دانش آموزان از خلاقیت برای افزایش آگاهی در مورد رادون استفاده می کنند


دانش‌آموزان در سراسر شمال غرب تشویق شدند تا با شرکت در مسابقه پوستر رادون شمال غرب در سال 2023 خلاقیت به خرج دهند و به افزایش آگاهی در مورد خطرات گاز رادون کمک کنند.

رادون یک گاز رادیواکتیو طبیعی است که می تواند در خانه های ما رسوب کند. خانه های قدیمی و جدید می توانند گاز رادون داشته باشند.

آزمایش تنها راه برای دانستن اینکه آیا خانه شما رادون دارد یا خیر است زیرا گاز بی رنگ، بی بو و بی مزه است. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت رادون اولین علت سرطان ریه در افراد غیر سیگاری و دومین علت سرطان ریه در افراد سیگاری است.

جوانان 9 تا 14 ساله که در آیداهو، اورگان و واشنگتن زندگی می‌کنند، واجد شرایط شرکت در مسابقه پوستر بودند که در ماه‌های زمستان ادامه داشت و برندگان اخیراً اعلام شدند. برای مشاهده برندگان مسابقه به ادامه مطلب مراجعه کنید https://healthandwelfare.idaho.gov/northwest-radon-poster-contest-winners.

برنده منطقه ای (آیداهو، اورگان و واشنگتن)

برنده کلی: 300 دلار – فینگان گروس، 5هفتم نمره از مدرسه متوسطه والاس و پریسیلا استیونسون، واشنگتن

برندگان آیداهو

مقام اول: 100 دلار – کورا لامونیون، 5هفتم کلاس، مری مک فرسون ابتدایی

مقام دوم: 75 دلار – لیلا ویلیامز، 6هفتم کلاس، دبیرستان کامیا

مقام سوم: 50 دلار – Leander Glock، 4هفتم کلاس، مدرسه ابتدایی دیسکاوری

برنده کلی منطقه ای در مسابقه ملی پوستر رادون در پاییز که توسط کنفرانس مدیران برنامه کنترل تشعشع (CRCPD) حمایت می شود، شرکت خواهد کرد.

مسابقه پوستر رادون شمال غربی توسط وزارت بهداشت و رفاه آیداهو، قبیله Nez Perce، برنامه آگاهی رادون اورگان، قبیله Spokane سرخپوستان و وزارت بهداشت واشنگتن – برنامه رادون با همکاری ائتلاف رادون شمال غربی و آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده حمایت شد. منطقه 10.

وزارت بهداشت و رفاه آیداهو به تقویت سلامت، ایمنی و استقلال آیداهوایی اختصاص دارد. در healthandwelfare.idaho.gov بیشتر بیاموزید.