۶ مدل محبوب در خرید سررسید + نحوه محاسبه قیمت سررسید – dietition


خرید سررسید هر ساله نزدیک به سال نو انجام می شود و عده ای آن را به عنوان یک هدیه محبوب به اعضای خانواده یا دفتری برنامه ریزی برای سال جدید در نظر می گیرند.‌ اما چطور می توان یک سالنامه با کیفیت را خریداری کرد و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؛ آیا سررسید انواع مختلفی نیز دارد؟ برای پاسخ به این سوال ها مقاله پیش رو را برای شما آماده کردیم تا در کنار آشنایی با ویژگی ها و کسب اطلاعات درباره انواع سررسید، یک راهنمای خرید عالی و با کیفیت را نیز ارائه دهیم.

سررسید

با سررسید و انواع آن بیشتر آشنا شویم

بهتر است تا در ابتدای راهنمای خرید سررسید با این محصول محبوب بین نسل های مختلف بیشتر آشنا شوید و انواع مختلف اش را بدانید. سررسید ها درواقع دفاتری هستند که هر صفحه آن ها معمولا مربوط به یک یا دو روز از سال بوده و تاریخ در آن چاپ شده است.

سررسید را می توان یک تقویم تاریخ دار در نظر گرفت که کاربردی تر به نظر می رسد. می توان آن را به عنوان یک پلنر جهت هدف گذاری کوتاه و بلندمدت، دفتر خاطرات یا نوشتن سفرنامه، دفتر نوبت دهی، دفتری برای نوشتن حساب ها، مدیریت امور مالی و حتی رژیم ورزشی در نظر گرفت‌. بعضی از سررسیدها به صورت تخصصی تولید می شوند؛ به عنوان مثال شرکت هایی که در زمینه ساختمان سازی فعالیت می کنند، برای تبلیغات خود هر ساله سالنامه ای را چاپ می کنند که در محتوای آن از اطلاعات تخصصی مربوط به عمران و معماری نیز استفاده شده است.

 حتی ممکن است روی جلد یا صفحات سررسید هم بازاریابی مربوط به محصول خاصی را مشاهده کنید. با این حال عمدتا سررسیدهای معمولی بیشترین طرفدار و استفاده را دارند و سفارش چاپ و خرید آن ها بالا تر است. سررسیدها به جز مدل های تبلیغاتی و معمولی،‌ انواع مختلف دیگر نیز دارند که بر اساس اندازه آن ها مشخص می شوند که به شرح زیر هستند:

سررسید سایز جیبی (پالتویی)

برای خرید سررسید می توانید سایز جیبی را هم سفارش دهید. ابعاد این سایز معمولا ۱۰ در ۱۴ بوده و برای اینکه همیشه همراه شما باشد مناسب در نظر گرفته شده است‌. شما می توانید از این سایز به عنوان یک پلنر همراه استفاده کنید و کارهای روزانه خود را به روش چک لیست در آن بنویسید.

سررسید سایز وزیری

یکی از رایج ترین انواع سررسید که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند، سایز وزیری است. استفاده روزانه از این سایز سررسید بسیار بالا است و بین افراد مختلف محبوب است. با این حال حمل و نقل آن ممکن است کمی سخت به نظر برسد زیرا ابعاد سررسید وزیری ۲۳ در ۱۶ است و تا ۲۶ در ۲۰ سانتی متر هم می تواند برسد.

سررسید سایز رقعی

سررسیدهای رقعی معمولا کمی کوچکتر از وزیری به نظر می رسند به همین دلیل می توان آن را به راحتی حمل و نقل کرد. سایز رقعی ۲۱ در ۱۴ است و علاوه بر حمل راحت می توان در آن مطالبی را هم که نیاز دارید به راحتی بنویسید‌.

خرید سررسید

سررسید سایز رحلی

برای خرید سالنامه یکی از انواعی که بزرگتر از بقیه به نظر می رسد سایز رحلی است. این اندازه از سررسید ۲۸ در ۲۱ سانتی متر در نظر گرفته شده و بیشتر جنبه تزئینی داشته و برای میز مدیران از آن استفاده می شود. اندازه برگه های این سررسید A4 است و گاهی سایز آن به ۳۴ سانتی متر هم می رسد.

سررسید سایز خشتی

اگر علاقه دارید سررسید شما مربع شکل باشد، باید سایز خشتی را انتخاب کنید. اندازه این سایز ۱۹ در ۱۹ تا ۲۴ در ۲۴ است. البته برای اینکه حمل و نقل آن آسان باشد، می توان اندازه های کوچکتر هم برای آن در نظر گرفت.

سررسید سایز اروپایی

در خرید سررسید، سایز اروپایی نیز می تواند در نظر گرفته می شود. ابعاد این سایز ۱۴ در ۱۰ یا ۲۱ در ۱۲ در نظر گرفته می شود و بسیار خوش دست است.

سالناه

صحافی و طراحی جلد سررسید به چه صورت است؟

برای خرید اینترنتی سررسید علاوه بر اندازه و سایز به نحوه صحافی و طراحی جلد نیز توجه می شود. امروزه انواع مختلف صحافی وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را داشته و برای سررسید های مختلف استفاده می شوند. در زیر این انواع را بررسی کرده و با آن ها بیشتر آشنا می شویم:

صحافی سیمی سررسید

یکی از رایج ترین انواع صحافی برای سررسید ها نوع سیمی است. سررسید عموما تعداد صفحه های زیاد دارد. برای اینکه این صفحه ها به همراه جلد به خوبی کنار یکدیگر قرار بگیرند، صحافی سیمی بهترین گزینه است. در این روش صفحه ها پانچ گرد یا بیضی شده و سیم که ممکن است از جنس فلز یا پلیمری باشد از میان آن ها می گذرد.

سررسید کلاسوری

خرید سررسید کلاسوری هم معمولا انجام می شود. صحافی کلاسوری شبیه به نوع سیمی است با این تفاوت که می توان سیم ها را از هم جدا کرده و برگه به آن اضافه و کم کرد.‌ یه عنوان مثال شما می توانید در سال جدید برگه های سالنامه تازه را در این نوع از سررسیدها قرار دهید. هم چنین می توانید یادداشت ها و اسناد مهم خود را در سررسید قرار دهید‌.

سررسید با صحافی دوخت

صحافی دوخت و چسبی هم برای سررسید ها وجود دارد که البته برای این نوع از صحافی، تعداد صفحه باید کم باشد با این حال می توان از آن به مدت طولانی تر استفاده کرد و به همین دلیل مورد توجه قرار می گیرد.

سررسید با جلد فانتزی

سررسید فانتزی هم یکی از انواع پر طرفدار است که برای هدیه مناسب است‌. می توان سررسید دخترانه را به صورت فانتزی و آنلاین خریداری کرد و آن را به دوستان و آشنایان کادو داد. جلد این سررسید ها عموما از مقوا بوده و روی آن طرح های بسیار دلربا نقاشی و چاپ شده است.

سررسید با جلد چرمی

جلد چرم یکی از رایج ترین انواع متریال برای سررسید است که عموما برای نوع اندازه جیبی یا رحلی در نظر گرفته می شود‌. اگر قصد هدیه دادن سررسید را داشته باشید، می توانید از سررسید با جلد چرم نیز استفاده کنید. چه بهتر که در کنار یک روان نویس یا جامدادی رومیزی باشد تا یک هدیه لوکس در نظر آید!

سررسید فانتزی

برای خرید سررسید و سفارش آن باید به چه نکاتی توجه کرد؟

حال که با انواع سررسید از نظر سایز و صحافی آن ها آشنا شدید، بهتر می توانید مدلی که مورد علاقه شما باشد را انتخاب کرده و خریداری کنید. اما برای اینکه تجربه لذت بخشی در خرید اینترنتی سررسید داشته باشید، نیاز است تا نکات و مواردی را رعایت کنید. برای شما در این جا یک چک لیست آماده کرده ایم که قبل از سفارش از آن استفاده کرده و اطلاعات لازم درباره خرید سررسید را کسب کنید.

  • ابتدا باید مشخص کنید که چه اندازه سررسید را احتیاج دارید و در طی روز چقدر استفاده می کنید. اگر سررسید به عنوان یک پلنر در نظر گرفته می شود، باید سایزهای اروپایی یا پالتویی در نظر گرفته شود، در غیر این صورت سایز وزیری بهترین اندازه است.
  • به برگه های سررسید توجه کنید! بسیاری از افراد ترجیح می دهند هر برگه از سررسید مربوط به یک روز باشد. هم چنین جنس برگه ها نیز باید مرغوب بوده و به راحتی پاره نشوند.
  • اگر جلد سررسید مقوایی است باید از نوع مقاوم و ضخیم برای آن استفاده شده باشد. جلد های پلاستیکی نیز به همین صورت باید ساخته شده باشند.
  • بهتر است در ابتدای سررسید مشخصات فردی که صاحب سالنامه است نوشته شود. پس بهتر است به ابتدای آن توجه کنید و فرم مشخصات را ببینید.
  • به جهت صحافی سررسید نیز باید توجه شود. در صحافی سیمی ممکن است از بالا یعنی به صورت افقی نیز صحافی را ببینیم.
  • اگر سررسید به عنوان دفتر خاطرات یا برنامه ریزی استفاده می شود، بهتر است تا جای مناسب برای نوشتن در برگه های آن وجود داشته باشد.

توجه به تمامی این موارد باعث می شود تا شما خرید بهترین سررسید را داشته باشید و از کیفیت بالای آن استفاده کنید. البته باید به قیمت و فروشگاهی که قرار است سررسید را از آن جا خریداری کرد هم توجه کنیم که در ادامه درباره خرید سررسید از فروشگاه ناچو صحبت خواهیم کرد.

قیمت سررسید چطور محاسبه می شود؟

قیمت سررسید بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود؛ به عنوان مثال اگر شما سفارش چاپ سررسید شخصی سازی شده را داده باشید، قیمت آن با خرید سررسید آماده از فروشگاه طبیعتا تفاوت دارد. اما برای اینکه بهتر بتوانید از قیمت سررسیدهای مختلف آگاه باشید در زیر مواردی را که بر هزینه تمام شده تاثیر‌گذار هستند نام برده شده است:

انواع مختلف صحافی

یکی از مهم ترین مواردی که بر قیمت سالنامه تاثیر می گذارد و ممکن است آن را کم یا زیاد کند، نوع صحافی است. صحافی سیمی یا دوخت ممکن است قیمتی نزدیک به هم داشته باشند (سیمی کمی ارزان تر است)، اما صحافی کلاسوری با قیمت بیشتری به فروش می رسد‌. بنابراین اگر نیاز به یک سررسید مقرون به صرفه دارید بهتر است تا نوع سیمی یا دوختی را انتخاب کنید.

انواع مختلف جلد

جلد یا رویه سررسید هم از عوامل تاثیر گذار بر قیمت در نظر گرفته می شوند. معمولا سررسیدهایی با جلدهای مقوایی یا پلاستیکی خریداری می شوند، قیمت کمتری نسبت به بقیه دارند. اما اگر قرار باشد سررسید با جلد چرم خریداری کنید، بدانید که بودجه بیشتری را باید برای آن در نظر بگیرید.

کیفیت برگه های سررسید

هرچقدر کیفیت برگه ها بیشتر باشد، فرضا از ورق های بدون پشت نمایی کشور اندونزی استفاده شده باشد، قیمت سررسید بالاتر می رود. البته گاهی دیده شده است که برای سررسیدها برگه های کاهی و نازک (کاغذهای جنگل های تجدید پذیر سوئد) نیز استفاده می شود. با اینکه در این صورت قیمت کمتر می شود اما ممکن است تجربه کاربری ناخوشایندی داشته باشد.

طراحی جلد سررسید

هرچقدر طراحی رنگی تر یا دارای بافت پارچه ای باشد ممکن است قیمت بیشتری برای سررسید در نظر گرفته شود. گاهی برگه های سررسید ها نیز طراحی شده هستند همانند یک سررسید پلنر که دارای جداول مختلف است و گاهی بوکمارک دارد.

اختصاصی بودن سررسید (چاپ اختصاصی)

بعضی از سررسید ها به صورت اختصاصی برای گروه شغلی مشخص یا هدفی ویژه چاپ می شوند. به دلیل داشتن اطلاعات تخصصی در این سررسید ها، ممکن است قیمت آن ها بعلت یک مرحله طراحی اضافه، بیشتر از بقیه باشد. سررسید هایی که اختصاصی به عنوان پلنر یا دفتر برنامه ریزی چاپ شده اند نیز ممکن است قیمت بیشتری نسبت به بقیه داشته باشند. با این حال برای اطلاع از قیمت می توانید به صورت آنلاین به سایت های فروش مراجعه کرده و قیمت به روز انواع سررسید را مشاهده کنید.

قیمت سررسید

معرفی بهترین راه برای خرید سررسید

حال که به پایان راهنمای خرید سررسید رسیدیم، نیاز است تا یکی از بهترین راه های خرید را هم برای شما معرفی کنیم تا سفارشتان را با آسودگی خاطر انجام داده و کیفیت بالا را هم در اختیار داشته باشید.
براساس سابقه درخشان و گواهی نامه های متعدد، خرید اینترنتی از سایت گروه هنری ناچو را پیشنهاد می کنیم. ناچو در زمینه تولید تخصصی انواع دفتر، سررسید و پلنر فعالیت می کند‌ و شما می توانید انواع سررسیدهای خاص فانتزی و بادوام در طول سال را در این سایت پیدا کنید. برای خرید سررسید ناچو با ورود به سایت از قسمت دفتر و دفترچه، سالنامه را انتخاب کنید. (www.nachoartgroup.com)

 سپس از بین انواع طرح ها و اندازه های مختلف سررسید، نوع مناسب را انتخاب کرده و خرید را با خاطری آسوده انجام دهید. قبل از خرید می توانید با متخصصین مجرب ناچو به صورت آنلاین مشاوره درباره نحوه سفارش و ارسال را انجام داده تا با اطمینان کامل، بسته خود را با سرعت در اختیار داشته باشید. هم چنین گاهی هدایایی نیز برای مشتریان توسط گروه ناچو در نظر گرفته شده است که تجربه خرید را برای شما لذت بخش تر خواهد کرد‌. محصولات خریداری شده دارای ضمانت است و همراه با بیمه پوششی پستی ارسال خواهند شد.

منابع تخصصی:

https://www.bliss-collections.com/collections/perpetual-calendars

https://www.blueline.com/daily-perpetual-planner.html

سررسید اختصاصی ؛ راز یک تبلیغات منحصر به فرد کشف شد 🔥