ترک سیگار، سیگار کشیدن، یا جویدن یکی از بهترین کارهایی است که یک فرد می تواند برای سلامتی خود انجام دهد.


ماه گذشته Great American Smokeout به عنوان یادآوری برای افرادی که سیگار می‌کشند، برنامه‌ریزی برای ترک سیگار برای آینده‌ای سالم‌تر انجام دادند. اما ترک سیگار در هر زمانی امکان پذیر است و این یکی از بهترین انتخاب هایی است که یک فرد می تواند برای بهبود سلامت خود و محافظت از عزیزان خود در برابر مواد شیمیایی سرطان زا انجام دهد.

استعمال دخانیات همچنان مهمترین علت قابل پیشگیری مرگ و میر در ایالات متحده است و هر سال از هر پنج مرگ یک نفر را شامل می شود. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در حالی که میزان مصرف سیگار در سال‌های اخیر تا حدی به دلیل موفقیت تلاش‌های ترک سیگار به کاهش خود ادامه داده است، بیش از 28 میلیون بزرگسال آمریکایی در حال حاضر در سال 2021 سیگار می‌کشیدند.

Project Filter از آیداهوایی ها در سفرهای ترک پشتیبانی می کند

Project Filter یک برنامه بهداشتی دولتی است که از افرادی که می خواهند سیگار کشیدن، بخار کردن یا جویدن را ترک کنند، پشتیبانی می کند. شعار این برنامه، «شما تصمیم می گیرید چه زمانی، و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه»، نشان می دهد که برنامه بر روش ها و تکنیک ها بدون فشار تاکید دارد.

این برنامه همچنین با سیاست گذاران، سازمان های اجتماعی و مدارس هماهنگ می شود تا به جلوگیری از استفاده مردم از محصولات دخانی کمک کند. این به این دلیل است که اگر هرگز شروع نکنید، هرگز مجبور به ترک آن نخواهید شد.

ترک دخانیات یا سیگار کشیدن سخت است. بیشتر افراد برای عاری بودن از دخانیات چندین بار تلاش می کنند. بسیاری از افراد با پشتیبانی عزیزان و منابع رایگان از Project Filter، کار راحت تری را ترک می کنند.

به گفته افراد سیگاری سابق، تماس گرفتن با The Idaho Quitline یکی از بهترین گام هایی است که یک فرد می تواند برای ترک موفقیت آمیز آن انجام دهد. در واقع، افرادی که تماس می گیرند هفت برابر بیشتر احتمال دارد مصرف دخانیات را ترک کنند. با تماس با شماره 1-800-QUIT-NOW می توان به خط Quitline 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته دسترسی داشت.

مربیان کویت لاین تشویق کننده و آموزش دیده هستند و می دانند که ترک یک سفر شخصی است. مربیان به تماس‌گیرندگان کمک می‌کنند تا برنامه‌های ترک خود را بر اساس نیازهای فردی خود تنظیم کنند و همچنین می‌توانند به افراد کمک کنند تا داروهای ترک را به شکل چسب‌ها، آدامس‌ها و قرص‌هایی که می‌توانند مستقیماً به‌طور رایگان به خانه‌های افراد ارسال کنند، پیدا کنند.

در نهایت، Quitline به طیف گسترده ای از آیداهوایی ها خدمت می کند و برنامه های منحصر به فردی دارد که برای افرادی که باردار هستند، با بیماری روانی زندگی می کنند یا بومی آمریکا هستند، طراحی شده است. آیداهو کویت لاین همچنین دارای مربیانی است که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند و مربیانی که با مترجم کار می کنند تا از افرادی که به هر زبان دیگری صحبت می کنند حمایت کنند.

فیلتر پروژه برای نوجوانان و والدین آنها پشتیبانی می کند

My Life, My Quit یک برنامه آموزشی رایگان و محرمانه است که به طور خاص برای نوجوانان و جوانان طراحی شده است. این برنامه به نوجوانان و جوانان کمک می کند تا سیگار کشیدن یا سیگار کشیدن را ترک کنند و جلسات را می توان از طریق پیام های متنی، چت یا تماس های تلفنی انجام داد.

نوجوانان می توانند در www.mylifemyquit.com ثبت نام کنند، که همچنین منابعی برای والدین دارد.

اطلاعات بیشتر:

  • برای پشتیبانی رایگان برای ترک سیگار، بخار کردن، یا جویدن، با شماره 1-800-QUIT-NOW تماس بگیرید یا برای کسب اطلاعات بیشتر به http://www.ProjectFilter.org مراجعه کنید.
  • برای منابع ویژه نوجوانان، www.mylifemyquit.com را جستجو کنید.
  • فیلتر پروژه را در اینستاگرام یا فیسبوک دنبال کنید: @projectfilter.

وزارت بهداشت و رفاه آیداهو به تقویت سلامت، ایمنی و استقلال آیداهوایی اختصاص دارد. بیشتر بدانید در healthandwelfare.idaho.gov.



منبع