پرسش و پاسخ: مدیر ارشد بالینی گوگل در مورد مقررات هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی



دکتر مایکل هاول، مدیر ارشد بالینی در گوگل، نشست با MobiHealthNews برای بحث در مورد رویدادهای قابل توجه در سال 2023، تکامل LLM این شرکت برای مراقبت های بهداشتی، به نام Med-PaLM، و توصیه هایی برای تنظیم کننده ها در ایجاد قوانین پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در این بخش.

موبی سلامت نیوز: برخی از پیشنهادات مهم شما از سال 2023 چیست؟

دکتر مایکل هاول: برای ما، سه چیز وجود دارد که برجسته می کنم. بنابراین، اولین مورد تمرکز جهانی بر سلامت است. یکی از چیزهایی که در مورد گوگل وجود دارد این است که ما تعدادی محصول داریم که بیش از دو میلیارد نفر در ماه از آنها استفاده می کنند و این ما را مجبور می کند واقعاً جهانی فکر کنیم. و شما واقعاً دیدید که امسال ظاهر شد.

در ابتدای سال، قرارداد همکاری رسمی با سازمان بهداشت جهانی امضا کردیم که چندین سال با او کار کرده‌ایم. این برنامه بر کیفیت اطلاعات بهداشت جهانی و استفاده از ابزارهایی مانند Androids Open Health Stack برای پر کردن شکاف دیجیتال در سراسر جهان متمرکز شده است. ما همچنین آن را در مواردی مانند Android Health Connect، که تعدادی مشارکت در ژاپن داشت، دیدیم. Google Cloud با همکاری بیمارستان‌های آپولو در هند یا با دولت السالوادور، واقعاً بر سلامت تمرکز دارد. و بنابراین، شماره یک یک تمرکز واقعاً جهانی برای ما است.

بخش دوم این است که ما امسال تمرکز زیادی را روی بهبود کیفیت اطلاعات سلامت و کاهش اطلاعات نادرست و مبارزه با اطلاعات نادرست متمرکز کردیم. ما این کار را با مشارکت گروه هایی مانند آکادمی ملی پزشکی و انجمن های تخصصی پزشکی انجام داده ایم. ما دیدیم که امسال واقعاً سود سهام پرداخت می کنیم، به ویژه در یوتیوب، جایی که اکنون می توانید به آنجا بروید و می توانید ببینید – پزشکان یا پرستاران یا متخصصان بهداشت روان دارای مجوز، میلیاردها نفری که هر سال به ویدیوهای سلامت نگاه می کنند – می توانند ببینند. دلایل معتبر بودن منابع به روشی بسیار شفاف. علاوه بر این، ما محصولاتی داریم که بهترین اطلاعات را با کیفیت بالا می برند.

و بعد سوم، منظورم این است که هیچ لیست 2023 بدون هوش مصنوعی کامل نمی شود. باورش سخت است که کمتر از یک سال پیش بود که ما آن را منتشر کردیم اولین مقاله Med-PaLM، LLM تنظیم شده پزشکی ما. و شاید من فقط بگویم که چیزی که بوده است، این یک دستاورد بزرگ از سال 2023 است، سرعت اینجاست.

ما از طرف مصرف کننده به چیزهایی مانند Google Bard یا تجربیات مولد جستجو نگاه می کنیم. این محصولات در ابتدای سال 2023 عرضه نشدند و هر کدام در حال حاضر در بیش از 100 کشور به صورت زنده عرضه می شوند.

MHN: شگفت انگیز است که Med-PaLM تنها کمتر از یک سال پیش راه اندازی شد. هنگامی که برای اولین بار منتشر شد، حدود 60٪ محدوده دقت داشت. چند ماه بعد، دقت آن به 85% + رسید. آخرین گزارش، با دقت 92.6 درصد بود. پیش‌بینی می‌کنید که Med-PaLM و AI در سال 2024 موج‌هایی را در مراقبت‌های بهداشتی ایجاد کنند؟

دکتر هاول: بله، در سال 2023 سؤال بی پاسخ این بود که آیا هوش مصنوعی یک پروژه علمی خواهد بود یا مردم از آن استفاده خواهند کرد؟ و آنچه ما دیده ایم این است که مردم از آن استفاده می کنند. ما HCA را دیده ایم [HCA Healthcare] و Hackensack [Hackensack Meridian Health]، و همه این شرکای واقعا مهم شروع به استفاده از آن در کار خود می کنند.

و چیزی که شما در مورد سرعت بهتر شدن اوضاع بیان کردید، بخشی از آن داستان بوده است. Med-PaLM یک مثال عالی است. مردم سال‌هاست که روی آن مجموعه سؤال کار می‌کنند و هر بار سه، چهار یا 5 درصد بهتر می‌شوند. Med-PaLM به سرعت 67 و سپس 86 شد [percent accurate].

و سپس، چیز دیگری که در ماه آگوست اعلام کردیم، اضافه شدن هوش مصنوعی چندوجهی بود. بنابراین، چیزهایی مانند چگونه می توان با اشعه ایکس قفسه سینه مکالمه کرد؟ من حتی نمی دانم … این در بعد دیگری است، درست است؟ و بنابراین من فکر می کنم که ما همچنان شاهد این نوع پیشرفت ها خواهیم بود.

MHN: چگونه با اشعه ایکس قفسه سینه مکالمه دارید؟

دکتر هاول: بنابراین، در عمل، من یک پزشک ریه و مراقبت های ویژه هستم. من سالها تمرین کردم. در دنیای واقعی، کاری که شما انجام می دهید این است که با رادیولوژیست خود تماس می گیرید و می گویید: “هی، آیا این عکس قفسه سینه مانند ادم ریوی به نظر می رسد؟” و آنها مانند “آره.” “دوطرفه است یا یکطرفه؟” “هر دو طرف.” “چقدر بد؟” “آنقدر هم بد نیست.” کاری که تیم‌ها انجام دادند این بود که توانستند دو نوع مختلف از مدل‌های هوش مصنوعی را انتخاب کنند و بفهمند که چگونه آنها را به‌گونه‌ای به هم جوش دهند که تمام قابلیت‌های زبانی را در این موارد که بسیار خاص مراقبت‌های بهداشتی هستند، بیاورند.

و بنابراین، در عمل، ما می دانیم که مراقبت های بهداشتی یک ورزش گروهی است. معلوم شد که هوش مصنوعی یک ورزش تیمی نیز هست. تصور کنید که به عکس رادیوگرافی قفسه سینه نگاه می کنید و می توانید یک رابط چت با اشعه ایکس قفسه سینه داشته باشید و از آن سوال بپرسید، و به شما در مورد وجود پنوموتوراکس پاسخ می دهد. پنوموتوراکس کلمه ای است که برای یک ریه از بین رفته است. “اینجا پنوموتوراکس هست؟” “آره.” “کجاست؟” همه اون چیزا این یک دستاورد فنی کاملاً قابل توجه است. تیم های ما تحقیقات زیادی به خصوص در مورد آسیب شناسی انجام داده اند. به نظر می رسد که تیم هایی از پزشکان و هوش مصنوعی بهتر از پزشکان و بهتر از هوش مصنوعی عمل می کنند، زیرا هر کدام در موارد مختلف قوی هستند. ما علم خوبی در این زمینه داریم.

MHN: برخی از بزرگترین شگفتی ها یا قابل توجه ترین رویدادهای سال 2023 چه بوده اند؟

دکتر هاول: دو چیز در هوش مصنوعی وجود دارد که در سال 2023 قابل توجه بوده است. سرعتی که در آن بهتر شده است، شماره یک. من هرگز در کارم چنین چیزی ندیده‌ام و فکر می‌کنم اکثر همکارانم هم ندیده‌اند. این شماره یک است.

شماره دو این است که میزان علاقه پزشکان و سیستم های بهداشتی واقعا قوی بوده است. آنها خیلی سریع حرکت کرده اند. یکی از مهم‌ترین چیزها با یک فناوری کاملاً جدید و بالقوه تحول‌آفرین، کسب تجربه واقعی از آن است، زیرا تا زمانی که آن را در دستان خود نگیرید و به آن نگاه نکنید، آن را درک نمی‌کنید. و بنابراین بزرگترین سورپرایز خوشایند برای من در سال 2023 این بود که این اتفاق با سرعتی که سیستم‌های سلامت واقعی دست به دست می‌شوند و روی آن کار می‌کنند، رخ داده است.

تیم های ما مجبور شده اند با سرعت باورنکردنی کار کنند تا مطمئن شوند که می توانیم این کار را ایمن و مسئولانه انجام دهیم. ما آن کار را انجام داده ایم. این و پروژه های آزمایشی اولیه و کارهای اولیه که در سال 2023 اتفاق افتاد، زمینه را برای سال 2024 فراهم می کند.

MHN: بسیاری از کمیته ها در حال تشکیل در مورد ایجاد مقررات پیرامون هوش مصنوعی هستند. چه توصیه یا پیشنهادی به تنظیم‌کننده‌هایی می‌دهید که این قوانین را پیکربندی می‌کنند؟

دکتر هاول: اول اینکه ما فکر می‌کنیم هوش مصنوعی آنقدر مهم است که نمی‌توان آن را به خوبی تنظیم کرد. ما فکر می کنیم، و ممکن است خلاف واقع باشد، اما ما فکر می کنیم که مقررات به خوبی انجام شده در اینجا، نوآوری را سرعت می بخشد، نه عقب انداختن آن.

هر چند خطراتی وجود دارد. خطرات این است که اگر ما به مجموعه‌ای از مقررات دست پیدا کنیم که دولت به ایالت یا کشور به کشور متفاوت هستند، احتمالاً نوآوری را به عقب برگرداند. و بنابراین، وقتی در مورد رویکرد نظارتی در ایالات متحده فکر می کنیم، من در طراحی نظارتی متخصص نیستم، اما با تعدادی از افرادی که در تیم ما هستند صحبت کرده ام، و آنچه آنها می گویند واقعا برای من منطقی است – که باید در مورد مدل هاب و اسپیک فکر کنیم.

و منظور من از آن این است که گروه هایی مانند NIST [National Institute of Standards and Technology] رویکردهای کلی را برای هوش مصنوعی قابل اعتماد تنظیم کنید، استانداردهای توسعه چیست، و سپس آن‌ها در حوزه‌های خاص دامنه تطبیق داده شوند. بنابراین، مانند HHS [Department of Health and Human Services] یا FDA [U.S. Food and Drug Administration] سازگاری برای سلامتی

دلیلی که برای من منطقی است این است که می دانیم زندگی خود را فقط در یک بخش به عنوان مصرف کننده یا مردم نمی گذرانیم. و همیشه می بینیم که سلامت و خرده فروشی بخشی از یک چیز یا بهداشت و حمل و نقل هستند. ما می دانیم که تعیین کننده های اجتماعی سلامت اکثر نتایج سلامت ما را تعیین می کند، بنابراین اگر چارچوب های نظارتی متفاوتی در بین آنها داشته باشیم، این امر مانع از تنظیم مقررات می شود. اما برای شرکت‌هایی مثل ما که واقعاً می‌خواهند داخل خطوط را رنگ کنند، مقررات کمک خواهد کرد.

و آخرین چیزی که با آن می‌گویم این است که ما فعال و درگیر بوده‌ایم و بخشی از گفتگو با گروه‌هایی مانند آکادمی ملی پزشکی بوده‌ایم که تعدادی کمیته دارند که روی ایجاد یک کد رفتار برای هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنند. ، و ما از اینکه بخشی از آن گفتگو در حال پیشروی هستیم سپاسگزاریم.

MHN: آیا معتقدید که در مورد نحوه توسعه هوش مصنوعی نیاز به شفافیت وجود دارد؟ آیا رگولاتورها باید در مورد آنچه در LLMهایی که یک پیشنهاد هوش مصنوعی را تشکیل می دهند، نظری داشته باشند؟

دکتر هاول: در اینجا چند اصل مهم وجود دارد. بنابراین، مراقبت های بهداشتی در حال حاضر یک منطقه عمیقاً تنظیم شده است. یکی از چیزهایی که ما فکر می کنیم این است که در اینجا لازم نیست از صفر شروع کنید.

بنابراین، چیزهایی مانند HIPAA، از بسیاری جهات، واقعاً آزمایش زمان را پس داده‌اند، و با استفاده از چارچوب‌هایی که وجود دارد و ما در آن کار می‌کنیم، می‌دانیم چگونه در آن عمل کنیم، و از آمریکایی‌ها در مورد HIPAA محافظت کرده‌اند، که این امر بسیار زیاد است. به جای تلاش برای شروع دوباره از صفر در جاهایی که از قبل می دانیم چه چیزی کار می کند.

ما فکر می کنیم واقعاً مهم است که در مورد کارهایی که هوش مصنوعی می تواند انجام دهد، مکان هایی که در آن قوی است و مکان هایی که ضعیف است شفاف باشیم. پیچیدگی های فنی زیادی وجود دارد. شفافیت می تواند معانی مختلفی داشته باشد، اما یکی از چیزهایی که می دانیم این است که درک اینکه آیا عملکرد یک سیستم هوش مصنوعی منصفانه است و آیا عدالت سلامت را ارتقا می دهد، می دانیم که واقعاً مهم است. این حوزه ای است که ما عمیقاً در آن سرمایه گذاری می کنیم و چندین سال است که به آن فکر می کنیم.

من دو مثال برای شما می زنم، دو نکته اثباتی در مورد آن. در سال 2018، بیش از پنج سال پیش، گوگل آن را منتشر کرد اصول هوش مصنوعی و ساندار [Sundar Pichai, Google’s CEO] خط کناری در آن بود. و من باید صادق باشم، در سال 2018، ما افراد زیادی را دریافت کردیم که می‌گفتند، “چرا این کار را می‌کنی؟” به این دلیل بود که معماری ترانسفورماتور در گوگل اختراع شد و ما می‌توانستیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، بنابراین باید عمیقاً در اصول مستقر شویم.

ما همچنین در سال 2018 اقدامی غیرعادی برای یک شرکت فناوری بزرگ برای انتشار یک مطلب مهم برداشتیم مجله با داوری، مقاله ای در مورد یادگیری ماشینی و شانس آن برای ارتقای برابری سلامت. ما با استخدام افرادی مانند ایور هورن که اکنون تلاش های گوگل را در زمینه عدالت سلامت رهبری می کند، به سرمایه گذاری در آن ادامه داده ایم. بنابراین ما فکر می‌کنیم که اینها حوزه‌های واقعاً مهمی هستند که در آینده انجام می‌شوند.

MHN: یکی از بزرگترین نگرانی ها برای بسیاری از مردم این است که هوش مصنوعی باعث بدتر شدن عدالت سلامتی می شود.

دکتر هاول: آره. راه های مختلفی وجود دارد که می تواند اتفاق بیفتد، و این یکی از چیزهایی است که ما روی آن تمرکز می کنیم. کارهای بسیار مهمی برای کاهش تعصب در داده ها وجود دارد. همچنین فرصتی برای هوش مصنوعی برای بهبود ارزش سهام وجود دارد. ما می دانیم که ارائه مراقبت های امروزی پر از عدالت نیست. پر از نابرابری است ما می دانیم که این در ایالات متحده صادق است. در سطح جهانی درست است. و توانایی بهبود دسترسی به تخصص، و دموکراتیک کردن تخصص، یکی از مواردی است که ما واقعاً روی آن تمرکز کرده‌ایم.

انجمن هوش مصنوعی HIMSS در بهداشت و درمان در 14 تا 15 دسامبر 2023 در سن دیگو، کالیفرنیا برگزار می شود. بیشتر بدانید و ثبت نام کنید.



منبع