خلاصه: محققان تایلندی هوش مصنوعی را برای ارزیابی خطر سکته مغزی و توضیحات بیشتر توسعه دادند



محققان دانشگاه Chulalongkorn هوش مصنوعی را برای ارزیابی خطر سکته ایجاد کردند

یک تیم تحقیقاتی از دانشکده‌های پزشکی و مهندسی دانشگاه چولالانگکورن در تایلند یک اپلیکیشن وب مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارزیابی خطر سکته مغزی ناشی از بیماری‌های قلبی در بیماران ارائه کرده‌اند.

ابزاری به نام AICute از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اسکن های مغزی بیمار همراه با علائم و سابقه جزئی آنها استفاده می کند و در عرض نیم ساعت گزارشی از خطر سکته مغزی آنها ایجاد می کند.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، این فناوری پس از آزمایش بر روی پایگاه داده ای از 40000 تصویر پرتو ایکس با وضوح بالا، از دقت 92 تا 94 درصد برخوردار است. همچنین در آزمایشی در بیمارستان یادبود چولالانگکورن به نتایج “رضایت بخشی” دست یافته است.

تیم تحقیقاتی اکنون در حال آزمایش AICute در گروه بزرگی از بیماران واقعی و جمع‌آوری داده‌های آزمایشی بیشتر در خارج از بیمارستان چولا هستند. همچنین انتظار می‌رود نسخه بهبودیافته ابزار هوش مصنوعی در اواسط سال عرضه شود. در آینده، AICute به عنوان نرم افزار تجاری پولی منتشر خواهد شد.

علاوه بر این، تیم تحقیقاتی قصد دارد یک هوش مصنوعی برای تشخیص سکته های مغزی ناشی از علل دیگر ایجاد کند و پایگاه داده های بیشتری از تصاویر اشعه ایکس و آنژیوگرافی را در خود جای دهد.


Remidio نشان CE را برای تشخیص رتینوپاتی دیابتی AI دریافت می کند

شرکت تجهیزات پزشکی هندی Remidio برای ابزار هوش مصنوعی خود برای تشخیص رتینوپاتی دیابتی قابل ارجاع (DR) نشان CE اروپا را دریافت کرده است.

گفته می‌شود که Medios AI مبتنی بر گوشی‌های هوشمند تنها الگوریتم مبتنی بر گوشی هوشمند برای تشخیص DR قابل ارجاع است که به‌صورت آفلاین کار می‌کند. این غربالگری خود را بر اساس دوربین فوندوس Remidio NM-FOP داخل 10 ثانیه.

به گفته Remidio، با توجه به قابلیت حمل آن، فناوری هوش مصنوعی را می توان در تنظیمات مراقبت های اولیه که به حداقل تخصص نیاز دارند، مستقر و مقیاس بندی کرد.

نشان CE دقیقاً به دنبال تأیید Medios AI توسط سازمان علوم بهداشت سنگاپور است.


دکتر اکسل باور نقش مدیر عاملی در Amplify Health را بر عهده می گیرد

Amplify Health، سرمایه گذاری مشترک AIA Group و Discovery Limited، جانشینی معاون مدیرعامل خود، دکتر Axel Baur را به سمت مدیر عاملی اعلام کرد.

دکتر باور در مارس سال گذشته به شرکت ملحق شد و از یک فعالیت 26 ساله در McKinsey & Co. که در آن بخش مراقبت های بهداشتی آسیا را رهبری کرد و به عنوان یک شریک ارشد در دفتر آن در هنگ کنگ خدمت کرد.

او جانشین دکتر جاناتان برومبرگ می شود که به عنوان مدیر غیر اجرایی Amplify Health باقی می ماند و نقش خود را به عنوان مدیر عامل Vitality Health International و رئیس جهانی بیمه سلامت در Discovery Limited از سر می گیرد.