تربیت معلم در راستای فرهنگ‌سازی نظام آموزش باید جدی گرفته شود – dietition


حجت‌الاسلام موسی غضنفر آبادی، رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی و نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح شیوه ترویج ایمان و امید در جامعه پرداخت و در این راستا بیان داشت: باید مکلف به اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر باشیم. همچنین ضرورت دارد تا حوزه فرهنگی و تبیین مسائل فرهنگی در مدارس کشور را جدی بگیریم. دراین راستا باید تربیت معلمان را جدی بگیریم. زمانی دانشگاه فرهنگیان بسته شد که با تأکیدات مقام معظم رهبری این دانشگاه باری دیگر گشوده شد. اکنون نیز اهمیت دارد نحوه پذیرش معلمان گسترش پیدا کند. 
وی با اشاره نسبت به‌ضرورت توجه به مسائل فرهنگی در سراسر کشور افزود: نباید نسبت به نفس و عیب‌هایمان بی‌توجه باشیم. باید بکوشیم تا عیب‌هایمان را برطرف سازیم. افزون براین ضرورت دارد تا همواره به مسائل فرهنگی توجه داشته باشیم. مسائل فرهنگی نباید در آخرکار موردتوجه قرار بگیرد. بی‌شک با حل مسائل فرهنگی سایر موضوعات همچون مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز برطرف خواهد شد. 
رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌شک با حل مشکلات فرهنگی، گشایش اتفاق خواهد افتاد و موضوعاتی همچون جرائم خرد و خشن نیز برطرف خواهد شد. 
نماینده مردم بم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) همچنین خاطرنشان کرد: باید بکوشیم تا بیانات مقام معظم رهبری محقق شود. فرمایشات ایشان همواره کارشناسی و دقیق است و بی‌شک راهگشای حوزه فرهنگ کشور خواهد بود. 
او در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر تلاش‌های مستمر و جدیت در تحقق اهداف فرهنگی همچنین متذکر شد: برخی مسئولان طی دوره‌های مختلف نسبت به اندیشه‌های ترسیم‌شده، توجه نداشتند. اکنون افرادی که قلبشان برای سربلندی ایران اسلامی می‌تپد، باید توکل کنند و برمبنای فرمایشات مقام معظم رهبری گام بردارند که به‌تازگی نسبت به احیای ایمان و رشد امید در جامعه تأکید داشتند. باید در تمامی نهادها، ارگان‌ها و مکان‌ها تلاش کنیم و مسائل فرهنگی را به جد دنبال کنیم.