همه چیز درباره رژیم کتوژنیک

اگر طیف گسترده ای از سبزیجات، میوه ها و غلات را مصرف نمی کنید، ممکن است در معرض خطر کمبود ریزمغذی ها از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین های B و C قرار برنامه رژیم کتوژنیک keto بگیرید. اگر رژیم کتوژنیک شما آسان، لذت بخش و دارای مواد مغذی ضروری کافی باشد، به احتمال زیاد قادر خواهید بود برای کاهش وزن، بهبود سلامتی و حفظ این مزایا طولانی مدت از آن پیروی کنید. اگرچه هنوز مدت پایداری این آثار هنوز مشخص نیست.

درباره رژیم کتوژنیک

کتوژنیک چیست این ممکن است به این دلیل باشد که برای تبدیل چربی به انرژی کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی لازم است. همانطور که می دانیم کبد محل ذخیر و تجزیه چربی و گلوکز در بدن است. در این شرایط بدن برای تامین انرژی چربی ها را می سوزاند و در کبد چربی را به کتون تبدیل می کند. همچنین ممکن است یک رژیم غذایی پرچرب و پر پروتئین شما را بیشتر سیر کند، بنابراین کمتر غذا بخورید، اما این مسئله هنوز ثابت نشده است.

این رژیم تحت عنوان رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا معروف است. روند رژیم کتوژنیک از نظر کم کربوهیدرات بودن و پر چربی بودن بسیار شبیه رژیم اتکینز و رژیم کم کربوهیدرات است. این رژیم بسیار شبیه رژیم استاندارد است ولی با این تفاوت که مصرف پروتئین در آن تا 35 درصد افزایش پیدا می کند. ایده این رژیم این است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. سبزیجاتی که میتوانید مصرف کنید، محدود به سبزیجات برگدار مانند کلم پیچ، چغندر، اسفناج، گلکلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، مارچوبه، فلفل دلمهای، پیاز، سیر، قارچ، خیار، کرفس و کدوهای تابستانی هستند.

رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد

[catlist name= post_type=”post”]

کتوژنیک در بدنسازی

آنچه میتوانید از رژیم کتوژنیک انتظار داشته باشید، تقریبا بدون استثنا، خوردن غذاهایی است که از آن لذت میبرید، بدون هیچگونه گرسنگی یا کالریشماری. از آنجایی که این رژیم یک رژیم کم میوه و سبزی است پس محتوای فیبر پایینی دارد که خود یکی از عوامل اصلی ابتلا به یبوست است. این سطوح پایینتر ممکن است به محافظت از شما در برابر انواع سرطان کمک کند یا حتی رشد سلولهای سرطانی را کاهش دهد.

ممکن است به این دلیل باشد که سطوح پایین انسولین ناشی از این رژیمها میتواند بدن شما را از تولید کلسترول بیشتر باز دارد. به طور کلی در تحقیقات زیادی که بر روز افرادی که از این رژیم تبعیت می کردند، از مزایای آن پرده برداشته شد. همچنین ممکن است به افراد مبتلا به بیماری های قلبی، برخی بیماری های مغزی و حتی مبتلایان به آکنه کمک کند، اما باید تحقیقات بیشتری در این زمینه ها انجام شود. سرشار از آب است بنابراین بدن را هیدراته نگهمیدارد. علاوه بر آن، در رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن مورد نیاز بدن شما در هنگام انجام کارهای دشوار، موثر است.

لیست غذاهای رژیم کتوژنیک

اگر برای مدت طولانی از گروه هایی از مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه ها و دانه ها استفاده نشود بدن از مواد مغذی موجود در آنها خالی می شود یا به طور خلاصه بدن دچار سوء تغذیه می شود و ممکن است عوارضی را برای افراد رد پی داشته باشد. ریختن شیر یا خامه در قهوه یا چای شما مشکلی ندارد، اما مراقب باشید که اگر چندین فنجان در روز بنوشید، میزان مصرف کربوهیدرات بالا میرود.

آب نوشیدنیای عالی برای این رژیم است و قهوه یا چای هم خوب هستند. کاهش وزن و بهبود سلامتی شما ممکن است ناگهانی و چشمگیر باشد یا ممکن است آهسته اما پیوسته باشد. در بررسی عکس بر روی ۳۴۹ نفر کدام ممکن است مبتلابه دیابت نوع ۲ بودند را انتخاب کنید و انتخاب کنید اجتناب کرده اند رژیم غذایی کتوژنیک پیروی میکردند، دریافتند کدام ممکن است این اشخاص حقیقی در یک واحد فاصله ۲ ساله توانستند ۱۱/۹ کیلوگرم کاهش چند پوند داشته باشند. رژیم های غذایی زیادی وجود دارند که جالب است همه هم ادعای کاهش وزن سریع و آسان و ماندگار دارند اما به گفته دکتر روشن ضمیر مختصص تغذیه و رژیم درمانی (رژیم آنلاین آردایت)، بالای 90 درصد این رژیم ها، رژیمهایی غیر اصولی و غیر علمی هستند که نام بعضی از آنها حتی یکبار هم در مقالات و کتب پزشکی آورده نشده است.

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک

لیست مواد خوراکی

که در ادامه آمده را از برنامه غذایی خود کنار بگذارید به این خاطر که حاوی کربوهیدرات بالا، قند و نشاسته هستند. حتی پس از جراحی موفقیتآمیز، برخی از افراد ممکن است برای جلوگیری از تشنج به مصرف داروهای ضد تشنج ادامه دهند؛ اما ممکن است بتوانند داروهای کمتری در دوزهای کاهش یافته مصرف کنند. در این رژیم اجازه مصرف کربوهیدرات زمانی داده می شود که افراد به انجام حرکات ورزشی می پردازند و در سایر مواقع از مصرف کربوهیدرات ها خودداری می کنند.

رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست

شاید یکی از دلایل آن را می توان این دانست، که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نسبت به تبدیل کربوهیدرات، نیاز دارد. رژیم های کتوژنیک باعث میشوند که این سوخت را به سرعت بسوزانید، بنابراین نیازی به ذخیره آن ندارید. سس مایونز و ماست کارخونهای در رژیم کتو حذف میشه؛ البته ماستی که به روش سنتی تهیه میشه و پرچربه رو میشه بعنوان چربی وعده غذایی در نظر گرفت. البته در اینجا منظور رژیمهای تجاری، تکراری و نرم افزاری است که همه در اصل مثل همند، فقط ظاهر متفاوتی دارند.

[arpw limit=”10″]

بنابراین بیشتر سبزیجات، میوهها، حبوبات، مغزها و غلات کامل مصرف میشود، اما گوشت گاو، مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات فقط زمانی که فرد خیلی هوس داشت مشکلی ندارد. این بدان معناست که تجربه شما با کتو منحصر به فرد خواهد بود. در رژیم کتو شما بیشتر کربوهیدراتی که هضم آن آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید را حذف میکنید. اولین را انتخاب کنید و انتخاب کنید مهمترین نکته اینکه آب عالی نوشیدنی a فوق العاده است.  Th is art icle h᠎as ᠎been cre at​ed wi th the help ᠎of GSA C ontent Gen᠎erat or ​DE MO.

رژیم کتوژنیک با کم کردن میزان سطح انسولین در بدن فرد، نقش مهمی را در بهبود بیماری سندروم پلی کیستیک تخمدان ایفا می کند. قهوه: سعی کنید از اضافه کردن کرم های شیرین به قهوه خود خودداری کنید و قهوه را به تنهایی میل نمایید. خرید محصولات کتوزیست و یا به عبارتی کتویی و مصرف درست آن راه بسیار موثری برای کاهش وزن و خطرات احتمالی به اضافه وزن و بیماری های مربوط به آن می باشد.

نکته مهم: به عنوان یک مبتدی، شما باید مقدار زیادی از چربی های سالم از هرم غذایی رژیم کتوژنیک را به وعده های غذایی خود اضافه کنید تا شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد. اگرچه این میان وعده های کتو می توانند بین وعده های غذایی کامل باشند، اما اگر در طول روز بیش از حد استفاده کنید، می تواند به افزایش وزن نیز کمک کند. اگر چه رژیم کتوژنیک معمولا برای اکثر افراد سالم بی خطر است اما ممکن است برخی از عوارض جانبی اولیه در هنگام سازگاری بدن شما وجود داشته باشد.

رژیم کتوژنیک Pdf رایگان

در هنگام پیروی از رژیم کتوژنیک در بدن چه اتفاقی می افتد؟ یکی از عادت های بدی که برخی از ما ها داریم استفاده همیشگی از آب سرد است، که باعث آسیب به سیستم گوارش و بدن ما می شود، در حالی که می توانید با آشامیدن آب ولرم رو به سرد هم سیراب شویم و هم از این آسیب ها جلوگیری نمائیم. کتون ها انرژی مصرفی مغز را تامین می کنند و وقتی سطح آن در خون افزایش می یابد باعث می شود که سطح قند خون و انسولین در خون کاهش پیدا کند که بر روی سلامت بدن تاثیر زیادی دارد.

هنگامی که از مصرف قند و نشاسته خودداری می کنید، قند خون تثبیت می شود و سطح انسولین در چربی ذخیره کننده انسولین را کاهش می دهد. و در نهایت هر نوع غذایی که حاوی کربوهیدرات بالا و قند باشد در رژیم کتوژنیک مصرف آن محدودیت دارد. با مصرف این مقدار زیاد از چربی برای متابولیسم، رژیم غذایی میتواند شرایط فعلی کبد را بدتر کند. برای تامین انرژی مورد نیاز مغز هم چربی ها در کبد به اجسامی کتونی تبدیل می شوند. عجیب به نظر میرسد که رژیمی که نیاز به چربی بیشتر دارد، بتواند کلسترول «خوب» را افزایش و کلسترول «بد» را کاهش دهد، اما رژیم های کتوژنیک دقیقاً با این موضوع مرتبط هستند.

بهترین برنامه رژیم کتوژنیک

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

کتوژنیک برای لاغری

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

بهترین پنیر برای رژیم کتوژنیک

این بدان معناست که بدن شما به انسولین کمتری نیاز دارد و کمتر آن را میسازد. ، غلات، حبوبات، سیب زمینی، هویج، مایونز و فراورده های تهیه شده از روغن های مضر، سبزیجات به خصوص آنهایی که حاوی کربوهیدرات بالایی هستند، سودا، نوشیدنی های الکلی، بستنی، شیرینی، آب نبات، برنج و نان از خوردنی و نوشیدنی های ممنوع در این رژیم هستند. برخی از چربیهای غیراشباع سالم در رژیم کتو مجاز هستند، مانند آجیل (بادام، گردو)، دانهها، آووکادو، توفو و روغن زیتون. رژیم کتوژنیک یا به طور خلاصه رژیم کتو یک رژیم کم کربوهیدرات و پر چربی (غیر اشباع) است.