کاروان‌های زائران پیاده امام رضا (ع) از مرز ۱۲۰۰ کاروان عبور کرد‌ – dietition


سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) با بیان اینکه کاروان‌های زائران پیاده امام رضا (ع) از مرز ۱۲۰۰ کاروان عبور کرد‌، گفت: در حال حاضر ۱۹۱ هزار زائر پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد هستند و تا فردا به مشهد می رسند.

حسین رضایی اظهار داشت: امروز و فردا بیش‌ترین تردد زائران پیاده در مسیرهای منتهی به شهر مشهد را شاهد خواهیم بود به طوری که در حال حاضر ۱۹۱ هزار زائر پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد در حرکت هستند.

وی افزود: فردا و همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) ساکنان روستاهای اطراف شهر مشهد خود را برای حضور در مراسم سوگواری شهادت امام هشتم (ع) به مشهد می‌رسانند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: در حال حاضر زائران در مسیرهای سرخس، فریمان، نیشابور و قوچان به سمت مشهد در حرکتند که بیش‌ترین تردد زائران پیاده مربوط به مسیرهای نیشابور و قوچان است.

رضایی خاطرنشان کرد: ۶۸۰ هزار کاروان زائر پیاده در سامانه برای اسکان‌دهی و اعلام ورود به مشهد ثبت نام کرده بودند، ولی تعداد کاروان‌های زائر پیاده تا این لحظه از مرز یک‌هزار و ۲۰۰ کاروان عبور کرد‌ و ۳۴۰ ایستگاه صلواتی در جاده‌ها آماده میزبانی و خدمت‌رسانی به همه زائران پیاده را دارند.

وی ادامه داد: افزون بر این مطابق با روال هر ساله اهالی روستای اهل سنت “جمال‌زاده” واقع در ۴۵ کیلومتری مشهد از فردا به مدت سه روز به صورت رایگان از زائران پذیرایی می‌کنند.