هوش مصنوعی به عنوان یک خطر بزرگ برای مراقبت های بهداشتی شناخته شده است


عکس: Erik Isakson/Getty Images

بر اساس گزارش سالانه کودیاک سولوشز، هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید جزو پنج ریسک برتر مدیریتی هستند که در سال 2024 با آن مواجه هستند.

بر اساس این گزارش، سایر ریسک‌ها حول عملکرد مالی، رقابت، نیروی کار و امنیت سایبری است که هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید بر بیشتر این دسته‌ها تأثیر می‌گذارند.

کارایی به‌دست‌آمده از ابزارهای هوش مصنوعی باید با هزینه‌های پیاده‌سازی هوش مصنوعی و آموزش کارکنان برای استفاده درست از ابزارها برای سنجش تأثیر کلی بر عملکرد مالی سنجیده شود.

مزایای هوش مصنوعی تنها زمانی محقق می شود که سازمان بتواند چالش های نیروی کار استخدام کارمندان با مهارت های مناسب برای مدیریت این ابزارها و خطرات ناشی از آن و آموزش کارکنان برای استفاده از آنها را حل کند.

اتوماسیون هوش مصنوعی همچنین می تواند گردش مالی را افزایش دهد زیرا کارکنان بدون مهارت های لازم برای استفاده از این ابزارها سازمان را ترک می کنند و خطرات قانونی، اعتباری و فرهنگی را افزایش می دهد.

خطرات مدیریت ارشد از طریق مصاحبه با رهبران اجرایی و اعضای هیئت مدیره در سیستم های بهداشتی در ایالات متحده و ارزیابی خطر انجام شده در صدها بیمارستان، سیستم های بهداشتی، اقدامات پزشکی و سایر سازمان های ارائه دهنده شناسایی شدند.

کودیاک ریسک را به عنوان هر چیزی که مانع از توانایی سازمان مراقبت های بهداشتی برای دستیابی به اهداف خود در زمینه های حیاتی مانند مراقبت از بیمار، انطباق با مقررات، عملیات، رشد استراتژیک و عملکرد مالی می شود، تعریف کرد.

چرا این مهم است

بر اساس گزارش سالانه ریسک‌های مدیریت ارشد برای مراقبت‌های بهداشتی، بیمارستان‌ها و اقدامات پزشکی با خطرات پیچیده و به هم پیوسته‌ای روبه‌رو هستند که بر تصمیم‌گیری در امور بالینی، عملیاتی و مالی تأثیر می‌گذارد.

ابزارهای هوش مصنوعی، به ویژه آنهایی که مبتنی بر مدل‌های هوش مصنوعی مولد هستند، مزایایی مانند: کارایی از طریق اتوماسیون را نوید می‌دهند. تشخیص سریع تر و دقیق تر و تصمیم گیری های درمانی؛ و افزایش تجربه مصرف کننده

ریسک‌های مرتبط عبارتند از: ذخیره و ایمن کردن حجم عظیمی از داده‌ها که عمدتاً اطلاعات بهداشتی محافظت شده هستند، محافظت از داده‌های آموزشی مدل‌های هوش مصنوعی در برابر عوامل مخرب، و ریشه‌کن کردن سوگیری‌هایی که می‌توانند در الگوریتم‌های هوش مصنوعی به دلیل کمبود داده‌ها برای جنسیت، جنسیت نفوذ کنند. جهت گیری، نژاد و قومیت.

دان یونکر، معاون ارشد ریسک و انطباق کودیاک، گفت: «خطرهای اصلی که ما شناسایی کرده‌ایم، بر اساس قابلیت‌های فعلی، ویژگی‌های بازار و سایر عوامل، بر هر سازمان مراقبت‌های بهداشتی به روش خودش تأثیر می‌گذارد. “به عنوان یک رهبر مراقبت های بهداشتی، باید ارزیابی کنید که این خطرات چگونه بر سازمان شما تأثیر می گذارد و سپس ممیزی داخلی و برنامه های انطباق را ایجاد کنید که منابع محدود شما را به تأثیرگذارترین مناطق خطر برای سازمان شما اختصاص دهد.”

روند بزرگتر

Kodiak Solutions یک شرکت خدمات فناوری و فناوری است که برای نزدیک به دو دهه بخشی از کرو بود.

به نویسنده ایمیل بزنید: SMorse@himss.org



منبع