چاپ برچسب اصالت کالا + راهنمای خرید ریبون و لیبل اسکرچ – dietition


مهمترین هدف بررسی لیبل اصالت روی انواع کالاهای خوراکی، بهداشتی، آرایشی و دارویی اهمیت به سلامتی انسان ها است. اصل بودن کالاها یعنی مشخصات و ویژگی های محصول در مرحله تولید و عرضه نیز مورد بررسی قرار گرفته شده است. محصولات عرضه شده با لیبل های اصالت جزء نمونه هایی هستند که کیفیت و سلامت آنها برای مصرف انسان ها بیشتر مورد بررسی و تایید قرار گرفته شده اند. برخی از شرایط مثل نیاز و عرضه بالای یک محصول در بازار می تواند شرایط را برای فروش نمونه های تقلبی نیز فراهم کند. وجود چنین شرایطی باعث اهمیت استفاده از برچسب های اصالت روی محصولات با کیفیت می شود. بسیاری از محصولات تقلبی موجود در بازار شباهت بسیار زیادی به نمونه های اصل دارند. این امر باعث می شود تا تشخیص آنها فقط توسط برچسب های اصالت صورت گیرد.

برچسب اصالت کالا

لیبل یا برچسب اصالت چیست؟

قبل از معرفی بهترین شرکت عرضه کننده انواع برچسب اصالت، به بررسی این برچسب ها و موارد استفاده از آن خواهیم پرداخت. در گذشته از این لیبل ها فقط برای کالاهایی استفاده می کردند که از کشورهای خارجی وارد بازار می شدند. برای کالا و محصولات داخلی نیز فقط نمادهای سیب سلامت و پروانه بهداشتی ساخت محصول استفاده می شد. اما در حال حاضر تمام محصولات داخلی و خارجی باید از برچسب اصالت کالا برخوردار باشند. کاربرد این برچسب باعث می شود تا بتوان سلامت و کیفیت محصول را به راحتی بررسی کرد. اجرای این طرح جزء موارد مهم و الزامی برای ایجاد سلامت جامعه به شمار می آید. اجرای آن توسط سازمان غذا و دارو صورت گرفته که با لیبل های اصالت دارو و مکمل نیز توسعه یافته است.

اطلاعاتی که روی برچسب اصالت کالا ثبت می شود شامل تاریخ تولید و انقضای محصول، بارکد و شماره سریال محصول است. این برچسب ها معمولا به رنگ سفید و از جنس کاغذ هستند که روی بسته بندی محصولات چسبانده می شوند. اطلاعات مختصری که روی این برچسب ثبت می شود، به خریدار اطمینان یک محصول با کیفیت و اصل را می دهد. البته فقط دیدن برچسب به معنی اصل بودن کالا نیست و برای مطمئن شدن باید از محصول مد نظر استعلام گرفت. راههای مختلفی برای گرفتن استعلام کالاها وجود دارد که یکی از این روش ها به کار بردن اپلیکیشن بارکد خوان در گوشی‌های همراه است.

لیبل اصالت

روش های دیگری نیز برای بررسی برچسب اصالت کالا و تشخیص اصل بودن محصول وجود دارد. روش بررسی برچسب اصالت کالا اهمیت بالایی ندارد و مهم دسترسی به اطلاعات محصول و اطمینان از کیفیت و اصالت آن است. در صورتی که با انجام هر کدام از روش ها به تقلبی بودن محصول پی برده شد، باید به سازمان غذا و دارو اطلاع داده شود.

شکل ظاهری برچسب های اصالت کالا

اولین قدم در تشخیص اصالت یک کالا، آشنایی ابتدایی با شکل ظاهری برچسب اصالتمی باشد. در ساخت انواع برچسب اصالت کالا، از مواد کاغذی و ترکیب رنگ های سفید، مشکی و زرد استفاده شده است. همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، اطلاعات موجود روی این برچسب ها شامل کد رهگیری، شناسه محصول، شماره سامانه استعلام اصالت، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، نام تولید کننده و بارکد اصالت می باشد. یکی از موارد مهم در بررسی این برچسب ها، مخدوش نشدن بارکد آنها است. پوشاندن بارکد توسط یک لایه اسکرچ شده باعث می شود تا تنها خریداران به آن دسترسی داشته باشند.

روی لیبل اصالت محصولات علاوه بر بارکد معمولی، یک بارکد دو بعدی نیز وجود دارد که بازرس ها برای کنترل محصول به کار می برند. حساسیت به کار رفته در این نوع از برچسب ها باعث تضمین اعتبار و ارزش محصولات می شود. در ادامه یک دید کلی به مزایای استفاده از لیبل های اصالت خواهیم داشت.

لیبل اصالت تجهیزات پزشکی

مزایای استفاده از لیبل اصالت محصول

اهمیت استفاده از برچسب اصالت باعث شده تا تولید کنندگانی که از این لیبل‌ها استفاده نمی کنند، اعتماد لازم را در بین مخاطبان نداشته باشند. چاپ برچسب‌هایاصالت با هدف تضمین کیفیت محصولات و کالاهای مختلف صورت می‌گیرد و روز به روز نیز بر اهمیت استفاده از آنها بیشتر می‌شود. در برابر چنین شرایطی، تولید کننده های زیادی نیز از این برچسب ها برای نشان دادن کیفیت و اصل بودن محصولات خود استفاده می کنند. امروزه درصد بالایی از افراد، دنبال محصولاتی هستند که روی آنها از برچسب‌های اصالت استفاده شده است چون نشان دهنده اصل بودن کالا است.

استفاده از برچسب اصالتعلاوه بر اینکه کیفیت کالاها را در بخش تولید تضمین می کند باعث جلوگیری از قاچاق نیز می شود. کاربرد این برچسب ها باعث جلوگیری از ورود ضرر به کسب و کارهای داخلی قانونی شده است. شاید هزینه خرید کالاهایی که روی آنها از لیبل های اصالت کالا استفاده شده است بالاتر از نمونه های بدون لیبل باشد اما این اصل در تمام بخش های تولیدی حوزه های مختلف وجود دارد که هیچ کالای ارزشمندی ارزان نیست.

لیبل اسکرچ

یکی از برچسب های کاربردی که در شرایط و بخش های مختلف استفاده می شود، لیبل اسکرچ است. این لیبل به عنوان برچسب امنیتی از اطلاعات محرمانه محصولات محافظت می کند. در این نوع لیبل از دو لایه محافظتی استفاده شده است. لایه زیرین آن از جنس پلاستیک بسیار نازک بوده و ظاهری شیشه ای دارد. در ساخت لایه دوم نیز از جوهر شیمیایی استفاده شده که رنگ آن نقره ای و در اشکال هندسی مختلف ساخته می شود. با تراشیدن این لایه با ناخن می توان به اطلاعات ثبت شده روی لایه شیشه ای زیرین دسترسی پیدا کرد. از این اسکرچ در شرکت ها و مراکز مختلف استفاده می شود که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

لیبل اسکرچ

موارد استفاده لیبل اسکرچ

  • شرکت های مجری غذا و دارو برای درج روی برچسب های اصالت کالاها
  • شرکت های برگزارکننده قرعه کشی ها
  • شرکت های فعال در زمینه تولید کارت های هدیه
  • استفاده آن در شرکت های تولیدی کارت های شارژ
  • روی انواع کارت های تلفن
  • روی کارت های گارانتی
  • در شرکت های تولید کننده نرم افزارها برای محافظت از کد و گذرواژه ها

این لیبل‌ها توسط شرکت سلامت دارو در ابعاد و اندازه های مختلف و با توجه به سفارش مشتریان ساخته می شود.

فروش انواع ریبون

برای چاپ انواع برچسب اصالت،نیاز به ملزومات مخصوصی نیست و مهمترین اصل استفاده از جوهر مناسب است. برای انجام فرآیند چاپ با بهترین کیفیت روی انواع برچسب ها باید از جوهر مناسب استفاده کرد. ریبون به عنوان مناسب ترین نوع جوهر است که برای چاپ انواع لیبل های اصالت کالا استفاده می شود. برای هر کدام از انواع لیبل و برچسب ها باید از ریبون های مخصوص نیز استفاده کرد. ریبون‌ها از لحاظ ظاهری شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند اما تفاوت در مواد تشکیل دهنده آنها باعث کاربرد آن روی برچسب‌های مختلف می شود.

انواع ریبون

با توجه به نوع کاربرد و کیفیت موجود در انواع ریبون ها که برای چاپ نمونه های مختلف برچسب اصالت استفاده می شوند، قیمت عرضه آنها نیز متغیر است. با توجه به چنین شرایطی بهتر است اطلاعات و آگاهی لازم در مورد این جوهر و انواع آن را قبل از خرید کسب کرد. به عنوان مثال ریبونی که در لیبل های حساس و با ماندگاری بالا استفاده می شود باید در برابر سایش، الکل و آب از مقاومت لازم برخوردار باشد. عرضه انواع نمونه های ریبون با کیفیت بالا و قیمت مناسب توسط شرکت سلامت دارو انجام می شود.

اصالت چاپ برترین شرکت چاپ لیبل

یکی از اولین شرکت های پیشرو در اجرای طرح چاپ انواع برچسب اصالت کالا، شرکت کیمیا تجارت سیب سبز با برند اصالت چاپ می باشد. استفاده از کارشناسان و تکنسین‌های جوان این مجموعه به همراه دستگاه های پیشرفته و مدرن باعث بالا رفتن کیفیت کار این شرکت شده است. این شرکت از بهترین متریال ها که مورد تایید سازمان غذا و دارو نیز می باشد، استفاده می کند. این مجموعه با بکار بردن پروتکل‌های اجرایی و تکنولوژی روز در چاپ لیبل اصالت به رشد قابل توجهی رسیده و توانسته درصد بالایی از بازار چاپ لیبل را به خود اختصاص دهد.

مخاطبان چاپ انواع برچسب اصالت از این شرکت، می توانند قبل از ثبت سفارش با کارشناسان مجموعه مشورت کنند. راهنمایی های متخصصین این مجموعه می تواند به افراد در انتخاب بهترین نوع برچسب با توجه به نوع کالا و بودجه آنها کمک کند. از طریق لینک قرار داده شده در انتهای محتوا می توان با چشم اندازهای مجموعه اصالت چاپ و انواع لیبل و برچسب های اصالت کالای این شرکت آشنا شد.