خرید تور نوروز قشم ۱۴۰۲ – dietition


خرید تور نوروز قشم ۱۴۰۲

جزایر جنوبی ایران، واقعا زیباست و با حضور به‌موقع در آن‌ها می‌توان حال‌وهوایی تازه به دست آورد به‌خصوص زمانی که تور نوروز قشم ۱۴۰۲ را انتخاب کرده باشید، حتما از همان ابتدای سال، انرژی خوبی برای گذران تمام طول سال به دست خواهید آورد. البته به‌جز جزیره قشم، جاهای دیدنی دیگری مانند چابهار یا تور عید کیش هم وجود دارد که با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متفاوت خود، سالی نو پر از اتفاقات خوب را برای مسافران به ارمغان بیاورد. اما درصورتی‌که شما هم قصد دارید تا در عید سال ۱۴۰۲ در قشم تعطیلات خود را بگذرانید، پیشنهاد می‌کنم تا پایان این صفحه همراه من بمانید تا با نکات مهم در خرید تور نوروز قشم ۱۴۰۲ آشنا شوید.

نکات مهم در خرید تور نوروزی قشم

قشم به‌عنوان جزیره‌ای در جنوب ایران موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد. این جزیره از شمال به بندرعباس و از شمال شرق به جزیره هرمز منتهی می‌شود. علاوه بر آن، از شرق به جزیره لارک و از جنوب به جزیره هنگام می‌رسد. در قسمت جنوب غرب قشم، جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ قرار دارد و درنهایت در قسمت مرکزی خود با بندرلنگه همسایه است. در ادامه چند نکته مهم برای حضور در این جزیره و خرید تور را بررسی می‌کنیم.

به آب‌وهوای قشم توجه کنید

برای سفر نوروزی به این جزیره زیبا بهتر است قبل از هر چیز با شرایط آب‌وهوایی آن در فصل بهار آشنا باشید و متناسب با هوای آن لباس‌های مناسب را در چمدان بچینید. به‌صورت‌کلی قشم در فصل بهار، آب‌وهوایی گرم و خشک دارد و همچنین رطوبت و شرجی بالایی دارد. در اوایل فصل بهار و هم‌زمان با روزهای تعطیلات نوروزی، این جزیره آب‌وهوای مناسبی را تجربه می‌کند و با نسیم‌های خنک همراه است.

تور نوروز قشم

علاوه بر آن، میانگین دمای هوای قشم در فصل بهار حدود ۲۹ درجه است که کمترین دمای هوای بهاری قشم مربوط به فروردین‌ماه و هم‌زمان با نوروز به شما می‌رود. بنابراین با خیال راحت می‌توانید برای تور نوروز قشم ۱۴۰۲ اقدام کنید و در هوایی مطبوع در این جزیره زیبا بگردید.

نکته دیگر اینکه در اوایل بهار و در روزهای نوروز، آسمان قشم کمی ابری است و در برخی روزها، بازان می‌بارد. همین موضوع باعث افزایش رطوبت و شرجی‌بودن هوای جزیره شده و در کنار هوای خوب و خنک، طراوت زیادی به آن می‌دهد. باتوجه‌به تمامی این موارد، پیشنهاد می‌شود که برای سفر نوروزی به این جزیره، چمدان خود را از لباس‌های نازک و خنک پر کنید.

تور قشم در چه فصلی ارزان‌تر است؟

نمی‌توان انکار کرد که در ایام نوروزی، بیشتر مردم دوست دارند که تعطیلات خود را در جاهای دیدنی و پرجاذبه بگذرانند. به همین دلیل تور قشم یا تور عید کیش گران‌تر از سایر روزهای سال خواهد بود. بااین‌وجود اگر دوست دارید در هوای بهاری این جزیره حضور داشته باشید، حتما در روزهای اواسط بهمن‌ماه خرید خود را کامل کنید تا در پایان سال با ترافیک زیاد مسافران و قیمت‌های فزاینده آن روبه‌رو نشوید.

درعین‌حال اگر می‌خواهید در بقیه سال به این جزیره زیبا سفر کنید، فصل تابستان به دلیل گرمی بیش‌ازحد هوا، زمان خوبی است تا با قیمت‌های ارزان‌تر سفر کنید. همچنین در فصل زمستان هم می‌توانید این جزیره را با قیمت‌های ارزان‌تری ببینید و خاطرات آن را به یادگار ببرید.

انواع تور قشم شامل چه مواردی است؟

اولین انتخاب برای سفر به این جزیره، استفاده از پرواز و سفر هوایی است. به عبارتی دیگر از هر شهری که هستید، اما درصورتی‌که می‌خواهید سفری ارزان‌تر داشته باشید، می‌توانید به‌سراغ سفر با اتوبوس یا قطار بروید. در این روش، ابتدا با قطار یا اتوبوس به‌سمت بندرعباس می‌روید و از آنجا با کشتی به قشم خواهید رفت. مزیت این روش در کنار ارزان‌تر‌بودن تور این است که می‌توانید سفر با کشتی را هم تجربه کنید.

جاذبه‌های گردشگری در تور قشم

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\خرید تور نوروز قشم 1402_files\images_1678706614_640f07b66a611.jpg

با حضور در این تور جذاب می‌توانید در کنار لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی، دریا، ساحل و آب‌وهوای بهاری و شرجی، از سایر دیدنی‌های جذاب این جزیره هم لذت ببرید. به‌طور مثال هیجان غواصی را تجربه کنید. یک وعده شام خودتان و خانواده را به خوردن ماهی‌های تازه و کبابی دعوت کنید. از جنگل حرا و شگفتی‌های بی‌نظیر آن دیدن کنید.

حتی شاید بد نباشد که از بازارهای محلی دیدن کنید و از مردمان محلی که دست بافته‌های و صنایع‌دستی خود را می‌فروشند، چند تکه صنایع‌دستی بخرید و به سوغات ببرید. همچنین سافاری در میان شن‌ها و صحراهای قشم و حضور در دل ستارگان هم روش خوبی است تا حس ماجراجویی خودتان را کمی قلقلک دهید و روزهای حضور در جزیره قشم را خاطره‌انگیز کنید.

قیمت تور قشم به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر قصد دارید در نوروز ۱۴۰۲ در قشم باشید، بهتر است این موضوع را بدانید که عوامل متعددی در تعیین قیمت تور موثرند. به‌طور مثال اینکه شما چه هتلی با چه امکاناتی را برای اقامت چندروزه خود انتخاب کنید، تاثیر زیادی در افزایش یا کاهش قیمت تور خواهد داشت.

علاوه بر آن، انتخاب نوع سفر از نظر هوایی، ریلی یا زمینی هم می‌تواند هزینه‌های سفر را تغییر دهد. نکته مهم دیگر این است که از کدام شهر مبدا قصد دارید به قشم بیایید. مسلما هرچه فاصله بین مبدا و مقصد بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری برای سفر خود بپردازید.

درنهایت این نکته را در ذهن داشته باشید که به‌طور معمول قیمت تورهای نوروزی در ایام نوروز، بیشتری از سایر روزهای سال است. در این موقع از سال، ترافیک سفر تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع هم روی قیمت تور تاثیرگذار است. درعین‌حال باید تغییرات قیمتی را هم در نظر داشته باشید که باعث می‌شوند قیمت تور قشم و سایر مناطق گردشگری تا حدود دو برابر نیز افزایش قیمت را تجربه کنید.