آنچه افکار سرگردان ما در مورد سلامت روان می تواند به ما بیاموزد


اخبار – وقتی وقت دارید افکار شما به کجا می روند؟ یک مطالعه منتشر شده در Scientific Reports توسط دانشگاه آریزونا می تواند سرنخ هایی را ارائه دهد ، و نتایج نشان دهنده میزان شگفت انگیزی در مورد سلامت روان ما است.

78 شرکت کننده آموزش دیدند که افکار خود را با صدای بلند به مدت 10 دقیقه در حالی که تنها در اتاقی نشسته و دسترسی به وسایل الکترونیکی ندارند ، با صدای بلند بیان کنند. محققان از دستگاه های صوتی برای ضبط این افکار استفاده کردند ، سپس ضبط ها را رونویسی کرده و از نظر محتوا تجزیه و تحلیل کردند. در مجموع ، بیش از 2000 افکار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

“ما می خواستیم از استراحت های کوچکی که در طول روز داریم تقلید کنیم ، مانند ایستادن در صف در کافه ، دوش گرفتن ، خوابیدن در رختخواب در شب و غیره. این همه در مواقعی است که خواسته های خارجی حداقل است و افکار درونی “تمایل به خزیدن دارند” ، اولین نویسنده می گوید کوئنتین رافالی، دانشجوی کارشناسی ارشد در گروه روانشناسی آریزونا.

طبق تحقیقات انجام شده ، اکثر تحقیقات روانشناسی که به تفکر انسان می پردازد یا به مردم می گوید که در مورد چه چیزی باید فکر کنند ، از شرکت کنندگان می خواهد که دقایقی قبل درباره آنچه فکر می کردند به خاطر بسپارند یا از پرسشنامه های خودارزیابی برای گرفتن عکس های فوری از ضبط افکار در نقاط مختلف زمان استفاده می کنند. نویسندگان

“این روش فوری به خودی خود روشنگر است ، اما در مورد چگونگی رشد و تغییر افکار در طول زمان اطلاعات چندانی به ما نمی دهد – ویژگی های تفکر که ما معتقدیم برای سلامت عقل ما مهم است. برای درک این ویژگی های پویای تفکر ، ما به روشی نیاز داریم که افکار را در زمان واقعی و در بازه های زمانی طولانی تر ثبت کند. ” جسیکا اندروز-هانا، استادیار روانشناسی که بر تحقیقات در آزمایشگاه خود نظارت داشت.

کیتلین میلز ، استادیار دانشگاه نیوهمپشایر و استادیار روانشناسی آریزونا از دیگر نویسندگان این مقاله هستند. مری فرانسس اوکانر ، ماتیاس مهل و متیو گریلی، دانشجوی دکتری اریک اندروز، دانش آموزان کیت چمبرز، نادیا-آنایس دی استفانو و سوریا فیتزجرالد، هماهنگ کننده آزمایشگاه رمزی ویلکاکسو کالینا کریستوف ، استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا.

پنجره ای به ذهن

محققان سعی کردند الگوهای فکری را اندازه گیری کنند. آنها علاقه خاصی به گرفتن تفکر بازتابنده داشتند و دائماً به همان افکار منفی فکر می کردند که یکی از علائم رایج افسردگی است.

رافائلی گفت: “در حالی که اکثر شرکت کنندگان 10 دقیقه را در فکر زمان حال یا آینده به شیوه ای احساسی خنثی می گذراندند ، شرکت کنندگانی که در یک پرسشنامه تامل آمیز نمره بالایی کسب کردند ، افکار بیشتر گذشته محور و منفی را تجربه کردند.” افراد متفکر نیز بیشتر به فکر خود بودند. “

نویسندگان افکار خاصی را در طول زمان ردیابی کردند و میزان ماندگاری آنها و میزان تمرکز آنها را اندازه گیری کردند. نشخوارکنندگان افکار منفی داشتند که بیشتر از افکار مثبت دوام آوردند و این افکار منفی با گذشت زمان تنگ شد.

اندروز هانا می گوید: “ما برخی افراد را دیده ایم که در چرخه های فکری مداوم گرفتار شده اند.” وی افزود: ما گروهی تصادفی از افراد را برای این مطالعه به کار گرفتیم بدون اینکه بدانیم آیا آنها با شرایط بالینی تشخیص داده شده اند یا خیر ، اما چیزی که قابل توجه است این است که تنها در 10 دقیقه توقف می توانیم فرایندهای فکری را که بیان کننده بسیاری از بیماری های روانی مختلف است ، ثبت کنیم.

از سوی دیگر ، برخی از افراد این 10 دقیقه را مفید و الهام بخش دانستند.

اندروز هانا می گوید: “برخی از شرکت کنندگان در مورد موضوعات مثبت یا اهدافی که می خواستند به آنها برسند فکر کردند.” “افکار دیگران کاملاً خلاقانه بود. بسیاری از شرکت کنندگان این تمرین را یک فراروشی تازه از دنیای پرهیاهو در اطراف خود می دانند.”

این تمرین با توجه به پتانسیل درمانی طراحی نشده بود ، با این حال بسیاری از مردم آن را به عنوان یک جلسه درمانی با خود تلقی کردند.

اندروز هانا می گوید: “تحقیقاتی در مورد خروج افکار درونی ما از طریق روزنامه نگاری یا به اشتراک گذاری افکار وجود دارد که فکر می کنم این مطالعه به طور غیرمستقیم از آنها استفاده می کند.”

تفکر خالی به عنوان یک مهارت

این مطالعه قبل از همه گیری کووید -19 پایان یافت ، اما نتایج بیش از هر زمان دیگری به نظر می رسد زیرا بسیاری از افراد در یک سال و نیم گذشته بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی خود دوره های بیکار تنهایی را تجربه کرده اند.

نویسندگان همچنین نسخه ای از این مطالعه را در طول همه گیری انجام دادند و اکنون نتایج را تجزیه و تحلیل می کنند.

رافائلی گفت: “نشستن طولانی مدت در خانه بر سلامت روانی افراد تأثیر بسزایی گذاشته است.” “ما با افزایش اضطراب و افسردگی در طول همه گیری و افزایش سوء مصرف مواد این را مشاهده کرده ایم.”

اگر قفل نشده باشد ، زمان بیکاری می تواند کمیاب باشد.

اندروز هانا می گوید: “در جامعه شلوغ و پراکنده امروز ، به نظر می رسد ارزش تفریحات ذهنی کمتر و کمتر می شود.” به نظر می رسد جوامع غربی شیوه زندگی را تقویت می کنند که در آن ما دائما در حال حرکت هستیم ، کار خود را با خود به خانه می بریم یا با ایمیل یا رسانه های اجتماعی حواسمان را پرت می کنیم. “

اگرچه این مطالعه این مورد را اندازه گیری نکرد ، اما نویسندگان گمان می کنند که ورزش کردن در اوایل کودکی می تواند به حفظ سلامت روانی کمک کند.

رافائلی گفت: “با رام کردن رفلکس خود برای شلیک کردن تلفن در یک لحظه سکوت ، می توانیم مزایای وقفه را برای سلامت عقل و خلاقیت خود مشاهده کنیم.”

گام بعدی

اندروز-هانا و تیم آزمایشگاهی اش به شبکه حالت پیش فرض علاقه مند هستند ، یک شبکه مغزی که نقش مهمی در افکار درونی ایفا می کند. شما عملکردهای آن را بررسی کرده اید و فکر کرده اید که چگونه ممکن است در افرادی که دارای سبک تفکر ناکارآمد مانند نشخوار فکری یا افکار مزاحم هستند اشتباه شود.

کار او پیوندهای بالقوه ای با تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی یا fMRI حالت استراحت دارد ، یک روش رایج تصویربرداری مغز که توسط دانشمندان مغز و اعصاب برای تصویربرداری از مغز استفاده می شود. این تکنیک شامل قرار دادن یک فرد در اسکنر مغز برای حدود 10 دقیقه و ثبت الگوهای فعالیت مغز و ارتباط هنگام بروز افکار خودجوش است.

اندروز هانا گفت: “در نهایت ، ما امیدواریم که ویژگی های روانشناختی تفکر پوچ را با تغییر الگوهای فعالیت بیولوژیکی و ارتباط در طول زمان برای تصویری کاملتر از آگاهی و سلامت روانی ترکیب کنیم.” “ما امیدواریم که روزی زندگی درونی ما دیگر آنقدر مرموز نباشد.”