علت آتش سوزی بیمارستان گاندی از زبان رییس آتش نشانی – dietition


قدرت الله محمدی مدیرعامل آتش نشانی تهران گفت: برآورد کارشناسان ما در مورد علت حادثه بیمارستان گاندی اتصالات برق در اتاق کانون حریق بوده است، اما این نظر نهایی نیست و اعلام نتیجه نهایی زمان بر است.

وی در مورد نقش رسانه‌ها در حادثه‌های این چنینی گفت: در حوزه‌هایی که به جان و مال مردم برمی‌گردد رسانه‌ها باید دقت زیادی داشته باشند چرا که این اخبار باعث استرس به جامعه می‌شود در همین بیمارستان گاندی از کل کشور بیمار در تمامی بخش‌ها حضور داشته است.

وی با آسیب رسا خواندن حدس و گمان‌ها درباره علت وقوع حادثه تاکید کرد: مرجع اصلی در این حوادث، سازمان آتش نشانی و سخنگوی سازمان ماست که اطلاع رسانی را انجام می‌دهد.

مدیرعامل آتش نشانی تهران در خصوص دیگر بیمارستان‌های ناایمن گفت: یک حرکتی در حال انجام است و جلساتی در مراکز درمانی برگزار شده، در یک سال و نیم اخیر وضعیت بسیار خوبی داریم، ولی انتظار داریم از آنجا که جای خطرناک و مهمی است باید ایمنی آن ۱۰۰ درصدی بشود.

وی همچنین در خصوص ایمنی بازار افزود: بازار تهران با توجه به جمعیتی که تردد می‌کند و بافت فرسوده‌ای که دارد مهم است.

محمدی ادامه داد: ما در قلب بازار در حال فعالیت هستیم ایستگاه‌هایی را اضافه کردیم و تجهیزات خاص بازار را خریدیم و و بازدید‌های خودمان را بیشتر کردیم علاوه بر این کسبه بازار باید مراقب باشند حتی اگر تلفات جانی نداشته باشیم میتواند منجر به خسارت‌های مادی بشود که قابل جبران نیست.

وی در ادامه عنوان کرد: کسبه امروز می‌توانند با مبلغ خیلی کمتر ایمن سازی کنند و از خسارات خیلی بیشتر جلوگیری شود.

محمدی تصریح کرد: یکی از دلایلی که ما در بیمارستان گاندی موفق بودیم و نگذاشتیم بخش بیمارستان اصلی که نمای کامپوزیت هم داشت آتش به آن سرایت پیدا بکند، نردبان‌های ما بود، در حوزه تجهیزات در شرایط مطلوبیم، اما عالی نیستیم.

مدیرعامل آتش‌نشانی تهران در پایان نیز از اضافه شدن آتش نشانان خانم در سال آینده خبر داد.