نظر کارشناسان درباره خرید بیت کوین، دوج کوین و شیبا – dietition


 ارزهای دیجیتال این روزها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند و بیت کوین (Bitcoin) معروف ترین و پر کاربردترین آن هاست. ظهور ارزهای یجیتالی نظیر دوج کوین (DogeCoin) و شیبا اینو (Shiba Inu)، سرمایه گذاران را سردرگم و گاهی به فکر فرو می برد. واقعا خرید ارز دیجیتال و انتخاب بهترین ارز برای سرمایه گذاری کاری پیچیده و نیاز به دانش فنی دارد. از این رو در این مقاله نظرات کارشناسان ارزهای دیجیتال درمورد خرید بیت کوین، دوج کوین و شیبا اینو را به عنوان ارزهای معروف و محبوب بررسی می کنیم.

آشنایی با بیت کوین، دوج کوین و شیبا

قبل از بررسی نظر کارشناسان درمورد خرید بیت کوین، دوج کوین و شیبا اجازه بدید به طور خلاصه بفهمیم که این ارزهای دیجیتال چه هستند و چه کاربردی دارند؟

بیت کوین

بیت کوین اولین ارز دیجیتال است که توسط فرد یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده و به پادشاه ارزهای دیجیتال معروف است. عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون سکه محدود شده و به همین دلیل آن را به یک دارایی کمیاب همانند طلا تبدیل کرده است. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال بررسی قیمت و خرید بیت کوین با هستند.

بیت کوین Bitcoin چیست، قیمت لحظه ای BTC در پینگی

دوج کوین

دوج کوین در سال ۲۰۱۳ توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر ایجاد شد. این ارز به عنوان یک شوخی بر اساس میم اینترنتی محبوب “دوج” شروع شد و هرگز قرار نبود جدی گرفته شود. با این حال، محبوبیت Dogecoin در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت که عمدتاً به دلیل توییت های ایلان ماسک بود. Dogecoin بر روی یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز عمل می کند و عرضه نامحدودی دارد.

شیبا

شیبا اینو یک ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۲۰ توسط یک فرد یا گروه ناشناس با نام مستعار “ریوشی” ایجاد شد. نام این سگ از نژاد سگ شیبا اینو گرفته شده است که همان نژاد میم محبوب اینترنتی «دوج» است. Shiba Inu بر روی یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز کار می کند و عرضه نامحدودی دارد.

خرید بیت کوین، دوج کوین و شیبا: چطور و از کجا؟

برای خرید ارزهای دیجیتال بهتر است از یک صرافی ارز دیجیتال استفاده کنید. به عنوان مثال  برای خرید بیت کوین، خرید دوج و شیبا می توانید از صرافی پینگی و یا صرافی های خارجی نظیر بایننس و کوکوین استفاده کنید.

برای این کار کافیست تا یک حساب کاربری در پینگی به آدرس https://pingi.co ایجاد کرده و پس از احراز هویت اکانت خود را به صورت ریالی شارژ کنید. در مرحله بعدی میتوانید با مراجعه به بخش بازارها و یا قسمت خرید و فروش سریع ارز دیجیتال مد نظر خود را خریداری کنید.

خرید ارز دیجیتال در صرافی پینگی

مزایای صرافی پینگی

برخی از نقاط تمایز و قوت این صرافی ارز دیجیتال به شرح زیر می باشد:

  • پینگی اولین و تنها صرافی ارز دیجیتال با امکان مراجعه حضوری در ایران است
  • برای تمامی ارزهای دیجیتال کیف پول اختصاصی با آدرس ثابت ارائه می کند
  • دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته واقعی در تمامی روزهای هفته
  • سرعت بالای واریز و برداشت رمز ارز و ریال
  • سرعت بالای احراز هویت و مجهز به احراز فوری در کمتر از ۵ دقیقه

آینده بیت کوین، دوج کوین و شیبا

پیش بینی آینده بیت کوین، دوج و شیبا به دلیل نوسان بالای بازار ارزهای دیجیتال کار دشواری است. با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدن که بیت کوین پتانسیل تبدیل شدن به یک دارایی برای سرمایه گذاری مشابه طلا را دارد.

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی پول میگوید: من فکر می‌کنم آینده بیت کوین بسیار روشن خواهد بود؛ زیرا هر روز افراد بیشتری در حال بررسی بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش هستند.از طرفی آینده دوج کوین و شیبا اینو مشخص نیست. در حالی که برخی از کارشناسان بر این باورند که این میم کوین‌ها به عنوان گزینه پرداخت دارای پتانسیل بالایی هستند، برخی دیگر اظهار دارند این دو ارز برپایه حدس و گمان و دارای ارزش پایینی هستند.

نظرات کارشناسان در مورد خرید بیت کوین

بیت کوین بیش از یک دهه است که ثابت کرده یک ارز دیجیتال انعطاف پذیر است. اغلب کارشناسان بر این عقیده اند که به دلیل کمیاب بودن، پذیرش و محبوبیت گسترده و ماهیت غیر متمرکز آن یک گزینه قوی و مناسب برای سرمایه گذاری است.

به گفته «مایکل ونوتو»، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت توروسو اینوستمنت، بیت کوین به عنوان یک گزیده برای ذخیره ارزش تبدیل شده است و از این نظر مانند طلا است، البته برتری آن نسبت به طلا در این است که می‌توان از بیت کوین پرداخت‌های برون مرزی استفاده کرد.

خرید بیت کوین، بهترین انتخاب سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

به طور مشابه، کتی وود مدیرعامل شرکت آرک اینوست، بیان کرده که: بیت کوین ایده‌ای بزرگ تر از آمازون، اپل و یا هر فناوری دیگری است که ما آن‌ها را دنبال می‌کنیم، زیرا بیت کوین یک ذخیره ارزش جهانی است. بیت کوین اولین ارز دیجیتال جهان با ارزشی مشابه طلا است. (بیت کوین طلای دیجیتال نیز نامیده می‌شود)

با این حال، برخی از کارشناسان در مورد سرمایه گذاری در بیت کوین به دلیل نوسانات بالای آن محتاط هستند. Naeem Aslam، تحلیلگر ارشد بازار در AvaTrade، به سرمایه گذاران توصیه می کند که “با احتیاط قدم بردارند” و بیش از حد توان خود سرمایه گذاری نکنند.

نظرات کارشناسان مطرح درباره خرید دوج کوین

دوج کوین در سال ۲۰۲۱ توجه زیادی را به خود جلب کرد که عمدتاً به دلیل توییت های ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بود. با این حال، کارشناسان نظرات متفاوتی در مورد سرمایه گذاری در Dogecoin دارند.

به گفته نایجل گرین، مدیر عامل گروه deVere، دوج کوین یک ارز دیجیتال بر پایه حدس و گمان بازار است و رشد نجومی قیمت آن به دلیل حمایت افراد مشهوری چون ایلان ماسک و نه فناوری مورد استفاده مشابه بیتکوین، است. از سوی دیگر، رابرت شیلر، اقتصاددان برنده جایزه نوبل، دوج کوین را یک “سرگرمی زودگذر” نامید و بیان کرده است که “در نهایت قیمت دوج کوین به صفر می‌رسد.

با این حال، برخی از کارشناسان بر این باورند که Dogecoin به دلیل کارمزد تراکنش‌های پایین و زمان‌های سریع تراکنش، پتانسیل بالایی برای پرداخت دارد. مارک کوبان، سرمایه‌گذار میلیاردر و مالک دالاس ماوریکس، اظهار کرده است: جامعه و طرفداران زیادی از دوج کوین برای مبادلات استفاده می‌کنند.

شیبا بخریم یا دوج کوین، مقایسه دوج کوین و شیبا اینو

نظرات کارشناسان درمورد خرید شیبا

شیبا اینو یک ارز دیجیتال نسبتا جدید است که به دلیل ارتباط و رقابت با میم کوین دوج کوین محبوبیت پیدا کرده است. با این حال کارشناسان نظرات متفاوتی درباره خرید شیبا دارند.

به گفته اریک شیفر، مدیر عامل سازمان پاتریارک، شیبا اینو همانند یک اوراق قرضه بی ارزش با ریسک بسیار بالا است. او هشدار داد: سرمایه گذاران باید مراقب دارایی‌هایی که با تلاش به‌دست آورده‌اند باشند. حتما توجه داشته باشند که با خرید شیبا اینو در چیزی که ثبات و ارزش ثابت شده ندارد، دارایی‌های خود را وارد می‌کنند.

جیمز پوترا، رئیس استراتژی محصول در TradeStation Crypto، به سرمایه گذاران توصیه می‌کند قبل از سرمایه گذاری درشیبا اینو محتاط باشند. او خاطرنشان می کند که “قیمت شیبا اینو به شدت بر اساس تبلیغات و حدس و گمان است که می‌تواند زودگذر باشد و هر لحظه تغییر کند.”

خطرات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

در حالی که ارزهای دیجیتال پتانسیل بازدهی بالایی دارند، اما خطرات قابل توجهی نیز به همراه دارند. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پر نوسان است و قیمت ها می توانند به سرعت افزایش یا کاهش بیابند که منجر به سود یا زیان قابل توجهی شود. علاوه بر این، رمز ارزها توسط هیچ دولتی یا موسسه مالی پشتیبانی نمی‌شوند و همین دلیل ریسک سرمایه گذاری در آن ها را افزایش می دهد.

خطرات و ریسک های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

با وجود خطرات، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند مزایای قابل توجهی نیز داشته باشد. رمز ارزها ابزاری غیرمتمرکز، ایمن و ناشناس برای تبادل ارزش بدون نیاز به واسطه هایی مانند بانک ها ارائه می دهند. علاوه بر این، ارزهای دیجیتال پتانسیل بازدهی بالایی به خصوص در بلندمدت دارند.

عواملی که قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید در نظر بگیرید
قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، مهم است که فاکتور های مهم زیر را در نظر بگیرید.

  1.  سطح ریسکی که می توانید بپذیرید
  2. اهداف سرمایه گذاری خود را بشناسید
  3. دانش کافی از بازار ارزهای دیجیتال
  4. فقط آنچه را که می توانید از دست بدهید سرمایه گذاری کنید.

سوالات متداول 

س: آیا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال امن است؟

پ: سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با خطرات قابل توجهی همراه است، از جمله نوسانات بازار و حساسیت به هک و کلاهبرداری. با این حال، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال معتبر و انتخاب صرافی مناسب می تواند به کاهش برخی از این خطرات کمک کند.

س: آیا با ریال در ایران میتوانم ارز دیجیتال بخرم؟

پ: بله در ایران با استفاده از صرافی معتبر پینگی میتوانید با پرداخت ریال تمامی ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید.

س: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست؟

پ: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری به اهداف سرمایه گذاری و تحمل ریسک شما بستگی دارد. رعایت این نکته ضروری است که تحقیقات خود را انجام دهید و فقط آنچه را که می توانید از دست بدهید سرمایه گذاری کنید.

س: آیا ممکن است تمام سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال از دست بدهم؟

پ: بله، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با خطرات قابل توجهی همراه است و ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهید. مهم این است که فقط چیزی را سرمایه گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید.

س: چطور میتوانم ارز دیجیتال خریداری شده خود را نگهداری کنم؟

پ: برای نگهداری ارز دیجیتال، ذخیره آن در یک کیف پول امن، ترجیحاً کیف پول سخت افزاری که به اینترنت متصل نیست، ضروری است. علاوه بر این، حتما از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید و کلیدهای خصوصی خود را در جایی امن و فقط نزد خود نگه دارید.

نتیجه گیری

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، دوج کوین و شیبا اینو می تواند مزایای بالقوه قابل توجهی داشته باشد، اما خطرات قابل توجهی نیز به همراه دارد. مهم این است که تحقیقات کافی انجام دهید و فقط چیزی را سرمایه گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید. انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر مانند صرافی پینگی برای خرید بیت کوین، شیبا و دوج و سایر ارزهای دیجیتال، در نظر گرفتن عواملی مانند تحمل ریسک، اهداف سرمایه گذاری و دانش بازار نیز بسیار مهم هستند.