سفر به کربلا با کاروان کربلا زمینی علم سبز – dietition


کاروان کربلا زمینی می‌تواند یکی از راه‌های دسترسی به سفر کربلا باشد. این نوع کاروان نسبت به کاروان کربلا هوایی طرفداران بیشتری دارد. ضمن اینکه سفر کربلا را به یادماندنی‌تر می‌کند. البته برای بهره‌مندی از تور زمینی کربلا بهتر است ابتدا اطلاعات لازم را در مورد این کاروان‌ها داشته باشید. همچنین شرایط و مدارک لازم را برای ثبت نام در این کاروان‌ها مهیا کنید.

چرا انتخاب شرکت زیارتی برای سفر به کربلا مهم است؟

برای کاروان کربلا زمینی بهتر است بر روی انتخاب شرکت زیارتی که در آن ثبت نام می‌کنید، وسواس بیشتری به خرج دهید. شرکت‌های زیارتی که با عنوان مسئول کاروان کربلا زمینی مشغول خدمت‌رسانی هستند، نسبت به کاروان‌هایی که به شکل هوایی به کشور عراق سفر می‌کنند، نقش مهم تری در ارائه خدمات دارند.

اغلب کاروان‌هایی که به شکل زمینی به سفر کربلا می‌روند، مدت زمان بیشتری در سفر هستند. در این سفر، رفاه و آسایش مسافران و زائران اهمیت زیادی دارد. واقعیت این است که بعد از گذشت چند روز از آغاز سفر، زائران خسته می‌شوند و حتی ممکن است به دلیل پیاده‌روی‌های طولانی درد جسمانی هم داشته باشند. در این وضعیت، خدمات مفید شرکت زیارتی که عهده‌دار کاروان کربلا زمینی شده، می‌تواند وضعیت زائران را مناسب کند و رضایت آن‌ها را از سفر بیشتر کند.

رفاه و آسایش زائران کاروان کربلا زمینی

زائرانی که به شکل زمینی سفر می‌کنند، باید ساعت‌ها در اتوبوس باشند. این مسئله به خودی خود کسل کننده و خسته کننده است اما اگر شرایطی که برای سفر زمینی به کربلا در نظر گرفته شده، با امکانات و خدمات عالی همراه باشد، رنج و سختی سفر را از بین می‌برد و لذت سفر نیز چندین برابر خواهد شد.

اتوبوس‌های VIP در حال حاضر بهترین و مجهزترین اتوبوس‌هایی هستند که برای سفر زمینی کربلا در اختیار زائران قرار می‌گیرند. این اتوبوس‌ها می‌توانند شرایط مناسب برای استراحت زائران را فراهم کنند. همچنین تعداد صندلی کمتری دارند. زائرانی که از شلوغی بیش از اندازه فراری هستند، می‌توانند در اتوبوس های VIP به‌راحتی استراحت کنند و نگران شلوغی و هیاهوی مسافران نیز نباشند.

انتخاب کاروان سفر به کربلا، تاثیر زیادی در کیفیت خدمات و سفر شما دارد. به همین خاطر نوع کاروان و زمان سفر به کربلا می‌تواند کیفیت سفر شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر در ایام عاشورا یا اربعین تصمیم به سفر کربلا بگیرید، احتمالاً با شلوغی بیش از اندازه بخصوص در کاروان‌های زمینی مواجه می‌شوید.

کاروان کربلا زمینی، حمل و نقل زائران را در کشور عراق به شکل رایگان انجام می‌دهد. این موضوع از تحمیل هزینه‌های جدید به زائران جلوگیری می‌کند. کاروان‌های زمینی که برای سفر به کربلا انتخاب می‌شوند، از نظر نوع خدمات و سایر ویژگی‌ها تفاوت زیادی با هم دارند. اگرچه هر دو کاروان به شکل زمینی سفر می‌کنند اما کاروان‌های معمولی هم وجود دارند. کاروان‌ های کربلا معمولی با اتوبوس‌های معمولی سفر می‌کنند و ۴۴ صندلی دارند.

کاروان کربلا زمینی به نجف، کربلا، کاظمین و سامرا سفر می‌کند. البته دو شهر نجف و کربلا همیشه در اولویت هستند.

کدام کاروان کربلا زمینی مناسب است؟

اگر تصمیم دارید به پیاده‌روی اربعین بروید، کاروان کربلا زمینی برای شما بسیار مناسب است. این سفر، شما را از سفر زیارتی و سیاحتی بهره‌مند می‌کند. البته در ایام خاصی همچون: اربعین و عاشورا می‌توانید از امکانات و خدمات بیشتری در کشور عراق بهره‌مند شوید. بعضی از این خدمات مربوط به کشور عراق بوده و بعضی دیگر هم نتیجه همکاری ایرانیان در عراق است.

نکته قابل توجه اینکه خدماتی که کاروان کربلا زمینی به شما ارائه می‌دهد، در آسایش و رفاه شما نیز تاثیر دارند. به‌عنوان مثال بارها دیده شده که کاروان‌های زیارتی نامعتبر به‌خصوص در نوع زمینی و در ایام شلوغ، هیچ گونه تعهد و مسئولیتی در قبال زائران خود ندارند و بعد از اینکه به کشور عراق می‌رسند، در مورد اسکان مسافران هیچ گونه برنامه‌ای ندارند. همین مسئله باعث کاهش امنیت زائران و ایجاد مشکلات بسیاری برای آن‌ها شده است. بنابراین زمانی که تصمیم به انتخاب کاروان کربلا زمینی می‌گیرید، در مورد نوع و میزان خدمات و کیفیت آن تحقیق کنید.

هزینه‌های کربلا در سفر زمینی

در سفر زمینی به کربلا باید هزینه‌های مختلفی مانند: هزینه ثبت نام، عوارض خروج از کشور، هزینه برای گذرنامه و غیره را پرداخت کنید. این سفر نسبت به سفرهای هوایی کم هزینه‌تر است اما سفر رایگان نیست. رئیس کاروان بعد از اینکه هزینه ثبت نام و سفر را از شما دریافت کرد، شما را بیمه می‌کند. تمام زائرانی که با کاروان کربلا زمینی علم سبز راهی کربلا می‌شوند، شامل بیمه مسافرتی می‌شوند.

عوارض خروج از کشور نیز در هنگام خارج شدن از کشور در فرودگاه توسط زائرین گرامی پرداخت می‌شوند.

قیمت کاروان کربلا زمینی

بیشتر افراد درباره قیمت کاروان کربلا زمینی کنجکاوی می‌کنند. البته هزینه سفر با این نوع کاروان نسبت به سفرهای هوایی کربلا کمتر و مقرون به صرفه‌تر است.

کاروان‌هایی که به شکل زمینی به کربلا سفر می‌کنند، بسته به امکانات و نوع خدماتی که به زائران ارائه می‌دهند، هزینه ثبت نام برای کاروان زمینی کربلا را نیز تعیین می‌کنند. به‌عنوان مثال: نوع غذا و تعداد وعده‌هایی که کاروان به زائران غذا می‌دهد، محل اقامت و نوع هتلی که برای اسکان زائران در نظر گرفته، کیفیت خدماتی که به زائران ارائه می‌دهد و… در هزینه ثبت نام کاروان کربلا زمینی تاثیر قابل توجهی دارد.

در واقع هر چه امکانات و خدمات در نظر گرفته شده برای راحتی، رفاه و آسایش زائران و مسافران بیشتر باشد، به همان نسبت هزینه ثبت نام برای تور کربلا نیز افزایش پیدا می‌کند.

مکان‌ها و شهرهای زیارتی هم می‌توانند در قیمت کاروان کربلا زمینی تاثیر داشته باشند. مدت زمان اقامت در عراق و مدت زمان سفر هم می‌تواند باعث بالا رفتن هزینه ثبت نام کاروان کربلا شود.

مدت زمان سفر زمینی به کربلا

کاروان‌های زمینی حداقل ۴ روزه به کربلا سفر می‌کنند. البته در اکثر مواقع این سفر ۷ شب و ۸ روزه می‌باشد اما در بعضی مواقع هم این سفر بیشتر از ۱۰ روز می‌باشد. این زائران هستند که بسته به شرایطی که دارند، مدت اقامت در عراق و طول مدت سفر را انتخاب می‌کنند. معمولاً سفرهای ۷ تا ۱۰ روز برای کاروان کربلا زمینی مناسب‌تر هستند. چون با انتخاب این کاروان‌ها می‌توانید به تمامی شهرهای زیارتی کشور عراق سفر کنید. همچنین زمان کافی برای استراحت داشته باشید. زائرین گرامی می‌توانند با مراجعه حضوری به دفتر زیارتی کربلا علم سبز یا بصورت آنلاین در کاروان کربلا زمینی ثبت نام نمایند و تجربه سفر زیارتی دلچسب به کربلا را داشته باشند.