استرس و 10 راه موثر برای کاهش آن


وقتی استرس دارید ، چه شغلی و چه شخصی ، اولین قدم برای احساس بهتر ، شناسایی علت است. بیهوده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از عوامل ناسالم برای مقابله با وضعیت خود استفاده کنید ، مانند: ب- سیگار کشیدن یا مصرف الکل.

کاهش استرس

این اعتقاد قوی است که همیشه یک راه حل برای یک مشکل در زندگی وجود دارد. عدم کنترل شرایط و انجام هیچ کاری فقط مشکلات را بدتر می کند.

کارشناسان معتقدند که کلید مدیریت خوب استرس ، ایجاد قدرت احساسی ، کنترل موقعیت خود ، داشتن یک شبکه اجتماعی خوب و داشتن نگرش مثبت است.

در اینجا 10 پیشنهاد متخصصان برای کاهش استرس آورده شده است:

فعال باش

ورزش نمی تواند استرس را از بین ببرد ، اما برخی احساسات منفی را کاهش می دهد ، افکار مضطرب را برطرف می کند و به شما اجازه می دهد در مورد مشکلات خود آرامش بیشتری داشته باشید.

کنترل را به دست گرفتن

برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. کارشناسان می گویند: “اگر منفعل بمانید و فکر کنید هیچ کاری نمی توانم در مورد مشکلم انجام دهم ، استرس بدتر می شود.

“احساس خارج از کنترل بودن عامل اصلی استرس و اضطراب است.” به دست گرفتن کنترل به خودی خود قدرت بخش و بخش مهمی از یافتن راه حلی رضایت بخش است.

کاهش استرس

با مردم ارتباط برقرار کنید

یک شبکه خوب از همکاران ، دوستان و خانواده می تواند مشکلات زندگی را حل کرده و به فرد کمک کند تا مسائل را متفاوت ببیند.

کارشناسان معتقدند که اگر با مردم ارتباط برقرار نکنید ، از حمایت لازم برای مراجعه به آنها در مواقع نیاز برخوردار نخواهید بود. » فعالیت هایی که با دوستان انجام می دهیم به آرامش ما کمک می کند. ما با آنها زیاد می خندیم ، که یک استرس قوی است.

کارشناسان می گویند صحبت با دوستان نیز به یافتن راه حل برای مشکلات آنها کمک می کند.

زمان کافی را برای خود اختصاص دهید

در بسیاری از کشورهای مدرن ، ساعات کار بسیار طولانی است ، بنابراین مردم اغلب وقت کافی برای انجام کارهایی که واقعاً از آنها لذت می برند ندارند.

کارشناسان می گویند: “همه ما باید مدتی را صرف معاشرت ، استراحت یا انجام ورزش کنیم.” همچنین توصیه می شود چند شب در هفته را سپری کنید و این زمان را دور از محل کار با خانواده و دوستان بگذرانید.

با برنامه ریزی خود برای آن شب های خاص چند روز پیش ، قطعاً دیگر وسوسه ای برای اضافه کاری ندارید. “

استرس و چالش

خودتو به چالش بکش

تعیین اهداف و چالش ها ، در محل کار یا خارج از کشور ، مانند یادگیری زبان جدید یا ورزش جدید ، به ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند. این به فرد کمک می کند تا با استرس مقابله کند.

کارشناسان می گویند با یادگیری ، از نظر احساسی تاب آورتر می شوید. این کار فرد را به دانش مجهز می کند و او را وادار می کند به جای منفعل بودن کارهای جدید و جالب انجام دهد و مدام وقت خود را جلوی تلویزیون متوقف کند.

از عادات ناسالم خودداری کنید

به الکل ، سیگار کشیدن و کافئین به عنوان ابزارهای مدیریت استرس اعتماد نکنید. کارشناسان معتقدند مردان این کار را بیشتر از زنان انجام می دهند. ما این را رفتار اجتنابی می نامیم. زنان در جستجوی حمایت برای محیط اجتماعی خود بهتر هستند.

در دراز مدت ، این عادات ناسالم مشکلات فرد را حل نمی کند. بلکه موارد و مشکلات جدیدی را برای او ایجاد خواهند کرد.

کارشناسان می گویند اعتیاد به این عادات ناسالم مانند این است که سر خود را در شن و ماسه فرو کنید تا حقیقت را نبینید. این عادات تنها می توانند تسکین موقت را ایجاد کنند ، اما مشکلات را از بین نمی برند. شما باید علت اصلی استرس خود را برطرف کنید.

استرس و کمک به دیگران

به افراد دیگر کمک کنید

به گفته کارشناسان ، شواهد نشان می دهد افرادی که به دیگران کمک می کنند از طریق فعالیت هایی مانند داوطلب شدن یا کار در خیریه ها مقاوم تر شوند.

کمک به افرادی که اغلب در وضعیت بدتری از ما هستند به ما کمک می کند تا مشکلات خود را از منظر دیگری ببینیم. طبق گزارشات ، هرچه بیشتر به دیگران کمک کنید و از آنها حمایت کنید ، انعطاف پذیرتر و شادتر خواهید بود.

اگر وقت ندارید در امور خیریه شرکت کنید ، سعی کنید هر روز به کسی کمک کنید. این می تواند عبور از خیابان یا ریختن چای برای یک همکار خسته باشد.

هوشمندانه کار کنید نه سخت تر

هوشمندانه کار کردن به این معناست که اولویت ها را در محل کار تعیین کنید و بر وظایفی تمرکز کنید که تغییرات واقعی را در زندگی شما ایجاد خواهد کرد.

به گفته محققان ، بهتر است ابتدا مهمترین کارها را انجام دهید و سپس به کارهای کمتر مهم بپردازید. “قبول کنید که سینی اشغال شده همیشه پر خواهد بود. انتظار نداشته باشید که در پایان روز خالی باشد.”

آرامش

سعی کنید مثبت اندیش باشید

در هر چیزی به دنبال خوبی باشید و چیزهایی را که از آنها سپاسگزار هستید به خاطر بسپارید. کارشناسان معتقدند که مردم همیشه از داشته های خود قدردانی نمی کنند. بنابراین بهتر است نیمه پر لیوان را ببینید تا نیمه خالی.

در پایان هر روز ، سعی کنید 3 مورد را که در آنها موفق و خوب بوده اید یا از آنها سپاسگزار هستید بنویسید و از آنها شگفت زده شوید.

اولین مرکز مراقبت های بهداشتی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران و پرستاران اطفال همواره خدمات را با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای مراقبت و پرستاری ارائه کرده اند و آسایش و امنیت شما عزیزان را هدف اصلی خود قرار داده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.