بدنسازی و رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر.

به همین دلیل رژیم کتوژنیک برای همه مناسب نیست. دلیل دیگر این است که شما در یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و چربی سالم و اشباع زودتر احساس سیری میکنید و کمتر غذا میخورید. کسانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند، در ابتدا خیلی سریع تا ۵ کیلو در هفته (یا کمتر) را تجربه میکنند. سلولها معمولاً از گلوکز به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکنند. این ذخایر معمولاً با خوردن کربوهیدراتها دوباره احیا میشوند. در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی، نشاسته، برنج، نان و… ) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. همان طور که می دانید انرژی بدن از سوخت کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست میآید.اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین میشود.

یبوست در رژیم کتوژنیک نی نی سایت دکتر روشن ضمیر

در واقع در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی، نشاسته، برنج، نان و… ) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. نام این رژیم غذایی از کتوزیس گرفته شده که فرایندی متابولیکی بوده و زمانی رخ میدهد که بدن چربیها را بهجای کربوهیدراتها میسوزاند. نکته4: بعضی از افراد به خاطر مصرف چربی بیش از اندازه در روز دچار مشکلات گوارشی میشن با این رژیم. این مواد غذایی باعث کاهش وزن سریع در این افراد خواهد شد. میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک به عوامل مختلفی بستگی دارد. و اگر پزشک شما فقط علاقه دارد که شما را به دامنه “طبیعی” برساند پس وقت آن است که پزشک جدیدی اختیار کنید. ترفند درست کردن یک گواکامولی عالی استفاده از آووکادوی خوب و رسیده است.

هرم رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

در ادامه لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. در ادامه با بیان مواد غذایی و نوشیدنی های غیرمجاز رژیم کتوژنیک می پردازیم.برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقالات ” رژیم شیر” را مطالعه نمایید. چندین مطالعه روی حیوانات، رژیم غذایی کتو را با کاهش استحکام استخوان مرتبط میدانند. برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقالات رژیم فصلی را مطالعه نمایید. لازم است که پیش از اتخاذ این رژیم غذایی حتما یک چکاپ کامل انجام دهید و زیر نظر پزشک تغذیه پیش بروید تا امکان یا خطر ابتلا به موارد دیگر به حداقل برسد.

اگر لازم است قبل از گرفتن رژیم خرید بروید و همه مواد لازم را در ابتدای هفته خریداری کنید. زمانی که شما بیش از حد چاق هستید احتمالا مبتلا به عوارضی مثب دیابت، فشار خون بالا و بیماریهای قلبی هم هستید به همین خاطر حتما برای پیروی از رژیم کتوژنیک با پزشک خود مشورت کنید و زیر نظر پزشک پیش بروید. ممکن است با شروع رژیم کتو از نظر جسمی احساس بهتری داشته باشید. برای مثال ژنتیک عامل موثری در تعیین میزان کاهش وزن در فرد است. کسانی که به اصول رژیم کتوژنیک برای لاغری به طور کامل عمل میکنند، وزن کم میکنند و لاغر میشوند. علاوه بر این انسولین به بدن شما این اجازه را میدهد که از قند موجود در خون استفاده کنید یا آن را ذخیره کنید. دلیل دیگر برای پیشگیری، پرهیز از سردردهای ناشی از مصرف بیش از حد دارو است.

رژیم کتوژنیک و جوش صورت دکتر روشن ضمیر

یک رژیم کتوژنیک ممکن است برای حداقل ۲ تا ۳ هفته

تا ۶ تا ۱۲ ماه دنبال شود. کتوژنیک چرخهای (CKD): در رژیم کتوژنیک چرخهای، فرد به مدت ۵ روز رژیم کتوژنیک استاندارد را دنبال کرده و ۲ روز کربوهیدرات مصرف میکند. رژیم غذایی وگان تأثیر زیادی بر کاهش وزن میگذارد و معمولا در این رژیم غذایی نیازی نیست که افراد کالری مصرفی خود را بشمارند، زیرا این رژیم دارای چربی بسیار کم و فیبر بالایی است که شما را برای مدت طولانیتری سیر نگه میدارد. از آنجا که رژیم کتوژنیک معمولا از بیش از 75 درصد چربی تشکیل شده آنهایی که قبلا از رژیم های کم چربی استفاده می کردند هم ممکن است علائم ناراحتی معده مانند حالت تهوع و اسهال را تجربه کنند.

ناتوانی عضلات و اختلالات حرکتی در ادامه آغاز می شود.

ماستهای پرچرب به شما کمک میکنند برای مدت طولانیتری سیر بمانید و قسمت پرچرب بخشی از رژیم کتوژنیک شما را تامین می کند. پزشک ممکن است داروهایی مانند داروهای ضد استفراغ را برای کمک به تسکین این علائم برای کنترل حالت تهوع و استفراغ تجویز کند. شکر دشمن رژیم کتوژنیک است. صدها سال است که مردم از آن به عنوان یک ماده طعم دهنده و جایگزین شکر خام استفاده می کنند. در ادامه با برخی از فواید رژیم کتوژنیک آشنا میشویم. ناتوانی عضلات و اختلالات حرکتی در ادامه آغاز می شود. ناتوانی عضله قلبی، کاردیومیوپاتی، اختلال ضربان قلب و نارسایی قلبی بروز میکند. ​Th​is ​da᠎ta was c reated by GSA Content G enerat​or Dem​over si on!

رژیم کتوژنیک مهدی علیرضالو دکتر روشن ضمیر

در ادامه باید بگم ک در اشتباه هستید تخقیقات زیادی تو سایت های مقاله های معتبر پزشکی هستند مثل سایت پابمد و خیلی جاهای دیگه ، ک نتایجسون آثار بسیار خوب رژیم های کربوهیدرات پایین رو نشون دادن و ناتوانی عملکرد مغزو عدم تمرکز و خستگی اینها اصلا صدق ندارند ، بله در روزهای اول ممکنه اینطور باشه ولی وقتی بدن رو سوخت چربی بره برطرف میشه بعلاوه مصرف نمک وسایر املاح هم باید درست باشه ک الکترولیت ها در بدن توازنشون به هم نخوره و ضعف و بی حالی و.. این رژیم نیز مانند دوکان از چهار فاز تشکیل شده ولی محدودیتهایی مانند مصرف میوه تازه در آن کمتر میباشد. انسان هایی که در نیمکره شمالی و در مناطق سردسیر و پر از برف و یخ زندگی میکردن به خاطر عدم دسترسی به گیاهان و اینکه فقط از گوشت حیوانات و آبزیان مصرف می کردن، نوع سوخت سازشون نزدیک به حالت کتوسیس بود، بر خلاف انسان هایی که در مناطق گرم زندگی میکردن و به انواع گیاه و میوه دسترسی داشتن.

برخی مطالعات نشان داده اند که دریافت بیش از حد این ماده معدنی ممکن است به غده تیروئید آسیب برساند. سوخت اصلی مغز و سیستم عصبی گلوکز است و با محدود شدن کربوهیدرات، کارایی سیستم عصبی به طور قابل توجهی کاهش می یابد. تعداد میتوکندریهای مغز نیز افزایش مییابد. بدن تمام ذخایر گلوکز خود را از دست میدهد، میزان کتون ناگهان افزایش مییابد و در مدت زمان بسیار کوتاهی، وارد فاز کتوز میشوید. اکثر افراد برای ورود به حالت کتوسیس و تولید کتون در خون باید به مدت 2 3 هفته زیر 30 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنن (و همینطور در ادامه رژیم) .

غذاهای کتوژنیک ایرانی

رژیم کتوژنیک و نداشتن کیسه صفرا برای این که بدانید آیا شروع و یا ادامه رژیم کتو برایتان کارساز است به ۶ مورد زیر توجه کنید. با اینهمه در زمان مسابقات بهتر است از رژیمهای غذایی حاوی کربوهیدرات برای عملکرد مطلوبتر ورزشکار استفاده شود. از آنجا که بیماری تیروئیدیت هاشیموتو و سلیاک بسیار به هم مرتبط هستند، ممکن است که برخی افراد به هر دو بیماری مبتلا باشند. تقریبا ۹۰ درصد از کمکاری تیروئيد ناشی از تیروئيدیت هاشیموتو (Hashimoto’s thyroiditis) است، تیروئيدیت هاشیموتو نوعی بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه به غدهی تیروئيد حمله میکند. نکته2: بخش عمده ای از کاهش وزن در هفته های اول رژیم های کم کربوهیدرات مثل کتوژنیک، به خاطر از دست رفتن مقادیر زیادی آب و املاحه . بعد از این مدت بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود مصرف پروتئین و چربی ذخیره شده در بدن را آغاز میکند و این امر در نهایت منجر به کاهش وزن شما میشود که به آن در اصطلاح «کتوز» میگویند.

تجربه لاغری با رژیم کتوژنیک نی نی سایت دکتر روشن ضمیر

پیروی از رژیم کتوژنیک می تواند مقدار قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش میدهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قندخون است. در کل پایبندی به این رژیم در دراز مدت مشکل است و از طرف دیگر تحقیقات کاملی در خصوص اثرات بلند مدت (بالای ۲ سال) آن انجام نشده توصیه می شود این رژیم به صورت اصولی و تخصصی و تحت نظر برای مدتی تا رسیدن به وزن مناسب اجرا شود و سپس رژیم تثبیت گرفته و در نهایت سبک زندگی فرد جهت ماندگاری کاهش وزن اصلاح گردد. اگر مبتلا به دیابت به خصوص بیماری دیابت نوع ۱ هستید تعداد زیاد کتون در خون میتواند سبب شدت بیماری شود به همین دلیل بهتر است قبل از اتخاذ این رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

برای میان وعده خود می توانی از آجیل ها و دانه هایی همچون گردو، دانههای آفتابگردان، بادام، تخمکدو، دانه چیا و بذر کتان استفاده کنید. در هنگام خوردن میان وعده نیز زیاده روی ننمایید. در سندرم تخمدان پلی کیستیک اندازه تخمدان بیشتر از حد معمول بزرگ شده و کیستهای کوچک در اطراف تخمدان تشکیل میشوند. اینها فراتر از شیرین کنندههای «مصنوعی» آشنا هستند و شامل شیرین کنندههای «طبیعی» جدید، پلی الهای برتر، دکسترینهای بهتر، الیگو/پلی ساکاریدهای بهبود یافته، پروتئینهای شیرین، تقویت کنندههای طعم، اصلاح کنندههای گیرندههای طعم و حتی اشکال جدید خود قند میشوند. شاید شما این مطالب را از اینترنت یاد بگیرید، ولی مراجعه و مشورت با فردی که درآن زمینه تخصص دارد، بسیار به بازدهی و کیفیت رژیم شما کمک میکند. براساس مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است کربوهیدرات برای سوخت و ساز بهتر بدن در طول فعالیت بدنی زیاد بسیار مفید است. کتوژنیک پر-پروتئین: این نوع رژیم هم مشابه کتوژنیک استاندارد است اما شخص پروتئین بیشتری در طول روز مصرف میکند.

در این صورت مصرف پروتئین و کربوهیدرات کافی برایتان مناسبتر خواهد بود. این کار باعث افزایش منیزیم در بدن می شود و نقشی موثر در برطرف کردن این مشکل دارد. در نتیجه با کاهش سطح انسولین در بدن و نیز تغییر سبک زندگی و ورزش این مشکل تا حدود زیادی رفع شود. تغییر در میزان سوخت و ساز بدن، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین عواملی هستند که منجر به بروز دیابت می شوند. این سطح پایین انسولین در بدن از شما در برابر برخی از انواع سرطان یا حتی آهسته شدن روند رشد سلولهای سرطانی کمک میکند.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم دکتر روشن ضمیر

دوست عزیز برای اینکه یک رژیم اصولی و از هر نظر ایمن داشته باشید بهترین کار این است که با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. مکملها دوزهای زیادی را ارائه میدهند و سلنیوم ممکن است در مقادیر زیاد سمی باشد. تخممرغ: تخممرغ کامل بهتر است، زیرا ید و سلنیوم زیادی در زرده وجود دارد و سفیده هم غنی از پروتئين است. برندهای مختلفی از این قالبها در بازار موجود میباشند، برخی از آنها که در مقاله به آنها شاره شده است، کمک میکند تا وعدههای غذایی جذابی برای بچهها آماده کنید. مخصوصاً اگر زیاد اهل آشپزی نباشید امکان دارد آماده سازی غذاهای هر روز برای شما نگران کننده باشد. در بین سایر انواع رژیم کتوژنیک، این نوع محبوبیت بیشتری دارد. به نظر میرسد رژیمهای غذایی با کمترین میزان کربوهیدرات سبب کاهش بیشتر قندخون نسبت به سایر رژیمهای غذایی لاغری شوند.زمانی که بدن شما برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی میسوزاند این امر سبب ساخت ترکیباتی میشود که به آنها «کتون» میگویند.

با اینهمه اثبات این تاثیر هنوز هم نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر است. به همین دلیل اگر به کمبود مواد معدنی مبتلا هستید، ممکن است این رژیم برایتان مفید نباشد. رژیم کتوژنیک از دهه ۱۹۲۰ به عنوان یک رژیم غذایی موثر برای درمان صرع به خصوص برای کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو مبتلا بودند، شناخته شده است. از جمله فواید این رژیم برای ورزشکاران کمک به عضلهسازی بیشتر و افزایش سطح اکسیژن مورد نیاز بدن به خصوص در زمان تمرینات سخت و فشرده است. در خصوص میوه های و مواد مجاز در رژیم کتوژنیک باید یاداور شد که رژیم کتوژنیک به مصرف میوههای کم کربوهیدرات نظیر توت و ملون تاکید دارد. میوه هایی که می توانید در این رژیم استفاده کنید شامل زردآلو، کیوی، آووکادو، شاتوت، گوجهفرنگی، ریواس، تمشک، طالبی، توت فرنگی، هندوانه، لیمو می باشد.

مثلا حالت سخت گیرانش اینه که کرب زیر 20 باشه و هیچگونه میوه ای در فاز کاهشش مجاز نیست..و خیلی موارد بسیار ریزی هست که در صورت سوال جوابش هم هست. رژیم دوره ای برای ورزشکاران مناسب است. خوردن مقدار کم تا متوسط کربوهیدرات برای حفظ وزن سالم بسیار موثر است. نامتعادل کاهش وزن و لاغری است که به عنوان رژیم غذایی در صرع و تشنج کاربرد دارد و در آن میزان دریافت چربی بالا، دریافت پروتئین متوسط و دریافت کربوهیدرات به حداقل ممکن می رسد. گلوکونئوژنز: بدن شما چربی و پروتئین را به کربوهیدرات برای مصرف بدن تبدیل میکند. در چنین شرایطی، بدن برای سوختوساز و تأمین انرژی، چربیها را میسوزاند.

گرفتن رژیم کتوژنیک

موضوعی که نقش مهمی در بهبود این سندرم خواهد داشت.آسیب های مغزی: برخی تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتو می تواند نتایج آسیب های مغزی را بهبود بخشد. استخوان را در استفاده کنندگان رژیم کتوژنیک به خوبی نشان داده اند. دوره دوم در واقع جهت مرور کردن دوره اول می باشد ولی فایل های نکات طلایی به هر روز آن اضافه شده است که درباره چگونگی استفاده بهتر از محتوای آموزشی توضیح داده شده است. درباره رژیم کتو عقاید مختلفی وجود دارد، اما به نظر میرسد این رژیم برای بسیاری از افراد بیخطر است. روند درمان سه جنبه اصلی دارد: پرهیز از عوامل فعالکننده، کنترل شدید نشانهها و پیشگیری دارویی. رژیم کتوژنیک میتواند باعث بهبود عوامل خطر مثل چربی خون، کلسترول، فشارخون و قند خون میشود.

شما می توانید با انجام آزمایش خون، ادرار و تنفس میتوان مقدار کتون در بدن را اندازهگیری کنید تا مشخص شود بدن وارد کتوز شده یا خیر. در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند. هنوز علت قطعی این مسئله برای متخصصان مشخص نیست اما احتمالا کتونهای که بدن برای به دست آوردن انرژی میسوزاند سبب محافظت از سلولهای مغز در برابر آسیب میشوند. حداقل 70٪ کالری خود را از چربی دریافت کنید. البته از آنجا که چربی نسبت به پروتئین و کربوهیدرات، کالری بیشتری دارد پس قبل از آنکه از رژیم کتو دست بکشید حتما حجم کالری مصرفیتان را بررسی کنید.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از برنامه رژیم کتوژنیک keto دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.