چهار بسیار موثر ایده‌ها این به شما کمک می کند رژیم کتوژنیک دکتر غفاری دکتر روشن ضمیر Better

این مطلب که رژیم کتوژنیک اگر به درستی اجرا شود میتواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد مورد تأیید است اما ممکن است این کاهش وزن چندان سریع نباشد که این هم اشکالی ندارد. بتا آلانین: مصرف مکمل بتا آلانین هنگام دنبال کردن رژیم کتوژنیک می تواند از خستگی و افت عضلانی پیشگیری کند. کراتین مونوهیدرات: کراتین مونوهیدرات یکی از مکمل های رژیمی است که تحقیقات بسیاری روی آن انجام گرفته و نشان داده که می تواند رشد عضلانی را افزایش، عملکرد ورزشی را بهبود و قدرت عضلات را بیشتر کند. کافئین: برای افزایش انرژی و چربی سوزی میتوانید از نوشیدنی های دارای کافئین استفاده کنید. نوشیدنی های انرژی زا مصرف نکنید. قهوه و چای تلخقهوه و چای نوشیدنی های فوق العاده سالم و فاقد کربوهیدرات هستند.

شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان فلاوانول است که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را با کاهش فشار خون و حفظ سلامتی شریانها کاهش دهد.خلاصه: شکلات تلخ حاوی 3 تا 10 گرم کربوهیدرات خالص در هر اونس است، سرشار از آنتی اکسیدان است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی راکاهش میدهد.2. پنیر چدار دارای چربی اشباع بالایی است، اما اثبات نشده که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. یک پزشک ممکن است آزمایشهای خون یا ادرار را برای تعیین اینکه آیا فرد مبتلا به کتوزیس یا کتواسیدوز است، توصیه کند. اگر از یک رژیم کتوژنیک صحیح استفاده شود نباید میزان کتون ها در خون به حد مضری برسد که کتواسیدوز شدید تولید کند و باید همیشه مقدار کافی انسولین در بدن وجود داشته باشد که از تولید بیش از حد کتون ها جلوگیری کند. افراد اغلب کتوز را با کتواسیدوز اشتباه میگیرند.

رژیم کتوژنیک و کیسه صفرا دکتر روشن ضمیر

​Da ta has be᠎en gener᠎at ed  by G SA Content​ Generator DE MO.

رژیم کتوژنیک زهرا شیری

در روغن نارگیل ترکیب تری گلیسیرید با زنجیره متوسط و اسید لوریک سطح پایدار کتوز را افزایش می دهدعلاوه بر این، روغن نارگیل در کاهش وزن افراد بزرگسال چاق بسیار موثر است و چربی ناحیه شکم را میسوزاند. علاوه بر این، روغن زیتون فرابکر( روغن زیتون تصفیه نشده) دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان، فنول،است. در حقیقت از خانواده توتها، تمشک و شاه توت میزان کربوهیدارت و فیبرشان یکسان است.توتها، این میوههای کوچک دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که در کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری ها نقش مهمی دارند.در اینجا میزان کربوهیدرات 3.5 اونس (100 گرم) خانواده توت را ذکر میکنیم:شاه توت: 5 گرم کربوهیدرات خالص (10 گرم کل کربوهیدرات)زغال اخته: 12 گرم کربوهیدرات خالص (14 گرم کل کربوهیدرات)تمشک: 6 گرم کربوهیدرات خالص (12 گرم کل کربوهیدرات)توت فرنگی: 6 گرم کربوهیدرات خالص (8 گرم کل کربوهیدرات)7-آجیل و دانههای مغذیآجیل و دانههای مغذی غذاهای سالم، با میزان چربی بالا و کربوهیدرات پایین هستند.

انسولین هورمونی است که نقش مهمی در تنظیم قند خون در بدن شما دارد. برخی از شواهد اثبات میکنند که ساختارهای دستگاه عصبی مرکزی (نظیر ساقه مغز و مغز میانجی) نقش اصلی را بر عهده دارند. سبزیجات برگ داری که رنگشان سبز تیره است، آجیل ها، آوکادو و دانه ها همگی غذاهای مناسب رژیم کتوژنیک هستند که منیزیم و پتاسیم زیادی دارند. همچنین می توان رشته کدو سبز آماده کنیم و در وعده های غذایی بگنجانیم. کافئین: یک فنجان قهوه اضافی یا چای سبز می تواند برای عملکرد ورزشی مفید باشد و سطح انرژی را تقویت کند، مخصوصا در ورزشکارانی که تازه رژیم کتوژنیک را شروع کرده اند. هنگامی که فرایند سوزاندن چربی شروع می شود و مقدار زیادی چربی را از دست می دهید، باید شروع به مصرف رژیم غذایی با پروتئین بالا و همچنین مکمل های ویتامینه و مواد معدنی (در صورت لزوم) کنید.

اگر متوجه نفخ کمتر، انرژی بیشتری می شوید و مقداری وزن از دست می دهید این نشانه خوبی است که از بین بردن گلوتن یک روش کاهش وزن مفید برای شما است. کسانی که رژیم گیاهخواری دارند برای رسیدن به فاز کتوسیس تنها می توانند به محصولات پرچرب مانند روغن نارگیل، آووکادو، دانه ها و آجیل ها اکتفا کنند. در واقع، روغن نارگیل برای افزایش میزان کتون در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و سایر اختلالات مغزی و سیستم عصبی مورد استفاده قرار میگیرد اسید چرب اصلی در روغن نارگیل اسید لوریک( یک اسید چرب اشباع شده) است و بنابراین یک اسید چرب با طول متوسط است. این ترکیبات زیتون با کاهش التهاب و بهبود عملکرد شریان، از سلامت قلب محافظت می کنند.روغن زیتون منبع چربی خالص است، و فاقد کربوهیدرات است بنابراین بهتر است روغن زیتون را به سس سالاد، سس مایونز سالم و غذاهای پخته شده اضافه کنید.

رژیم کتوژنیک لیمومی

روغن زیتون مقدار اسید اولئیک

بالایی دارد، یعنی اسیدچرب غیراشباع مونو است و در بسیاری از مطالعات کاهش عوامل خطر بیماری قلبی را نشان داده است. علاوه بر این، سبزیجات مانند کلم پیچ، کلم بروکلی و گل کلم با کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی ارتباط دارندرژیم های حاوی کربوهیدرات اندک جایگزین های عالی برای مواد غذایی با کربوهیدرات بالا هستند. در این رژیم باید قند، غلات، میوه و بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده محدود شوند و بر روی مواد غذایی کم کربوهیدرات مانند گوشت، سبزیجات، پنیر و کره تمرکز گردد. یک رژیم غذایی مهندسی شده که بر اساس چربیها ساخته شده است.

کتو دکتر روشن ضمیر

به عنوان مثال تن ماهی در رژیم کتوژنیک یکی از خوراکیهای محبوب است. مصرف چربی حیوانی در رژیم کتو مفید است یا مضر. رژیم غذایی وحشی توسط آبل جیمز طراحی شد و یکی از معروف ترین رژیم های غذایی است. اولینبار، محققان اسپانیایی در سال 2008 به دنبال بررسی تأثیر بالقوه ترکیب رژیم کتوژنیک با رژیم غذایی مدیترانهای بودند. تحقیقات دیگری نشان می دهد که کسانی که دارای رژیم کتوژنیک بودند ۳ برابر بیشتر از کسانی که رژیم توصیه شده برای دیابتی ها را دنبال می کردند وزن کم کردند دلایل متعددی وجود دارد برای اینکه رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های کم چرب برتری دارد. ورزشکارانی که رژیم غذایی کتو را دنبال می کنند ممکن است به واسطه عرق کردن بیش از دیگران الکترولیت از دست بدهند. بعلاوه این رژیم می تواند منجر به افزایش از دست دادن آب بدن، سطح سدیم، پتاسیم و منیزیم و علائم تب کتو مانند سردرد، گرفتگی عضلات و خستگی شود.

تخم مرغ یک غذای ایده آل برای رژیم غذایی کتوژنیک است.

رشته کدوسبز یک نوع غذا نیست، درواقع یک فرم رشته طبیعی است که میتواند مانند اسپاگتی در همه غذاهای رشتهای استفاده شود و جایگزین این نوع رشتهها باشد. 16. غذاهای دریاییماهی و صدفهای خوراکی غذاهایی هستند که مناسب رژیم غذایی کتوژنیک هستند. تخم مرغ یک غذای ایده آل برای رژیم غذایی کتوژنیک است. در رژیم کتوژنیک، تن ماهی یک غذای محبوب به حساب میآید. در این رژیم، مواد غذایی مختلف آثار گوناگونی دارند. مقدار پروتئین معمولاً باقی می ماند با توجه به یک رژیم غذایی متعادل و چربی ها به ماده مغذی اصلی تبدیل می شوند (65-75%). به طور کلی، با کاهش کربوهیدرات ها و افزایش چربی های سالم، بدن ما مجبور به استفاده از چربی ها به عنوان سوخت می شود. گوشت و مرغگوشت و مرغ غذاهای اصلی در رژیم غذایی کتوژنیک محسوب می شوند.

برای سالیان تصور می شد که کره و خامه به علت محتوای چربی بالای خود نوعی مواد غذایی پرخطر برای بیماری های قلبی هستند. با این حال، برخی از مطالعات نشان می دهد که پنیر ممکن است در محافظت در برابر بیماری های قلبی نیز موثر است.پنیر چدارهمچنین شامل اسید لینولئیک(نوعی اسید چرب)است، که با کاهش چربی بدن و بهبود ترکیب بدن ارتباط دارد.خلاصه:پنیر چدار غنی از پروتئین، کلسیم و اسیدهای چرب مفید است، با این حال حاوی مقدار کمی از کربوهیدرات هاست. به طور خاص، برخی مطالعات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر کافی را تامین نمی کند. همچنین خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهند. علاوه بر این، در مصرف کنندگان قهوه و چای تلخ خطر ابتلا به دیابت به طور قابل توجهی کاهش می یابد. خرید محصولات کتوزیست و یا به عبارتی کتویی و مصرف درست آن راه بسیار موثری برای کاهش وزن و خطرات احتمالی به اضافه وزن و بیماری های مربوط به آن می باشد.

فشار خون بالا ، یک عامل خطرساز قابل توجه برای بسیاری از بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است.علاوه بر این، آجیل و دانهها فیبر زیادی دارند. تحقیقات رژیم غذایی مدیترانهای را با کاهش خطر ابتلا به دیابت، کلسترول بالا، زوال عقل، از دست دادن حافظه، افسردگی و سرطان سینه و همچنین کاهش وزن، استخوانهای قوی تر، قلب سالمتر و عمر طولانیتر مرتبط دانسته اند. ترکیب روزه متناوب و کتو میتواند استرس هیپوگلیسمی و عدم تعادل هورمونی مرتبط را کاهش دهد. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که مصرف زیتون میتواند از تحلیل استخوان ها جلوگیری کند و فشار خون را کاهش دهد.خلاصه:زیتون غنی از آنتی اکسیدانها است که می تواند به حفظ سلامت قلب و استخوان کمک کند. رژیم کتو میتواند معده و روده را آرام کند.

این رژیم عوارضی را ممکن است در پی داشته باشد. رویکرد دیگری که ممکن است مؤثر باشد رویکرد “مینی غذا” است. کتو در رژیم کتوژنیک از آن جایی میآید که به بدن امکان تولید مولکولهای سوختی کوچکی به نام “کتون” میدهد که در زمان کمبود گلوکز، کتون یک سوخت جایگزین برای بدن محسوب میشود و این کتون زمانی تولید میشود که کربوهیدرات کم (Low Carb) و پروتئین متوسط مصرف کنید! برخی از رژیمهای لاغری در واقع، در ابتدا به عنوان رژیمهای غذایی با رویکردهای درمانی تجویز و توصیه شدهاند و در طول زمان و به واسطهی نتایج مثبتی که برای سایر افراد نیز در برداشتهاند، بدل به یک رژیم لاغری پرکاربرد شدهاند.

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی دکتر روشن ضمیر

تئوری پشت رژیم غذایی غنی از غذاهای آنتیاکسیدان این است که آنها به طور شیمیایی برای “خنثی کردن” رادیکالهای آزاد عمل میکنند. افزایش دریافت غذاهای سرشار از پتاسیم و منیزیم نیز می تواند با این مشکل مقابله کند. مصرف قهوه و چای در کاهش دیابت پیشرفته موثر استخلاصه: مصرف قهوه و چای بدون قند، فاقد کربوهیدرات است و می تواند به افزایش میزان متابولیسم و همچنین عملکرد جسمی و روحی کمک کند. فقط گوشت بدون چربی از حیوانات تغذیه شده با علف مجاز است و گوشت کنسرو شده ، بیکن ، هات داگ و روغن های فرآوری شده محدود میشود. این مسئله هم از عوارض جانبی است و برای برطرف کردن آن از آبهای طعم دار شده یا آدامس بدون قند استفاده کنید. این موضوع ممکن است عوارض جانبی دارو را کاهش دهد و در نتیجه عملکرد ذهنی را افزایش دهد. هر چند که پیروی از رژیم کتو کاری بسیار آسان تلقی میشود اما با توجه به اطلاعاتی که در بیرون منتشر شده ممکن است بسیار گیج کننده به نظر می آید.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی باید بخوریم

دلایل دیگر کم کاری تیروئید اولیه عبارتند از کمبود ید، اختلال ژنتیکی، مصرف برخی از داروها و جراحی که طی آنها بخشی از تیروئید آسیب می بیند. همچنین شما نباید از برخی رژیم ها استفاده کنید چراکه برای افرادی که تیروئید کم کار دارند مناسب نیست. BPA اثرات منفی در سلامت دارد مثلا با اختلال عملکرد تیروئید و سرطان ارتباط دارد. نرخ عدم وقوع تشنج در کودکانی كه رژیم غذایی اصلاح شده اتكینز (Atkins) با محدودیت كمتر داشتند، تا فقط 15% کاهش یافت. با توجه به این که گروه های غذایی موجود در رژیم شوک اندک هستند، استفاده آن ها می تواند به سم زدایی بدن کمک بسیار کند. امیدوارم از این برنامه غذایی کتوژنیک که مناسب چربی سوز است استفاده کنید و نتیجه های خوبی بگیرید. رژیم غذایی وایت واچرز یک برنامه غذایی بسیار معروف در زمینه کاهش وزن است که هدف آن تصحیح عادات غذایی، سالم زندگی کردن و بهبود سلامت کلی بدن است.

در این روش شما بدن خود را وادار میکنید تا منبع انرژی خودش را از مواد قندی به چربی تغییر دهد و به این ترتیب حتی برای لاغر شدن نیاز به استفاده از چربی بیشتری داشته باشید! 10. روغن نارگیلروغن نارگیل دارای ویژگی های منحصر به فردی است و برای رژیم غذایی کتوژنیک مناسب است.روغن نارگیل حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCTs) است، بنابراین برخلاف چربیهایی با زنجیره طولانی ، به طور مستقیم توسط کبد جذب میشوند و به کتون تبدیل می شوند و یا به عنوان منبع انرژی استفاده می شوند. 3.5 اونس (100 گرم) از این میوه، یا حدود نیمی از یک آووکادو متوسط، حاوی 9 گرم کربوهیدرات است.با این حال، 7 مورد آن فیبر است، بنابراین تعداد کربوهیدرات خالص آن فقط 2 گرم است.

الیوروپین، آنتی اکسیدان اصلی موجود در زیتون است، خواص ضد التهابی دارد و می تواند سلول های شما را از آسیب برنامه رژیم کتوژنیک keto محافظت کند. آنتی اکسیدان از تشکیل رادیکال های آزاد مضر جلوگیری می کند و برای ترمیم پوست نیز مفید است. آمینو اسیدهای زنجیرهای منشعب شده ( BCCA ): این مکمل ها می توانند آسیب عضلانی مربوط به ورزش، درد عضلانی و خستگی در طول ورزش را کاهش دهند. ما قادر به تولید گلوکز نیستیم و تنها میتوانیم تا ۲۴ ساعت این ماده را در بافت های عضلانی و کبد ذخیره کنیم. حالا به شما یاد خواهیم داد که با گنجاندن مواد خوراکی طبیعی در وعده های خود بتوانید رژیم کتوژنیک را انجام دهید. آسیب مغزی: مطالعه بر روی حیوانات نشان داد که این رژیم به کاهش آسیبهای مغزی و بهبود مغز پس از آسیبها کمک کند. در صورت امکان بهتر است از گوشت حیوانات علف خوار مصرف کنید.. گوشت حیوانات علف خوار بهترین انتخاب است.13.

رژیم کتوژنیک ماچا گوشت تازه و مرغ فاقد کربوهیدرات هستند و غنی از ویتامین های B و مواد معدنی مختلف، از جمله پتاسیم، سلنیوم و روی هستند. برای آشنایی با رژیم های غذایی دیگر میتوانید از مقاله های دیگری که در سایت ویکی درمان موجود است بهره ببرید. رژیمهای مد روز اغلب همراه با ادعاهای اغراقآمیزی همچون کاهش وزن سریع (معمولاً بیش از ۱ کیلوگرم در هفته) هستند و ادعاهای بهبود سلامتی به کمک سمزدایی و گاهی پیشنهادهای خطرناک همانند انتخاب وعدههای بسیار محدود و ناچیز غذایی را نیز مطرح میکنند که در برخی مواقع، پیشنهادهای غیر خوراکی و نامعقولی همچون کرک پنبه هم در آنها یافت میشود. در نتیجه معمولا در هفته اول و دوم این رژیم افراد کاهش وزن سریعی را تجریه می کنند. علاوه بر این، می تواند میزان متابولیسم را افزایش داده و باعث کاهش وزن و کاهش چربی شکم شود. آنها همچنین یک منبع عالی از پروتئین باکیفیت هستند که نشان داده شده برای حفظ توده عضلانی در یک رژیم غذایی، با مقدار کربوهیدرات پایین، موثر وسودمندند.یک مطالعه در زنان مسن نشان داد که مصرف یک رژیم غذایی از گوشت پرچرب باعث می شود سطح HDL (کلسترول خوب)به میزان 8 درصد بیشتر از یک رژیم غذایی کم چرب و با کربوهیدرات بالا شود.