چای ماسالا در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر – نمای کلی

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه به طور کلی، اکثر بیمارانی که رژیم کتوژنیک دارند بدون عوارض خوب عمل میکنند یا ممکن است عوارض جانبی قابل تحمل یا قابل کنترل داشته آنچه باید از معلمان خود درباره رژیم کتوژنیک لاغری سریع می پرسیدید باشند. تحقیقات نشان میدهد که رژیمهای با کربوهیدرات و چربی بالا ممکن است باعث افزایش احتمال سرطان شوند حتی بعضی شواهد نشان میدهد بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار دارند با دنبال کردن رژیم کتوژنیک آنچه همه باید درباره انواع رژیم غذایی کتوژنیک بدانند زودتر بهبود مییابند. علاوه بر این، آنها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکتکنندگان در طول دوره مطالعه کاهش یافت. رژیم کتوژنیک در ابتدا برای افرادی که به بیماری صرع مبتلا بودند، به کار برده شد؛ اما پس از مشاهده تأثیر چشمگیر و این واقعیت که رژیم کتو برای افراد هیچ گونه ضرری ندارد، پزشکان و متخصصین تغذیه آن را برای افراد عادی نیز تجویز کردند.

از قضا، مهمترین معیار تأثیر فزاینده یودکین از خود صنعت قند گرفته شدهاست. رژیم غذایی وگان تأثیر زیادی بر کاهش وزن میگذارد و معمولا در این رژیم غذایی نیازی نیست که افراد کالری مصرفی خود را بشمارند، زیرا این رژیم دارای چربی بسیار کم و فیبر بالایی است که شما را برای مدت طولانیتری سیر نگه میدارد. افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند، میتوانند از این آرد به واسطه حجم زیادی از فیبر، منیزیم و پروتئین بهره ببرند. علاوه بر تمام اینها، این ماشین میتواند به سیستم انقلابی اتوپایلوت مجهز شود: ای نسامانه از یک دوربین در جلو، رادار، سنسور فراصوتی ۳۶۰ درجه، که وقایع اطراف ماشین را تحت نظر دارد، بهره میبرد. اما باید در نظر داشت که برطرف کننده تمام نیازهای بدن نیستند. مواد غذایی تشکیل دهنده این رژیم غذایی همیشه در دسترس نیستند و تهیه مواد غذایی مانند آوکادو یا چربی های خاص مانند MCT Oil گران یا به سختی در دسترس افراد است.

کتوژنیک رژیم دکتر روشن ضمیر

برخی بیماری های مزمن که متابولیسم بدن را دچار اختلال می کنند مانند سرطان و سل می توانند سبب لاغری مزمن در افراد مبتلا شوند. هنگامی که شما مصرف پروتئین خود را پایین می آورید سطح کتوز شما نیز به همان نسبت پایین میآید از همین رو اگر مقدار مناسب و ایده آلی از پروتئین را دریافت نمایند دچار کاهش وزن خواهند شد. هر دوی اینها کربوهیدرات هستند، اما نشاسته به عنوان یک جزء عمده غلات (مانند برنج، گندم و ذرت)، حبوبات و چند گیاه ریشه مانند سیب زمینی وجود دارد، در حالی که ساکاروز به مقدار زیاد در نیشکر، چغندرقند و میوههای رسیده وجود دارد.

برای همین، امکان دارد مشکلات دیگری مانند اختلالات خوردن و انزوای اجتماعی هم به همراه داشته باشد. اختلالات ژنتیکی که باعث به وجود آمدن میگرن میشوند، اندک هستند. کم کاری تیروئید با اختلالات سیستم ایمنی ارتباط دارد ، بنابراین ممکن است که بیش از بقیه در معرض بیماری های خود ایمنی مثل بیماری سلیاک باشید. با درنظرگرفتن ارتباط میان وزن و دیابت نوع ۲، میبینیم که این رژیم فواید مهمی دارد. این رژیم غذایی با هدف تقویت و سلامت مغز طراحی شده است. سالتر میگوید “مشخص شد که با خوردن چربی زیاد و کربوهیدرات کم، تغییرات متابولیک مشابه با روش روزه گرفتن ایجاد شد، که یعنی تولید کبدی سه مولکول (اجسام کتونی) استون، بتا هیدروکسی بوتیرات، و استواستات افزایش یافت.” هنوز برای متخصصان مشخص نیست که چرا این روش کمک کننده است، اما در حال حاضر نتیجهبخش است. کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربیها بدن را در یک وضعیت متابولیک قرار میدهد که کتوز نامیده میشود.

رژیم کتوژنیک در شیردهی دکتر روشن ضمیر

کتوز زمانی رخ می دهد که سوخت و ساز بدن به گونهای تغییر کند که برای تأمین انرژی، چربیها را بسوزاند. زمانی که بی کربنات مایع خارج سلولی و به دنبال آن ph خون کاهش می یابد، خون اسیدی شده و یا به اصطلاح اسیدوز صورت می گیرد. رژیم لاغری کتوژنیک(رژیم کتو 28 روزه) که به اصطلاح رژیم کتو نامیده می شود، رژیمی است که بر پایه مصرف کم کربوهیدرات و مصرف بالای چربی طراحی شده است.هدف از رژیم کتوژنیک این است که بدن را به حالت “سوزاندن چربی” هدایت کنیم که بدین ترتیب بدن چربی بیشتری را نسبت به آنچه که در رژیم غذایی با کربوهیدرات وجود دارد، می سوزاند. در رژیم کتو پایه اصلی صبحانه است، زیرا از غذاهایی با محتوای پروتئین و کلسیم بالاست و تا حد زیادی با خوردن آن احساس سیری میکنید. به طور کلی هر غذایی که دارای کربوهیدرات زیادی باشد باید در هنگام استفاده از رژیم لاغری کتوژنیک مصرفش محدود شود.

رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک

شاید در نظر اول اینطور به نظر نرسد اما رژیم کتو میتواند برای آکنه هم مفید باشد. روغنهای سالم: در وهله اول روغن زیتون اصل، روغن نارگیل و روغن آووکادو. با این که آووکادو را معمولا جزو سبزیجات دستهبندی میکنند اما از نظر علمی، میوه هستند. هفت روز بعد روزانه به 90 گرم برسانید با این کار حتی ممکن است بیشتر بخوابید، زیرا خوردن کربوهیدرات در شب معمولاً منجر به خواب آرام تر می شود. این گرفتگی در صبح زود و یا شب ها رخ می دهد. نرمافزار، منشی یا اپراتور فقط برای مراحل ثبت نام است نه رژیم! اگر میخواهید با رژیم های دیگر آشنا شوید پیشنهاد میکنیم مقاله رژیم کرفس را مطالعه نمایید. در برنامه غذایی ، بهترین و سریع ترین آن ها جایگزینی مواد غذایی دارای کربوهیدرات های خوب به جای مواد غذایی دارای کربوهیدرات های بد هستند. با این حال ، میوه هایی مانند لیمو می تواند در برنامه رژیم کتوژنیک قرار گیرد.

رژیم کتوژنیک در تهران دکتر روشن ضمیر

همچنین مشکلات دیگری مانند تیروئید، یبوست و یا بیماریهای التهابی ممکن است باعث توقف کاهش وزن شود. به نظر می رسد رژیمهای غذایی با کربوهیدرات کم، نسبت به رژیم های کم چربی برای کاهش وزن موفق تر هستند اما این به معنی سالم بودن این رژیم ها نمی باشد. اگر واقعا دوست دارید سالم و سرحال باشید و وزنی ایده آل و اندامی متناسب داشته باشید، باید عاداتی را انتخاب و ایجاد کنید که بتوانید هر روز انجامشان دهید، مثل مسواک زدن که کار سختی نیست و همیشه انجامش میدهید. برخلاف زیره سبز که از موارد دیگه مثل لیمو یا گشنیز برای دم کردن دمنوش استفاده میکردیم، برای تهیه دمنوش زیره سیاه نیازی به استفاده از موارد و آیتم های دیگه نیست.

اما الان چندین روز هست که دیگه وزن کم نکردم و استاپ کرده وزنم، حتی نیم کیلو هم دیگه نیومدم پایین… شد.در این نوع رژیم لازم است مصرف کربوهیدرات به پایین ترین حد خود برسد.کربوهیدرات اندکی که در طول دوره ی رژیم استفاده می شود از سبزیجات تامین می شود.بر اساس رژیم کتوژنیک حداکثر میزان مصرف کربوهیدرات 50 گرم در طول روز است.مطالعات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک نسبت به سایر رژیم های غذایی مبتنی برlمصرف کم کربوهیدرات بسیار موثرتر است. اگر فشار خون بالایی نداشته باشید نیز می توانید از این رژیم غذایی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی آب می نوشید (نزدیک به یک گالن در روز) و غذاهای با منابع خوب ریز مغذی ها را می خورید. شما می توانید همین غذاها یا بجای غذاهای پرکربوهیدرات، غذاهایی با سبزیجات فراوان را سفارش دهید. سلام وقتتون بخیر من چند هفته است با این رژیم اشنا شدم و خیلی خوشم اومد و میتونم بگم همون چیزی هست که همیشه میخواستم انجام بدم و نمیدونستم کار درستیه یا نه تا اینکه با اسم کتو اشنا شدم . This  data h᠎as  been do ne by G​SA᠎ C ontent G​ener ator DE MO!

بدنسازی و رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

در این رژیم توصیه می شود که باید روزانه چیزی حدود 20 الی 30 دقیقه ورزش نمایند. به همین دلیل، ما به شما انواعی از میوهها را معرفی میکنیم که میزان کربوهیدرات کمی دارند و میتوان از آنها در رژیم کتوژنیک استفاده کرد. طبق گفتهی “پائول سالتر” کارشناس ارشد تغذیه و کارشناس علوم ورزشی، قبل از معرفی رژیم کتو به بیشتر بیماران مبتلا به صرع توصیه میشد تا روزه بگیرند، اما این برای بسیاری از آنها دشوار بود. اگرچه این رژیم فواید بسیاری دارد اما نکته بسیار مهم آن است که هرگونه تصمیمگیری دربارهی شروع، ادامه و پایان این رژیم میبایست زیر نظر متخصص تغذیه باشد. ♦ با متخصص تغذیه خود مشورت کنید: اگر میخواهید نسبت به گرفتن رژیم کتو اقدام کنید حتما پیش از آن با یک مشاور تغذیه مشورت کنید تا به شما در پیشگیری از بروز عوارض رژیم کتوژنیک و داشتن یک برنامه غذایی ایمن کمک 10 دقیقه دیگر، میروم به شما میدهم واقعیت درباره رژیم کتوژنیک و دیابت 1402 کند.

برای آزمایش منظم تیروئید بعد از عمل جراحی یا RAI با پزشک خود برنامه ریزی کنید تا به محض اینکه شواهدی وجود داشته باشد که شما کم کاری تیروئید دارید درمان شما را شروع شود. هنگامی که سطح گلوکز به دلیل محدودیت شدید کربوهیدرات ها کاهش می یابد، بدن شروع به استفاده از چربیها کرده و تولید کتون در بدن افزایش می یابد. مبنا و پایه این رژیم را پروتئین، سبزیجات و چربیها تشکیل میدهند و بر خلاف تعجب و ناباوری دیگران، واقعا به روند لاغر شدن و کاهش وزن چشمگیر کمک میکند! رژیم تعدیلشدهٔ اَتکینز جایگزینی ارزانتر برای چنین کشورهایی است. برای مثال پنج روز رژیم کتوژنیک و بهدنبال آن ۲ روز با کربوهیدرات بالا. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت برنامه غذایی کتوژنیک اصولی و یا درمان استپ وزنی در رژیم کتوژنیک، با دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه همراه باشید.

مهم ترین نکته برای افرادی که قصد دارن خودشون رژیم کتوژنیک رو طراحی و اجرا کنن ( که البته ما پیشنهاد نمیکنیم ) این هست که در مورد مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک اطلاعات کسب کنن. اطلاعات موجود در این مقاله بیشتر مربوط به رژیم کتوژنیک استاندارد است. رژیم کتوژنیک منجر به تغییرات انطباقی در متابولیسم انرژی مغز شده و ذخایر انرژی را افزایش میدهند. با دادن منبع انرژی بهتر و مطمئن تری به بدن خود ، در طول روز انرژی بیشتری خواهید یافت.چربیها مؤثرترین مولکول سوختی برای متابولیسم هستند. قبل از شروع هر رژیم غذایی بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید و متناسب با شرایط بدنیتان رژیم مناسب را انتخاب کنید. بعضی از افراد یا در بعضی از مراکز به خصوص در باشگاههای ورزشی توسط مربیان ورزشی از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می شود، با این رژیم مراجعین ممکن است کاهش وزن خوبی به خصوص در شروع رژیم داشته باشند.

رژیم روزانه کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم اتکینز معروفترین و از قدیمی ترین رژیم های غذایی کم کربوهیدرات است. روغن های سالم، آجیل، لوبیا و نخود در این رژیم مجاز هستند. در نهایت افزایش فشار خون و نارسایی قلبی با این رژیم کاهش می باشد. دریافت میزان زیادی از کربوهیدرات ساده باعث ایجاد نوسان در سطح قند خون میشود و در نهایت بدن نسبت به انسولین مقاوم می شود. خوردن کربوهیدراتهای ساده در شروع غذا، قند خون را به میزان زیادی بالا میبرد که میتواند باعث شود بدنتان، انسولین زیادی پمپاژ کرده و کالریها را به عنوان چربی انباشته کند و مطمئنا این چیزی نیست که مطلوبتان باشد! مواد معدنی: در شروع رژیم کتوژنیک، تعادل آب و مواد معدنی در بدن بهم میریزد، پس مصرف نمک و مواد معدنی میتواند کمک خوبی باشد. پس از این مدت بدن شما برای تامین انرژی شروع به شکستن سلول های پروتئین و چربی می کند. رژیم کتوژنیک نخستین بار برای درمان بیماران مبتلاع به صرع استفاده شد اما اکنون یکی از پرطرفدارترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است.

رژیم کتوژنیک یک رژیم، با کربوهیدرات بسیار کم، چربی زیاد و پروتئین متوسط است. البته تمام افراد جامعه بهتر است که به طور مرتب با کمک فرمول شاخص توده بدنی، BMI خود را به دست بیاورند تا بتوانند وزن خود را در محدوده سالمی نگاه دارند. در جدول زیر BMI افراد در سنین مختلف از نوجوانی تا کهنسالی درج شده است. رژیم کتوژنیک برخلاف بسیاری از رژیمهای زودگذر و غیر علمی به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهید و بتوانید وزن خود را ثابت نگه دارید. علاوه بر این، بسیاری از مردم هنگام نوشیدن فراموش می کنند که غذا بخورند و قند خون آنها کاهش می یابد. طبق نظر طراحان این نوع رژیم غذایی این الگوی خوراکی به شما کمک می کند تا خودتان را از آسیب بسیاری از بیماری ها محافظت کنید. و همینطور، رژیم مد روز به دلیل ایجاد محدودیت کالری به همراه رژیم غذایی مدیترانهای، برای چاقی و دیابت نیز مؤثر هستند.

همچین افرادی که از سردرد مزمن رنج میبرند، بیماریهای مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم مذکور تا حدودی بهبود پیدا میکنند اما حتما لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک اتخاد و دنبال کنند. • پیشگیری از بیماری های قلبی، بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از انواع سرطان ها تنها بخشی از فواید گردو است. جلوگیری از پیشرفت سرطان یکی از ویژگی های سلول های سرطانی این هست که از کربوهیدرات یا قند خون برای رشد و تکثیرشون تغذیه می کنن. رژیم کتو فواید زیادی به همراه دارد که در بهبودی برخی از بیماری ها و جلوگیری از بروز برخی دیگر موثر است و فرد به هدف اصلی خود یعنی کاهش وزن می رسد.

رژیم کتوژنیک Pdf رایگان

این رژیم غذایی با هدف جلوگیری از فشار خون بالا در مدت محدود طراحی شده است. در مقاله هر رژیم غذایی چه چیزی در ظرف خود دارد؟ این رژیم کمک می کند تا نشانه های بیماری آلزایمر در افراد کاهش پیدا کند و روند بیماری کندتر از آن چیزی که فکر می کنید پیش برود. با وجود این، تصور میشود که اثر لاغری ناگهانی رژیم کتوژنیک دوام کوتاهی داشته باشد. اغلب چربیهای غذایی، از مولکولهایی به نام «تریگلیسرید با زنجیرهی بلند» تشکیل شدهاند؛ بااینحال تریگلیسریدهایی با زنجیرهی متوسط (امسیتی) که از اسیدهای چرب با زنجیرههای کربنی کوتاهتر ساخته شدهاند، ویژگی کتوژنیک بیشتری دارند. متخصصان توصیه می کنند که حداقل 1 تا 2 ساعت پیش از اولین وعده غذایی، داروی تیروئید خود را مصرف کنید.

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم دکتر روشن ضمیر

خلاصه: اگر قصد دارید تا برای طولانی مدت از رژیم کتو پیروی کنید، برخی از عوارض جانبی شما را تهدید خواهد کرد که باید حتما درباره آنها با پزشک خود صحبت کنید. کارشناسان و متخصصانی مانند استادان دانشگاه پزشکی مموریال اینگال شیکاگو (University of Chicago Medicine Ingalls Memorial) معتقدند رژیم کتو رژیم بسیار سختی است و پیگیری آن دشواریهایی دارد که باید در نظر داشته باشید. به طور کل، این رژیم شامل مصرف روزانه 20 تا 50 گرم کربوهیدرات و مصرف زیاد چربی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغنهای سالم است. مبنای اصلی برنامه غذایی شما باید شامل گوشت، ماهی، کره دانه ها و مغزها، روغن های سالم، آووکادو و حجم بالایی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین تشکیل شده باشد. با افزایش میزان مایعات و برخی غذاها مانند آووکادو یا سبزیجات کم گلیسمی و همچنین تهیه داروهای نرم کننده مدفوع روزانه میتوان این بیماری را کنترل کرد. صبحانه: املت با آووکادو ، سالسا ، فلفل ، پیاز و ادویه جات ترشی جات.

این رژیم غذایی در واقع شامل ۴ فاز یا مرحله می باشد.

شما می توانید نمک، فلفل و سبزیجات با کربوهیدرات پایین همچون سهان و ادویه جات مختلف را مصرف نمایید. اعتقاد بر این است که زمانی که قطبشزدایی از ناحیهٔ زیرین مغز به پایین حرکت میکند، عصبهایی که در سر و گردن درد را احساس میکنند، تحریک میشوند. بنابراین اگر اهداف شما شامل پایین نگه داشتن سطح انسولین است، احتمالاً بهتر است از شیر، ماست طعمدار و سایر انواع لبنیات پر لاکتوز دوری کنید. این رژیم غذایی در واقع شامل ۴ فاز یا مرحله می باشد. در یک رژیم روزانه 2000 کالری، ممکن است تا 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین مصرف شود. برای سلامتی و کاهش وزنتان، طبق توصیهی دانشمندان، مواد غذایی سادهتری را انتخاب کنید که معمولا از یک عنصر تشکیل شدهاند و مواد غذایی را به صورت طبیعی و تازه بخرید. این طبیعی است و نیازی نیست نگران باشید. با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیقات در بیشتر این زمینهها هنوز تا قطعیت مزایای این رژیم فاصله داشته اما ارزش امتحان زیر نظر پزشک متخصص را دارد.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی باید بخوریم دکتر روشن ضمیر

بهترین راه این است که با مشاوره از یک متخصص تغذیه، رژیمی اصولی برای درمان لاغری را دریافت کرد. رژیم کتوژنیک نوعی از رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالا است که فواید بسیار زیادی را برای سلامتی افراد به دنبال دارد. خصوصاً در رژیمهای کم کربوهیدرات، افراد، آب زیادی از بدن از دست میدهند و به همین دلیل است که رژیمهای کتوژنیک اغلب بابت کاهش وزن سریع معروف میشوند؛ اما مشکل اینجاست که ازدستدادن آب بدن با این سرعت میتواند بدن را دهیدراته کند و اثرات ناخوشانید زیادی بر بدن بگذارد، مانند یبوست، سردرد، گرفتگی عضله و کمبود انرژی. اگر شما هم دچار کمبود ید هستید پس نمک ید دار را به وعده های غذایی خود اضافه کرده یا از مواد مغذی غنی از ید مانند جلبک دریایی، ماهی، لبنیات و تخم مرغ استفاده کنید. دلیل اینکه افراد به این آنفلانزا دچار می شوند این است که بدن نتوانسته چربی را جایگزین کربوهیدرات کند ، برای این مشکل بر طرف شود ، فرد باید تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود بیاورد.

3. برای اینکه به آنفولانزای کتو دچار نشوید، بهتدریج مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید. اما در صورتی که آگاهی داشته باشید با خوردن مواد غذایی سرشار از پتاسیم، منیزیم، سدیم و نوشیدن آب کافی می توانید به تسکین علائم آنفولانزای کتو کمک کنید. نوشیدن الکل ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد، بنابراین از نظر تئوری برخی از خستگی و سردردهای خماری ممکن است ناشی از کار مغز بدون سوخت اصلی کافی باشد. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. این یک مطالعه کوچک بود و نتایج بر این اساس بود که شرکت کنندگان می گفتند چه می خورند. مواردی از جمله انواع آن، شناخت کلی در مورد مواد غذایی که در این رژیم باید استفاده شود، مزایای خوب این رژیم کاهش وزن و معایب خاص این رژیم لاغری برای شناخت هر چه بهتر میتواند به پیش گرفتن روندی مناسب برای رسیدن به تناسب اندام راهنماییهای مفیدی برساند که در این متن به طور کامل بررسی و بیان شده است.

کینوا و رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

یکی از مواردی که باید در مورد رژیم ها بررسی شود تاثیر آن در لاغری است! اما دلایلی وجود دارد که اجازه نمیدهند رژیم کتوژنیک به نتیجه برسد. برخی از آنها شکر را در میان نگرانیهای خود قرار دادند، اما بدون اشاره خاصی به خالص، سفید و مرگبار، یا اصلاً به Yudkin. با سرعت کمتری نسبت به نان سفید افزایش می یابد. همچنین میتوانید سیبزمینی سرخشده را با سبزیها عوض کنید و بهجای آن آووکادو، پنیر، بیکن یا تخممرغ اضافه کنید. شام: همبرگر یا کباب کوبیده بدون نان و برنج همراه با تخممرغ و پنیر. حتی اگر فقط تمرینات شکم انجام دهید، بدن شما چربی تمام نقاط را با هم می سوزاند. برای افرادی که تمرینات سنگین و قدرتی انجام می دهند ، رژیم کتو ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد آنها شود.

رژیم کتوژنیک جنگجویان دکتر روشن ضمیر

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت برنامه رژیم کتوژنیک keto.