رژیم کتو و کاهش وزن

اگر می خواهید چند کیلوگرم اضافه وزن کم کنید ، ممکن است با رژیم کتوژنیک که به طور عام به رژیم کتو معروف است برخورد کرده باشید. این یک برنامه کاهش وزن محبوب است که نوید کاهش وزن قابل توجهی را در مدت زمان کوتاه می دهد.

اما به دور از آنچه اکثر مردم معتقدند ، رژیم غذایی یک ابزار جادویی برای کاهش وزن نیست. مانند هر رژیم غذایی دیگری ، برای مشاهده نتایج ، زمان ، تعدیل و پیگیری نیاز است.

رژیم کتو چیست؟

رژیم کتو هدف آن است که بدن شما وارد کتوز شود. این رژیم غذایی معمولاً دارای کربوهیدرات کم با مصرف زیاد چربی های سالم ، سبزیجات و پروتئین کافی است. این رژیم همچنین بر اجتناب از غذاها و قندهای بسیار فرآوری شده تأکید می کند.

انواع مختلفی از رژیم های کتو وجود دارد: رژیم های استاندارد کتوژنیک ، چرخه ای ، هدفمند و پروتئین بالا. تفاوت آنها به مصرف کربوهیدرات بستگی دارد. رژیم کتوژنیک استاندارد کربوهیدرات کم ، چربی زیاد و پروتئین کافی بیشتر توصیه می شود.

آیا رژیم کتو بی خطر است؟

اکثر منتقدان رژیم کتو می گویند که این رژیم به دلیل تاکید بر مصرف زیاد چربی بی خطر نیست. این با این تصور اشتباه که چربی ها برای بدن مضر هستند هدایت می شود. برعکس ، چربی های سالم در واقع برای شما بسیار مفید هستند.

این رژیم چربی های زیادی را از منابع سالم مانند آووکادو ، آجیل ، ماهی ، کره ، تخم مرغ ، روغن نارگیل ، روغن پالم ، دانه هایی مانند چیا و گوشت قرمز دریافت می کند.

رژیم کتو چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

رژیم کتو واقعاً چگونه کار می کند و به بدن شما در از دست دادن پوندهای اضافی کمک می کند؟ با رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا ، بدن شما از گلوکز کربوهیدرات ها و قند برای تقویت فعالیت های بدن استفاده می کند. با رژیم کتوژنیک ، بدن شما حداقل مقدار کربوهیدرات و قند را تامین می کند.

با کاهش مصرف قند و کربوهیدرات ، سطح گلوکز در بدن کاهش می یابد و بدن به دنبال منابع جایگزین انرژی است. بنابراین بدن برای تامین انرژی به چربی های ذخیره شده متکی است ، به همین دلیل رژیم کتو منجر به کاهش وزن می شود.

این وضعیتی که در آن بدن شما چربی ها را برای انرژی غیر از کربوهیدرات ها می سوزاند ، کتوز نامیده می شود. وقتی بدن شما وارد کتوز می شود ، به جای وابستگی به گلوکز ، کتون ها را به عنوان منبع سوخت تولید می کند. کتون ها و گلوکز تنها دو منبع انرژی هستند که به مغز قدرت می دهند.

فواید کتوز و رژیم کتو

صرف نظر از اینکه فقط به کاهش وزن کمک می کنید ، قرار دادن بدن در کتوز مزایای دیگری نیز برای سلامتی دارد. در اینجا برخی از آنها آورده شده است:

  • بهبود وضوح ذهنی
  • بهبود انرژی فیزیکی
  • سطح ثابت قند خون ، که آن را به یک داروی خوب برای صرع و دیابت تبدیل می کند
  • رنگ های تقویت شده و تقویت شده پوست
  • کاهش سطح کلسترول
  • تنظیم هورمون به ویژه در زنان

رژیم کتوژنیک یکی از بهترین رژیم هایی است که می توانید برای کاهش وزن و بهبود سلامت کلی خود رعایت کنید. رژیم غذایی را می توان در کودکان دارای اضافه وزن نیز استفاده کرد. مطالعات متعددی وجود دارد که رژیم غذایی را پشتیبانی می کند و نتایج قابل توجهی را نشان می دهد ، به ویژه هنگامی که با exe ترکیب شود