بهدستآمده از چربی به دست میآید. درشت مغذی ها در این رژیم غذایی تقریباً به 55٪ تا 60٪ چربی ، 30٪ تا 35٪ پروتئین و 5٪ تا 10٪ کربوهیدرات تقسیم می شوند. میوهها نیز در این رژیم محدود هستند زیرا قند دارند. طرز تهیه خیلی از غذاهای نمونه رژیم کتوژنیک لاغری در ایران کوک موجود هست. اگر کربوهیدراتها در نهایت قند هستند و قند عامل بسیاری از این بیماریها است، چرا به شما گفته میشود که کربوهیدراتها را داخل رژیم غذایی در اولویت قرار دهید؟ خوردن آب به شما کمک میکند که گرسنگی را کنترل کنید. یک متاآنالیز اشاره کرد که یکی از دلایل کاهش وزن احتمالی این است که رژیم های کتویی گرسنگی را سرکوب کنند.

البته میزان کاهش وزن در رژیم لوکرب و کتوژنیک در ۶ ماه اول بسیار بیشتر از رژیم کم چرب است و بعد از آن تا مدت زمان یک سال میزان کاهش وزن هر دو رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کم چرب تقریبا عدد یکسانی خواهد شد. آنچه میتوانید از رژیم کتوژنیک انتظار داشته باشید، تقریبا بدون استثنا، خوردن غذاهایی است که از آن لذت میبرید، بدون هیچگونه گرسنگی یا کالریشماری. به چند رژیم غذایی روز می پردازیم که تقریبا در اغلب مناطق دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه این رژیم میتواند در کاهش وزن کمک مؤثری باشد، اما خطرات بسیاری هم دارد. آلو همچنین حاوی چندین ماده مغذی کلیدی از جمله فسفر و پتاسیم می باشد.کیویفردی که رژیم کتو دارد ممکن است فقط در موارد نادر بخواهد کیوی بخورد. بدن انسان نمی تواند این ماده را هضم کند. و با کاهش شدید مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز، بدن شما مجبور می شود از ذخایر گلیکوژن خود برای انرژی استفاده کند، و در نهایت به استفاده از کتون ها به عنوان سوخت روی بیاورد.

رژیم غذایی کتوژنیک در صرع دکتر روشن ضمیر

ذخایر گلیکوژن تخلیه می شود ، بدن مجبور می شود تغییرات متابولیکی خاصی را تجربه کند. اما این تصور غلط رایج وجود دارد که بسیاری سعی میکنند بدن خود را با همان مقدار پروتئین – پنجاه و پنجاه – به حالت کتوز برسانند. با سازمان ملل و غربیها و اینها وانمود کنند که ما همه حرفهای شما را اجرا میکنیم در حالی که آنها هیچوقت ما را قبول نمیکنند و هیچوقت از ما راضی نخواهند شد تا اینکه صددر صد بگویید ما غلط کردیم، ما هم یکی از ایالتهای شما مثل زمان شاه هستیم. چگونه تشخیص دهیم که در حالت کتوز هستیم؟ با وجود پیشرفت های مداوم در دنیای پزشکی ، چاقی با خطر مرگ و میر بزرگسالان تا حدود 2.8 میلیون نفر در سال همچنان به عنوان یک خطر عمده برای سلامتی در جهان به شمار می رود.

چالش دو هفته ای رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم غذایی کتوژنیک نه تنها باعث لاغری و کاهش وزن میشود، بلکه بهترین روش برای معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع 2 هم به شمار می رود. متناوباً، بدون شک این تصور در شما ایجاد شده است كه چربیهای اشباع و غیر اشباع باعث بیماریهای قلبی، كلسترول و بسیاری از مسائل دیگر میشوند. فیبر بدون هضم در بدن حرکت می کند و به طور کلی بر میزان قند خون مانند کربوهیدرات ها تأثیر نمی گذارد، به این معنی که معمولاً می توان از رژیم غذایی کتوژنیک بدون تأثیر کتوز لذت برد.آیا می توان با رژیم کتو میوه خورد؟ رژیم کتوژنیک با مصرف پروتئین زیاد: این رژیم شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است اما دراین رژیم پروتئین بیشتری مصرف می شود. آووکادو به دلیل داشتن چربی های مفید برای قلب، یک گزینه عالی برای رژیم کتوژنیک است. یک آووکادوی متوسط 150 گرمی حاوی حدود 12.8 گرم کربوهیدرات و 10 گرم فیبر است.مقدار فیبر موجود در آووکادو به این معنی است که فقط حدود 2.8 گرم کربوهیدرات خالص دارد.این میوه همچنین بخش خوبی از چربی های سالم و چندین ویتامین و مواد معدنی لازم را برای بدن شما فراهم می کند.گوجه فرنگی هاگوجه فرنگی نیز یک میوه است، اگرچه بسیاری از مردم از آن در غذاهای خوش طعم و سس استفاده می کنند.گوجه فرنگی ها همچنین کتو دوست هستند، با حدود 4.8 گرم کربوهیدرات و 1.5 گرم فیبر در یک گوجه فرنگی کامل با وزن 125 گرم. This content has  be en generat​ed by G​SA Conte nt Generato᠎r DE MO.

هم اکنون نیز تأثیر کاهش وزن بر پارامترهای منی بحث برانگیز است و به خوبی درک نشده است. حتی در یک رژیم کتو اصلاح شده، توصیه می شود برای حفظ کتوز و به حداکثر رساندن نتایج، حدود 30 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز مصرف کنید.حتی یک یا دو وعده از این میوههای کم کربوهیدرات میتواند بخش خوبی از کربوهیدرات روزانه شما را در یک نوبت از بین ببرد و عملاً کتوزیس را از بین ببرد.به همین دلیل، بهتر است بشقاب خود را بیشتر با چربی های سالم، غذاهای پروتئینی و سبزیجات غیر نشاسته ای پر کنید، که همگی می توانند مقدار مناسبی از مواد مغذی و مقدار کمی کربوهیدرات را برای بهینه سازی رژیم غذایی شما فراهم کنند.آووکادو، همراه با سایر چربیها مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن و کره های گیاهی، میتواند برای افزایش مصرف چربیهای مفید برای قلب و رسیدن به کتوز استفاده شود. کربوهیدرات و چربی دو سوخت تامین کننده انرژی هستند.

و این یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما چربی را به مولکول هایی به نام کتون تبدیل می کند، که وقتی گلوکز محدود است، به عنوان منبع اصلی انرژی خود استفاده می کند. با مصرف این مقدار زیاد از چربی برای متابولیسم، رژیم غذایی میتواند شرایط فعلی کبد را بدتر کند. در اینجا به برخی از رایج ترین سوالات در مورد رژیم کتوژنیک پاسخ داده شده است. رژیم های غذایی اینترنتی معمولاً رژیم های همگانی هستند که توسط عموم افراد گرفته میشوند هرچند در اکثریت مردم این رژیم ها در ابتدا پاسخ داده و باعث کاهش وزن می شود اما به مرور مشکلات خود را نشان داده و چون زیر نظر یک متخصص طراحی نشده اند راه حلی برای این مشکلات وجود ندارد. به عنوان مثال یک مطالعه نشان داد که پیوستن به رژیم غذایی کتوژنیک و لیست غذایی رژیم غذایی کتو برای 24 هفته باعث کاهش سطح تری گلیسیرید، کلسترول LDL و قند خون در درصد قابل توجهی از بیماران می شود، در حالی که در عین حال با افزایش سطح کلسترول HDL همراه است.

فیبر عامل مهمی در رژیم کتو است. در یک وعده 1/2 فنجان، یک فرد حدود 10.9 گرم کربوهیدرات و 1.8 گرم فیبر مصرف می کند و 9.1 گرم کربوهیدرات خالص مصرف می کند.میوه هایی که کتو دوست نیستندهمه میوه ها برای افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند مناسب نیستند.فرد باید هنگام محدود کردن مصرف کربوهیدرات خود، میوه های زیر را از رژیم غذایی خود محدود یا حذف کند.کربوهیدرات خالص هر میوه:گیلاس: نصف فنجان 10.4 گرمهلو: 1 عدد 13 گرمسیب: 1 عدد سیب متوسط حدود ۲۳ گرمپرتقال: 1 عدد پرتقال متوسط حدود 14 گرمموز: 1 عدد موز حدود 25.5 گرماگرچه میوه های این جدول ممکن است برای رژیم کتو مناسب نباشند، اما سالم و مغذی هستند.یک فرد همچنان می تواند از گنجاندن این میوه ها در بسیاری از رژیم های غذایی دیگر که محدودیت کمتری در کربوهیدرات دارند، سود ببرد.خلاصه و نتیجه گیریافرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند هنوز هم می توانند از برخی میوه ها در حد اعتدال لذت ببرند.

رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت دکتر روشن ضمیر

آن هایی که قند بیشتری دارند و فیبر کمتری دارند، معمولاً برای رژیم کتو مناسب نیستند، اگرچه مکملی سالم برای اکثر رژیم های دیگر با مصرف کربوهیدرات بیشتری هستند. رژیم کتوژنیک فواید خود را دارد، اما خطراتی نیز دارد. به طور کلی، هر چه میوه شیرین تر یا بزرگ تر باشد، قند بیشتری دارد. همچنین میتوانید حدود نصف فنجان میوه را با سبزیجات غیر نشاستهای، کلاژن و شیر نارگیل ترکیب کنید و یک اسموتی میوه کتو درست کنید.میوه هایی که باید از مصرف آن ها در رژیم کتوژنیک اجتناب کنیداگرچه میوه های کم کربوهیدرات زیادی وجود دارد، اما همه انواع میوه ها نمی توانند در رژیم کتوژنیک قرار بگیرند.به طور خاص، میوههای خشک و آب میوهها مقدار غلیظی از قند و کربوهیدرات را در هر وعده بستهبندی میکنند و هنگام قطع کربوهیدراتها برای رسیدن به کتوز، باید از مصرف آنها بهکلی اجتناب شود.

رژیم کتوژنیک ماچا

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد برنامه رژیم کتوژنیک keto لطفا از سایت ما دیدن کنید.