مقایسه سفر به کیش و قشم با سفر به ترکیه – dietition


معمولا هنگام برنامه‌ریزی سفر برای انتخاب مقصد مقایسه‌هایی بین گزینه‌های مختلف و مدنظر انجام‌ می‌شود تا در نهایت بهترین مقصد متناسب با شرایط انتخاب شود. اگر شما هم در حال تصمیم‌گیری برای سفر هستید و می‌خواهید تفاوت‌های سفر به ترکیه را با سفر به کیش و قشم بسنجید، همراه ما بمانید؛ چراکه به مقایسه سفر به کیش و قشم با سفر به ترکیه خواهیم پرداخت و جاذبه‌های این مقاصد محبوب و پرطرفدار داخلی و خارجی را معرفی خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به جزایر جنوبی و ترکیه

شاید بهتر باشد اولین بخش مقایسه سفر به جزایر جنوبی با ترکیه را به بررسی بهترین زمان سفر اختصاص دهیم؛ چون این مورد بسیار مهم است و نقش بسزایی در تعیین مقصد دارد.

  • بهترین زمان سفر به جزایر جنوبی (کیش و قشم)

همانطور که می‌دانید جزایر جنوبی آب‎‌وهوای بسیار گرم و مرطوبی دارند که این موضوع در فصل تابستان و اواخر بهار بسیار نمود پیدا می‌کند و ملموس‌تر است، پس برهمین اساس می‌توان گفت که تابستان از لحاظ شرایط آب‌وهوایی برای سفر به جزایر جنوبی چندان مناسب نیست.

در مقابل فصل پاییز یکی از منا‌سب‌ترین زمان‌های برای سفر به جزایر کیش و قشم است؛ چون آب‌وهوا بسیار معتدل و مطلوب می‌شود و میزان شرجی و رطوبت نیز کاهش پیدا می‌کند. همچنین به‌دلیل کاهش نسبی میزان مسافر هزینه‌های سفر مثل رزرو هتل، خرید بلیط و مواردی از این قبیل نیز تا حدودی کاهش می‌یابد و اقتصادی‌تر می‌شود. همچنین می‌توانید از شب‌های زنده و پرشور این جزایر بهره‌مند شوید و لذت ببرید. فصل زمستان نیز می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به جزایر جنوبی با هزینه کمتر باشد، همچنین اوایل فصل بهار که مصادف با تعطیلات نوروزی است نیز از نظر شرایط آب‌وهوایی برای سفر به جزایر جنوبی مناسب می‌باشد، اما سفر در این موقع از سال هزینه به نسبت بیشتری برای رزرو هتل کیش، خرید بلیط و… در پی خواهد داشت.

  • بهترین زمان سفر به ترکیه

ترکیه و شهرهای مختلف آن از جمله استانبول جزو مقاصد خارجی محبوب در میان ایرانیان محسوب می‌شود. برای سفر به کشور ترکیه اگر بهترین زمان سفر به آن را درنظر داشته باشید سفر دلپذیرتر و لذت‌بخش‌تری خواهید داشت. در حالت کلی می‌توان گفت که فصل بهار برای سفر به ترکیه زمان مناسبی است، همچنین اوایل فصل تابستان و فصل پاییز نیز آب‌وهوای بیشتر مناطق ترکیه مساعد و مطلوب بوده و زمان مناسبی برای سفر محسوب می‌شوند. در بهار، تابستان و پاییز جشنواره‌های مختلفی نیز در شهرهای مختلف ترکیه برگزار می‌شود. با سفر به ترکیه در بهار و تابستان می‌توانید از انجام انواع تفریحات آبی در سواحل زیبای این کشور نیز لذت ببرید.

در نهایت شاید تنها دلیلی که فصل زمستان برای سفر به ترکیه چندان مناسب نیست، بارش‌های سنگین و سرمای هوا باشد. البته شما می‌توانید این فصل را برای سفر انتخاب کنید و از تخفیفات آخر فصل و جشن‌هایی که برای سال نو میلادی برگزار می‌شود، بهره‌مند شوید.

مقایسه هزینه سفر به ترکیه با سفر به کیش و قشم

در حالت کلی مقایسه هزینه سفر به ترکیه با سفر به کیش و قشم به عوامل مختلف بستگی دارد. از جمله اینکه شما چه بودجه‌ای برای سفر درنظر دارید یا قرار است چه زمانی سفر کنید، وسیله سفر و هتل مدنظرتان نیز در تعیین هزینه نهایی سفر تاثیرگذار است.

البته می‌توان گفت سفر به جزیره کیش و قشم به دلیل داخلی بودن سفر هزینه به نسبت پایین‎تری نسبت به سفر به ترکیه دارد، ولی این مورد هم قطعیت ندارد؛ چراکه ممکن است فردی هزینه بیشتری برای سفر به جزیره و قشم در نظر بگیرد، در مقابل شخصی با مدیریت هزینه‌ها، انتخاب مسیر زمینی برای سفر به ترکیه و… سفر اقتصادی‌تری به ترکیه انجام دهد. در کل همه چیز به خود شما، انتظاراتتان از سفر و بودجه‎ای که درنظر دارید بستگی دارد.

معرفی جاذبه های جزایر جنوبی و ترکیه

جزایر جنوبی کشور مثل کیش و قشم جاذبه‎‌های گردشگری متنوع و مختلفی دارند که بسیار خاص و منحصربه‌فرد هستند. همچنین در کشور ترکیه نیز جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مختلفی وجود دارد که به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت.

  • جاذبه‌های قشم

از جمله جاذبه‌های جزیره قشم می‌توان مواردی مثل دره ستارگان، جنگل حرا، جزیره هرمز، جزایر ناز، تنگه چاهکوه، غار خربس، ژئوپارک قشم، ساحل نقره‌ای و… را نام برد. همچنین برای اقامت در قشم علاوه‌بر رزرو هتل قشم می‌توانید اقامتگاه‎ بومگردی رزرو کنید و از اقامت خود در جزیره قشم نهایت لذت را ببرید.

  • جاذبه‌های کیش

از جاهای دیدنی جزیره کیش هم می‌توان پارک ساحلی مرجان، پارک دلفین‌ها، آکواریوم کیش، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، باغ پرندگان، اسکله تفریحی، روستای باغو کیش، درخت سبز، ساحل درختان نارگیل، گذر هنرمندان و… را برشمرد.

همچنین در جزایر کیش و قشم می‌توانید به انجام انواع تفریحات آبی و غیرآبی بپردازید. از جمله می‌توان به مواردی مثل غواصی، شاتل، پاراسل، فلای بورد، بنانا، پدل بورد، جت اسکی، کایت بوردینگ، پارک آبی اوشن در جزیره کیش، بانجی جامپینگ، جایروکوپتر، قلعه وحشت، شهربازی فان کلاب در کیش، سافاری، اتاق فرار و… را برشمرد.

  • جاذبه‌های ترکیه

در کشور ترکیه جاذبه‌های گردشگری مختلفی وجود دارد از جمله می‌توان مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، شهر پاموکاله، معبد سوملا، تئاتر آسپندوس، شهر باستانی پرگامون، روستای اولدونیز، سواحل مدیترانه، شهر تاریخی افسس، کوه نمرود، کاپادوکیه، جزیره شاهزاده، ساحل پاتارا، خلیج کاباک و… را نان برد.

در ترکیه نیز می‎توانید برخی تفریحات آبی را انجام دهید که باید به پارک‌های آبی آن مراجعه کنید. مثلا پارک آبی آدالند، دولوسو، ویاپورت مارینا، لند آو لجندز، واتر پلنت آکوا پارک، مارینا آکوا پارک، آتلانتیس، ویالند، پارک آبی فتحیه و… از جمله پارک‌های آبی معرف ترکیه هستند که امکانات مختلفی برای تفریح دارند.

مقایسه هزینه سفر به ترکیه با جزایر جنوبی مثل کیش و قشم در وحله اول به خود شما بستگی دارد که چه میزان بودجه برای سفر درنظر دارید، آیا سفرتان اقتصادی یا لاکچری خواهد بود؟ زمان سفرتان ایام پیک سفر است یا در روزهای عادی سال سفر خواهید کرد. قصد اقامت در هتل‌های ۵ ستاره لوکس را دارید یا اقامت در هتل‌های معمولی برایتان در اولویت است. همچنین نوع بلیط هواپیما و خدمات دریافتی شما نیز در تعیین هزینه کلی سفر تاثیر خواهد گذاشت. پاسخ به سوالات اینچنینی می‌تواند به مشخص شدن هزینه کلی سفرتان کمک کند.